Canal Digital - Grundig PVR - ta opp fra NRK og se på TV2 samtidig...

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 4 av 4
    Newcomer
    Medlem siden
    May 2007
    Poster
    9
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Canal Digital - Grundig PVR - ta opp fra NRK og se på TV2 samtidig...

Hei - har et parabolanlegg fra Canal Digital - antagelig nordenparabol - med to hoder. Dekoder er oppgradert til en Grundig PVR.

Etter at Canal Digital la om NRK til nye frekvenser, har vi hatt begrenset glede av PVRen. Det er i dag ikke mulig å se på andre kanaler enn NRK1 og NRK2 når jeg tar opp fra NRK1 eller NRK2, det samme når jeg tar opp fra TV2 eller TVNorge - da kan jeg ikke se på NRK samtidig.

Canal Digital har avvist å hjelpe meg med dette og jeg er rett ved å skifte til Viasat. Men jeg er utrygg på Viasat's løsning, da den baserer seg på et eller annet teknisk samspill med Canal Digital (SmartSwitch), for å kunne motta TV2 og TVNorge.

Jeg har tittet litt rundt på nettet og ser at det er en del PVR-dekodere med såkalt TWIN-tuner.

Kan dette være løsningen på problemet mitt? Vil jeg med en Twin-tuner PVR-dekoder kunne se på NRK1 fra Canal DIgital samtidig som jeg tar opp fra TV2 Canal Digital?

Er det i så fall bare å skifte PVR-dekoder, eller er det mer som må til?

I følge Canal DIgital er det ingen Twin-tuner PVR-dekodere som er godkjent av dem. Stemmer dette og hvilken usikkerhet bringer det for meg?

På forhånd takk for svar,

Bjørn Tore

Intermediate Bobben1 sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2006
    Sted
    Lunner/Hadeland
    Poster
    2,709
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av bthoem
    Hei - har et parabolanlegg fra Canal Digital - antagelig nordenparabol - med to hoder. Dekoder er oppgradert til en Grundig PVR.

Etter at Canal Digital la om NRK til nye frekvenser, har vi hatt begrenset glede av PVRen. Det er i dag ikke mulig å se på andre kanaler enn NRK1 og NRK2 når jeg tar opp fra NRK1 eller NRK2, det samme når jeg tar opp fra TV2 eller TVNorge - da kan jeg ikke se på NRK samtidig.

Canal Digital har avvist å hjelpe meg med dette og jeg er rett ved å skifte til Viasat. Men jeg er utrygg på Viasat's løsning, da den baserer seg på et eller annet teknisk samspill med Canal Digital (SmartSwitch), for å kunne motta TV2 og TVNorge.

Jeg har tittet litt rundt på nettet og ser at det er en del PVR-dekodere med såkalt TWIN-tuner.

Kan dette være løsningen på problemet mitt? Vil jeg med en Twin-tuner PVR-dekoder kunne se på NRK1 fra Canal DIgital samtidig som jeg tar opp fra TV2 Canal Digital?

Er det i så fall bare å skifte PVR-dekoder, eller er det mer som må til?

I følge Canal DIgital er det ingen Twin-tuner PVR-dekodere som er godkjent av dem. Stemmer dette og hvilken usikkerhet bringer det for meg?

På forhånd takk for svar,

Bjørn Tore
    Med en single tuner PVR så kan du kun se kanaler i samme transponder som du tar opp fra. Det er ikke mulig å få til noe annet med single tuner.

Det stemmer at du vil kunne se NRK og ta opp TV2 (eller motsatt) med en PVR Twin tuner mottager. Canal Digital har ingen godkjente Twin PVR men det er rykter om en slik i løpet av 2007 som også vil støtte HDTV.

I tillegg til Twin tuner er det nødvendig å bytte ut LNB'en med Twin LNB. Skal du bruke Viasat+ PVR så må du benytte to Twin LNB'er og to high isolation Diseq switcher. En Viasat+ PVR mottar kun Viasat kanaler så TV2,TVNorge osv. vil du ikke kunne motta. Det ryktes også at Viasat kommer med en ny Viasat+ mottager som støtter HDTV.

Intermediate
    Medlem siden
    Mar 2006
    Poster
    535
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Alternativet er at du skaffer en twin-pvr tuner som ikke er godkjent av Canal Digital. Som f.eks. Dreambox 7025 eller Relook 400s. I disse tunerne kan du både ha kortene fra Viasat og Canal Digital i samtidig (men det skal tillegges at det er noe knotete å få Viasat-kortene til å fungere på DB7025).

Uansett så må du da oppgradere annlegget ditt til Twin-LNB'er, 2 Diseqc-svitsjer (Biltema-svitsjene til 119,- funker utmerket) og 2 ledninger inn til stuen hvor tuneren står.

Intermediate hårek sin avatar
    Medlem siden
    May 2003
    Poster
    1,136
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg fikk samme problemet. Hadde allerede en twin tuner (Topfield 5500), men hadde tidligere nøyd meg med å bruke en tuner. Oppgraderte til Twin LNB og trakk en ekstra coax, nå fungerer det som før.

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •