Canal Dig nekter å gi meg kabel-tv!!!

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 15 av 15
    Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2006
    Poster
    43
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Canal Dig nekter å gi meg kabel-tv!!!

Her er min historie og setter pris på synspunkt:

Jeg bor midt i en by på ca 22000 mennesker, men er såpass uheldig at jeg bor i en stikkvei der Telenor og Canal Digital nekter å legge kabel slik at jeg får kabel-tv. Grunnen til at har nektet meg i 10 år er at de fleste i gata har parabol inkl. meg selv. Måtte jo kjøpe meg parabol til slutt, men jeg VIL ha kabel-tv pga. av jeg VIL ha de tre svenske kanalene SVT 1, 2 og 4 som idiotisk nok ikke leveres i parabolpakkene. Jeg vet at jeg kunne ha tegnet abbonement hos folk i Sverige for å få et kort sendt meg, men det er jeg ikke interssert i.

Er det noen av dere eksperter som kan fortelle meg enten i en PM eller offisielt eller opening@online.no hvordan jeg skal gå frem for å få inn svenske kanaler på min Force 1133s tuner hvis det nå i det hele tatt er mulig?

Kenneth

Intermediate tazzat sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2006
    Poster
    1,101
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Få tak i en canal digital kort til cabel,den funker på parabol etter det jeg har lest og da får du inn samme kanalene som på kabel.

Vet du om noen som har et så prøv dette først,så har du vel noen som kan få et kort til deg.

Intermediate Rikky sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2002
    Poster
    2,103
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg fikk heller ikke kabel, boksen står ute på husveggen. Slå den.

(dvs jeg kunne få det, man da ble prisen på 1 krone 4000-doblet)

Intermediate marsboer sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2005
    Poster
    3,764
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Stikkord: Dreambox + Cardshearing

Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2006
    Poster
    43
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Takk for tips. Utrolig hvis et kabeltv kort vil fungere på min Force 1133s. Må finne meg noen som har kabel-tv og prøve

Kenneth

Newcomer superman sin avatar
    Medlem siden
    May 2005
    Poster
    294
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av kepe
    Takk for tips. Utrolig hvis et kabeltv kort vil fungere på min Force 1133s. Må finne meg noen som har kabel-tv og prøve

Kenneth
    Dette måtte jeg prøve, men foreløpig bare testet "omvendt vei":

Fikk et nytt satelitt "multi abonnement, familly" kort som skal ned på hytta til foreldrene min, da de har hoved CD-satelitt hjemme.

Jeg puttet inn satelitt kortet i kabel dekoderen i går kveld (C1200 eller noe) , først greide ikke kortet å dekode, men lot det stå i dekoderen i 2 timer. Da hadde kortet oppdatert seg og jeg fikk ganske mange fler kanaler enn tidligere. Alle Canal+ kanalene og endel "fremmedkulturelle", i tilleg til Dansk TV 1, SportN, VH1, Alle Disney, TV3.
    For SVT1 fikk jeg lyd og bilde, men beskjed om at den ikke kunne dekode. SVT2 og Dansk TV2 fikk jeg ikke sett, ei heller TV1000 kanalene.

Dette er helt nytt kort, så det kan hende mye er åpent de første 4 ukene...

Uansett gir jo dette uante muligheter for kabel hjemme og satelitt på hytta.

Kanskje noe vi egentlig burde holde for oss selv....

(Endret 07.05.07 kl 21.30, da jeg har oppdatert litt om hvilke kanaler jeg får inn.)

Medlem siden
    May 2005
    Poster
    294
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Kabel-kort i satelittmotakeren

Da har jeg prøvd kabel-kortet fra CD i en CD-satelittuner.

Det fungerte som bare det :-)

Kanalene som ble dekodet er de man får via kabel, og som CD sender via satelitt. Det positive er at man da også får inn SVT 1 og 2, samt SVT24 og SVT-barnekanalen, samt TV4.

Nå har jeg byttet kort med foreldrene min, slik at jeg via digital kabel får Disney kanalene, og endel andre som er med i family abonnementet på satelitt, og som jeg ellers måtte betalt for.

Foreldrene mine får tilbake SVT som de savnet etter at de flyttet til hus uten kabel, og måtte over på satelitt.

Hvis CD ikke gjør endringer her, vil jo dette være et godt alternativ hvis man har digital-tv hjemme, men må velge mellom CD-satelitt eller Riks-TV når den tid kommer....

Randulf Småfix.

Newcomer
    Medlem siden
    May 2007
    Poster
    3
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Dette er for meg gamle nyheter, da jeg har kjørt slike løsninger i ca 4 år allerede. Er aldeles ikke noe rart at dette fungerer, da CD kjører samme kodesystem på kabel og satellitt (Conax).

Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2006
    Poster
    43
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Da har jeg funnet noen som har CD tuner med kabel-tvkort, og vi har byttet. Han fikk mitt Canal + parabolkort og jeg hans Canal + kabeltvkort. Det fungerer begge veier og vi er happy. Jeg fikk inn de svenske kanalene, men mistet TCM og Disney Channel. Noen som vet hvorfor?

Kenneth

Newcomer
    Medlem siden
    Jul 2007
    Poster
    35
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    For å ta dette litt videre:

Jeg har i dag kabel med C1201CX dekoder og kort med SportN/Sky News som eneste "ekstrakanaler". Jeg flytter snart et sted der jeg må ha parabol (skal da ha Entertain med HD-dekoder). Kan jeg da bruke C1201CX kabeldekoderen + kort fortsatt, f.eks. på soverommet? Flott at kortene funker nogenlunde om hverandre, men hvordan er det med kabeldekoder på parabolsignal?

Intermediate tazzat sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2006
    Poster
    1,101
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det går ikke.

Medlem siden
    May 2005
    Poster
    294
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det som ikke går er å bruke kabeldekoderen, men behold gjerne kabelkortet, og betal kortavgift for dette, men

SportN får du ikke hos CD parabol, da dette er en viasatt kanal.

SkyNews ligger i family pakken til CD.

Det som da kan være aktueltt for deg, i og med at du har bestemt deg for en pakke hos CD, er å kjøpe et multi abonnement i stedet.

Da får du family pakken til 89,-, i tillegg til rimlig ekstra dekoder.

Du vil imidlertid miste de svenske kanalene.

Intermediate b-ill sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2005
    Poster
    972
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av superman
    Dette måtte jeg prøve, men foreløpig bare testet "omvendt vei":

Fikk et nytt satelitt "multi abonnement, familly" kort som skal ned på hytta til foreldrene min, da de har hoved CD-satelitt hjemme.

Jeg puttet inn satelitt kortet i kabel dekoderen i går kveld (C1200 eller noe) , først greide ikke kortet å dekode, men lot det stå i dekoderen i 2 timer. Da hadde kortet oppdatert seg og jeg fikk ganske mange fler kanaler enn tidligere. Alle Canal+ kanalene og endel "fremmedkulturelle", i tilleg til Dansk TV 1, SportN, VH1, Alle Disney, TV3.
    For SVT1 fikk jeg lyd og bilde, men beskjed om at den ikke kunne dekode. SVT2 og Dansk TV2 fikk jeg ikke sett, ei heller TV1000 kanalene.

Dette er helt nytt kort, så det kan hende mye er åpent de første 4 ukene...

Uansett gir jo dette uante muligheter for kabel hjemme og satelitt på hytta.

Kanskje noe vi egentlig burde holde for oss selv....

(Endret 07.05.07 kl 21.30, da jeg har oppdatert litt om hvilke kanaler jeg får inn.)
    Hei,

Ser at du fikk inn SportN med å putte parabolkortet inn i en kabeltuner, funker SportN fortsatt?

Newcomer
    Medlem siden
    Mar 2005
    Poster
    114
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av b-ill
    Hei,

Ser at du fikk inn SportN med å putte parabolkortet inn i en kabeltuner, funker SportN fortsatt?
    Vet ikke om ting har endra seg, men for ett års tid siden så fikk jeg inn tv3, sportn, ztv og bbc world uten kort. Så jeg tror at disse kanalene er/var free2air via digital kabel.

Newcomer
    Medlem siden
    Oct 2005
    Poster
    111
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    I butikken der jeg jobber var det også en kunde som hardnakket påsto at han kan bruke sitt CD kabel-tv kort i sin satelitt-mottaker, så det kan nok stemme. Kan dette være en mulighet for å omgå Canal Digital nazi-regime med tanke på mottakere? kabel-tv kortene har jo ingen form for pairing. Kanskje vi ikke skulle prate så høyt om dette, om noen fra CD skulle være på forumnet...

- Judaz

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •