Gratis satelittkanaler?

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 1 av 2 1 2 SisteSiste
Viser resultater 1 til 20 av 22
    Intermediate tommy_sn sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2004
    Poster
    1,229
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Gratis satelittkanaler?

Hei!

Finnes det noen gratis-kanaler som faktisk er bra, eller er det noe en bare kan drømme om? Får snart parabol/tuner, men vet ikke om jeg gidder bruke penger på et abonnement..

Intermediate Svantekiller sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2006
    Poster
    3,645
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg tror ikke du finner noe kanaler som er "bra" mulig det er noen der ute men da må du ha flere hoder slik at du kan ta inn de satelittene som har gratis kanaler.
    Det er mange tyske franske og ikke minst slike midtøsten kanaler som sender åpent..

'Men om du skal ha parabol så bør du koste på deg et abb. det er jo litt av poenget

Intermediate
    Medlem siden
    Feb 2004
    Poster
    694
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    På 28.2 øst er det mye bra, flere BBC kanaler og ITV ++
    Litt vanskelig å få inn kanskje, må ha stor tallerken.

Intermediate
    Medlem siden
    Mar 2006
    Poster
    535
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det er mye bra gratiskanaler på både 13 og 19 grader øst, men det forutsetter at man forstår tysk.
    Engelskspråklige ligger på 28,2 grader øst, men du må bo på vestlandet for å få inn BBC-kanalene med en normal antennestørrelse. For et par år siden lå det en del gratis kanaler der som man også fikk inn på østlandet (bl.a. RealityTV og noen musikkanaler), men vet ikke om de har blitt lagt inn i Sky-pakken nå (da er de i så fall kodet).

Du kan sjekke hvilke kanaler du får på hvilken satellitt på LyngSat - Lyngemark Satellite. Der står det også om kanalen er kodet eller ikke.

Intermediate robertaas sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2002
    Poster
    3,118
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det kommer veldig ann på smak og behag. Selv ser jeg på Atlantic Bird 3 på 5 grader vest hvor jeg får inn 6-7 ukrypterte franske kanaler.

Du finner garantert haugevis med kanaler som du ikke liker, men jo flinkere du er i språk jo mere vil du kunne få utbytte av. Det er veeeeldig forskjell på satelitt og kabel-TV. Om du ikke gidder lete og vil ha alt på norsk er satelitt ikke noe for deg.

Newcomer
    Medlem siden
    Mar 2005
    Poster
    114
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Stream
    Det er mye bra gratiskanaler på både 13 og 19 grader øst, men det forutsetter at man forstår tysk.
    Engelskspråklige ligger på 28,2 grader øst, men du må bo på vestlandet for å få inn BBC-kanalene med en normal antennestørrelse. For et par år siden lå det en del gratis kanaler der som man også fikk inn på østlandet (bl.a. RealityTV og noen musikkanaler), men vet ikke om de har blitt lagt inn i Sky-pakken nå (da er de i så fall kodet).

Du kan sjekke hvilke kanaler du får på hvilken satellitt på LyngSat - Lyngemark Satellite. Der står det også om kanalen er kodet eller ikke.
    Mener zone reality, zone horror osv er fortsatt free2air ja. Tror også at de har lansert ett par nye zone film kanaler som også er gratis.

Newcomer
    Medlem siden
    Oct 2005
    Poster
    111
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg har ikke peiling på parabol og har aldri hatt parabol heller, men 28,2øst så faktisk litt interessent ut. Er det i det hele tatt mulig å ta inn denne i trondheimsområdet? Hvor stor tallerken trenger jeg i såfall? 85cm? større? Hadde vært et fint supliment til kabel tv kanalene...

- Judaz

Newcomer runarmoe sin avatar
    Medlem siden
    May 2004
    Poster
    196
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    bør ha over metern iallfall!
    går ganske fint med den 1.20 jeg har her på sunnmøre da! også et meget bra mikrobølgehode er å foretrekke! spørs litt på mottaker også da? jeg har en dreambox,som er en liten mirakelmaskin,men egentlig er en dårlig mottaker! eller den suger egentlig! bare at den er så god til så mye annet snacks!
    ser forøvrig kun 13" og 19" selv da!
    (pga av dedikert parabol til 28,2 ikke har kommet lenger enn til hagen) :-)

Newcomer
    Medlem siden
    Oct 2005
    Poster
    111
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Siden jeg har CD kabel i dag og det stort sett bare er tyskspråkelig 13e og 19e regner jeg med det blir en dedikert tallerken for 28ø som er aktuelt for meg. Har det noe å si for hvor stor antenne jeg må ha? Har litt begrenset med plass, men vil gjerne eksperimentere litt med parabol mot HTPC'n i tillegg. Er det noen i trondheimsområdet som har prøvd dette?

- Judaz

Intermediate poppiuz sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2005
    Poster
    874
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    På 13 og 19 grader øst er det ikke mange kanaler å ta vare på. Iallefall om man ikke er stødig i tysk (eller orker tysk dubbing). Men på musikksiden kan MTV Germany og Viva være gode gratis alternativer. De har jeg (selv om ikke akkurat MTV står høyt i kurs hos meg). DSF er også greit med tanke på litt fotball.
    ZDF viser også landskamper tror jeg. Gjorde iallefall det før.

Intermediate Troeen sin avatar
    Medlem siden
    May 2007
    Poster
    779
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Judaz
    Siden jeg har CD kabel i dag og det stort sett bare er tyskspråkelig 13e og 19e regner jeg med det blir en dedikert tallerken for 28ø som er aktuelt for meg. Har det noe å si for hvor stor antenne jeg må ha? Har litt begrenset med plass, men vil gjerne eksperimentere litt med parabol mot HTPC'n i tillegg. Er det noen i trondheimsområdet som har prøvd dette?

- Judaz
    det finnes noen FTA kanaler på 1w og 5e også men det er tv kanaler fra østblokk landene...
    men med en dreambox eller noe annet så er mulighten støre om man setter seg inn det da. og intressen for lære seg det..

Troeen

Intermediate
    Medlem siden
    Sep 2003
    Poster
    860
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Smile

Sitat Opprinnelig postet av Judaz

- Judaz
    Du må finne ut om noen i ditt område har Sky som også ligger 28,2 øst. Der ligger flere flotte kanaler BBC 1-2-3-4-ITV 1-2-3-4-five o.s.v som gratis kanaler. Flere av freeview kanalene vil fra neste år sende HD gratis muligens med en engangs meget lav kortavgift, for å åpne kortet.Jeg bruker en Humax 2000 MPEG 2-4 tuner til dette formålet.BBC sender HD i dag som prøve ,men vil fra nov.07 sende fast hver dag.
    Stølen

Newcomer
    Medlem siden
    Oct 2005
    Poster
    111
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg får vel nesten bare kjøpe inn noe utstyr å prøve Noen som kan si meg litt om hva jeg trenger? Jeg skal bruke en floppyDTV eller HVR-4000 sat mottaker for PC, ellers har jeg ingen krav...

Hvor stor tallerken trenger jeg? Noen som selger det på nett? Annet utstyr?

- Judaz

Newcomer
    Medlem siden
    Mar 2005
    Poster
    114
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av tommy_sn
    Hei!

Finnes det noen gratis-kanaler som faktisk er bra, eller er det noe en bare kan drømme om? Får snart parabol/tuner, men vet ikke om jeg gidder bruke penger på et abonnement..
    Det spørs hva slags tv du er ute etter. Er det engelsk språklige kanaler som sender nyere tv serier/filmer osv, så blir det vanskelig... Det finnes mye bra tyske kanaler som sender gratis over astra og hotbird, men de er desverre dubbet på tysk.

Newcomer
    Medlem siden
    Mar 2007
    Poster
    66
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Troeen
    det finnes noen FTA kanaler på 1w og 5e også men det er tv kanaler fra østblokk landene...
    men med en dreambox eller noe annet så er mulighten støre om man setter seg inn det da. og intressen for lære seg det..

Troeen

De med Dreambox ? Hva med Technomate TM9100? Kjenner du ikke til den ?

Intermediate Egon sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2008
    Poster
    716
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Har en parabol med to hoder(0,8 grad vest og 4,8 grader øst). Litt usikker på om det er 70 eller 85cm antenne. Er det mulig å ta inn kanaler fra 28,2 grader øst samtidig som man tar inn fra 0,8 grader vest, eller blir det for stor "avstand"? Er mest interessert i musikkanaler.

Intermediate pmo sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2004
    Poster
    560
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av boxman
    Det spørs hva slags tv du er ute etter. Er det engelsk språklige kanaler som sender nyere tv serier/filmer osv, så blir det vanskelig... Det finnes mye bra tyske kanaler som sender gratis over astra og hotbird, men de er desverre dubbet på tysk.
    Ja de er dubbet men det er fantastisk bra gjort. Nå er kansje ikke jeg representativ da kona er fra Sveits og vi snakker Tysk hver dag hjemme men jeg har faktisk lært meg å like de tyske kanalene.

En liten morsom historie. Min kone som stort sett aldri hadde sett en engelsk film på engelsk før kommenterte en gang at Roger Moore hadde så sexi stemme.

Hun referete til stemmen til ham som dubbet ham. De bruker stort sett de samme hele tiden på kjente skuespillere så man kjenner de på "dubbe" stemmen.
    Når hun fikk høre hvordan orginalen hørte ut ble hun veldig skuffet :-)

Active
    Medlem siden
    Oct 2006
    Poster
    370
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Egon
    Har en parabol med to hoder(0,8 grad vest og 4,8 grader øst). Litt usikker på om det er 70 eller 85cm antenne. Er det mulig å ta inn kanaler fra 28,2 grader øst samtidig som man tar inn fra 0,8 grader vest, eller blir det for stor "avstand"? Er mest interessert i musikkanaler.

Hvis det er en 85cm parabol , så burde den være stor nok for å klare det.
    Du må gå til innkjøp av multifeedholder for 4 posisjoner og bytte ut switchen
    med en 4 i en switch-Her er en link til en slik holder:MULTIFEEDHOLDER FOR 4 LNB ER KR 250 i vår QXL.no

Intermediate
    Medlem siden
    Sep 2003
    Poster
    860
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Smile

Jeg er ikke sikker på at du klarer å ta inn Astra 2D dersom du bor Tr.hjem?
    Jeg forslår at du sjekker om det er andre som bor der.Det kan du sikkert snakke med en lokal parabolinstallatør om.Dersom du skulle være heldig å få inn signalene så foreslår jeg at du kjøper en Freesat box fra f.eks. pulsat.com.
    Der vil du få inn alle BBC og ITV kanalene også i HD.Disse er gratis i bruk.Boxen koster ca 1850,- uten harddisc og ca 3000,- med harddisc.Jeg har valgt Humax HD og har både med og uten harddisc. Dersom du ønsker det så kan du også skaffe deg Sky som også ligger på Astra D.Men- det viktigste for deg er å finne signalet.
    Stølen

Active
    Medlem siden
    Oct 2006
    Poster
    370
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Har du fått målt antennen din ,dersom den er 85 cm så holder det.For og ta inn Astra 2D i Trondheim så kreves det minst 150cm parabol sentermatet så det er vel ikke så interresant.Musikkkanalene som du er mest intresert og få inn
    ligger på Eurobird 1. Du vil også ta inn Astra 2A og 2B.Hvilket som helst tuner tar inn disse kanaler unntatt diverse Viasat og CD sin HD-pvr.

Side 1 av 2 1 2 SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •