CanalPlus Sport HD - Side 3

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 3 av 6 FørsteFørste 1 2 3 4 5 6 SisteSiste
Viser resultater 41 til 60 av 120
    Intermediate Bobben1 sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2006
    Sted
    Lunner/Hadeland
    Poster
    2,709
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Sitat Opprinnelig postet av Dark
    hei jeg regner med at Sky sport regjerer rettighetene derfor ikke Engelsk setting blir lagt ut. men det har blitt bedre kan velge norsk eller svensk, Men helt enig kvaliteten på serie a er en Vits ta opp dette med canalplus svergie..
    de er mere seriøse og svarer på mails..

Jeg foreslår at vi går sammen om en kampanje med underskrifter..
    Canlplus har nok ikke flest transpondere, som b.la eurosport og noen andre derfor bildet hakker.
    Jeg tror problemene med Serie A skyldes at Italierenene har veldig dårlig produksjon i Italia. Siden det er 4:3 så kan det muligens tyde på at Italienerene ikke har benyttet topp moderne produksjonsutstyr og kameraer. Har tidligere sett tegn som tyder på at det har vært benyttet analogt utstyr i produksjonen i Italia. Da blir det automatisk mye dårligere oppløsning og mange andre artifacts. På vanlig Canal+ Sport så er Premier League kampene mye bedre enn Serie A så det tyder på at problemet ligger i Italia. De kampene som ser best ut på vanlig Canal+Sport er de som også sendes på CANAL+SPort HD. Den høye kvaliteten på produksjonen gir også bedre bilder på vanlig C+.

@Mori:
    Den effekten du beskriver når kamera følger en spiller med publikum i bakgrunn kan også sees på Canal+ SDTV (gjelder både Premier League og Ishockey). Jeg tror denne effekten oppstår i kamera eller produksjonsutstyret. Det likner ikke MPEG feil.

Intermediate
    Medlem siden
    Oct 2003
    Poster
    912
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Angry re hd

Så ta det opp med canalplus send dem et brev eller ring dem i Svergie
    Liten vits i å sende Seria A så lenge det ser ut som Utgått VHs
    Legger ut adressa.
    kundtjanst@canalplus.se /Nina.Engh@canalplus.no

Intermediate Mori sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2005
    Poster
    2,713
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg har vært i Italia og sett serie a på tv (ja, jeg var også på stadion ), bildet var ikke 4:3, ei var det rævdårlig.

Ska faktisk sende en klagemail tror jeg, ikke noe jeg gjør ofte, men da jeg som fan av italiensk fotball føler meg regelrett snytt !

Intermediate
    Medlem siden
    Oct 2003
    Poster
    912
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Serie a

Skriv et brev desto bedre få med flere her, eller ring dem mail oxo men, trur de tar det mere seriøst hvis det er skriftlig.

Newcomer
    Medlem siden
    Sep 2006
    Poster
    215
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

TV2 sport

Dette gjelder ikke canalplus sport HD, men tenkte jeg kunne nevne det i denne tråden siden den blir tatt inn via Canal Digital's nett og problemene ligner...

I returoppgjøret mellom Brann og Everton på torsdag, var lyden foran bilde, dvs man visste hva som kom til å skje før man fikk se det. I tillegg var billedkvaliteten svært dårlig. Veldig irriterende...

Intermediate
    Medlem siden
    Oct 2003
    Poster
    912
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Cool bilde og lyd

Ta det opp med tv2 sport og canal digital send mails ellers brev,
    remi.taule@tv2.no

Newcomer
    Medlem siden
    Aug 2007
    Poster
    68
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Lite kamper i HD

Jeg har flere ganger - via ulike mailadresser osv. - forsøkt å ta opp misforholdet mellom Canal Digitals påstand på sin hjemmeside om at CD viser 4 ligakamper i HD hver uke og det faktum at de uke etter uke faktisk bare viser to (søndags-)kamper i HD. Og ofte vises dermed ikke storkampene i HD!!

Denne uken er intet unntak.

Mistenker at dette skyldes en kombinasjon av at mange nå ikke betaler for kanalen fordi den gikk ut som et kombotilbud til de som kjøpte HD-boksen, og kanskej mest av alt fordi vi deler kanalen med svenskene. Deres fokus er mer på hjemlig hockey enn på Premier League.

Dette holder ikke. Jeg vil ikke abonnere på denne kanalen lenger når de 12 månedene går ut. Minimumskravet er at storkampene går i HD og at det er HD-fotball hver lørdag.

Intermediate OleM sin avatar
    Medlem siden
    Jul 2003
    Poster
    4,162
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Noppe
    Jeg har flere ganger - via ulike mailadresser osv. - forsøkt å ta opp misforholdet mellom Canal Digitals påstand på sin hjemmeside om at CD viser 4 ligakamper i HD hver uke og det faktum at de uke etter uke faktisk bare viser to (søndags-)kamper i HD. Og ofte vises dermed ikke storkampene i HD!!

Denne uken er intet unntak.

Mistenker at dette skyldes en kombinasjon av at mange nå ikke betaler for kanalen fordi den gikk ut som et kombotilbud til de som kjøpte HD-boksen, og kanskej mest av alt fordi vi deler kanalen med svenskene. Deres fokus er mer på hjemlig hockey enn på Premier League.

Dette holder ikke. Jeg vil ikke abonnere på denne kanalen lenger når de 12 månedene går ut. Minimumskravet er at storkampene går i HD og at det er HD-fotball hver lørdag.
    Jeg ønsker meg også flere kamper i HD. Jeg er helt sikker på at det kommer. Spørsmålet er bare når..
    Du tar helt feil i dine mistanker mot C+. De viser faktisk alt som produseres av HD fra PL. I fjor var det 4 kamper pr uke, lørdag 1345 og 1815 og søndag kl 1500 og 1700. I år er det kun 3 kampe pr uke som produseres i HD da Satanta har overtatt de engelske rettighetene til 1815 kampene på lørdag. Satanta produserer ikke HD.
    Kun unntaksvis er det ingen kamp kl 1345 på lørdag slik som denne uken.

Det ser da ut som svenskene også er opptatt av PL. Det er jo de som får ha studiosendingene på HD-kanalen. Det hadde neppe vært slik hvis det var liten interesse.

Jeg interesserer meg ikke mye for svensk hockey. Men jeg er lidenskapelig interessert i NHL :-) Og jeg har fått vite at C+ ligger i forhandlinger om rettigheter til å vise NHL i HD. Det gleder jeg meg til.

:-)

Medlem siden
    Sep 2006
    Sted
    Lunner/Hadeland
    Poster
    2,709
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av OleM
    Du tar helt feil i dine mistanker mot C+. De viser faktisk alt som produseres av HD fra PL. I fjor var det 4 kamper pr uke, lørdag 1345 og 1815 og søndag kl 1500 og 1700. I år er det kun 3 kampe pr uke som produseres i HD da Satanta har overtatt de engelske rettighetene til 1815 kampene på lørdag. Satanta produserer ikke HD.
    Det er bare å håpe på at Engelskmennene begynner å produsere flere kamper i HD for da blir det også flere kamper på CANAL+SPORT HD. En annen bra sak med HD produksjon er at bildene på vanlig CANAL+SPORT også blir betydelig bedre.

Hvis Setanta Sport starter HD sport kanal i England så er det kanskje håp om flere kamper i HD men jeg mistenker at Setanta sannsynligvis er mest opptatt av low cost og ikke i HDTV.

Intermediate
    Medlem siden
    Oct 2003
    Poster
    912
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Noppe veldig bra sagt dette Tommel opp.
    Send dette som brev til canalplus Svergie..
    enig bedre om vi kan abbonere på hd kanalene selv , du har nok rett ja
    kan også være sky Sports vil ha mere spenn for hd kamper-

ette bør du sende inn finn ut hvem som skal ha det.
    bedre om de legger de andre hd kanalene i gratispakken, jeg har oxo bedt canalplus ha en egen Premier League kanal i HD Støtt dette alla Hd frelste på Avforum!!!!!

Intermediate
    Medlem siden
    Oct 2003
    Poster
    912
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Cool Engelsk Liga i HD

Bobben1 trur du tar rimelig feil der, SKy sports eier rettighetene, flere kamper vises i HD er flere som har tatt inn sky sports hd direkte via prabol. det er Canalplus som viser det sky gir dem

Active
    Medlem siden
    Jan 2006
    Poster
    493
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Dark
    Bobben1 trur du tar rimelig feil der, SKy sports eier rettighetene, flere kamper vises i HD er flere som har tatt inn sky sports hd direkte via prabol. det er Canalplus som viser det sky gir dem

du tar feil

se her

Barclays Premier League - Setanta Sports

som gjør at det blir mindre kamper i HD

Intermediate
    Medlem siden
    Oct 2003
    Poster
    912
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Wink Re hd

Jepp fant ut det beklager

Intermediate
    Medlem siden
    Oct 2003
    Poster
    912
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Thumbs up Setanta sports

Her er det bare og Stå på send mails eller brev forklar dem hva dere mener.

Contact Us - Setanta Sports

Newcomer
    Medlem siden
    Aug 2007
    Poster
    68
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av OleM
    Jeg ønsker meg også flere kamper i HD. Jeg er helt sikker på at det kommer. Spørsmålet er bare når..

Det ser da ut som svenskene også er opptatt av PL. Det er jo de som får ha studiosendingene på HD-kanalen. Det hadde neppe vært slik hvis det var liten interesse.

Jeg interesserer meg ikke mye for svensk hockey. Men jeg er lidenskapelig interessert i NHL :-) Og jeg har fått vite at C+ ligger i forhandlinger om rettigheter til å vise NHL i HD. Det gleder jeg meg til.

:-)
    Men Canal Sport HD sender på søndag kampen mellom Bolton og Liverpool i HD. Den står også på Setanta sin sendeliste og ikke på Sky Sports sendeliste, så hva er EGENTLIG greia her?

Intermediate
    Medlem siden
    Sep 2003
    Poster
    860
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Smile

Sitat Opprinnelig postet av Bobben1
    Det er bare å håpe på at Engelskmennene begynner å produsere flere kamper i HD for da blir det også flere kamper på CANAL+SPORT HD. En annen bra sak med HD produksjon er at bildene på vanlig CANAL+SPORT også blir betydelig bedre.

Hvis Setanta Sport starter HD sport kanal i England så er det kanskje håp om flere kamper i HD men jeg mistenker at Setanta sannsynligvis er mest opptatt av low cost og ikke i HDTV.
    Jeg har Setanta og jeg synes at kvaliteten er ok,men i SD.De har studiodebatter før,under og etter sending så jeg vil ikke kalle det lavkost.Bl. annet sitter Macca der fast som "synser" og gjør en god jobb.
    Stølen

Medlem siden
    Sep 2006
    Sted
    Lunner/Hadeland
    Poster
    2,709
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Men Canal Sport HD sender på søndag kampen mellom Bolton og Liverpool i HD. Den står også på Setanta sin sendeliste og ikke på Sky Sports sendeliste, så hva er EGENTLIG greia her?
    Det var nytt for meg men det viser vel bare at CANAL+SPORT HD sender alle Premier League kampene som Engelskmennene tilbyr i HD.

Jeg trodde egentlig at Setanta kun hadde en kamp på Lørdag kl. 18:10 men denne kampen står ikke i oversikten til Setanta. Den er heller ikke oppført i oversikten til Sky. Hvem er det da som sender denne kampen i England ?
    Sky Sports | Football | On Sky TV
    (håper det ikke er feil i programoversikten for CANAL+SPORT HD)

Intermediate
    Medlem siden
    Sep 2003
    Poster
    860
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Smile

Sitat Opprinnelig postet av Bobben1
    Det var nytt for meg men det viser vel bare at CANAL+SPORT HD sender alle Premier League kampene som Engelskmennene tilbyr i HD.

Jeg trodde egentlig at Setanta kun hadde en kamp på Lørdag kl. 18:10 men denne kampen står ikke i oversikten til Setanta. Den er heller ikke oppført i oversikten til Sky. Hvem er det da som sender denne kampen i England ?
    Sky Sports | Football | On Sky TV
    (håper det ikke er feil i programoversikten for CANAL+SPORT HD)
    Setanta Sport 1 sender kampen direkte ifølge Liverpool.no.noe jeg stoler på.
    Vi får nok se den! For meg som har Sky HD box er det frustrerende at Setanta fikk ca. 45 kamper i denne sesongen på bekostning av Sky.Noe som betyr færre HD sendte kamper,men jeg tok et abb. på Setanta og får med meg det meste.
    Stølen

Newcomer
    Medlem siden
    Aug 2007
    Poster
    68
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Poenget mitt er at Sentanta-kampen på søndag går i High Definition på Canal+. Ergo kan ikke det at Setanta produserer kampene være forklaringen på hvorfor vi ofte ikke får se flere HD-kamper fra Premier League. Hva er da forklaringen? Noen fra CD som leser denne tråden og kan gi oss et tips?

Ellers ønsker jeg meg PGA Touren i HD. Viasat sender disse, men amerikanske SD-sendinger konverterer dårlig til vårt SD-format og det ødelegger opplevelsen en del.

Egentlig fortjener all sport å bli sendt i HD. Det blir en helt annen opplevelse med en gang. Ikke bare pga. oppløsningen, men også pga. fargedynamikken.

Medlem siden
    Sep 2006
    Sted
    Lunner/Hadeland
    Poster
    2,709
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Poenget mitt er at Sentanta-kampen på søndag går i High Definition på Canal+. Ergo kan ikke det at Setanta produserer kampene være forklaringen på hvorfor vi ofte ikke får se flere HD-kamper fra Premier League. Hva er da forklaringen? Noen fra CD som leser denne tråden og kan gi oss et tips?

Ellers ønsker jeg meg PGA Touren i HD. Viasat sender disse, men amerikanske SD-sendinger konverterer dårlig til vårt SD-format og det ødelegger opplevelsen en del.

Egentlig fortjener all sport å bli sendt i HD. Det blir en helt annen opplevelse med en gang. Ikke bare pga. oppløsningen, men også pga. fargedynamikken.
    Jeg ser at Bolton-Liverpool nå er fjernet fra programplakaten på CANAL+SPORT HD. Hvis det faktisk har vært feil i programoversikten så har sannsynligvis ikke C+ vært klar over at Bolton-Liverpool var en Setanta Sports
    kamp. Normalt sett er vel begge søndagskampene Sky Sports kamper.

Det er enda 15 minutter til sendingen skulle ha startet på CANAL+SPORT HD så det er jo fortsatt et lite håp...

EDIT: Det er ingen kamp på CANAL+SPORT HD. Det betyr at det har vært feil i programoversikten. Det bekrefter i det minste at det kun er Sky kampene som produseres i HD.

Side 3 av 6 FørsteFørste 1 2 3 4 5 6 SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •