Dårlig signal etter bytte av tuner (canal digital)

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 7 av 7
    Newcomer
    Medlem siden
    Jul 2007
    Poster
    2
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Dårlig signal etter bytte av tuner (canal digital)

Hei!

Håper noen av dere kan ta dere tid til å hjelpe meg litt!

For et par ukers tid siden tok vår gammle tuner kvelden. Den var en Canal Digital MHW mottaker (Canal Digital). Vi ringte kundeservice og bestillte en ny PVR - Grundig tuner .

Etter byttet opplever vi dårligere signal og stadig forstyrrelser i bildet. Og de som bruker tv-en aktivt begynner å bli ganske lei dette.

Sett bort i fra vær og vind har parabolen stått urørt i 5-6 år. Vi hadde viasat før canal digital og hadde da montør som satte det opp.

Håper dere kan gi noen tips på hvordan vi kan få tilbake gode signaler

Det står et gammelt pæretre i veien, men det har ikke vokst noe på over 5 år og har ikke forstyrret tidligere. Det er som sagt etter bytte av tuner at det har dukket opp forstyrrelser. Er det bare tuneren som er mer kresen, eller er det noen innstillinger vi ikke vet om?

Som dere kan se på vedlegget så står leserhodet helt ytterst, har dette noen negativ effekt på signalet?

Vil vi få mye bedre signal ved å gi pæretreet ny hårsveis?

Edit: På bildet som er forfra peker parabolen litt til venstre for meg.

Active Eriblist sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2005
    Poster
    352
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Wink Har hatt samme problem selv

Hadde 80% i signal styrke, men etter jeg byttet til ny C+ dekoder falt den ned til 40%.

Etter mye hode bry fant jeg ut at F-Kontakt var dårlig montert på koaks kabel, pass på at den er godt skrudd fast til dekoder også.
    Er litt vanskelige disse dekoderene.

Ta en tur ut å se på kabel ved Lnb å, kapp av kabel å monter på F-kontakt på nytt.

Lykke til

Intermediate tazzat sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2006
    Poster
    1,101
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hvor stor er skåla og hvor i landet bor du?
    Gå over alle koblinger,kappe kabelen 5-10cm og sette på ny kontakter

Intermediate Bobben1 sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2006
    Sted
    Lunner/Hadeland
    Poster
    2,709
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av aboutblank
    Hei!

Håper noen av dere kan ta dere tid til å hjelpe meg litt!

For et par ukers tid siden tok vår gammle tuner kvelden. Den var en Canal Digital MHW mottaker (Canal Digital). Vi ringte kundeservice og bestillte en ny PVR - Grundig tuner .

Etter byttet opplever vi dårligere signal og stadig forstyrrelser i bildet. Og de som bruker tv-en aktivt begynner å bli ganske lei dette.

Sett bort i fra vær og vind har parabolen stått urørt i 5-6 år. Vi hadde viasat før canal digital og hadde da montør som satte det opp.

Håper dere kan gi noen tips på hvordan vi kan få tilbake gode signaler

Det står et gammelt pæretre i veien, men det har ikke vokst noe på over 5 år og har ikke forstyrret tidligere. Det er som sagt etter bytte av tuner at det har dukket opp forstyrrelser. Er det bare tuneren som er mer kresen, eller er det noen innstillinger vi ikke vet om?

Som dere kan se på vedlegget så står leserhodet helt ytterst, har dette noen negativ effekt på signalet?

Vil vi få mye bedre signal ved å gi pæretreet ny hårsveis?

Edit: På bildet som er forfra peker parabolen litt til venstre for meg.
    Det treet ser veldig tvilsomt ut....

Går ut fra at du ikke har trøbbel med DiseqC siden du kun har tilkoblet en LNB.

Siden du kun har tilkoblet en LNB så ville jeg satt den i senterposisjonen på antenna, dvs. i den ledige holderen. Da må du justere antenna på nytt men da vil du sannsynligvis få bedre signaler. Det er den ledige holderen på antennen din som er ideell fokus som gir best utnyttelse av antenna.

Min erfaring er at Grundig PVR har betydelig bedre tuner enn de gamle Canal Digital MHWY mottagerene. Jeg har testet en slik på bla. Astra 2D og den fungerte bedre enn samtlige andre mottagere jeg forsøkte.

Har gjort noen målinger med CDC-7000ST (som er samme mottager uten harddisk) http://www.satellite-calculations.co...l/CDC700ST.htm

Intermediate Troeen sin avatar
    Medlem siden
    May 2007
    Poster
    779
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    en liten ting til med den gammle MHW er den er så kresen på signalene som kansje den nye er,
    så har det kan være grunnen til du ikke har så bra signal som ønsket.

men en kominasjon med det som nevnt over, så har snart gode signaler igjen

troeen

Newcomer
    Medlem siden
    Jul 2007
    Poster
    2
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Her var det tips å få ja .

Er usikker på nøyaktig størrelse på skåla, men det kan måles neste gang jeg er oppe i stigen.

Jeg bor i Sandefjord.

Nå har sola vært fremme i et par timer og far sier det er utmerket bilde. Er det bare været som forstyrrer, eller kan det trenge vann inn i LNB-en og svekke signalet?

Har dårlig med tid for tiden, men skal få gått over kontakter i morgen.

Det frister å flytte LNB-en og justere antenna på nytt, men jeg tror det kan bli en del knoting og låveveggen stigen lener seg på er forferdelig råtten (dere kan se hull fra tidligere stigebesøk på bildene). Så jeg syns det rett og slett er litt skummelt :P.

Intermediate Troeen sin avatar
    Medlem siden
    May 2007
    Poster
    779
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av aboutblank
    Her var det tips å få ja .

Er usikker på nøyaktig størrelse på skåla, men det kan måles neste gang jeg er oppe i stigen.

Jeg bor i Sandefjord.

Nå har sola vært fremme i et par timer og far sier det er utmerket bilde. Er det bare været som forstyrrer, eller kan det trenge vann inn i LNB-en og svekke signalet?

Har dårlig med tid for tiden, men skal få gått over kontakter i morgen.

Det frister å flytte LNB-en og justere antenna på nytt, men jeg tror det kan bli en del knoting og låveveggen stigen lener seg på er forferdelig råtten (dere kan se hull fra tidligere stigebesøk på bildene). Så jeg syns det rett og slett er litt skummelt :P.

ja det kan komme vann inn i lnb og fugler kan også hakk hull i lnbene.

da er kansje på tide og vurdere nytt sted for parabol skåla også, da det er utrykt og stå på stige på veggen

Troeen

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •