CANAL+FILM HD & 6.1 lyd

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 8 av 8
    Intermediate Bobben1 sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2006
    Sted
    Lunner/Hadeland
    Poster
    2,709
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

CANAL+FILM HD & 6.1 lyd

Star Wars sendes nå med Dolby Digital EX 6.1 lyd selv om det er oppgitt 5.1 i oversikten på
    CANAL+ Grids > Grids

Har også lagt merke til at noen av trailerene på CANAL+FILM HD på dagtid er kodet med EX 6.1 lyd. Må snart kjøpe flere høyttalere skjønner jeg

Intermediate
    Medlem siden
    Feb 2004
    Poster
    694
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Takk for linken!

Intermediate bomholt sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2005
    Poster
    1,420
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Lyden på Star Wars 3 på film HD var ikke mye å skryte av. Dynamikken var helt borte.

Medlem siden
    Sep 2006
    Sted
    Lunner/Hadeland
    Poster
    2,709
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av bomholt
    Lyden på Star Wars 3 på film HD var ikke mye å skryte av. Dynamikken var helt borte.
    Syns det var veldig bra lyd men jeg har ikke DVD'en å sammenlikne med.

Det høres nesten ut som du har mottatt MPEG1 lyden i stedet for Dolby Digital. Er du sikker på at "dolby ac3 ved digital lyd" er valgt på CD mottageren ?

Det er en kjent bug i CD HD mottager at den har problemer med å automatisk velge Dolby Digital men på CANAL+FILM HD fungerer det uansett hvilket språk mottageren foretrekker (forutsatt at AC3 er valgt i lydinstillinger).

Med mpeg1 lyd så blir det naturligvis mye dårligere dynamikk . Hvis man også tilfeldigvis har zappet innom Cartoon eller Jetix så blir det også mono mpeg1 lyd (da må mottageren i standby/online for å få tilbake stereo). Det er også redusert kvalitet på mpeg1 stereolyd i forhold til mine andre mottagere.

Medlem siden
    Sep 2005
    Poster
    1,420
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Bobben1
    Syns det var veldig bra lyd men jeg har ikke DVD'en å sammenlikne med.

Det høres nesten ut som du har mottatt MPEG1 lyden i stedet for Dolby Digital. Er du sikker på at "dolby ac3 ved digital lyd" er valgt på CD mottageren ?

Det er en kjent bug i CD HD mottager at den har problemer med å automatisk velge Dolby Digital men på CANAL+FILM HD fungerer det uansett hvilket språk mottageren foretrekker (forutsatt at AC3 er valgt i lydinstillinger).

Med mpeg1 lyd så blir det naturligvis mye dårligere dynamikk . Hvis man også tilfeldigvis har zappet innom Cartoon eller Jetix så blir det også mono mpeg1 lyd (da må mottageren i standby/online for å få tilbake stereo). Det er også redusert kvalitet på mpeg1 stereolyd i forhold til mine andre mottagere.
    Ja, Dolby ac3 er valgt. Har satt standard språk til engelsk. Merket meg det samme med Madagaskar i HD. Jeg får surround lyd, men dynamikken og trøkket er borte. Jeg må skru volumet veldig høyt, men selv da mangler det noe. I og med at det ikke er tilfellet hvis jeg skifter til en annen film kanal med surround, så må det vel nesten være filmen eller at CD velger å komprimere? Cartoon/Jetix har jeg ikke vært innom.

Medlem siden
    Sep 2006
    Sted
    Lunner/Hadeland
    Poster
    2,709
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ja, Dolby ac3 er valgt. Har satt standard språk til engelsk. Merket meg det samme med Madagaskar i HD. Jeg får surround lyd, men dynamikken og trøkket er borte. Jeg må skru volumet veldig høyt, men selv da mangler det noe. I og med at det ikke er tilfellet hvis jeg skifter til en annen film kanal med surround, så må det vel nesten være filmen eller at CD velger å komprimere? Cartoon/Jetix har jeg ikke vært innom.
    Jeg har sjekket Dolby Digital kodingen på CANAL+FILM1,FILM2 og FILM3 og de er komprimmert med samme bitrate som CANAL+FILM HD.

StreamType Dolby Digital 5.1
    Bitrate 384kbit/s
    Sampling frequency 48000 Hz
    Bitstream mode Complete main
    Active Channels L,C,R,SL,SR
    Center Mixlevel -3dB
    Surround mixlevel -3dB
    Dialogue normal -27dB

Kanskje det kan være filmen. Har ikke Starwars 3 på DVD.

Medlem siden
    Sep 2005
    Poster
    1,420
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg har Star Wars 3 på DVD og kan ikke huske at det var noe gale med lyden på den. Er overbevist om dette skyldes enten sendingen eller dekoderen. Hver gang de sender Madagaskar som demo trailer, merker jeg det samme. Har ikke merket det med andre filmer enn de to nevnte på film HD.

Medlem siden
    Sep 2006
    Sted
    Lunner/Hadeland
    Poster
    2,709
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg har Star Wars 3 på DVD og kan ikke huske at det var noe gale med lyden på den. Er overbevist om dette skyldes enten sendingen eller dekoderen. Hver gang de sender Madagaskar som demo trailer, merker jeg det samme. Har ikke merket det med andre filmer enn de to nevnte på film HD.
    Sjekket bitraten på Sky HD's filmkanaler (og andre kanaler) og de sender med
    384kbit/s og 192kbit/s. Sannsynligvis er 192kbit/s Dolby Digital 2.0.

Det ser derfor ut som 384kbit/s er det som er vanlig for 5.1 lyd men det er kanskje høyere på DVD. Max er vel 640kbit/s ?

Canal+ ser ut til å sende Dolby Digital 2.0 også med 384kbit/s.

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •