CanalPlus Sport HD - Side 2

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 2 av 6 FørsteFørste 1 2 3 4 5 6 SisteSiste
Viser resultater 21 til 40 av 120
    Intermediate
    Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    870
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Sync problemet er fremdeles ikke rettet. Sitter og ser Pompey - Pool nå, og kommentatorlyden er 1-2 sekunder foran bildet... Helt katastrofe!
    Før var lyden litt bak, og da er det ikke såå ille, men nå når kommentatoren roper mål før ballen er inne er bare så jæ... irriterende.

Nå fikk Portsmouth straffe, og kommentatoren sa at keeper Reina reddet før Kanu skjøt straffen. Dette er bare komisk....

Newcomer
    Medlem siden
    Sep 2007
    Poster
    1
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Dette er ikke hva vi har betalt for. Må se fotball i ordinær sending for at lyden skal være sync. Med svensk kommentator er lyd og bilde i sync. Syne som om svenskene er prioritert, de har også hdtv sendinger fra stutio og så kommer vi inn etter at kamapen har startet. Så på et annet forum at danskene også sliter med det samme. Canal +/digital må rette på dette asap!!

Intermediate magking sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2003
    Poster
    610
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Fryktelig irriterende dette her. Jeg endte opp med å mute når ballen nærmet seg mål.
    Hørte og at lyden fra stadion var i synch, som når ballen ble sparket.

Er to uker siden jeg kjøpte denne HD tuneren nå og det nye kortet mitt virker ikke så etter fem telefoner til Canal Digital fikk jeg oppgradert det gamle kortet mitt og et nytt er på vei i posten. Den nye dekoderen er mye dårligere enn min gamle Force tuner og blir kun brukt til HD. Hadde håpet å kunne bytte ut Forcen da HDMI switching wil gjøre alt så mye enklere.
    Håper den nye Dreamboxen kommer snart og har samme muligheter som den forrige modellen.

Expert Anfield sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    8,888
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Noen som har henvendt seg til Canal Digital? Og å så fall, hva ble svaret?

Intermediate bigtor sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2003
    Sted
    Laksevåg
    Poster
    1,230
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Anfield
    Noen som har henvendt seg til Canal Digital? Og å så fall, hva ble svaret?
    Det er mange som har klaget til CD og som har fått beskjed om at de jobber med problemene men det har de sagt siden HD tuneren kom på markedet så det ser ut som det går treigt ja......
    Mvh bigtor

Intermediate
    Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    870
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg har sendt to mailer, men ikke fått svar. Dette er for dårlig!
    Hadde HD via parabol forrige sesong, og opplevde samme probleme da som jeg har med HD via kabel i dag....

Intermediate
    Medlem siden
    Oct 2003
    Poster
    912
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Bobben1
    Svaret høres hvertfall korrekt ut. Lydsync på Canal+ Sport HD kan umulig være Canal Digitals feil.

Det må være Canal+ sin feil siden lyden alltid er synkronisert i pausen på Premier League kampene og når kampene sendes i opptak med Engelsk kommentar. Også promoene på Canal+ Sport HD har synkronisert lyd....
    Det spørs om man ikke heller bør ringe å klage på 02700 som er Canal+ sin support telefon eller maile til dialog@canalplus.no .

Canal Digital lager garantert heller ikke softwaren i Sagem boksen. Ser forresten i Svenske forums at Sagem skal ha en ny software med EPG på gang. For håpe at mange av de irriterende feilene er rettet.
    Bobben1 kan du sende det brvet til Forbrukerrådet og mediatilsynet?
    Canal film Hd sliter oxo forrige dagen skulel jeg se starter wife en mini-serie men fikk jeg lyd Nada..
    vi må sette press på cd Hd dekodern er noe av de værste som er laget denne kan umulig være utprøvet før salg.

Newcomer Stickan sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2004
    Poster
    19
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Cool

Hadde samme problemet i helgen på Liverpool-kampen.
    Kjørte lyden gjennom min Crystalio II og kjørte audio-delay på maks,
    men selv det var ikke nok for å rette opp lydbildet.
    I tillegg vil ikke HD-boksen slå seg på, nesten hver kveld måtte jeg dra ut strømkontakten og starte den på nytt.
    Ringde CD og forklarte problemene, de hadde ingen bra svar, men de skulle sende meg en ny HD-tuner med en gang hmmmmmmmm.
    Ser ut til at de tror det løser alle problemer.

Gleder meg også til den nye Dreambox'en kommer (mulig i oktober).

HD i alle kanaler !!

Newcomer
    Medlem siden
    Dec 2004
    Poster
    79
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Nok en kamp med dårlig sync. United-Chelsea kampen var lyden klart før bildet. Heldigvis betaler jeg ikke for denne kanalen enda, og det blir lite aktuelt å betale for den når jeg til våren har hatt den i et år, om det ikke bedrer seg dramatisk. Men en velfungerende HD kanal med Premier League er jeg veldig villig til å betale for...

Intermediate
    Medlem siden
    Nov 2005
    Poster
    952
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Hakima
    Nok en kamp med dårlig sync. United-Chelsea kampen var lyden klart før bildet.
    Ble bra etter pause.
    Håper Canal+ har fikset dette problemet for godt nå, dette er jælig irriternde.

Newcomer
    Medlem siden
    Sep 2006
    Poster
    207
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Dennis
    Ble bra etter pause.
    Håper Canal+ har fikset dette problemet for godt nå, dette er jælig irriternde.
    Var vel bare kommentatoren som ble litt sliten og hang litt etter selv. Det kompenserte vel

Intermediate
    Medlem siden
    Jul 2005
    Poster
    687
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Har dette blitt bedre i det siste eller?

Newcomer EvenSteven sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2006
    Poster
    210
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Hootie
    Har dette blitt bedre i det siste eller?
    Nei, jeg prøver å se HD-kamp hver helg, men nå gir jeg snart opp.
    Opplever at også lyden fra stadion er forsinket(sammen med kommentator). Flere sekunder etter er angrep er avsluttet hører jeg publikum og kommentator reagere. Håpløst....
    Har også sendt mail til Canal+ og fikk et standardsvar,ca; "takk for din henvendelse, vi skal sende saken videre til rette instans"

Ser ikke ut som de finner noen løsning med det første. .

Intermediate
    Medlem siden
    Jul 2005
    Poster
    687
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av EvenSteven
    Nei, jeg prøver å se HD-kamp hver helg, men nå gir jeg snart opp.
    Opplever at også lyden fra stadion er forsinket(sammen med kommentator). Flere sekunder etter er angrep er avsluttet hører jeg publikum og kommentator reagere. Håpløst....
    Har også sendt mail til Canal+ og fikk et standardsvar,ca; "takk for din henvendelse, vi skal sende saken videre til rette instans"

Ser ikke ut som de finner noen løsning med det første. .
    Så da er heile poenget med C+ Sport HD bortkastet? Er jo ingen som gidder å sjå kamp med komentator/publikum som ligger forran kampen!!

Newcomer prazy sin avatar
    Medlem siden
    Jul 2006
    Poster
    48
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ja slik jeg ser det er hele poenget bortkastet. Jeg bestillte denne pakken pga Premier League, og kommer ikke til å fornye etter 1 år. Man sitter og ser alt fra 1-15-30 min (ettersom hvor lang tid det tar før en sjanse kommer), så innser man at lyden er helt feil, og bytter tilbake til SD.

Veldig synd for bildet er jo SD overlegent, med unntak av de "bølgene" som er i bakgrunnen på tribunen når det er bevegelse på nærbilde av en spiller (noe jeg har påpekt i en annen tråd om samme tema)

Intermediate
    Medlem siden
    Oct 2003
    Poster
    912
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Angry canal plus sport hd

hvis jeg var deg ville jeg tatt deg opp med canal plus send dem et brev som forklarer ting
    jeg ville kansje tatt kontakt med svensk canal plus,. de virker mere seriøse de norske svarer aldri mails.

Newcomer EvenSteven sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2006
    Poster
    210
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sendte CD en mail angående dette og fikk svar:

Angående problemet på Canal+ Sport HD så var dette en feil i produksjonen hos Canal+ med å få synket bilde mellom HD sendingene og den direktesendte studiolyden. Dette problemet har Canal+ ordnet for mange uker siden og vi har ikke fått noen tilbakemeldinger om problemer med dette i etterkant.
    Med vennlig hilsen
    ##### ####
    Kundeservice
    Canal Digital Norge AS
    Telefon: 06090

Så da er det vel ordnet regner jeg med ?

Intermediate
    Medlem siden
    Jul 2005
    Poster
    687
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Stemmer det at dette problemet er fikset opp i? Gjelder dette bare med CD sin eigen tuner, eller gjelder det uansett kva tuner ein har?

Intermediate Mori sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2005
    Poster
    2,713
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Prøver å få litt gang på denne tråden.

Hvilke opplevelser sitter vi/dere med nå ?

Er det bare svenske kommentatorer på HD kanalen ?? Eller har jeg bare vært uheldig di gangene jeg har switchet over ?

Bildet er forsåvidt greit, ser ut slik som fotball var/er på CRT'tver. Merker også det dere skriver om når en spiller fosser ned siden og publikum filmes, klarer ikke å forklare phenomenet, men det ser langt fra pent ut...

Jeg irreterer meg også over at det ikke er resultatservice på HD kanalen. Mye av vitsen med tippekampen er jo nettopp dette. (Så sant ikke laget "mitt" spiller")

Jeg er utrolig skuffet over CD Sport HD.

* Skyter også inn en liten kommentar på Italiensk fotball selv om det jo ikke sendes i HD *

Bildet her er 4:3, og rett og slett elendig ! Det er så dårlig at jeg har sluttet å invitere kompiser på kamp, bildet er jo nær VHS kvalitet :evil: (nærbilder er nesten ok)
    Andre som er opptatt av serie a og har samme erfaring ?

Intermediate
    Medlem siden
    Oct 2003
    Poster
    912
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

canal plus sport HD

hei jeg regner med at Sky sport regjerer rettighetene derfor ikke Engelsk setting blir lagt ut. men det har blitt bedre kan velge norsk eller svensk, Men helt enig kvaliteten på serie a er en Vits ta opp dette med canalplus svergie..
    de er mere seriøse og svarer på mails..

Jeg foreslår at vi går sammen om en kampanje med underskrifter..
    Canlplus har nok ikke flest transpondere, som b.la eurosport og noen andre derfor bildet hakker.

Side 2 av 6 FørsteFørste 1 2 3 4 5 6 SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •