Canal digital + viasat

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 3 av 3
    Newcomer
    Medlem siden
    Mar 2006
    Poster
    25
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Canal digital + viasat

Har nå flyttet i ny leilighet og her hang det en nokia parabol med to hoder og switch. Jeg har både viasat thomson tuner og en canal digital tuner (cdc 7000).
    Jeg koblet en ledning fra switchen og inn i canal digital tuneren og en fra canal digital tuneren til viasat tuneren. Nå fungerte alt knirkefritt og jeg kunne nyte en god tv kveld. Men en dag senere, alltså i dag så får jeg ikke inn noe fra sirius lenger og dvs at viasat er helt borte.
    Jeg koblet fra begge kablene fra hodene til switchen og satte i en i gangen. Først thor og den fungerte som den skulle. Deretter kjørte jeg kun gjennom sirius, men den fungerte ikke. Og har så klart sjekket innstillingene på tuneren med oppsett av hoder. 1 på thor og 2 på sirius og prøvd å skiftet om der også.. Trodde da jeg hadde funnet ut at det ikke kunne være switchen som var ødelagt så jeg dro ut til clas ohlson og kjøpte et nytt hode. Men det fungerer forsatt ikke.
    Det som er nytt nå er at om jeg kobler det nye hodet sammen med det gamle i switchen så faller alt signal bort. DVS jeg setter inn kabelen fra thor og får signal, men når jeg setter inn sirius så faller thor bort. Skal sette på plass det gamle hodet igjen og bytte inn igjen det jeg kjøpte.
    Hva kan være galt? Kjører jeg kun en kabel gjennom switchen så takler den thor, men bytter jeg over til sirius så funker det ikke. Og hodet har jeg prøvd å bytte. Kabelen har jeg kuttet og satt på f pluggene på nytt med god jording for å være sikker på det ikke er kabelen. Møøkalei nå ja :-?
    Men får kjøpe ny switch i morgen og en ny kabel å prøve fra switchen til det gamle hodet..

Intermediate
    Medlem siden
    Nov 2005
    Poster
    952
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Høres ut som om du har kortslutning på kabelen til Sirius, sjekk at jordingskappa ikke kommer borti senterleder i pluggen.

Du kunne jo bare byttet om på hodene (plasseringen) for å sjekke de i stedenfor for å kjøpe et nytt.

Har du prøvd å sjekke signalstyrke på Sirius med CDC-7000?
    Du burde overveie å strekke en ny kabel inn fra Sirius hode rett til Viasat boksen slik at du slipper switch, dette gjør det enklere da du slipper å skru av den ene for å bruke den andre. Og har du en DVD-opptaker så kan du ta opp fra den ene mens du ser på den andre.

Newcomer
    Medlem siden
    Mar 2006
    Poster
    25
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ahhh! Da fant jeg det ut! Splitteren var gåen og det ene hodet var også gåent! Så nå har jeg skiftet og alt funker som det skal!

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •