Hjelp ang. kjøp av PVR

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 5 av 5
    Newcomer
    Medlem siden
    Jul 2007
    Poster
    6
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Hjelp ang. kjøp av PVR

Vurderer å kjøpe en PVR. Har hovedsaklig tenkt å bruke den sammen med ett canal digital abb., men det er selvfølgelig en fordel om den brukes sammen med både canal digital & viasat abb. Den bør ha to tunere, så jeg kan se på ett program å ta opp ett annet fra en annen valgfri kanal. Noen som har noen tips? Noen som har en PVR med "twin tuner" som har gode/dårlige erfaringer å dele? mye støy, trege menyer, treg EPG osv. osv.?

Takker for alle svar:grin:

Intermediate
    Medlem siden
    Mar 2006
    Poster
    535
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Dette finnes det flere tråder om allerede.

Dreambox 7025 og Relook 400S er vel de mest åpenbare valgene.

Førstnevnte er best, men koster også mest. Den har dog visse problemer med å initiere Viasat-kortet, men for de fleste er det til å leve med.

Newcomer
    Medlem siden
    Jul 2007
    Poster
    9
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

hei
    jeg vil også anbefale 7025s.
    den er stabil, og det finnes helt klart mest software til den, det med viasat er ett problem som lar seg løse med rett image, og softcam. mange som bruker viasat på dreambox uten problemer.
    jeg har den for salg til en god pris på min nettbutikk.

Newcomer
    Medlem siden
    Jul 2007
    Poster
    6
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av alffjeld2
    hei
    jeg vil også anbefale 7025s.
    den er stabil, og det finnes helt klart mest software til den, det med viasat er ett problem som lar seg løse med rett image, og softcam. mange som bruker viasat på dreambox uten problemer.
    jeg har den for salg til en god pris på min nettbutikk.
    Vel.. Jeg synes også den virker som et bra valg, men mine PC kunnskaper er begresede, og jeg har aldri tatt i linux før. Så jeg er litt engstelig for at det kan by på problemer.

Newcomer
    Medlem siden
    Jul 2007
    Poster
    9
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    hei
    det er ikke noe problem om du har begrensete pc/linux kunnskap.
    du trenger ett par små program til å legge inn image, eller legge inn ekstra filer, men de er enkle å bruke.
    det er mye hjelp å få på diverse forum når det gjelder å bruke boksen.
    noen forum jeg bruker: nabilosat sitt forum, de har også noen ok imager selv. du kan også laste ned en mengde andre imager derfra. gemini sitt forum, de har kanskje de mest brukte, og mest stabile imagene, endel på tysk der, men du finner frem., satandream forum, mange scandinaver der, har egne imager basert på gemini.
    på disse forumene finner det du trenger, både imager, plugins, softcammer, og brukerveiledning. trenger du noe videre hjelp, er det bare å legge ut spørsmål på forumene som du har gjort her. håper dette hjelper deg, dreambox er gøy når du kommer inn i det. du trenger ikke kunne mye for å starte opp.
    lykke til!

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •