Den offisielle Vantage HD 7100 tråden - Side 10

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 10 av 89 FørsteFørste ... 6 7 8 9 10 11 12 13 14 20 30 40 50 60 70 80 ... SisteSiste
Viser resultater 181 til 200 av 1771
    Newcomer
    Medlem siden
    Dec 2007
    Poster
    15
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Sitat Opprinnelig postet av kvintern
    Hallo. Jeg har et problem. Får inn astra i bra signalstyrke(RTL, ARD osv)
    Men på fr. 12722H skal det ligge 3 åpne HD kanaler Pro sieben Sat1 og AnixeHD. Her får jeg ingen signaler. Sender disse svakere signaler, eller er det lnb'n min. Noen som kan hjelpe meg med dette? Forøvrig tar jeg fint inn 11914H Astra HDTV promo. Virker også som alt funker på de tre andre lnb's
    Samme her,men jeg får inn HD kanalene fra tyske premiere, discovery og en filmkanal.

Active
    Medlem siden
    Apr 2006
    Poster
    357
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Kontrollen min fungerer med et batteri bare. Like dårlig da selvfølgelig.

Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2008
    Poster
    37
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av chappa
    Samme her,men jeg får inn HD kanalene fra tyske premiere, discovery og en filmkanal.

Har nu "nøklene" til de kanalene. de er koda her

Newcomer
    Medlem siden
    Feb 2008
    Poster
    152
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av uncle sid
    Du må ha abbo fra CD på HD kanalene. i Sverige vet jeg de har gitt dette til folk uten tuner, men i norge tror jeg du må kjøpe CD sin HD tuner for å få abbo på HD kanalene. Jeg kjøpe min i Sverige og den fungerer out of box i Norge. Du må legge inn en uoffisiell firmware for å se viasat. Epg fungerer halvbra. Du får bare de 2 neste programmer på viasat, de sender ikke ut mer info. På CD sine kanaler får du 2 døgn, men jeg tror det er på grunn av at de legger om epg infoen sin, ( på CD sin orginaltuner får jeg det programmet jeg ser på nå + neste) så vantagen er bedre på det settet. Om jeg formulerer meg litt uklart er det pga litt rotwein på fredagskvelden. Har du spørsmål så send meg en PM med tlf nummer så kan jeg ringe deg.
    Har snakket med Canal Digital idag, og de legger seg ikke oppi, hvilken tuner jeg hadde, sålenge jeg betalte mitt abonnement til de. Jeg nevnte saken med den nye HD tuneren de skal lansere i Mars, at den IKKE går å switche til andre satelitter, og det stemte. Men de trodde dette skulle vær iorden til høsten 2008, som KAN bety våren 2009. De så ikke noe problem med at jeg brukte en Vantage, eller noe annet merke, og det var jo beroligende ! Skal bruke Vantagen til Thor-Sirius-Hotbird og Astra, og såvidt jeg forsto, så funket switch koblingene bra på Vantage......

Active
    Medlem siden
    Apr 2006
    Poster
    357
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Har man bare 3 forsøk på og laste ned på Vantage siden??

Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2007
    Sted
    Halden
    Poster
    150
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hallo. Jeg har et problem. Får inn astra i bra signalstyrke(RTL, ARD osv)
    Men på fr. 12722H skal det ligge 3 åpne HD kanaler Pro sieben Sat1 og AnixeHD. Her får jeg ingen signaler. Sender disse svakere signaler, eller er det lnb'n min. Noen som kan hjelpe meg med dette? Forøvrig tar jeg fint inn 11914H Astra HDTV promo. Virker også som alt funker på de tre andre lnb's
    Hei, kvintern!

Trykk MENY>Installasjon>Manuell skanning>OK. Hvis ikke "Astra 1E-2C" vises som satelitt, trykk "blå" tast og naviger fram til den satelitten. I linje 5 står det "FEC". Det skal stå "DVBS2" der, og du skal ha utslag på "Signalstatus". Dersom det står "DVBS" i FEC-feltet, trykker du "rød" knapp og kommer inn i transponderredigeringsmodus. Still markøren i linje 2 og bla deg med "pil venstre" til 12.722. Gå ned til FEC-feltet og bruk pil høyre/venstre til det står "DVBS2" i feltet. Trykk OK for å lagre og "Back" for å komme til forrige menybilde. Bekreft lagring hvis du blir spurt om det. Bla deg på nytt fram til 12.722 og trykk OK. Mottakeren skanner nå bare denne transponderen og du har forhåpentligvis fått de tre HD-kanalene (som stort sett sender SD-materiale i 4:3-format).

Mvh
    Bjørn 8)

Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2007
    Sted
    Halden
    Poster
    150
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Firmware

Har nu "nøklene" til de kanalene. de er koda her
    Se dette svaret fra uncle sid i tråden om ny firmware til 7100:

http://avforum.no/forum/satellitt/66...tml#post831845

Mvh
    Bjørn 8)

Newcomer alfalfa sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    237
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

5,1

Har bare stereo på Premier HD. Mange sier de er 5,1 med dubbet lyd men jeg har kun stereo, jelder forøvrig alle kanaler. Er de noe sted i menyen som 5,1 skal aktiveres bortset fra der du velger PCM eller Bitstream 5,1?
    Meridian 861.v8. Meridian 621. Aerial Lr 5. Cc 5. Meridian Md 600. Chord spm 12000. Chord Mezzo 140. Pioneer bdp 91. Jl Gotham. Paradigm Sub2.Theta compli blue 3D. Teac P 70. Oppo 83. Meridian M33 x 4. PS3. X-Box. JVC 750. Pioneer 508. PS Audio P10.

Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2008
    Poster
    37
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

12722h

Sitat Opprinnelig postet av brumlebass
    Hei, kvintern!

Trykk MENY>Installasjon>Manuell skanning>OK. Hvis ikke "Astra 1E-2C" vises som satelitt, trykk "blå" tast og naviger fram til den satelitten. I linje 5 står det "FEC". Det skal stå "DVBS2" der, og du skal ha utslag på "Signalstatus". Dersom det står "DVBS" i FEC-feltet, trykker du "rød" knapp og kommer inn i transponderredigeringsmodus. Still markøren i linje 2 og bla deg med "pil venstre" til 12.722. Gå ned til FEC-feltet og bruk pil høyre/venstre til det står "DVBS2" i feltet. Trykk OK for å lagre og "Back" for å komme til forrige menybilde. Bekreft lagring hvis du blir spurt om det. Bla deg på nytt fram til 12.722 og trykk OK. Mottakeren skanner nå bare denne transponderen og du har forhåpentligvis fått de tre HD-kanalene (som stort sett sender SD-materiale i 4:3-format).

Mvh
    Bjørn 8)

Hei Jeg har de verdiene du skriver der, men ingen signalstyrke. Det virker som microhodefeil. Har bra signal ellers på Astra

Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2008
    Poster
    37
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av brumlebass
    Se dette svaret fra uncle sid i tråden om ny firmware til 7100:

http://avforum.no/forum/satellitt/66...tml#post831845

Mvh
    Bjørn 8)
    Hei

Virker nå!!:-D

Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2008
    Poster
    83
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hei

Virker nå!!:-D
    må stå på kanalen i et par minut:|

Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2008
    Poster
    37
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av nerokid
    må stå på kanalen i et par minut:|
    Er nok litt utålmodig Virker nå
    Forøvrig syns jeg Vantage 7100 virker meget bra!
    Har zappa og programert, lastet ned og redigert i tre dager nå, og tuneren har ikke låst seg. Alt virker som det skal her hos meg. Var veldig usikker på kjøpet da jeg har fulgt forumet en tid, og virket som det var mange buggs. Ikke merket noe galt. Klokka går også riktig, og fjernkontrollen er ok. Bildet på TV'n med hdmi er knallbra både på SD og HDTV. Utrolig mye bedre enn CD org. med scart.
    mvh.....

Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    237
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Fjernkontroll ok?

Har zappa og programert, lastet ned og redigert i tre dager nå, og tuneren har ikke låst seg. Alt virker som det skal her hos meg. Var veldig usikker på kjøpet da jeg har fulgt forumet en tid, og virket som det var mange buggs. Ikke merket noe galt. Klokka går også riktig, og fjernkontrollen er ok. Bildet på TV'n med hdmi er knallbra både på SD og HDTV. Utrolig mye bedre enn CD org. med scart.
    mvh.....
    Er de ok med farge knapper du må sitte i fullt lys for og se? Er de ok med knappe batterier i en fjernkontroll som skal brukes en del? Den står ikke i stil med tuneren spør du meg.
    Meridian 861.v8. Meridian 621. Aerial Lr 5. Cc 5. Meridian Md 600. Chord spm 12000. Chord Mezzo 140. Pioneer bdp 91. Jl Gotham. Paradigm Sub2.Theta compli blue 3D. Teac P 70. Oppo 83. Meridian M33 x 4. PS3. X-Box. JVC 750. Pioneer 508. PS Audio P10.

Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2008
    Poster
    37
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av alfalfa
    Er de ok med farge knapper du må sitte i fullt lys for og se? Er de ok med knappe batterier i en fjernkontroll som skal brukes en del? Den står ikke i stil med tuneren spør du meg.
    Nei kan være enig i at de fargene er vanskelig å se. Glad for at jeg leste om det her før jeg fikk den. Ellers hadde det tatt en stund før jeg hadde oppdaget det.
    Men funker da en vet det. Ellers syns jeg fjerkontrollen virker bra. Batterikapasitet får en se etterhvert hvor lenge det varer

Newcomer
    Medlem siden
    Jul 2007
    Poster
    21
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    mvh.....
    Etter å ha anskaffa meg ny 42" plasma vurderer jeg å kjøpe meg en ny tuner som kan vise HD-kanaler. Har nå en CD-tuner- type 5050 ,som har fungert feilfritt i over et år,men har naturligvis ingen muligheter for HD-kanaler.
    Jeg har lest det meste som står om denne Vantagetuneren på fleire forum,og finner den interessant på mange måter.
    Det som uroer meg litt, er opplysninger i tysk test AREA DVD - Das DVD & Heimkino - Online - Magazin mit vielen DVD - News, DVD-Reviews und Tests von DVD-Playern, Heimkino-Receivern, Lautsprechern und Videoprojektoren om at utgangssignalene over hdmi og scart/komponent ikke er parallellkobla slik at en må skifte mellom signalene med en omskifter på baksida av tuneren når en skal skifte mellom sd og hd-signaler. Denne omskiftinga fører alltid til restart av tuneren.
    Er dette riktig forstått, og er ikke i så fall dette fenomenet svært tungvint i brukved , f.eks. zapping ?
    Vil noen som har (hatt) cd-tuneren 5050 også si noe om kvalitetsgevinsten ved bruk av Vantage på sd-kanaler .

Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    237
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Bilde

Sitat Opprinnelig postet av k-jost-a
    Etter å ha anskaffa meg ny 42" plasma vurderer jeg å kjøpe meg en ny tuner som kan vise HD-kanaler. Har nå en CD-tuner- type 5050 ,som har fungert feilfritt i over et år,men har naturligvis ingen muligheter for HD-kanaler.
    Jeg har lest det meste som står om denne Vantagetuneren på fleire forum,og finner den interessant på mange måter.
    Det som uroer meg litt, er opplysninger i tysk test AREA DVD - Das DVD & Heimkino - Online - Magazin mit vielen DVD - News, DVD-Reviews und Tests von DVD-Playern, Heimkino-Receivern, Lautsprechern und Videoprojektoren om at utgangssignalene over hdmi og scart/komponent ikke er parallellkobla slik at en må skifte mellom signalene med en omskifter på baksida av tuneren når en skal skifte mellom sd og hd-signaler. Denne omskiftinga fører alltid til restart av tuneren.
    Er dette riktig forstått, og er ikke i så fall dette fenomenet svært tungvint i brukved , f.eks. zapping ?
    Vil noen som har (hatt) cd-tuneren 5050 også si noe om kvalitetsgevinsten ved bruk av Vantage på sd-kanaler .
    Du har oppfattet riktig. Ville vært best uten. Burde vært mulig og forandre med fjærnkontroll.

Newcomer
    Medlem siden
    Apr 2004
    Poster
    226
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    halla

har 2 problem
    1 nrk kanalane kommer ikkje inn eller dei dett ut etter ei lita stund også tv2 zebra,også enkelte canal +kanala ellers så virka det som det skal
    noen som har vert bort i dette?
    2
    kjøpte meg ein HDD 160g maxtor usb disk men den kommer ikkje inn,får ikkje formatert den over til fat 32 må den vere i det formate ?eller er det berre at denne ikkje virka?på denne tuneren?

Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2008
    Poster
    37
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av k-jost-a

Du kan kjøre SD og HD tv over HDMI kabelen SD kanalene blir MYE bedre enn på CD5050 som jeg også har. Vel og merke hvis kvaliteten på sendingen er bra. NHL hockey på CDsport er fortsatt ganske dårlig men NRK/TV2 blir mye bedre med hdmi kabel på min 40" Samsung LCD. Den bryteren bak har jeg ikke rørt, men må vel slå over den hvis en ikke har noe annet enn scartinngang på TV.

Newcomer
    Medlem siden
    Apr 2004
    Poster
    226
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    fant ut noke rart nå
    når eg slår av lnb strømmen på thor i menyen under anntenneinnstillinger
    da kommer nrk inn
    men da forsvinn tv2
    skal det vere slik?

Active
    Medlem siden
    Jan 2006
    Poster
    493
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Fungerer CS på denne tuneren ala på dreambox?

Side 10 av 89 FørsteFørste ... 6 7 8 9 10 11 12 13 14 20 30 40 50 60 70 80 ... SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •