Mediacenter pc og parapol (canaldigital)

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 12 av 12
    Newcomer
    Medlem siden
    Oct 2006
    Poster
    5
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Mediacenter pc og parapol (canaldigital)

Hei!
    Kan noen hjelpe meg.
    Har en FSC SCALEO EV IC2D E6400/2GB/320GB/V PR som jeg ønsker å bruke mot canal digital sat tuner. problemet er at denne kun har 2 Scart utganger. På scart har jeg kun mulighet å velge RGB og normal (hva normal står for er jeg ikke sikker på)
    Hva gjør jeg for å få tv bilde på pc'en? Når jeg kjører fra scart på sat til scart AUX på pc, får jeg bilde kun i sort/hvit. på pc'en har jeg mulighet til s-video og komponent, hva trenger jeg av ekstra kabler/utstyr for å få blide i farger?????

Intermediate hårek sin avatar
    Medlem siden
    May 2003
    Poster
    1,137
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    De vanlige signalene i en SCART kontakt er RGB og kompositt. Det er svært vanskelig å bruke RGB til en PC, men kompositt er enkelt.
    En vanlig årsak til sort/hvitt er at man mikser S-Video og kompositt.
    Du skriver at du har komponent på PC, sikker på at du ikke mener kompositt?

Newcomer
    Medlem siden
    Oct 2006
    Poster
    5
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

S-Vidoe ut på scart på sat dekoder godkjent av canaldigital

Ja det er kompositt jeg mener.
    Er det noen som har en oversikt over sat. dekodere som er godkjent av canaldigital, hvor man kan velge s-video ut på scart og ikke RGB?

Newcomer
    Medlem siden
    Oct 2006
    Poster
    5
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    [QUOTE=tuba]Ja det er kompositt jeg mener.
    Er det noen som har en oversikt over sat. dekodere som er godkjent av canaldigital, hvor man kan velge s-video ut på scart og ikke RGB?

[Konverter rgb til s-video, hvor får mann kjøpt dette til en fornuftig pris?]

Active Fattigmann sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2004
    Poster
    477
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    [QUOTE=tuba]
    Sitat Opprinnelig postet av tuba
    Ja det er kompositt jeg mener.

[Konverter rgb til s-video, hvor får mann kjøpt dette til en fornuftig pris?]
    Har CDC-7000 ST fra CD og den leverer S-Video over scartene..

Newcomer
    Medlem siden
    Oct 2006
    Poster
    5
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Er denne godkjent av CD da, med de nye kortene?

Newcomer
    Medlem siden
    Oct 2006
    Poster
    5
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Har du pris på CDC-7000 ST fra CD da?

Active Fattigmann sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2004
    Poster
    477
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det er 1 kr. tuner levert av CD.

Ellers kan du sjekke CD`side for gokjente tunere
    Canal Digital godkjente parabol mottagere (Canal Digital)

Intermediate
    Medlem siden
    Sep 2005
    Poster
    513
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av tuba
    Hei!
    Kan noen hjelpe meg.
    Har en FSC SCALEO EV IC2D E6400/2GB/320GB/V PR som jeg ønsker å bruke mot canal digital sat tuner. problemet er at denne kun har 2 Scart utganger. På scart har jeg kun mulighet å velge RGB og normal (hva normal står for er jeg ikke sikker på)
    Hva gjør jeg for å få tv bilde på pc'en? Når jeg kjører fra scart på sat til scart AUX på pc, får jeg bilde kun i sort/hvit. på pc'en har jeg mulighet til s-video og komponent, hva trenger jeg av ekstra kabler/utstyr for å få blide i farger?????
    Ville anbefalt deg og kastet tuneren, og heller kjøpt et DVB-S (helst DVB-S2) kort til pcen. Kjøper du i tillegg en conax-cam og kortleser har du en komplett pakke som vil gi deg 50 ganger så bra bilde som en S-video kabel. I tillegg har du da uante muligheter til opptak, streaming på nettverk i huset osvosv.

Forøvrig vil dette gjøre at du kan se HDTV sendingene til Canal Digital. Det er jo en bonus

Technotrend S2-3200 HDTV-S2 + Fernbed. + Budget-CI DVBSHOP - Technotrend, Technisat, Hauppauge, DVB-S, DVB-C, DVB-T
    Conax CAM (Rev. 1.1) - 4.00e DVBSHOP - Technotrend, Technisat, Hauppauge, DVB-S, DVB-C, DVB-T

Jeg har selv dette utstyret, og det fungerer utmerket...Det finnes andre kort også. Tilogmed USB-bokser man plugger til. Disse skal fungere flott også (selv om jeg har hørt at HDTV har lugget litt med disse...)

Lykke til!

Newcomer Børni sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2003
    Poster
    281
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Kan jeg montere sånn utstyr på min HTPC Acer idea 510?Kan du utdype litt mer om hvordan dette fungerer.Er totalt blank når det gjelder dette

Intermediate
    Medlem siden
    Sep 2005
    Poster
    513
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Børni
    Kan jeg montere sånn utstyr på min HTPC Acer idea 510?Kan du utdype litt mer om hvordan dette fungerer.Er totalt blank når det gjelder dette

Artig sak det der...Var ikke kjent med den løsningen før.

Problemet ditt er at du ikke har PCI porter på maskinen. Så du må gå for en USB løsning.

Denne ser ganske bra. Kortleser og tuner i ett:
    Technotrend S2-3650 HDTV-S2 USB+CI DVBSHOP - Technotrend, Technisat, Hauppauge, DVB-S, DVB-C, DVB-T

Den er dessverre ikke på lager ser det ut til.

Denne er på lager, men da må du ha en kortleser i tillegg:
    Technotrend S2-3600 HDTV-S2 USB 2.0 (XP/MCE/Vista32) DVBSHOP - Technotrend, Technisat, Hauppauge, DVB-S, DVB-C, DVB-T

Du trenger uansett den Conax-cam modulen jeg linket til i forrige innlegg.

Disse DVB tuner kortene eller USB boksene fungerer mye som en vanlig tuner. Bare at det er PC'en som dekoder Mpeg signalet etter at det har kommet inn i maskinen. Ergo har du rådataen og kvaliteten blir så bra som du kan få den i en PC. Du kobler til kabelen til boksen og så kobler du den med USB til maskinen. Installerer programvaren og søker etter kanaler. Det følger med en TV-applikasjon med boksen, men det finnes en haug med gratis 3-parts programmer som er mye bedre (og som regel gratis) på internet.
    ProgDVB er ganske kjent og fungerer bra.

Du må huske å sjekke om det finnes drivere til Vista (som du har?), og om det funker med kortlesere osv. Det finnes utallige forum og sånt på nettet om dette. bare søk etter "forum dvb-s" så dukker det nok opp nok stoff. Er nok noe lesing før du virkelig kan nyte disse kortene. Er fortsatt et nisjeprodukt (utrolig nok...)

Mye informasjon:
    DVBN :: Index

En annen tråd om samme emnet:
    http://avforum.no/forum/satellitt/53...c-parapol.html

Intermediate Bobben1 sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2006
    Sted
    Lunner/Hadeland
    Poster
    2,709
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Tomas78
    Artig sak det der...Var ikke kjent med den løsningen før.

Problemet ditt er at du ikke har PCI porter på maskinen. Så du må gå for en USB løsning.

Denne ser ganske bra. Kortleser og tuner i ett:
    Technotrend S2-3650 HDTV-S2 USB+CI DVBSHOP - Technotrend, Technisat, Hauppauge, DVB-S, DVB-C, DVB-T

Den er dessverre ikke på lager ser det ut til.
    Grunnen til at den ikke er på lager er at dette er et nytt USB kort fra Technotrend som ikke er i salg enda. Jeg venter selv på å bestille en slik en (+ DVB-T stick).

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •