CanalPlus Sport HD

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 1 av 6 1 2 3 4 5 ... SisteSiste
Viser resultater 1 til 20 av 120
    Newcomer
    Medlem siden
    Dec 2004
    Poster
    79
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

CanalPlus Sport HD

Er det noen andre som har problemer med at kommentator lyden på Sport HD ikke stemmer med bildet??? Som regel er den veldig forsinket, men det mest irriterende er når den kommer før bildet, og du får høre at det er mål før du får sett det. Som feks. Tottenham - Arsenal kampen denne helgen.

Intermediate Bobben1 sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2006
    Sted
    Lunner/Hadeland
    Poster
    2,709
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Hakima
    Er det noen andre som har problemer med at kommentator lyden på Sport HD ikke stemmer med bildet??? Som regel er den veldig forsinket, men det mest irriterende er når den kommer før bildet, og du får høre at det er mål før du får sett det. Som feks. Tottenham - Arsenal kampen denne helgen.
    Jeg så deler av Tottenham - Arsenal og da var kommentator flere sekunder etter bildet. Dvs. man kunne se et skudd og så går det et par sekunder før kommentatoren reagerer. Slik har det vært på de fleste kampene som er sendt på Canal+ Sport HD . Har enda ikke sett en kamp hvor kommentatorlyden ikke ligger mange sekunder etter video. Mener kommentator på Man United - Middlesbrough også var forsinket i forhold til video.

På Tottenham -Arsenal var det bare Svensk kommentator så lenge jeg fulgte med.

Lyden på reportasjene og studio i pausen var synkronisert.

Newcomer
    Medlem siden
    Feb 2007
    Poster
    33
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ja, har opplevd at lyden båder er langt før og langt etter bildet.
    "Slet" forøvrig med svensk kommentator gjennom hele kampen. Tidligere har denne blitt svitsjet over til norsk i løpet av kampen.

Medlem siden
    Sep 2006
    Sted
    Lunner/Hadeland
    Poster
    2,709
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av dab0ne
    Ja, har opplevd at lyden båder er langt før og langt etter bildet.
    "Slet" forøvrig med svensk kommentator gjennom hele kampen. Tidligere har denne blitt svitsjet over til norsk i løpet av kampen.
    Jeg så begge kampene på søndag og da var lyden mange sekunder
    etter bilde (kommentator reagerer mange sekunder for sent). Hadde norsk kommentator på begge søndagskampene. Lyden i pausa var det ingen problemer med (dvs. synkronisert).

Newcomer prazy sin avatar
    Medlem siden
    Jul 2006
    Poster
    48
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    ja jeg plages også med dette, og da er nesten hele grunnlaget for å ha hd-pakken borte. byttet til svensk kommentator på en kamp i helgen, og der var det bedre. merkelig at de ikke klarer å fikse dette....

Newcomer
    Medlem siden
    Dec 2004
    Poster
    79
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av prazy
    ja jeg plages også med dette, og da er nesten hele grunnlaget for å ha hd-pakken borte. byttet til svensk kommentator på en kamp i helgen, og der var det bedre. merkelig at de ikke klarer å fikse dette....
    SportHD var eneste grunnen til jeg kjøpte pakken, litt kjedelig å betale så mye penger for en kanal som ikke virker som den skal

Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2006
    Poster
    83
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jepp. Sliter med det samme :evil:
    I tillegg er det "maurtue" på enkelte kanaler nederst i bildet.
    Er det en prototype-tuner vi har fått mon tro ?
    Skulle vel strengt tatt hatt igjen de to lappene den kostet.

Medlem siden
    Jul 2006
    Poster
    48
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg har også lagt merke til en annen ting på premier league på Canal+Sport HD: Når de har nærbilde av en spiller som jogger, så blir det store "bølger" på publikum i bakgrunnen. Jeg kan ikke huske å ha sett dette på SD-kanalen. Kan det være at hurtige panoreringer krever større datakraft (i alle ledd) i en hd-produksjon? Flere som har lagt merke til dette?

Newcomer
    Medlem siden
    Sep 2006
    Poster
    207
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av prazy
    Jeg har også lagt merke til en annen ting på premier league på Canal+Sport HD: Når de har nærbilde av en spiller som jogger, så blir det store "bølger" på publikum i bakgrunnen. Jeg kan ikke huske å ha sett dette på SD-kanalen. Kan det være at hurtige panoreringer krever større datakraft (i alle ledd) i en hd-produksjon? Flere som har lagt merke til dette?
    Opplever akkurat det samme. Må nesten si at det trekker kvaliteten ned.

Opplever også problemer med at lyden ligger en god stund etter. Har Humax HDCI-2000, og dette oppleves på den også. Tror derfor at dette har med sendingen å gjøre, ikke tuneren.

Medlem siden
    Sep 2006
    Sted
    Lunner/Hadeland
    Poster
    2,709
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av thhomas
    Opplever akkurat det samme. Må nesten si at det trekker kvaliteten ned.

Opplever også problemer med at lyden ligger en god stund etter. Har Humax HDCI-2000, og dette oppleves på den også. Tror derfor at dette har med sendingen å gjøre, ikke tuneren.
    Ja det er helt klart ikke tuneren.

Reprisene med engelsk kommentator er ok. Det er mao. kun når det er Svensk eller Norsk kommentator lyd det blir feil. Når kommentatorlyden ligger flere sekunder etter video så er fremdeles stadionlyden synkronisert siden tilskuerene reagerer på rett tidspunkt og ikke mange sekunder for sent.

Intermediate homecinema sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2005
    Poster
    3,116
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg så ikke den nevnte kampen, men har sett mange andre kamper i HD uten at jeg har hatt problemer med lydsynk! Vil vel også tro at det er sendingen som ikke var helt god i dette tilfellet...

Medlem siden
    Jul 2006
    Poster
    48
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    problemet er at lydsynk har vært svært dårlig på mange kamper. løsning for meg har vært å se kampen i SD, og i et tilfelle har jeg kjørt svensk kommentator som var noe bedre. har ennå ikke opplevd kamp i PL hvor norsk kommentator har vært helt riktig i sync

Newcomer
    Medlem siden
    Sep 2006
    Poster
    36
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg ble såpass irritert at jeg skrev en saklig og kritisk mail til CD etter jeg hadde sett Tottenham - Arse ferdig. De svarte med å beklage hendelsen, at de var klare over det, og at de skulle sende mailen videre til teknisk.

Jeg hadde lyd ca et sekund\halvannet før bilde på C+Sport HD under Tottenham - Arse, og så ingen annen løsning enn å se i SD. En gedigen nedtur, for jeg syntes faktisk det er ganske lekkert å se fotball i HD. Det bør være et krav at dette fikses!

Det eneste jeg tror kan hjelpe er at samtlige av oss skriver en mail og klager. Jeg skrev til kundeservice@canaldigital.no og fikk svar umiddelbart. Å skrive til dialog@canalplus.no gir ikke samme resultat.

Newcomer
    Medlem siden
    Dec 2004
    Poster
    79
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Angry

Nok en dårlig sending fra Sport HD. Kampen var Everton - ManUnited, jeg bytta over og så den i SD. Utrolig at de ikke klarer å fikse dette!

Newcomer Svein2 sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2006
    Poster
    98
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Godt eksempel på ansvarsfraskrivelse:

Skrev en klage denne uka.

Sitat:

Hei.

Jeg lurer på om det kommer noen oppdatering på HDtuner ang. lydsynkronisering på HD Sport? Meget irriterende på fotballkamper.
    Har også problemer med format 4:3 - 16:9 på mange kanaler.
    Fjernkontrollen virker dårlig, må rette den rett mot tuner ( har skiftet batteri) når jeg trykker. Hva slags fabrikat er denne tuneren? Tenkte jeg skulle prøve å kode om en annen fjernkontroll.

Kvaliteten på kanalene utenom HD er generelt mye bedre på Grundig PVR tuneren min. Dette gjelder også selve tunerboksen.

Egentlig er HD starten for min del en stor nedtur når man tar i betraktning kostnadene for dobbelt abbonement og prisen for den dårlige Tuneren, det er ingen tvil om at abbonementet vil bli vurdert når bindingstiden er ute.
    Det er nok så langt ikke tvil om at jeg vil beholde Grundig PVR tuneren min hvis jeg fortsatt beholder Canal digital som førstevalg på TV kanaler.

Vennlig hilsen

Svar fra kundeservice:

Hei

Takk for din henvendelse.

Lydproblemet pe Canal+ Sport HD er ikke et software problem, men problem i sendingen fra Canal+. Dette er feilmeldt til de, og vi heper at de fer lxst problemet se snart som mulig. TV format problemet er en sofware feil som er meldt til produsenten. De jobber for tiden med ny software oppgradering.

Fakrikanten til dekoderen er Sagem. Vi beklager at du har hatt denne opplevelsen av HD dekoderen ver, men ny software er under utvikling.

Heper dette besvarte din henvendelse. Ha en fin dag.

Med vennlig hilsen

xxxx

Medlem siden
    Sep 2006
    Sted
    Lunner/Hadeland
    Poster
    2,709
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Svein2
    Godt eksempel på ansvarsfraskrivelse:

Skrev en klage denne uka.

Sitat:

Hei.

Jeg lurer på om det kommer noen oppdatering på HDtuner ang. lydsynkronisering på HD Sport? Meget irriterende på fotballkamper.
    Har også problemer med format 4:3 - 16:9 på mange kanaler.
    Fjernkontrollen virker dårlig, må rette den rett mot tuner ( har skiftet batteri) når jeg trykker. Hva slags fabrikat er denne tuneren? Tenkte jeg skulle prøve å kode om en annen fjernkontroll.

Kvaliteten på kanalene utenom HD er generelt mye bedre på Grundig PVR tuneren min. Dette gjelder også selve tunerboksen.

Egentlig er HD starten for min del en stor nedtur når man tar i betraktning kostnadene for dobbelt abbonement og prisen for den dårlige Tuneren, det er ingen tvil om at abbonementet vil bli vurdert når bindingstiden er ute.
    Det er nok så langt ikke tvil om at jeg vil beholde Grundig PVR tuneren min hvis jeg fortsatt beholder Canal digital som førstevalg på TV kanaler.

Vennlig hilsen

Svar fra kundeservice:

Hei

Takk for din henvendelse.

Lydproblemet pe Canal+ Sport HD er ikke et software problem, men problem i sendingen fra Canal+. Dette er feilmeldt til de, og vi heper at de fer lxst problemet se snart som mulig. TV format problemet er en sofware feil som er meldt til produsenten. De jobber for tiden med ny software oppgradering.

Fakrikanten til dekoderen er Sagem. Vi beklager at du har hatt denne opplevelsen av HD dekoderen ver, men ny software er under utvikling.

Heper dette besvarte din henvendelse. Ha en fin dag.

Med vennlig hilsen

xxxx

Svaret høres hvertfall korrekt ut. Lydsync på Canal+ Sport HD kan umulig være Canal Digitals feil.

Det må være Canal+ sin feil siden lyden alltid er synkronisert i pausen på Premier League kampene og når kampene sendes i opptak med Engelsk kommentar. Også promoene på Canal+ Sport HD har synkronisert lyd....
    Det spørs om man ikke heller bør ringe å klage på 02700 som er Canal+ sin support telefon eller maile til dialog@canalplus.no .

Canal Digital lager garantert heller ikke softwaren i Sagem boksen. Ser forresten i Svenske forums at Sagem skal ha en ny software med EPG på gang. For håpe at mange av de irriterende feilene er rettet.

Newcomer
    Medlem siden
    Sep 2006
    Poster
    36
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Kikket innom Reading - Newcastle i dag, og da virket det som om ting var på plass. Får håpe det fortsetter slik fra høsten av. Nå er det jo snart slutt.

Takke seg til Copa America i sommer

Newcomer
    Medlem siden
    Dec 2004
    Poster
    79
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitter å ser den første PL kampen i HD for sesongen, Chelsea - Birmingham. Det er tidlig i kampen, men det ser ut som problemene som var i sist sesong er her enda, lyden ligger langt bak og det er utrolig iriterende. Noen som har sett andre kamper på Canal+ Sport HD?

Intermediate
    Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    870
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Og jeg så Spurs - Sunderland i går, og det var katastrofalt! (Både Spurs og sync'en)
    Par sekunder på det verste.
    Hva er det som er så vanskelig med å få til sync???

Medlem siden
    Sep 2006
    Sted
    Lunner/Hadeland
    Poster
    2,709
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Merket at kommentator var ute av sync Lørdag.

Det er også problemer med at kommentatoren er helt ute av sync på Man Utd-Reading men lyden fra arena er i perfekt sync. Hører det tydelig når det sparkes på ballen. Det er kun kommentatoren som ligger flere sekunder etter bilde.

Side 1 av 6 1 2 3 4 5 ... SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •