Parabol, hva skal jeg kjøpe?

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 7 av 7
    Newcomer
    Medlem siden
    Jul 2007
    Poster
    13
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Parabol, hva skal jeg kjøpe?

Hei.

Skal kjøpe parabol (bor i stavanger) og ønsker en parabol der jeg kan kjøpe kort og se både canal digital og viasat, noen forslag? (ikke dreambox)

Ellers er det en tuner og parabol som kan kjøpes og så brukes på skykort ?

Intermediate poppiuz sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2005
    Poster
    874
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    For å ta min siste "parabol-historie":

1. En stk Strong 8700 fra Tveco med 1år Viasat Gull. Denne tar også Canal Digital kort.
    2. En stk CD lokalpakke med parabol og tuner (begge ble kastet), beholdt kortet og bruker det i Strong'n.

Ingen tunere i Norge tar Sky. Sky er berettiget til Storbritannia, men ulike sider på nettet selger dette til personer utenfor dette området. Vanligvis tar de litt for jobben. Som om du har ca 7-8000 i året å legge på Sky kanalene er det bare å kjøre på :-D

Active MPX sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2006
    Poster
    343
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Tunerene tar inn sky de, saa lenge du har ett eget kort. Har proevd dette selv saa jeg vet at det funker...

Intermediate Troeen sin avatar
    Medlem siden
    May 2007
    Poster
    779
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    slå lenge softwaren i tunern er fra viasat så bruker den NDS kode system og det er samme som brukes i England og Italia.

det er orginal kortet fra UK som blir problemet, men det finnes sikker noen vet hvor du kan få tak idet også.

du kan se på tuner fra Italia/England med NDS koding, men da støtte for conax så vil du med kortet fra Canal digital få bilde også.

Troeen

Intermediate poppiuz sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2005
    Poster
    874
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Trodde det var sånn at Sky kort måtte aktiveres lokalt i GB og derfor muligheten falt bort ved å bruke en "norsk" tuner til dette. Men jeg har sikkert feil

Her er iallefall noen "Sky sider":

Skydigitalcards :: What Do You Want To Watch ? :: english

Sky cards & Freesat cards. Watch Sky TV in Europe with a Sky viewing card: Insat International

Intermediate
    Medlem siden
    Sep 2003
    Poster
    860
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Smile

Sitat Opprinnelig postet av MPX
    Tunerene tar inn sky de, saa lenge du har ett eget kort. Har proevd dette selv saa jeg vet at det funker...
    Hvilke tunere er det som tar inn Sky? Hvilket kort er det du snakker om? Hvor i landet bor du?
    Stølen

Intermediate
    Medlem siden
    Sep 2003
    Poster
    860
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Smile

Sitat Opprinnelig postet av poppiuz
    Trodde det var sånn at Sky kort måtte aktiveres lokalt i GB og derfor muligheten falt bort ved å bruke en "norsk" tuner til dette. Men jeg har sikkert feil

Her er iallefall noen "Sky sider":

Skydigitalcards :: What Do You Want To Watch ? :: english

Sky cards & Freesat cards. Watch Sky TV in Europe with a Sky viewing card: Insat International
    Du tar ikke feil.Jeg har kjøpt Sky HD box hos Insat.Du kan ikke bruke noen annen tuner enn Sky HD og kortet aktiveres fra GB.Det er endel folk som blander sammen BBC/ITV freeview som også kan tas inn fra 28,2 øst,men det er ikke Sky-kanaler. Disse kanalene bare videreformidles via Sky,MEN du kan ta inn freekanalene på f.eks Humax 2000.Jeg har hatt Sky i mange år og er veldig fornøyd med kvaliteten spesielt etter at jeg fikk HD boxen.Det er ganske dyrt ca.8500,- pr.år.Men er du glad i PL så er du det.
    Stølen

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •