Parabol i Bergen

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 1 av 2 1 2 SisteSiste
Viser resultater 1 til 20 av 21
    Newcomer
    Medlem siden
    Jul 2006
    Poster
    27
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Parabol i Bergen

Hei!

Skal ha meg ny parabol, men lurer litt på talerkenstørrelse i Bergen. Noen som har erfaringer med dette?. Har sett litt på denne pakken QXL.no - Dreambox 500 SI- RAVEN G 70 Europa Parabol Pakke !. Evt. andre anbefalinger?

Intermediate bigtor sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2003
    Sted
    Laksevåg
    Poster
    1,230
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Tuneren er grei men jeg hadde heller gått for dette speilet Finn Torget - Wave Frontier T90
    Mvh bigtor

Newcomer
    Medlem siden
    Jul 2006
    Poster
    27
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Eg ganske stor forskjell i pris da med tanke på at den antennen koster 1.900,- mens Dreamboxen i seg selv koster ca. 2300. Da kommer jeg opp i 4200,- i motsetning til pakken til 2900,- Vil jeg ha problemer med å motta CD og Viasat med den 70cm antennen?

Intermediate bigtor sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2003
    Sted
    Laksevåg
    Poster
    1,230
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Nei det vil du ikke ha problemer med.Men jeg kan anbefale T90 da den har mulighet for å sette på flere hoder og den er meget god med ett meget godt signal uansett vær og vind.
    Mvh bigtor

Newcomer
    Medlem siden
    Mar 2007
    Poster
    66
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Parabol i Bergen

Du må først definer interesseområde på satelitt tv.

Dvs : Hvike satelitter du er mest intressert i ?

Jeg har hatt paraboler i Bergen siden 1982/83 og har opplevet sensajonelle ting her !
    Noen ganger står flere regnbyer i satelitt retningen. En nær og to på vei ned i den retning parabolen peker feks. Jeg har flere ganger opplevet at dette blokker ut satelitt tv selv med 1,2 m antenne !
    Ja, endog radio og tv fra NRK og de andre har forsvunnet totalt, men da ser jeg heller ikke nabohuset, pga store rendråper sist i april/mai 2004 ! Dette har bare skjedd noen få ganger !

Skal du se BBC mm 28,3 grader vest i all slags vær bør du ikke gå under 1,2m antenne. En annen ting er at regndråper legger seg fast på lnb på offset antenner etter regnvær, men aldri på centerfeed typen ! Du kan ha en liten plastskjerm i bue over 40mm lnb på offset parabol. Jeg har ikke prøvd det selv enda, men har bestillt !

På Vestlandet får vi BBC /ITV uten særlig problem og jeg er veldig glad for det ! BBC er fremdeles verdens beste tv kanal ! Mistet all interesse for kodete kanaler etter BBC kom ukodet !

Motor styrt centerfeed med Vbox 2 DiseqC unit til 36V actuator og Invacom Quattro C120 lnb til multiswitch og du har topp opplegg for flere tunere/ PC kort, så evt flere i familen kan se hver sitt program ( på en satelitt ) eller du kan ta opp forskjellige program uten begrensninger ! Du kan og dele en satelitt med Quad eller Otco LNB direkte til hver tuner. Flere Quattro LNB's som jeg har med 17/8 multiswitch gir enda bedre valg. Flere multiswitcher kan kobles sammen med en vanlig DiseqC switch og DiseqC 1.1 i tuner til et supert anlegg !
    Du kan og sette Quattro, Quad og Otcho på feks Toroid T 90 ! Toroid T120 er visst ute av produksjon desverre ( Fibo ) ? Det var en virkelig fin sak ! Gregorian prinsippet med en ekstra stor eller liten reflektor øker virkningsgrad/ forsterkning ! Men en brukt bra centerfeed med skikkelig stativ er faktisk ikke dumt heller pga at den er fullstendig "Carefree" !! 2m eller større med polarmount og C/Ku lnb's er kankje det beste ! Først da ser du antydning av alt !

Newcomer
    Medlem siden
    May 2005
    Poster
    49
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

BBC og ITV på Vestlandet

Desverre går det rykter om at BBC gjennom Free-TV plattformen planlegger å kode igjen, fordi Astra 2D skal skiftes ut med en ny satelitt med bredere beam. Og da må de kode av "opphavsrettslige grunner".

For håpe det går en tid før det skjer. Jeg er enig i at BBC sine 8 kanaler må kunne kalles verdens beste TV. Det er disse kanalene jeg ser mest på.

Programmene finner man enklest her: myDigiGuide: The Best UK TV Guide
    og man kan velge norsk (sentraleuropeisk) tid for disse.

Hilsen Magpie

Intermediate Bobben1 sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2006
    Sted
    Lunner/Hadeland
    Poster
    2,709
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av magpie
    Desverre går det rykter om at BBC gjennom Free-TV plattformen planlegger å kode igjen, fordi Astra 2D skal skiftes ut med en ny satelitt med bredere beam. Og da må de kode av "opphavsrettslige grunner".

For håpe det går en tid før det skjer. Jeg er enig i at BBC sine 8 kanaler må kunne kalles verdens beste TV. Det er disse kanalene jeg ser mest på.

Hilsen Magpie
    Mener å ha lest at den nye Astra satellitten skal ta over for Astra2D i 2010. Har også lest rykter om at BBC & ITV m.fl. krypteres til høsten når FreeSat starter opp. FreeSat mottagere skal ha blitt forsinket i følge ryktene. Alt er rykter så man skal kanskje ta det med en spade salt....

Det ville ikke være usannsynlig om FreeSat plattformen vil benytte DVB-S2 og MPEG4. Det kan forklare ryktet om at FreeSat mottagerene er forsinket.

Newcomer
    Medlem siden
    Mar 2007
    Poster
    66
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg har hatt Digiguide i mange år allerede ! Klarer meg ikke uten ! Har på grunn av denne oversikten lagt langt foran nrk med sine bbc musikk sendinger som jeg har på dvd og mer enn nrk noen gang vil sende. Nrk er en ren sports kanal i forhold til bbc !

Newcomer
    Medlem siden
    Jul 2006
    Poster
    27
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hei igjen.

Har omsider fått opp en 85cm tallerk og en Dm 500S. Har et problem. Det ser bare ut til at jeg klarer å hente inn en satelitt om gangen? Finner jeg Thor, så klarer ikke den de andre etc. Noen som kan tenke seg en grunn til dette? Har 4 lnb med diseq. Fikk stativet ferdig levert med borrede hull til 1g vest, 5,13 og 19.2 øst.

Newcomer
    Medlem siden
    Mar 2007
    Poster
    66
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Du må selvsagt stille inn alle hodene hver for selv for maks signalstyrke. Og registrere hver lnb for hviken DiceqC kanal de er på i tuner !

Newcomer
    Medlem siden
    Jul 2006
    Poster
    27
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Takk for svar. Hos meg er det ferdige hull i stativet, slik at når jeg har festet hver lnb så står de fast i en posisjon i forhold til en oversikt jeg fikk med pakken. Dvs. det er 8 ferdig borrede hull i stativet som fester hver lnb i en fast posisjon som skal treffe de nevnte satelittene..Derfor jeg synes det er rart at jeg bare får inn den ene, men ikke de andre.

Newcomer
    Medlem siden
    Mar 2007
    Poster
    66
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Toroid ?

Da trengs en referens til en satelitt som de andre forholder seg til. Har du ikke den fra selger ? En metode er å stille inn disken til midtre satelitt, med et hode i midten, og optimalisere for dette. Så skulle de andre bli riktig ut fra dette. Du må spørre selger hva som er referanse hull kontra hvilken satellitt. Som du sikkert vet er buen med hoder omvendt av satelittene ? Dvs østligste satelitt er på vestligste hode osv. Lykke til !

Newcomer
    Medlem siden
    Apr 2008
    Poster
    2
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hei! Vi har nettopp flyttet tilbake til Trondheim fra London og savner veldig BBC, ITV etc. Hva maa vi ha av utstyr for aa kunne motta de engelske kanalene i Trondheim? (vi har Canal Digital parabol og har ogsaa Skybox men vet ikke hva vi skal gjore for aa faa inn kanalene) haaper du kan hjelpe oss.

Intermediate
    Medlem siden
    Jan 2008
    Poster
    803
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    BBC og ITV kan du gleme der oppe, ellers så kan du monterer en diger antene
    5 m for å ha noen som helst hop om dem kanalene.

derimott sky uk kanalene som sky 1 , two. three, sport discovery, etc kan det gå med en antene opp mot 120 cm.

nå er jeg ikke fra trondheim omrode, så kan ikke gi deg noen riktig svar
    men det er sikker mange som kommer til å svare på din post, vent noen dager
    så kommer det sikker noen som har mere info.

bobi

Sitat Opprinnelig postet av mt72
    Hei! Vi har nettopp flyttet tilbake til Trondheim fra London og savner veldig BBC, ITV etc. Hva maa vi ha av utstyr for aa kunne motta de engelske kanalene i Trondheim? (vi har Canal Digital parabol og har ogsaa Skybox men vet ikke hva vi skal gjore for aa faa inn kanalene) haaper du kan hjelpe oss.

Newcomer
    Medlem siden
    Mar 2007
    Poster
    66
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

BBC & ITV I Trondheim

Det ser svart ut for mottak av BBC og ITV i Trondheim.

Se dette beam kartet fra Astra 2D:

Astra 2D at 28.2°E - LyngSat Maps

Active
    Medlem siden
    Oct 2006
    Poster
    370
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av mt72
    Det offesielle dekningskartet stemmer ikke, Astra 2 d lekker, jeg klarer og få
    inn BBC og ITV med en motorstyrt 1,4m triax focal parabol , lnb Invacom c-120 0,3db, holder til i Sør-Troms, kansje du klarer det med en 1,2m offsett i Trondheim.

Newcomer
    Medlem siden
    Apr 2008
    Poster
    2
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Smile BBC/ITV i TRONDHEIM?

Hei, takk for optimistisk svar! Nå fikk vi god grunn til å håpe at det skal være mulig for oss å få inn BBC, også i Trondheim. Er det noen som allerede har BBC, ITV etc i Trondheim og som kan gi oss tips om hvem som kan installere dette for oss så er vi takknemlig for all hjelp!

Newcomer
    Medlem siden
    Mar 2007
    Poster
    66
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

BBC og ITV i Trondheim

Hei MT72 ! Jeg er glad på dine vegne at Denny 68 får inn BBC og ITV i Sør Troms ! Må bare legge til at jeg får pikselfeil på BBC og ITV samt Film4 i regnvær med 1,2 m og Viacom Quatro 120 hode 0,3db. Jeg har og 1,5 m og 2 m som begge kan svinges bort til 28,2 gr øst en regnværsdag (alle har motor) . Best å ta litt i med stor antenne for å være garantert gode seerforhold i kyst-Norge ! Og om mulig ha helt fri sikt mot 28,2 øst! Lykke til og håper du får kontakt med andre parabolfans i Trondheim som kan dele sine erfaringer.......

Active
    Medlem siden
    Oct 2006
    Poster
    370
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Glemte og skrive at jeg får inn BBC og ITV i oppholdsvær, ikke i regnvær, men jeg ser ikke så mye på 28,2 øst at jeg øker størrelsen til 2m bare for at det regner enkelte dager i året, ser at Astra 2c driver og tester og den dekker hele norge , har også hørt om freesat og at BBC og ITV blir flyttet over dit, men at kanalene kan bli kodet.

Intermediate
    Medlem siden
    Sep 2003
    Poster
    860
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Smile

Sitat Opprinnelig postet av magpie

Hilsen Magpie
    Da er det bare og skaffe seg Sky-abb. så er det løst.Sky skal fortsette å sende alle BBc og ITV kanalene.Dette er allerede bekreftet.
    Stølen

Side 1 av 2 1 2 SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •