Offentlig protest mot Canal Digital? - Side 4

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 4 av 4 FørsteFørste 1 2 3 4
Viser resultater 61 til 69 av 69
    Intermediate wotg sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2004
    Poster
    2,761
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Good ol' canal digital -sadisme satt i system.
    Disse problemene kunne vert løst på mange måter, det enklste for CD og forbrukerene hadde vert om CD lagde en tuner som var skikkelig, skikkelig bra, med HDMI, component og coax ut. med en skikkelig gjennomtenkt fjernkontroll og menysystem. Men istedenfor så kjøper de inn billig dritt som gir elendig bilde og brukervennlighet - go figure...
    At man skal måtte betale i dyre dommer for å kunne se CD på fler enn en tv er det samme som å stimulere til piratvirksomhet.
    Her burde CD innse at det lønner seg å gjøre det fordelaktig for forbrukeren å vere lovlydig. CD burde også vert helt i front når det kommer til parabol og HTPC, istedet viser de sin ignoranse ved å hevde at de ikke engang kjenner til løsninger som kan gjøre de lovlydige CD/HTPC brukerenes hverdag betydelig lettere.
    Så klart det er mulig å lage bedre systemer for å bekjempe piratvirksomhet, men det koster penger og det er tydeligvis ikke i CDs interesse å bruke penger på å utvikle slik teknologi, teknologi som vil beskytte deres interesser -sa noen ironi?

Intermediate Troeen sin avatar
    Medlem siden
    May 2007
    Poster
    779
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av wotg
    Good ol' canal digital -sadisme satt i system.
    Disse problemene kunne vert løst på mange måter, det enklste for CD og forbrukerene hadde vert om CD lagde en tuner som var skikkelig, skikkelig bra, med HDMI, component og coax ut. med en skikkelig gjennomtenkt fjernkontroll og menysystem. Men istedenfor så kjøper de inn billig dritt som gir elendig bilde og brukervennlighet - go figure...
    At man skal måtte betale i dyre dommer for å kunne se CD på fler enn en tv er det samme som å stimulere til piratvirksomhet.
    Her burde CD innse at det lønner seg å gjøre det fordelaktig for forbrukeren å vere lovlydig. CD burde også vert helt i front når det kommer til parabol og HTPC, istedet viser de sin ignoranse ved å hevde at de ikke engang kjenner til løsninger som kan gjøre de lovlydige CD/HTPC brukerenes hverdag betydelig lettere.
    Så klart det er mulig å lage bedre systemer for å bekjempe piratvirksomhet, men det koster penger og det er tydeligvis ikke i CDs interesse å bruke penger på å utvikle slik teknologi, teknologi som vil beskytte deres interesser -sa noen ironi?
    noe til den grunnen er enkel.. CD tror alle som har dreambox / HTPC deler korte til alle de som kjenner og flere som de ikke kjenner.
    plus at det er en uenighet med viasat i hendhold til nordiske tv avtalen, som viasat har tolken på sin måte, med følge av 2 tuner i steden for 1 tuner.

så har CD godt mer eller mindre bort i fra Cam systemet pga viasat system regler ikke godtar cam bruk for privat personer, for da kan greie og knekke kode systemet demmes..

og dette gjen speiler seg i andre tråder her i satdelen også,, men folk som har X-godkjente tuner og vil ha 1 eller flere tuner til og må da kjøpe nye tuner som de ikke vil bruke(les bortkasta kroner) pga CD sine regler
    det frem hever ikke akruat lovligheten hos folk..

så jeg må også rette en takk til CD som gjør nesten alt for folk skal se etter andre alternativ en gå 100% lovlig

Troeen

Newcomer
    Medlem siden
    Mar 2007
    Poster
    66
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Har nå helt glemt CD Vi*sat

Etter innkjøp av en Technomate TM-9100 linux basert sat tuner som er bedre enn Dreambox ( etter manges mening ) og diverse muligheter med CKU001 C / Ku lnb ser jeg det meste av det som er mulig der jeg bor !!! Gratis . Kan nevne PREMI*R filmkanalene, hele dmc pakken på 15 vest, og mye annet knask. Er oppe i 8400 kanaler nå og TM-9100 har ubegrenset med plass til mer. Gøy med C-band og Ku band i samme hode ! Jeg bruker en gammel 2m med ny polarmount/ motor/VBox. Signalet ligger godt over mindre disker, men jeg bruker 2m mest for å slippe å hogge alle trær ! Med litt ekstra å gå på i gain, er det ikke farlig om det står et tre i veien for en satelitt eller flere, men en hel skog må tynnes for å få de vestligste satelitter ! Jeg har en 250gb harddisk i TM-9100'en ( kan ta 500gb!) og opptak programmeres lett via epg.

Intermediate
    Medlem siden
    Sep 2003
    Poster
    860
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Question

Sitat Opprinnelig postet av tti100
    Etter innkjøp av en Technomate TM-9100 linux basert sat tuner som er bedre enn Dreambox ( etter manges mening ) og diverse muligheter med CKU001 C / Ku lnb ser jeg det meste av det som er mulig der jeg bor !!! Gratis . Kan nevne PREMI*R filmkanalene, hele dmc pakken på 15 vest, og mye annet knask. Er oppe i 8400 kanaler nå og TM-9100 har ubegrenset med plass til mer. Gøy med C-band og Ku band i samme hode ! Jeg bruker en gammel 2m med ny polarmount/ motor/VBox. Signalet ligger godt over mindre disker, men jeg bruker 2m mest for å slippe å hogge alle trær ! Med litt ekstra å gå på i gain, er det ikke farlig om det står et tre i veien for en satelitt eller flere, men en hel skog må tynnes for å få de vestligste satelitter ! Jeg har en 250gb harddisk i TM-9100'en ( kan ta 500gb!) og opptak programmeres lett via epg.
    Disse kanalene som du ser på 15 vest er dette sd kanaler eller HD kanaler?
    Stølen

Newcomer
    Medlem siden
    Mar 2007
    Poster
    66
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    DMC er SD men innhold er veldig bra ! Na*G*o Wild /Hist*ri ch nat geo vanlig mm og nbc hbo, cbs feeds ! Sjekk det ut med vanlige softcam k*der !

Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2004
    Poster
    276
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Slettet.

Newcomer
    Medlem siden
    Mar 2007
    Poster
    66
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Den som ikke setter seg inn i mangfoldet med TM-9100 har ikke en sjangs ! Det lønner seg nemlig å lese mye stoff på bla alsat.co.uk/forum om TM-9100 da den ikke er helt enkel å forstå! Nyeste firmware UR9beta2 er mer stabil enn Juliet og tidligere UR's. Det er nødvendig å registrere seg som "beta-tester" på alsat for å loade ned siste UR !

Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2004
    Poster
    276
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Slettet.

Intermediate
    Medlem siden
    Dec 2002
    Poster
    756
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hei
    Det var egentlig utrolig lite konstruktive forslag for å klage i denne tråden
    Har selv akurat nytegnet denne flerromsløsningen, og her er det følgende ting jeg har reagert mot allerede FØR jeg får tuneren fra CD.

1. Kan IKKE styre en switch slik at kun EN sattelitt blir tilgjengelig. (tuneren fra CD)
    2. Jeg MÅTTE kjøpe deres tuner (andre passet vist ikke til extrakortet deres)
    3. Jeg MÅTTE binde meg til 12 nye mnd OGSÅ på hovedabbonentet.

Er dette virkelig LOV ?
    Har selv sendt en henvendelse til forbrukerrådet nå ,så jeg får se hva de sier.
    Ellers så vil jeg oppfordre alle andre til å klage til forbrukerrådet om dette "diktator/eneveldet" løsningene til CD

Er det ellers andre muligheter for å klage?

PS: Jeg betaler gjerne for kanalene, MEN - vil velge selv hvilke boxer jeg vil ha mulighet for å bruke.

Mvh Jan I

Side 4 av 4 FørsteFørste 1 2 3 4

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •