Mediacenter pc og parapol

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 20 av 20
    Newcomer
    Medlem siden
    Apr 2007
    Poster
    36
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Mediacenter pc og parapol

Hei. Jeg har parabol og har tengt til å kjøpe meg Mediacenter pc. Så det jeg egentlig lurer på er hvordan kobles den til for at jeg skal få tatt opp fra satelit kanaler? Kan jeg bare koble den til tvèn eller må jeg koble den dekoderen? eller er jeg helt på jordet? setter i allefall pris på all hjelp jeg får:-D

Intermediate hårek sin avatar
    Medlem siden
    May 2003
    Poster
    1,137
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Paraboltuner og PC er ikke noen velykket kombinasjon. For det første kan du bare ta opp den kanalen du har valgt på tuneren. For det andre får du dårlig kvalitet (kompositt, som kobles til tuner).

Hvis du har en såkalt DVD-opptaker får du bedre kvalitet (RGB). Men den enste gode løsningen er å ha en tuner med innebygget harddisk. Da har du muligheter for å ta opp 2 kanaler mens du ser på en tredje.

Hvis det er viktig med PC så bør du få en tuner innebygd i PC.

Newcomer
    Medlem siden
    Apr 2007
    Poster
    36
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av hårek
    Paraboltuner og PC er ikke noen velykket kombinasjon. For det første kan du bare ta opp den kanalen du har valgt på tuneren. For det andre får du dårlig kvalitet (kompositt, som kobles til tuner).

Hvis du har en såkalt DVD-opptaker får du bedre kvalitet (RGB). Men den enste gode løsningen er å ha en tuner med innebygget harddisk. Da har du muligheter for å ta opp 2 kanaler mens du ser på en tredje.

Hvis det er viktig med PC så bør du få en tuner innebygd i PC.
    Hvilke fordeler er det med tuner innebygd i PC? får jeg bedere bilde kvalitet på opptak? kan jeg ta opp fra en kanal å se en annen?

BTW takk for svar:-D

Intermediate hårek sin avatar
    Medlem siden
    May 2003
    Poster
    1,137
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Skal ikke uttale meg så mye om å ha parabolkort i PC, da det er lite jeg har prøvd selv. Vet bare at det lar seg gjøre, men jeg antar det kan bli en del knot å få det til.
    Fordelen skulle bli omtrent som å ha tuner med harddisk.

Intermediate
    Medlem siden
    Mar 2006
    Poster
    535
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det enkleste er i hvert fall å ha en satellittdekoder med harddisk, og å bruke mediacenter-pc'en til å vise divx'er og annet man har lyst å bruke den til.

Newcomer
    Medlem siden
    Feb 2006
    Poster
    8
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Stream
    Det enkleste er i hvert fall å ha en satellittdekoder med harddisk, og å bruke mediacenter-pc'en til å vise divx'er og annet man har lyst å bruke den til.
    Noe av det viktigste med en mediacenter PC er slik jeg ser det muligheten til å ta opp TV-sendinger. (og en HTPC blir mye mer fleksibel enn en satellittdekoder).

Jeg har samme planer som opprinnelige poster, er det noen som kan anbefale tuner-kort (DVB-S) som kan brukes med kort fra Canal Digital eller Viasat?

Intermediate
    Medlem siden
    Mar 2006
    Poster
    535
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Uten at jeg har testet det vil jeg tro Pinnacle PCTV Dual Sat Pro PCI DVB-S, PVR vil funke greit. I tillegg trenger du 2 kortlesere av typen Phoenix (eller en MP3.5/MP3.6 som også kan settes i Phoenix-modus). Disse funker best i seriell-port utgaver (har hørt mange har problemer med usb-versjonene). Slike får man kjøpt bl.a. hos AD-Teknik AB - Please select language.
    Alternativet er å finne tv-kort med pcmcia-kortlesere som kan programmeres til å lese kortene fra CD og Viasat.

Newcomer
    Medlem siden
    Feb 2006
    Poster
    8
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Uten at jeg har testet det vil jeg tro Pinnacle PCTV Dual Sat Pro PCI DVB-S, PVR vil funke greit. I tillegg trenger du 2 kortlesere av typen Phoenix (eller en MP3.5/MP3.6 som også kan settes i Phoenix-modus). Disse funker best i seriell-port utgaver (har hørt mange har problemer med usb-versjonene). Slike får man kjøpt bl.a. hos AD-Teknik AB - Please select language.
    Alternativet er å finne tv-kort med pcmcia-kortlesere som kan programmeres til å lese kortene fra CD og Viasat.
    1. Hvorfor trenger man to kortlesere?
    2. Føler meg usikker på hvor godt disse kortleserene du foreslår vil fungere sammen med MythTV og linux som jeg hadde tenkt å satse på...

Active
    Medlem siden
    Mar 2005
    Poster
    326
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    En av de beste ressursene for linux og dvb: DVBN :: Index

Newcomer
    Medlem siden
    Feb 2006
    Poster
    8
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av luria
    En av de beste ressursene for linux og dvb: DVBN :: Index
    Takker, var mye spennende lesning der!

Intermediate
    Medlem siden
    Mar 2006
    Poster
    535
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av jarlethorsen
    1. Hvorfor trenger man to kortlesere?
    Hvis du skal ha både Viasat og Canal Digital får du 2 kort og må derfor ha 2 kortlesere.

Intermediate
    Medlem siden
    Sep 2005
    Poster
    513
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Noe av det viktigste med en mediacenter PC er slik jeg ser det muligheten til å ta opp TV-sendinger. (og en HTPC blir mye mer fleksibel enn en satellittdekoder).

Jeg har samme planer som opprinnelige poster, er det noen som kan anbefale tuner-kort (DVB-S) som kan brukes med kort fra Canal Digital eller Viasat?

Kan anbefale denne:
    Technotrend S2-3200 HDTV-S2 + Fernbed. + Budget-CI DVBSHOP - Technotrend, Technisat, Hauppauge, DVB-S, DVB-C, DVB-T

med conax cam.

Det fungerer utmerket med Canal Digital.

Newcomer
    Medlem siden
    Feb 2006
    Poster
    8
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Tomas78
    Så vidt jeg kan se bruker denne løsningen 2 PCI spor. Ett for tuneren og ett for CI-modulen. Dette er ikke en optimal løsning ettersom man ikke har ubregrensede PCI spor...

Intermediate
    Medlem siden
    Sep 2005
    Poster
    513
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Så vidt jeg kan se bruker denne løsningen 2 PCI spor. Ett for tuneren og ett for CI-modulen. Dette er ikke en optimal løsning ettersom man ikke har ubregrensede PCI spor...
    Riktignok vil den ta en ekstra plass i kabinettet, men den bruker faktisk ikke et PCI-spor. CI-modulen kobles til kortet med en datakabel. Du kan feste den til et PCI-spor og kabinettet, men det kan også bare ligge løst inni kabinettet...ikke optimalt gjerne.

Skal være mulig å ha det kortet med en ekstern USB kortleser også. Men det finnes jo utallige DVB-S kort. Husk bare på at du MÅ ha et DVB-S2 kort. Ellers vil du ikke kunne se HDTV sendinger fra CD i framtiden, da de går over til den standarden etterhvert.

Newcomer
    Medlem siden
    Feb 2007
    Poster
    27
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Om du skal ha Technotrend S2-3200 skal du vite:

Det er kul umulig å kjøre linux med dette kortet. Det er riktignok noen som jobber litt på frivillig basis med å utvikle drivere, men de har holdt på i et år nå uten nevneverdig fremgang. Forøvrig - om du har et trangt kabinett kan du kjøpe versjonen uten CI modul, og bruke USB/Seriell(e) kortlesere som støtter phoenix mode i steden (f.eks. de det blir referert til tidligere i denne posten).

Om ikke HDTV er noe "must", er det plenty med kort å velge i.

Jeg kjøpte S2-3200 for nesten et år siden, og håpet på rask linux støtte. Men akk... Tror ikke det finnes gode (hverken software eller hardware baserte) dvb-s kort for HDTV i det hele tatt enda, korriger meg gjerne om jeg tar feil!

Intermediate Troeen sin avatar
    Medlem siden
    May 2007
    Poster
    779
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

grunnen til problemene med MP3.5/MP3.6 usb versjon er at
    den går davel modus og da må den aktivers igjen.. men med seriell må du slå den av manulet ;-)

Troeen

Newcomer
    Medlem siden
    Mar 2007
    Poster
    66
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg vil bare minne om at Dr.Dish testet Pinnacle PCTV og kastet den i bosset pga elendig kvalitet og support. Den virket ikke i det hele tatt ! Skal du ha sat tv kort i pc, sjekk Technotrend, Technisat DVB-S DVBC and DVB-T cards at DVBSHOP.TV - YOUR shoppingmall
    Lykke til

Newcomer
    Medlem siden
    Aug 2003
    Poster
    77
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    er ute etter å gjøre mediacentret mitt digitalt, har i dag analog canal digital kabeltv, og hadde egentlig tenkt å vente til rikstv var på lufta, men vet ikke om jeg klarer vente helt til i november 08.

har forstått det slik at jeg trenger et dvb-c kort, så trenger jeg en form for kortleser, eller CI modul, det er her jeg har et lite trøbbel, jeg vil gjerne ha
    2, eller kanskje 3 tunere i pcen, må jeg da ha like mange kortlesere og kort?

noen som har link til 2 kort og en kortleser som funker i lag hvis det finnes?
    vil gjerne ha en ekstern kortleser da plassen i mediacentret ikke er enorm.

Newcomer
    Medlem siden
    Feb 2007
    Poster
    235
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Jeg hadde osgå tenkt på bare en Mediacenter PC først. Floppy-DTV kortet kommer både med cam og støtte for nye HD-standaren. Men det er dårlig digital-TV støtte i MCE: Du kan ikke velge subtitles eller lydspor, hvordan EPG'en fungerer vet jeg ikke. Men med en slik løsning får du digitale signaler rett i Mediacenter PC'en, du må ikke ha kompositt eller scart inn. Subtitles er nok et krav ifra andre i familien her. Mediaportal har subtitles på beta-stadiet, så det er en mulighet, med liker MCE bedre.. Microsoft sier bare at de kommer til å støtte den en gang i fremtiden, men Vista har det ihvertfall så det er nok noen år til. Så jeg har vel egentlig begynt å tenke mer på en Dreambox og heller ha flere bokser..

Active
    Medlem siden
    Aug 2007
    Poster
    499
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Gratis kortleser fra Norsk Tipping fungerer også.

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •