Parabol dekoder som PCI kort til PC

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 6 av 6
    Intermediate bwa sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2003
    Poster
    1,475
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Parabol dekoder som PCI kort til PC

finnes det et slik som fungerer ok ?

Active
    Medlem siden
    Dec 2002
    Poster
    386
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det finnes en del om dette temaet i andre tråder her og i HTPC delen.

Jeg bruker et PCI-DVB-kort i HTPC'en som parabolmottaker og mener det er en meget fleksibel og god løsning. Jeg gjorde det først å fremst for å få best mulig tv-bilder på projektoren. Jeg har et Hauppauge Nexus kort som har mulighet for to CI-plasser (for to CAM'er med programkort). Det billigste alternativet er et Skystar2 kort (500,- og oppover), men da har man ikke mulighet for bruk av CAM og programkort. Det finnes flere PCI-DVB-kort men disse har jeg ingen erfaring med eller oversikt over.

Det finnes mange alternative software-applikasjoner å kjøre med disse kortene + masse plug-ins. Applikasjonene gjør PC'en til en utmerket parabolmottaker med suverent brukergrensesnitt og mange muligheter som bla. opptak, timeshift osv. Det er veldig greit å ha opptakene direkte tilgjengelig på PC'en med dens muligheter til ha masse diskplass og gode redigeringsmuligheter. Det finnes også såkalte soft-cam'er som erstatter vanlig CAM og hvor man for tiden kan få inn både Viasat og Canal-Digital uten bruk av CAM og programkort, men dette er løsninger som er ustabile og man ikke vet hvor lenge det varer.

Et greit sted å få oversikt på er f.eks.
    http://multidec.host.sk/ (se under 'software' og 'download')
    http://www.dvbworks.com/happysat/

Jeg bruker applikasjonen ProgDVB som ligger her:
    http://www.progdvb.com/

Dette er et viktig forum hvor det meste rundt PCI-DVB kort diskuteres:
    http://forums.dvbnetwork.com (man må melde seg på for å få tilgang)

John Roger

Medlem siden
    Jan 2003
    Poster
    1,475
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Flott, her har jeg en start. Hvordan er det med Viasats nye system, vil de være hardware avhengige, slik at jeg bør velge rett kort mhp dette ?

Active
    Medlem siden
    Dec 2002
    Poster
    386
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Viasat vil nok sende de fleste av kanalene sine parallelt i Viaccess i lang tid fremover. Untaket blir nok for filmkanalene og Ticket som antagelig vil gå bare i NDS (Videoguard) etterhvert. Først sw-NDS så hw-NDS.

Det mest irriterende med NDS er at det ikke blir mulig å få tak i CAM slik at man ikke kan se lovlig med annet enn Viasat-godkjente mottakere. Ingen PCI-DVB-kort vil nok noen gang bli godkjent.

John Roger

Medlem siden
    Jan 2003
    Poster
    1,475
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Her var du litt uklar, får jeg NDS til å funke på de PCI kortene som nå finnes ?

Active
    Medlem siden
    Dec 2002
    Poster
    386
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Nei, ikke så vidt jeg vet. Jeg har hørt rykter om mulighet for NDS på Dreambox og da burde ikke veien til vanlig PC være så lang, men jeg vet ikke hva slags type NDS-løsning dette er. Om det er med kort eller ikke. NDS er individuellt tilpasset de forskjellige programselskapene som bruker det slik at NDS for Sky ikke er det samme som NDS for Viasat.

John Roger

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •