Trenger råd ved kjøp av Dreambox - Side 2

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 2 av 2 FørsteFørste 1 2
Viser resultater 21 til 29 av 29
    Newcomer
    Medlem siden
    Jul 2007
    Poster
    9
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    hei
    jeg har lest litt disse innleggene, og må si at jeg absolutt vil anbefale db7020si, har selv hatt db7000 i endel år, å den er genial. 7020si er mye det samme, men med bedre tuner. dreambox er uten sammenligning den boxen du får mest software til. det er mange ok imager der ute for dem som leter. jeg er også sikker på at den nye 8000 kommer til å bli bra, men får sikkert litt barndomssykdommer. at boksene ikke tar viasat, evt. canal digital kort, har nok mest med valg av softcam å gjøre. jeg selger dreambox selv, og er på endel dreamboxforum, og har ikke opplevd at det er noe stort problem å få ting til å funke. som forhandler kan jeg jo ikke anbefale så mye annet enn originalimager, men sånn privat har jeg testet mye gøy. bruker nå en liten ren image i flash, og gemini 3.6 + nabilo darkstar på en 1gb usb pinne.

Newcomer
    Medlem siden
    Aug 2006
    Poster
    49
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Stream
    Jeg vil se DM7020SI er det beste man kan kjøpe nå, ettersom 7025 ikke er like stabil.

Tror det vil gå greit med en 500GB disk. Pass på å kjøpe en som ikke støyer.

Har selv en 250GB disk i min DB7000, og det fungerer uproblematisk (selv om Dreambox.no ikke anbefaler disker større enn 160GB).

Ja så disse boksene nede i 3800kr så går jeg nok for Seagate disker da jeg har best erfaring med disse diskene. Dem er like gode som western men støyer mindre og er mer solide. Alt annet er i grunn dritt i mine øyne, etter en årekke med prøving av forskjellige disker...

Newcomer Sparchy sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2007
    Poster
    84
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av U5tabil
    Ja så disse boksene nede i 3800kr så går jeg nok for Seagate disker da jeg har best erfaring med disse diskene. Dem er like gode som western men støyer mindre og er mer solide. Alt annet er i grunn dritt i mine øyne, etter en årekke med prøving av forskjellige disker...

Hvor så du DB7020si til 3800.-? Makromedia har en m/250 GB til 4890.-

Er dette et bra kjøp? Har aldri hatt DB, tenker på å skaffe meg en nå. Etter å ha lest tråden her ser det ut til at 7020 er det beste kjøpet idag.

Newcomer
    Medlem siden
    Feb 2007
    Poster
    235
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av crimz
    Kjøp deg en 600 eller noe slikt, den fungerer i hvertfall..

Jeg har en 7025S her selv, det er ett slit å få den til å fungere skikkelig. Problemet kommer av at boksen ikke støtter viasat, så viasat kortet må lures inn hver gang du rebooter. I tillegg har de senere oppgraderinger medført at det er hardere for hver ny release å få inn viasat.

Angående 8000, så har jeg bare en ting å si om den.. Den er basert på 7025, med samme tunere osv.. så da kan man anta at det blir problemer på lik linje med viasat. Og at den i tillegg ikke har hdmi bidrar jo ikke til å trekke opp første inntrykket... (det er usikkert om den har hdcp, som er essensielt)
    i tillegg til at den er utsatt en hel del ganger allerede...

Alt før 7025 skal vistnok fungere tilfredsstillende. Kan dessverre ikke anbefale deg noe av Dreambox, da den dessverre er for svak, for ustabil, og kreves mye datakunnskap for å fungere.

F.eks du må inn fysisk på boksen å slette en katalog for at surround lyd skal fungere stabilt.

Slik ståa er nå, fremstår Dreambox som ett selskap som er på slutten av livssyklusen sin.

Vurder heller en HTPC løsning med egne tvkort til satelitt...
    Jeg hadde også tenkt på HTPC først med FloppyDTV. Problemet er at MediaCenter har dårlig støtte for digital TV, ikke subtitles og valg av lydkilde. Mediaportal har vel subtitles på gang i en betaversjon, men det er ikke noe klart valg der som jeg har funnet. Flere satelitter kan du ikke ha heller etter hva jeg har forstått. Vurderer heller en Dreambox eller noe annet.

Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2008
    Poster
    37
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Bumpibump

Hei.
    Vil gjerne bringe denne tråden opp igjen, ettersom siste innlegg var over 2 år siden regner jeg med det er skjedd litt siden da...

Jeg vil over på HD, og viasat skal ha seg godt betalt, og jeg er usikker på hvor lenge jeg kommer til å fortsette med ViaSat (har GET kabel i veggen også, så store muligheter for å gå over til det).

Jeg har vurdert DM 800 HD PVR S, koster 4590,- fra Dreambox.no og det ser ut til at den har det jeg er ute etter av funksjoner... (HD, HDMI og DVR (opptak))

Er det noen som kan anbefale eller advare mot den/andre?

Er det slik at jeg automatisk får ViaSat sine HD kanaler med å bytte til en mottaker med HD støtte? (Har "Gull" kort...)

Intermediate digitech sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2007
    Poster
    991
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av dingy
    Hei.
    Vil gjerne bringe denne tråden opp igjen, ettersom siste innlegg var over 2 år siden regner jeg med det er skjedd litt siden da...

Jeg vil over på HD, og viasat skal ha seg godt betalt, og jeg er usikker på hvor lenge jeg kommer til å fortsette med ViaSat (har GET kabel i veggen også, så store muligheter for å gå over til det).

Jeg har vurdert DM 800 HD PVR S, koster 4590,- fra Dreambox.no og det ser ut til at den har det jeg er ute etter av funksjoner... (HD, HDMI og DVR (opptak))

Er det noen som kan anbefale eller advare mot den/andre?

Er det slik at jeg automatisk får ViaSat sine HD kanaler med å bytte til en mottaker med HD støtte? (Har "Gull" kort...)
    Viasat HD og Dreambox kan du bare glemme , det er ingen offentlige løsning på dette og eneste mottaker som fungerer med HD kanalene til Viasat er mottakeren de leverer sammen med kortet.
    DM 800 HD har ingen HDMI utgang på bakpanelet , denne modellen leveres med DVI .

Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2008
    Poster
    37
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av digitech
    Viasat HD og Dreambox kan du bare glemme , det er ingen offentlige løsning på dette og eneste mottaker som fungerer med HD kanalene til Viasat er mottakeren de leverer sammen med kortet.
    DM 800 HD har ingen HDMI utgang på bakpanelet , denne modellen leveres med DVI .
    Ok, det hørtes rart ut at den ikke skulle klare HD signalene deres, den har jo støtte for mpeg 4 .....?

Neida, ingen HDMI, men det følger med DVI til full HDMI 1.3 kabel, så både lyd og bilde skal følge HDMI 1.3 standard... (så ikke 3d ready kanskje, men ser ikke for meg at jeg noensinne kommer til å sitte å se på TV programmer med 3d briller... det er forbeholdt hjemme kino'en i kjelleren og film )

Intermediate digitech sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2007
    Poster
    991
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av dingy
    Ok, det hørtes rart ut at den ikke skulle klare HD signalene deres, den har jo støtte for mpeg 4 .....?

Neida, ingen HDMI, men det følger med DVI til full HDMI 1.3 kabel, så både lyd og bilde skal følge HDMI 1.3 standard... (så ikke 3d ready kanskje, men ser ikke for meg at jeg noensinne kommer til å sitte å se på TV programmer med 3d briller... det er forbeholdt hjemme kino'en i kjelleren og film )
    Det er ikke spørsmål for støtte av MPEG-4 , det er rett og slett "pairing" mellom serie nummer på kort - mottaker og "encryption" issue .

Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2008
    Poster
    37
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av digitech
    Det er ikke spørsmål for støtte av MPEG-4 , det er rett og slett "pairing" mellom serie nummer på kort - mottaker og "encryption" issue .
    Ok, det var dårlig nyheter, for HD mottakeren til ViaSat er egentlig ikke noe aktuelt alternativ, alt for mange "feil" .
    Har pr. idag genrasjonen før HD mottakeren, med PVR, og den har aldri vært helt god, nå er den komplett udugeli. Den klarer ikke å ta opp en episode man starter manuelt engang, langt mindre "Series link" funksjonen. Treg og dårlig meny er det og.
    HD mottakeren deres bruker optisk for lyd og HDMI for bilde, for meg en uforståelig dårlig utnyttelse av HDMI.

Men hva er da løsningen om man vil motta HD kanaler, men ikke er fornøyd med tilbudet fra ViaSat? Innse at man må klare seg uten HD kanalene, eller bytte til canal digital / GET ...?

Side 2 av 2 FørsteFørste 1 2

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •