Bruk av twintuner på 7025 og parabol

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 12 av 12
    Newcomer
    Medlem siden
    Oct 2006
    Poster
    95
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Bruk av twintuner på 7025 og parabol

Vurdere å kjøpe en 7025, men litt usikker om det er overhodet vits...

Ønsker jeg å ta opp fra feks Astra, for så å se på Thor, eller ta opp fra kabeltv for så å se på Hotbird siden denne har twin tuner.

jeg lurer da på hvordan dette løses når en skal bruke 7025 som tuner for både kabeltv og satelitt samtidig?

vil jo da måtte bla bruke 4 twin LNB, dette blir 8 ledninger, men DM har jo bare 4 uttak totalt, 2 inn og 2 ut.

Intermediate
    Medlem siden
    Mar 2006
    Poster
    535
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det du skal ha da er en DB7025 med 1stk DVB-S tuner for satellitt og en DVB-C tuner for kabel-tv. Du trenger bare 1 ledning fra parabolen til tuneren (og single-lnb'er), samt 1 ledning fra kabel-tv-uttaket til tuneren.

Med dette oppsettet kan du se på kabel-tv mens du tar opp fra satellitt, og se på satellitt mens du tar opp fra kabel-tv.
    Du kan ikke ta opp fra en satellitt-sending og se på en annen samtidig, ei heller se på en kabel-tv kanal mens du tar opp en annen.

For å få til sistnevnte hadde du trengt 4 tunere (som etter sigende skal komme i DB8000).

Utgangene på Dreamboxen merket med "ut" er for å loope videre til en annen tuner. Den andre tuneren vil kun få signal når den du looper fra er skrudd av.

Newcomer
    Medlem siden
    Oct 2006
    Poster
    95
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Stream
    Det du skal ha da er en DB7025 med 1stk DVB-S tuner for satellitt og en DVB-C tuner for kabel-tv. Du trenger bare 1 ledning fra parabolen til tuneren (og single-lnb'er), samt 1 ledning fra kabel-tv-uttaket til tuneren.

Med dette oppsettet kan du se på kabel-tv mens du tar opp fra satellitt, og se på satellitt mens du tar opp fra kabel-tv.
    Du kan ikke ta opp fra en satellitt-sending og se på en annen samtidig, ei heller se på en kabel-tv kanal mens du tar opp en annen.

For å få til sistnevnte hadde du trengt 4 tunere (som etter sigende skal komme i DB8000).

Utgangene på Dreamboxen merket med "ut" er for å loope videre til en annen tuner. Den andre tuneren vil kun få signal når den du looper fra er skrudd av.

takk for svaret....var vel det beste sålangt og det jeg ville vite egentlig:-D . DB8000 blir jo etter sigende relativt dyr, usikkert når den kommer osv.
    Så kanskje det blir en 7025 allikevel....

Newcomer
    Medlem siden
    Oct 2006
    Poster
    95
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

en liten ting til forresten,
    trenger bare 1 ledning og single LNB skriver du. dvs at da bare bruker jeg en 4-1 diseq, og lar den erne ledningen gå til DB?

Intermediate
    Medlem siden
    Mar 2006
    Poster
    535
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av pierce
    en liten ting til forresten,
    trenger bare 1 ledning og single LNB skriver du. dvs at da bare bruker jeg en 4-1 diseq, og lar den erne ledningen gå til DB?
    Ja, hvis du skal ha et DVB-S og et DVB-C kort i din DB7025 er dette riktig.

Skal du derimot ha 2 stk DVB-S kort skal du ha twin LNB'er og 2 stk 4-1 diseqc svitsjer samt 2 ledninger inn til tuneren.

Newcomer
    Medlem siden
    Oct 2006
    Poster
    95
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ja, hvis du skal ha et DVB-S og et DVB-C kort i din DB7025 er dette riktig.

Skal du derimot ha 2 stk DVB-S kort skal du ha twin LNB'er og 2 stk 4-1 diseqc svitsjer samt 2 ledninger inn til tuneren.
    ok:-D litt merkomplisert og mer penger....
    men med denne løsningen, da kan en vel se på en sattelittkanal uavhengig hvilken og ta opp en annen? feks ta opp fra hotbird og se på thor?
    7025 kommer med 2 DVB-S etter det jeg har skjønt riktig.....

buttom up er: jeg ønsker å ta opp fra en satelitt og mulighet for å kunne se på en annen satelitt samtidig. da trenger en den løsningen du kom med nå?

så får jeg vel heller bruke PC til å ta opp fra kabeltv evt.

eller ville du ha gjort noe annet?

Intermediate
    Medlem siden
    Mar 2006
    Poster
    535
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ja, den kommer med 2 DVB-S tunere som standard. Da kan du ta opp fra en kanal mens du ser på en annen - samme hvilken satellitt den er på så lenge du har Twin-LNB'er på alle posisjonene dine (f.eks. 1W, 5E, 13E og 19E) og har koblet slik jeg nevnte.

Newcomer
    Medlem siden
    Oct 2006
    Poster
    95
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ja, den kommer med 2 DVB-S tunere som standard. Da kan du ta opp fra en kanal mens du ser på en annen - samme hvilken satellitt den er på så lenge du har Twin-LNB'er på alle posisjonene dine (f.eks. 1W, 5E, 13E og 19E) og har koblet slik jeg nevnte.
    som jeg trodde:-D

en siste ting - dukket alltid opp nye når du tror du vet alt!

får fibertv neste år - altienbox med dekoder (lyse). hva da?noen forskjell eller?

Intermediate
    Medlem siden
    Mar 2006
    Poster
    535
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg svarte deg om dette på digsat - men Dreambox støtter ikke iptv.

Newcomer
    Medlem siden
    Oct 2006
    Poster
    95
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg svarte deg om dette på digsat - men Dreambox støtter ikke iptv.

hehe, stemmer - hva med 8000 vil den støtte dette?evt komme oppdateringer på 7025?

hva da med opptak?andre muligehter, vil det komme eller finnes det tvkort for slikt på markedet idag?

Newcomer
    Medlem siden
    Jun 2007
    Poster
    15
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Kan man se på en kanal med DM7025 og streame en annen kanal til en pc?

Intermediate tazzat sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2006
    Poster
    1,101
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    magkarl: