Astra 2 - South Beam

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 9 av 9
    Newcomer
    Medlem siden
    Jun 2007
    Poster
    3
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Astra 2 - South Beam

Hei

Jeg har en sky digibox, og parabol (bare 70cm), men få inn Sky, mest sannsynlig fra North Beam. Det jeg lurte på va, er det ikke mulig å få inn BBC kanaler fra den South beam - ihht til denne web side SATMANIA.COM - Satellite Astra 2A (28.2E)
    kan man få inn BBC One Scotland, Wales. Lyngsat webside også liste BBC på 11954 MHz H.

Noen med erfaring om dette

Jeg har lest en god del om det, og har ikke lyst for en 2m dish for å få inn BBC på Astra 2D satellite.

Intermediate Bobben1 sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2006
    Sted
    Lunner/Hadeland
    Poster
    2,709
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Timboson
    Hei

Jeg har en sky digibox, og parabol (bare 70cm), men få inn Sky, mest sannsynlig fra North Beam. Det jeg lurte på va, er det ikke mulig å få inn BBC kanaler fra den South beam - ihht til denne web side SATMANIA.COM - Satellite Astra 2A (28.2E)
    kan man få inn BBC One Scotland, Wales. Lyngsat webside også liste BBC på 11954 MHz H.

Noen med erfaring om dette

Jeg har lest en god del om det, og har ikke lyst for en 2m dish for å få inn BBC på Astra 2D satellite.
    Jeg mistenker at frekvenslisten på satmania.com er veldig gammel. 11798H benyttes av Sky til DVB-S2 HDTV kanaler. Det kan nesten se ut som dette er en gammel frekvensliste fra før BBC startet å sende på Astra 2D (siden BBC faktisk brukte denne frekvensen den gangen).

http://www.satmania.com/eng/ er heller ikke akkurat "up to date"...

På 11954H sendes alle BBC's radiokanaler bortsett fra Radio5 (som ikke kan sende på denne beamen pga. fotballrettigheter). Jeg klarer fint å motta 11954H med 80cm (Oslo). Der finnes også en BBC TV kanal , BBC Parliament og en rekke interaktive BBC tjenester på denne frekvensen.

Det sendes også noen BBCi kanaler på 12241V som også fint kan mottas med 80cm i Oslo.

Intermediate
    Medlem siden
    Mar 2006
    Poster
    535
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    For å få inn BBC-kanalene med en antenne i normal størrelse må du bo på vestlandet.

Sky-kanalene skal du få inn ganske så greit også på østlandet.

Sjekk heller frekvenslisten hos LyngSat - Lyngemark Satellite enn den du har.

Newcomer
    Medlem siden
    Jun 2007
    Poster
    3
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Takk Bobben1 og Stream

Ja, jeg har funnet de BBCi kanaler, ikke så veldig interesant (avansert tekst og ekstra kommentar) ikke TV. BBC Parliament, hmm ikke akkurat drama jeg var ut etter

Takk for svarene

Hilsen

Intermediate
    Medlem siden
    Sep 2003
    Poster
    860
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Smile

Sitat Opprinnelig postet av Stream
    For å få inn BBC-kanalene med en antenne i normal størrelse må du bo på vestlandet.

Sky-kanalene skal du få inn ganske så greit også på østlandet.

Sjekk heller frekvenslisten hos LyngSat - Lyngemark Satellite enn den du har.
    Er det korrekt at Sky-kanalene kan tas inn på Østlandet med vanlig antenne??? De sendes på Astra 2D på 28.2 øst og kan etter det jeg vet stort sett bare tas inn på Sør-Vestlandet.Jeg har selv Sky HD box og har hatt mange fortvilte henvendelser om hvordan det skulle være mulig å ta Sky inn på Østlandet.Hittil så tror jeg ikke at det er så enkelt.Hvem vil ha en 2.5 til 3 meter parabol på taket og selv det er kanskje ikke nok, for å få dette til?
    Stølen

Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2005
    Poster
    58
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Stølen !!
    ser du har sky hd?
    Bor på Tananger og vurdere og skaffe meg dette selv, hvor stor antenne bruker du? og får du inn 2d bra? Går greit med ab på Sky!!

Intermediate
    Medlem siden
    Sep 2003
    Poster
    860
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Smile

Sitat Opprinnelig postet av rmartin
    Stølen !!
    ser du har sky hd?
    Bor på Tananger og vurdere og skaffe meg dette selv, hvor stor antenne bruker du? og får du inn 2d bra? Går greit med ab på Sky!!
    Jeg har en 90 cm Force med 4 hoder.Jeg har hatt Sky i ca.4 år og fikk Sky HD i juli/aug. 2006. Den står nede i kinoen og blir kjørt på en JVC HD1 projektor. Ser veldig bra ut.
    Stølen

Intermediate Bobben1 sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2006
    Sted
    Lunner/Hadeland
    Poster
    2,709
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av stølen
    Er det korrekt at Sky-kanalene kan tas inn på Østlandet med vanlig antenne??? De sendes på Astra 2D på 28.2 øst og kan etter det jeg vet stort sett bare tas inn på Sør-Vestlandet.Jeg har selv Sky HD box og har hatt mange fortvilte henvendelser om hvordan det skulle være mulig å ta Sky inn på Østlandet.Hittil så tror jeg ikke at det er så enkelt.Hvem vil ha en 2.5 til 3 meter parabol på taket og selv det er kanskje ikke nok, for å få dette til?
    Stølen
    De fleste Sky kanalene sender på Astra 2A/2B som mottas fint med små antenner også på østlandet. Det er helst ITV og BBC som vil mangle pga. at de sender på Astra 2D.

Newcomer
    Medlem siden
    Oct 2005
    Poster
    111
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Kan denne være til hjelp?