CanalPlus Sport HD - Side 6

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 6 av 6 FørsteFørste ... 2 3 4 5 6
Viser resultater 101 til 120 av 120
    Newcomer EvenSteven sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2006
    Poster
    210
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Sitat Opprinnelig postet av kewell79
    skikkelig "Talentløst" ja *ironi*

aner du hvor mye et skikkelig HD kamera koster eller? neppe......

Et lite innspill til denne saken.

CNN brukte ikke mindre enn 45 HD-kameraer for å få til den nå så mye omtalte hologram-sendingen, under valget i USA.

- Kommer til å ta cybersex til nye høyder - Tvogmedier - Dagbladet.no

Newcomer
    Medlem siden
    Mar 2007
    Poster
    185
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Dark
    Er det noen som vet hvordan jeg får Høyere lyd på fotballen på sport + og HD evt mere Brus , brøl?
    vet ikke hvor jeg skulle legge denne evt korriger meg.
    Jeg har lagt merke til dette jeg også. Hvis man zapper mellom kanalen som viser
    kampen i SD og sport HD, er det STOR forskjell på lyden. På SD kanalen er det
    skikkelig stemning, mens på HD kanalen er det veldig stille i forhold. Lyden har
    vel vært et problem der lenge, med tanke på synk. Men lydkvaliteten er også
    mye dårligere. Det har ingenting med volumknotten å gjøre, OleM.

Intermediate OleM sin avatar
    Medlem siden
    Jul 2003
    Poster
    4,162
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Dag Erik
    Det har ingenting med volumknotten å gjøre, OleM.
    Nei, men det er det eneste du kan foreta deg fra sofakroken..;-)
    Evt utforske forskjellige DSP-program og se om du finner et som fremhever bakgrunns"støyen".

Intermediate Bobben1 sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2006
    Sted
    Lunner/Hadeland
    Poster
    2,709
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Dag Erik
    Jeg har lagt merke til dette jeg også. Hvis man zapper mellom kanalen som viser
    kampen i SD og sport HD, er det STOR forskjell på lyden. På SD kanalen er det
    skikkelig stemning, mens på HD kanalen er det veldig stille i forhold. Lyden har
    vel vært et problem der lenge, med tanke på synk. Men lydkvaliteten er også
    mye dårligere. Det har ingenting med volumknotten å gjøre, OleM.
    Årsaken er enkel. Når Canal+ Sport HD sendte 2 lyder (Norsk og Svensk) så la de ofte ut kommentator mixet på stereo stadionlyd. Når Canal+ har gått over til 4-stereo lyder på Canal+Sport HD så sender de kommentator mixet på mono stadion lyd.

Det er derfor totalt dødt i bakhøyttalerene (har testet både mono og stereo og det gir ingen hørbar forskjell). For å få surround effekt så må stereo stadionlyd sendes. Selv om sendingen ikke er produsert med surround så vil stereo stadionlyd gi en slags surrund effekt når man benytter forskjellige surround modus (litt avhengig av stadion, produksjon osv).

Kampen som sendes nå har heller ikke mye lyd i bakhøyttalerene på vanlig Canal+Sport men siden det er stereo så hjelper det å fikle litt med de forskjellige surround modusene i AVreceiveren. På Canal+Sport var det også hørbar forskjell mellom mono og stereo.

Active kellex sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2008
    Sted
    Lillehammer
    Poster
    327
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    For dere som også ser på fotball i HD, har dere problemer med at bildet går fra silke klart til skyete uklart bilde hver gang ballen eller bildet er i bevegelse? Har prøvd de fleste innstillinger som jeg funnet på nett for tv`n(har sony 46`X3500) men bildet er milevis unna det jeg vet skal være riktig! Fotball EM som var ble nesten tortur og se på og endte opp med å se de i SD da det ble for slitsomt for oss å se på et bilde som gikk fra klart bilde til uklart bilde hele tiden. Kan mistenke at det er noe galt med tv da denne sony modellen har litt problemer med å holde bildet klart til tider..

Medlem siden
    Sep 2006
    Sted
    Lunner/Hadeland
    Poster
    2,709
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av kellex
    For dere som også ser på fotball i HD, har dere problemer med at bildet går fra silke klart til skyete uklart bilde hver gang ballen eller bildet er i bevegelse? Har prøvd de fleste innstillinger som jeg funnet på nett for tv`n(har sony 46`X3500) men bildet er milevis unna det jeg vet skal være riktig! Fotball EM som var ble nesten tortur og se på og endte opp med å se de i SD da det ble for slitsomt for oss å se på et bilde som gikk fra klart bilde til uklart bilde hele tiden. Kan mistenke at det er noe galt med tv da denne sony modellen har litt problemer med å holde bildet klart til tider..
    Det kan være at din TV har trøbbel med responstid (jeg tror produsentene selv velger hvordan de måler responstid - dvs. bukken og havresekken...).
    Et annet alternativ er at du har slått på bildeforbedringskretser som f.eks. støyreduksjon. Alt av bildeforbedringsfunksjoner bør skrus av når man benytter HD dekoder ( det var det første jeg gjorde på min Pioneer plasma).

Et annet alternativ er at TV'n din er veldig dårlig til å de-interlace. Sett HD dekoderen til 720p og se om det hjelper. Den har nok heller ikke værdens beste de-interlacer men det kan ikke utelukkes at den kan være bedre enn den i TV'n (siden det er enklere å lage god deinterlacer billig i en dekoder i forhold til en TV).

Interlacing fungerer forøvrig slik du beskriver. Dette er en eldgammel teknikk for å spare analog båndbredde. I digital sammenheng er resultatet motsatt. Det krever mer båndbredde. Slutt resultatet vil avhenge av hvor god tv'n din er til å de-interlace (eller dekoderen dersom du setter den til 720p) men selv med de-interlacer i millionklassen så vil ikke alle problemene med interlacing forsvinne. Problemet er størst på de arenaene hvor kamera er veldig nær gressmatta slik at kamara må panorerers mye raskere.

I England er alt av Premier League HD produsert i 1080i. Faktisk tror jeg aldri jeg har hørt om sport innhold som er produsert i 720p. Som regel er det produsert i 1080i men konvertert til 720p for å spare bitrate og ikke minst for å tilby bedre kvalitet i de-interlacingen.

TV2's fotball EM HD sendinger ble sendt i 720p men produksjonen i Sveits/Østerrike var i 1080i. Deinterlacingen til 720p var ikke helt heldig (det var ikke mye som minnet om "state of the art" deinterlacing og du har helt rett i at det var unormalt mye "blurring" ved panorering). Som sagt så er interlacing et problem uansett hvor god de-interlacer man måtte ha.

Det er en realitet at det ikke eksisterer de-interlacere som fungerer når utgangspunktet er 1080i/50Hz produksjon.

Active
    Medlem siden
    Jan 2006
    Poster
    493
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det finnes ikke en eneste TV i verden som greier å vise HD fotball 100%

Husker en artikkel fra i sommer, da vi fikk se HD bilder på 4000x ettellerannet oppløsning og folk var overrasket at det fortsatt ble skyete bilde

det er bare noe vi må leve med....fotball går alt for raskt til at bildet blir skikkelig selv med høy oppløsning i rask bevegelse....

Active
    Medlem siden
    May 2007
    Poster
    360
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Panorering

Jeg har også sett dette hos meg på LX508D.
    Bruker CD 101 PVR'en.
    Det jeg også sliter med er close-ups av spillere som er i bevegelse.
    Da kommer der noen artifakter som er som bølger i vann (ser ut som noen brede $ tegn). 2 linjer horisontalt inneholdene ca. 6stk. bølger.

Medlem siden
    Sep 2006
    Sted
    Lunner/Hadeland
    Poster
    2,709
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Distinctive
    Jeg har også sett dette hos meg på LX508D.
    Bruker CD 101 PVR'en.
    Det jeg også sliter med er close-ups av spillere som er i bevegelse.
    Da kommer der noen artifakter som er som bølger i vann (ser ut som noen brede $ tegn). 2 linjer horisontalt inneholdene ca. 6stk. bølger.
    Dersom jeg tenker på samme artifakt som deg så tror jeg disse artifaktene har noe med boksene eller tv å gjøre. Artifakten jeg tenker på er mest synlig når kamera panorerer samtidig som det er nærbilde av en spiller. Bakgrunnen, reklameplakater osv. får da noen grå felter som mangler
    video (kan nesten se ut som bildet revner...). Dette har jeg også lagt merke til og det er synlig på alle andre HD bokser jeg har testet. Har også sett samme effekt på SD sendinger fra bl.a. Premier League. Samme effekten kan sees på ishockey sendingene på CANAL+SPORT HD. Antar at problemet oppstår i
    produksjonen.

Intermediate
    Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    870
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Bobben1
    Artifakten jeg tenker på er mest synlig når kamera panorerer samtidig som det er nærbilde av en spiller. Bakgrunnen, reklameplakater osv. får da noen grå felter som mangler
    video (kan nesten se ut som bildet revner...). Dette har jeg også lagt merke til og det er synlig på alle andre HD bokser jeg har testet. Har også sett samme effekt på SD sendinger fra bl.a. Premier League. Samme effekten kan sees på ishockey sendingene på CANAL+SPORT HD. Antar at problemet oppstår i
    produksjonen.
    Dette "fenomenet" får jeg også ved bruk av den interne tuneren i min Sony KDL-52X3500. Både ved SD og HD. Dette må vel bety at det oppstår i produksjonen som du sier.

Active
    Medlem siden
    May 2007
    Poster
    360
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av BigZ
    Dette "fenomenet" får jeg også ved bruk av den interne tuneren i min Sony KDL-52X3500. Både ved SD og HD. Dette må vel bety at det oppstår i produksjonen som du sier.
    Denne posten er nok også samme sak som vi sliter med:
    http://avforum.no/forum/satellitt/53...tml#post625184

Active
    Medlem siden
    May 2007
    Poster
    360
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av kellex
    For dere som også ser på fotball i HD, har dere problemer med at bildet går fra silke klart til skyete uklart bilde hver gang ballen eller bildet er i bevegelse?
    Samme problem her.

Active
    Medlem siden
    May 2007
    Poster
    360
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Hakima
    Er det noen andre som har problemer med at kommentator lyden på Sport HD ikke stemmer med bildet??? Som regel er den veldig forsinket, men det mest irriterende er når den kommer før bildet, og du får høre at det er mål før du får sett det. Som feks. Tottenham - Arsenal kampen denne helgen.
    Det jeg mener å ha funnet ut er at det er en tidsforskyvelse i bildet mellom HD og SD kanalene. Hvis man da tar SD (C+ Sport1) lyden og legger til HD bildet (C+ Sport HD), så har du forklaringen på etterslep i lyden.
    Veldig irriterende, ja :evil:
    Når det er sagt, så er PCM 2.0 lyden over HDMI direkte forulempende alla 2009.

Medlem siden
    Sep 2006
    Poster
    210
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det jeg mener å ha funnet ut er at det er en tidsforskyvelse i bildet mellom HD og SD kanalene. Hvis man da tar SD (C+ Sport1) lyden og legger til HD bildet (C+ Sport HD), så har du forklaringen på etterslep i lyden.
    Veldig irriterende, ja :evil:
    Når det er sagt, så er PCM 2.0 lyden over HDMI direkte forulempende alla 2009.

Synk-problemet på denne kanalen skal være fikset for lenge siden. Husker at CD kom med med uttalelse, eller mulig svarte på en mail, angående dette problemet. Og det er lenge siden jeg merket det sist. Irriterte meg mye tidligere.

Det at HD-sendingen henger litt etter har ikke noe med dette å gjøre. Det var også slik under fotball-EM i sommer, og det skyldes de store mengder data fra HD-sendingen som skal reise langt. ( Og at tv2 visstnok den gang bare fikk en ca 200Mbits linje for å dekke EM??)

Isolert sett skal lyden i HD sendingen være i synk med bildene, men hele sendingen ligger altså noen sekunder etter SD-sendingen.
    Dvs når jeg skifter fra Canal + Sport1 over til samme kamp på HD ser jeg, og hører, den samme situasjonen om igjen. (altså et par sekunders forskjell)
    Slik er i hvertfall min erfaring i denne saken...

Active
    Medlem siden
    May 2007
    Poster
    360
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av EvenSteven
    Isolert sett skal lyden i HD sendingen være i synk med bildene, men hele sendingen ligger altså noen sekunder etter SD-sendingen.
    Dvs når jeg skifter fra Canal + Sport1 over til samme kamp på HD ser jeg, og hører, den samme situasjonen om igjen. (altså et par sekunders forskjell)
    Slik er i hvertfall min erfaring i denne saken...
    Exactly - var det ikke det jeg forsøkte å si over ?

Medlem siden
    Sep 2006
    Poster
    210
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Exactly - var det ikke det jeg forsøkte å si over ?
    Ikke vet jeg hva du forsøker å si ?

Poenget mitt var bare at jeg tidligere hadde problemer med at lyd og bilde ikke var synkronisert på HD-sendingene. Men dette var noe CD tok tak i og fikset, i følge dem. Uansett ble det da riktig hos meg, og har vært slik siden ...

Medlem siden
    Sep 2006
    Poster
    210
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Samme problem her.
    Kan referere til denne artikkelen om HD-sendingene fra EM i sommer...

Skarpe nesehår og grøtete spillere - teknofil.no

Utsnitt:

Med digital kinoprojektor på bredt lerret viste Canal Digital fotball-EM med bildekvalitet som vanlige TV-tittere foreløpig bare kan drømme om: 4096 x 2160 pikslers oppløsning eller 4K som det også kalles.

Det er fire ganger høyere oppløsning enn vanlig HD.

- Telenors E-Cinema på Fornebu viser råsignalet som Telenor mottar fra UEFA's miksepult i kontrollsenteret i Wien.
    - Ved overføringen blir signalets båndbredde komprimert fra 1,56 Gbps til 160 Mbps i JPEG-2000-format.

De grandiose oversiktsbildene er sylskarpe, og de fenomenale nærbildene viser hvert eneste nesehår. Men vent nå litt! De hvite italienerne som løper der borte er da ugjenkjennelig grøtete, og det er sannelig også franskmennene!

Hvorfor blir spillerne uskarpe?
    - Som vi nettopp har sett i Telenors velutstyrte E-Cinema, er heller ikke 4K-signal noen garanti for prikkfrie bilder. Spillerne ble de grøtete når de løp over banen?

Årsaken er sannsynligvis at TV-bildene fra UEFA i Wien blir sendt i 1080i-oppløsning i interlaced (linjeflettet) format, sier Per Steinar Hansen. Et slikt skjermbilde består av 1080 vannrette linjer der annenhver linje blir tegnet om gangen - først linje 1, 3, 5 og så videre, og så linje 2, 4 og 6 som blir flettet inn i de første. Hvert delbilde blir tegnet 25 ganger i sekundet.

Kunne vært unngått med 720p
    - Linjefletting med 1080i krever mindre overføringskapasitet fordi bare halve bildet sendes om gangen. 4K-signalet i vår E-Cinema viser hvilken uheldig konsekvens linjefletting kan ha for bildekvaliteten. Med progressiv skanning i 720p i stedet for linjeflettet 1080i, ville det sannsynlig ha vært unngått. Vi har varslet UEFA om hva vi har oppdaget. De europeiske kringkasterne har tidligere gått inn for 720p, men UEFA valgte likevel 1080i, sier Hansen.

Sitat slutt

Så, det er mulig det skyldes at også PL produseres i 1080i ?

Uansett.. skulle likt å sett kamper på den 4K-prosjektoren :-)

Medlem siden
    Sep 2006
    Sted
    Lunner/Hadeland
    Poster
    2,709
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av EvenSteven
    Så, det er mulig det skyldes at også PL produseres i 1080i ?
    Ja Sky produserer kampene i 1080i.

Intermediate
    Medlem siden
    Oct 2003
    Poster
    912
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Trur du Sky sports vil Produsere mere Premier Kamper I HD siden de har kjøpte 5 av 6 Pakker i Premiership?
    Så canalplus sport hd vil sende flere kamper i HD

Medlem siden
    Sep 2006
    Sted
    Lunner/Hadeland
    Poster
    2,709
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Dark
    Trur du Sky sports vil Produsere mere Premier Kamper I HD siden de har kjøpte 5 av 6 Pakker i Premiership?
    Så canalplus sport hd vil sende flere kamper i HD
    Ja det er et god nyhet med tanke på HD at Sky har fått 5 av 6 pakker. Da blir det garantert produsert flere HD kamper.

De nye rettighetene går fra 2010 to 2013 så det tar noe tid før Sky har 5 av 6 pakker. Det er vel sannsynligvis fra Premier League sesongen 2010/2011 ( dvs. fra August 2010). Innen den tid så kunne man jo håpet på at Premier League selv bestemmer seg for å selge kampene i HD kvalitet slik UEFA gjorde med fotball EM. Kampene på Lørdag kl. 16 er jo aldri TV kamper i England så jeg vil tippe at de ikke kommer til å bli produsert i HD før evt. Premier League setter det som et krav.

Side 6 av 6 FørsteFørste ... 2 3 4 5 6

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •