Trenger litt input, skal kjøpe parabol for første gang..

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 6 av 6
    Newcomer
    Medlem siden
    Apr 2007
    Poster
    127
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Question Trenger litt input, skal kjøpe parabol for første gang..

Har omsider bestemt meg for å kjøpe parabol da jeg har innsett at jeg kan se langt etter fotball i HD over kabelnettet med det første.. :neutral: Jeg aner virkelig ikke hvor jeg skal begynne dog..

Hva slags parabol bør jeg kjøpe? I gamle dager forstod jeg det sånn at det fantes med ett eller flere "hoder" osv.. Hva er pro's n con's og hvilke merker er best? Er det er greit alternativ å kjøpe en "pakkeløsning" fra canal digital, eller er det bare crap du får da?

Hovedårsaken til parabol for meg er altså å se fotball og hockey i HD, noe som gjør at jeg trenger canal digital og tv3 (for champions league).. noe som ser ut til å være vanskelig. Må jeg da abbonere på både viasat og canaldigital med egne kort for begge?

Hva med Dreambox? Hvordan fungerer det egentlig? Kan jeg få inn betalingskanaler der? Ala canal+ osv.. Funker det med HD?

Sorry for evig mye spørsmål men jeg er altså helt kunnskapsløs om alt som er parabolrelatert.. Hatt kabel i alle år.. Setter pris på all input jeg kan få..

Intermediate tazzat sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2006
    Poster
    1,101
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Kan svare på noe.

Skal du ha canal digital og tv3 så må du abbonere på begge ja.

Dreambox tar begge kort fint(7025 er ikke helt stødig på viasat dog,men di andre fungerer 100%) men ingen av dem er HD tunere.

Det er en HD tuner på vei (Dreambox 8000) og er ventet om en måned og 2,men den blir dyr(7-8k) og det vil gå en stund før det kommer programvare til den som tar begge kort 100% vil jeg tro,tiden vil vise hvordan det går med dette.

Vet ikke om det er cam plass i HD tuneren til canal digital,da kan du kjøpen en cam som tar viasat kortet og sette i den.

Intermediate hårek sin avatar
    Medlem siden
    May 2003
    Poster
    1,137
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av owo
    Hva slags parabol bør jeg kjøpe?
    Du trenger en parabol med to hoder. CD og Viasat sender på hver sin satelitt, og man må ha et hode for hver satelitt.
    Så må du ha en Diseqc switch for å koble to hoder til en tuner.
    Hvis du vil ha det litt avansert bør du ha dobbelthoder, kjekt hvis man har mottaker med to tunere. Da trengs flere kabler inn til stua.
    Sjekk butikk: Makromedia

Intermediate
    Medlem siden
    Mar 2006
    Poster
    535
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    For å se HD-sendinger er det enkleste å kjøpe fra Canal Digital. Du trenger da en boks fra dem og en annen boks til Viasat. Det blir fryktelig tungvint å bytte kanal fra Viasat til CD, men det finnes få andre alternativer per i dag.

Om Dreambox 8000 og Relook 510 kommer ut nå i vår/sommer som forventet så tar det nok minst 3-6 måneder til før de får stabil software. Disse boksene klarer å lese kortene til både CD og Viasat. Men du må uansett ha en original tuner fra CD og Viasat for å få kjøpt abonnement, så du kan kjøpe direkte fra CD og Viasat nå, og så oppgradere til en mer avansert mottaker senere.

Intermediate Troeen sin avatar
    Medlem siden
    May 2007
    Poster
    779
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    når det gjeler viasat i dreamboks, så må kortet aktivers i orginal boksen først

Troeen

Intermediate Troeen sin avatar
    Medlem siden
    May 2007
    Poster
    779
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av tazzat
    Kan svare på noe.

Skal du ha canal digital og tv3 så må du abbonere på begge ja.

Dreambox tar begge kort fint(7025 er ikke helt stødig på viasat dog,men di andre fungerer 100%) men ingen av dem er HD tunere.

Det er en HD tuner på vei (Dreambox 8000) og er ventet om en måned og 2,men den blir dyr(7-8k) og det vil gå en stund før det kommer programvare til den som tar begge kort 100% vil jeg tro,tiden vil vise hvordan det går med dette.

Vet ikke om det er cam plass i HD tuneren til canal digital,da kan du kjøpen en cam som tar viasat kortet og sette i den.

hei tazzat
    prøv med mgcamd 1.22 så er det stabilt på viaskvat også

Troeen

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •