Den offisielle Vantage HD 7100 tråden - Side 11

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 11 av 89 FørsteFørste ... 7 8 9 10 11 12 13 14 15 21 31 41 51 61 71 81 ... SisteSiste
Viser resultater 201 til 220 av 1771
    Newcomer
    Medlem siden
    Feb 2008
    Poster
    6
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Vantage HD 7100 og timer?

Fant ikke timer på menyen - trodde det skulle ligge inne da jeg fikk den og at det var å koblee på hard-disk via USB

Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2008
    Poster
    37
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av bkvamme
    Fant ikke timer på menyen - trodde det skulle ligge inne da jeg fikk den og at det var å koblee på hard-disk via USB
    Hvis du skal spille inn et program trykk "Guide"--- velg program og bekreft med grønn knapp + record på

Newcomer
    Medlem siden
    Jul 2007
    Poster
    13
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

hjelp , får ikke inn tv3

alt funker utenom viasat, jeg tror muligens jeg har feil på instillingene, noen som vet riktig instilling? har en t-55 parabol og vantage hd100

Newcomer
    Medlem siden
    Feb 2008
    Poster
    33
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Tidsbegrenset opptak

Hei,

Før min nyanskaffede 7100 hadde jeg en Topfield 4000. Dersom man ved TV-titting trykte Record to ganger, kom det en meny der jeg kunne bestemme hvor lenge opptaket skulle vare (nyttig dersom man ville ta opp den siste timen av en film for eksempel). Jeg vet at jeg kan starte opptak på 7100 ved å trykke Record, men finnes det noen mulighet for å bestemme hvor lenge opptaket skal vare, utenom å programmere det via EPG eller timer settings?

BJ

Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2008
    Poster
    28
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av bjorna
    Hei,

Før min nyanskaffede 7100 hadde jeg en Topfield 4000. Dersom man ved TV-titting trykte Record to ganger, kom det en meny der jeg kunne bestemme hvor lenge opptaket skulle vare (nyttig dersom man ville ta opp den siste timen av en film for eksempel). Jeg vet at jeg kan starte opptak på 7100 ved å trykke Record, men finnes det noen mulighet for å bestemme hvor lenge opptaket skal vare, utenom å programmere det via EPG eller timer settings?

BJ
    Vet ikke om det er dette du mener men sjekk:
    Meny-Systemoppsett-Reservation setting.
    Her kan du legge inn tid og kanaler manuelt.

loomis

Newcomer
    Medlem siden
    Feb 2008
    Poster
    33
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Nja, har sett at det går an, slik kunne jeg også gjøre det på min gamle Topfield. Men på den kunne jeg altså også bare starte et opptak ved å trykke Record (som det også går på 7100) og ved å trykke Record enda en gang få opp en meny for å angi hvor lenge opptaket skulle vare. Såvidt jeg forstår så tar 7100 opp i "det uendelige" eller til disken er full dersom jeg bare trykker Record?

BJ

Newcomer
    Medlem siden
    Feb 2008
    Poster
    6
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Vantage 7100 og timer

Fikk til dette med Reservation settings og tar lett opp med timer til en 1000 GH ekstern USB hard-disk. Problemet er imidlertid at man ikke får tekst med når man bruker denne timeren. Tekst får man derimot når man trykker på den røde timer-knappen

Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2008
    Poster
    28
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Nja, har sett at det går an, slik kunne jeg også gjøre det på min gamle Topfield. Men på den kunne jeg altså også bare starte et opptak ved å trykke Record (som det også går på 7100) og ved å trykke Record enda en gang få opp en meny for å angi hvor lenge opptaket skulle vare. Såvidt jeg forstår så tar 7100 opp i "det uendelige" eller til disken er full dersom jeg bare trykker Record?

BJ
    Under "OSD Innstilling" bestemmer du hvor lenge opptakende kan være.
    Den tar ikke opp i "det uendelige"
    Mener det er 4 timer som er standard.

loomis

Newcomer
    Medlem siden
    Jul 2007
    Poster
    13
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

legge inn kanal..

Hei. jeg mangler diskovery channel på min vantage. Hvordan kan jeg legge inn en enkelt kanal kun med og angi frekvens og sånt?

Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2008
    Poster
    37
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av runark
    Hei. jeg mangler diskovery channel på min vantage. Hvordan kan jeg legge inn en enkelt kanal kun med og angi frekvens og sånt?
    Velg menu---installasjon--manuell skanning--Thor 2.3 og transponder 2 (frekvens 11229 Horisontal) trykk ok så har du de kanalene som sender på den transponder'n

Newcomer
    Medlem siden
    Jul 2007
    Poster
    13
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    takk skal du ha

Newcomer
    Medlem siden
    Feb 2008
    Poster
    33
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Signal ut på scart til DVD-opptaker

Hei,

Trodde jeg hadde fått satt opp 7100 slik at alt nå virket, men oppdaget i går at jeg ikke hadde signal ut på scart-koplingen til DVD-opptakeren. Tuneren er koplet til tv med HDMI, kan det ligge noe der, at bruk av HDMI-utgang gjør at det ikke sendes signal på scart? Dette fungerte uten problemer med min gamle Topfield, men den hadde da også bare scart-utganger...

Noen tips her?

BJ

Active uncle sid sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2003
    Poster
    329
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hei,

Trodde jeg hadde fått satt opp 7100 slik at alt nå virket, men oppdaget i går at jeg ikke hadde signal ut på scart-koplingen til DVD-opptakeren. Tuneren er koplet til tv med HDMI, kan det ligge noe der, at bruk av HDMI-utgang gjør at det ikke sendes signal på scart? Dette fungerte uten problemer med min gamle Topfield, men den hadde da også bare scart-utganger...

Noen tips her?

BJ
    Den sender ikke ut signaler på scart når den er koblet med Hdmi. Det er en bryter på baksiden for å koble om mellom SD og HD

Newcomer
    Medlem siden
    Feb 2008
    Poster
    33
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ah, så det er hva den bryteren gjør! Det forklarer to ting, så takk for det, selv om det betyr at det er litt mer tungvint om man skal bruke DVD-opptakeren til å ta opp noe.

BJ

Newcomer alfalfa sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    237
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Hdmi

Ah, så det er hva den bryteren gjør! Det forklarer to ting, så takk for det, selv om det betyr at det er litt mer tungvint om man skal bruke DVD-opptakeren til å ta opp noe.

BJ
    HDMI sender bilder i begge stillinger. Men bare normal (ikke HD) bilder i den ene innstillingen.
    Meridian 861.v8. Meridian 621. Aerial Lr 5. Cc 5. Meridian Md 600. Chord spm 12000. Chord Mezzo 140. Pioneer bdp 91. Jl Gotham. Paradigm Sub2.Theta compli blue 3D. Teac P 70. Oppo 83. Meridian M33 x 4. PS3. X-Box. JVC 750. Pioneer 508. PS Audio P10.

Newcomer
    Medlem siden
    Jul 2007
    Poster
    13
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    det er litt dumt at en ikke kan bruke scart når man bruker hdm(hd). Men noen som vet om det finnes en mulighet med hdmi og splitte signalet slik jeg kan koble til en sånn dings som sender tvsignalet i lan/nettet (typse slingbox) jeg har en pctv box

Active vette sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2003
    Poster
    480
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ny oppdatering.

- Italian language fix
    - HDD playback loop fix
    - Timer Event daily, weekly
    - EPG Timer fix
    - Parental lock fix in FAV list
    - Channel Name Favorite in Info bar fixed
    - Bookmark in playback mode added

Newcomer
    Medlem siden
    Feb 2008
    Poster
    33
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Factory reset ved oppdatering

Hei, håper noen av ekspertene kan svare på dette. Har ikke gjort software-oppdatering siden første gang jeg installerte 7100, før jeg stilte inn kanaler og alt annet. Det sies alltid at det må tas factory reset etter oppdatering, og noen nevner at man må ta backup av kanallisten først.

Er likevel nesten litt redd for å oppgradere av frykt for å miste et par timers arbeid i å få antenne- og kanalinnstillinger rett... Er det noen som kan berolige om dette, og kanskje også sette opp en kort steg-for-steg liste for å ta backup, gjøre reset og kopiere tilbake fra backup?

I så fall, tusen takk!

BJ

Newcomer
    Medlem siden
    Feb 2008
    Poster
    33
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Timeshift igjen...

Og så er jeg fortsatt ikke helt komfortabel med hvordan timeshift fungerer... pcoeren hadde et godt innlegg med HowTo, og med det får jeg til å sette på pause, komme tilbake etter en stund og se videre.

Dette synes dog å virke enten Timeshift modus er satt til manuell eller auto - hva er egentlig forskjellen på disse to?

Og på min gamle tuner (Topfield 4000) fungerte det slik at om timeshift var satt til auto, så var det alltid på harddisken siste time av kanalen du stod på lagret. Med andre ord, kom man fra trening 20 minutter etter at et program du ville se hadde begynt og tuneren hadde stått på, var det bare å trykke rewind eller søke med pilene, og du kunne se programmet. Er det noen slik funksjonalitet på 7100?

BJ

Newcomer
    Medlem siden
    Feb 2008
    Poster
    1
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Problemer med scanning av Tor

Kanskje noen kan hjelpe?? Jeg scanner uten problemer Astra 1 og 2, Hotbird, etc, men har problemer med Tor. Når jeg scanner Tor så har jeg en signalstyrke på 84%. Første transponder går greit og jeg får inn 10 kanaler (no 10 er Kunnskapskanalen). Så skifter den transponder og signalstyrken faller til 4%!! Og så får jeg ikke inn mer. Har brukt opprinnelig versjon av FW og nå kjører jeg 011602. Samme problem. Noen andre som har opplevd dette?? Og som har et råd?? Har forsøkt Manuell Scanning også, men det funker heller ikke så bra. Ikke nok med at signalstyrken går til 4%, men den setter hele mottakeren til 4% slik at jeg må reboote. Dette må jo være en klar bug??

Scanner jeg med min gamle Force så går det uten problemer.

Ellers så kjører jeg HDD Iomega og må si jeg er imponert over hvor enkelt det er å ta opp og spille av! I SD eller HD. Er det noen som kan si hva dette filformatet .trp fungerer?? Kan dette konverteres til et mer normalt format??

Side 11 av 89 FørsteFørste ... 7 8 9 10 11 12 13 14 15 21 31 41 51 61 71 81 ... SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •