"IF-out" fra settop boks

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 4 av 4
    Newcomer
    Medlem siden
    Mar 2007
    Poster
    60
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

"IF-out" fra settop boks

Er i startgropa for å bygge meg en mediaPC, men er rimelig grønn på akkurat dette herops:

Har parabol fra CanalDigital, og har en CDC 7000ST set-top boks.

Kan jeg koble til PC/TV kort fra "IF- out" på STB'en. (Ifølge manualen fra CD looper den visstnok parabolsignalet videre her??

Hvis ikke, hva brukes denne "IF out" til?

FC

Intermediate Bobben1 sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2006
    Sted
    Lunner/Hadeland
    Poster
    2,709
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av FCW
    Er i startgropa for å bygge meg en mediaPC, men er rimelig grønn på akkurat dette herops:

Har parabol fra CanalDigital, og har en CDC 7000ST set-top boks.

Kan jeg koble til PC/TV kort fra "IF- out" på STB'en. (Ifølge manualen fra CD looper den visstnok parabolsignalet videre her??

Hvis ikke, hva brukes denne "IF out" til?

FC
    Joda den kan loope parabolsignalet videre til en annen mottager men det krever at CDC 7000ST settes i standby når du skal bruke PC kortet. Kun en mottager kan styre LNB.

LNB'en inneholder to små antenner. En for vertikal og en for horisontal polarisasjon. Mottageren får LNB til å velge vertikal når det er 13Volt i coax kabel, horisontal velges vha. 18Volt i coax. I tillegg kan LNB'en motta to forskjellige frekvensbånd. Dette styres også av mottager med et tone signal.
    22kHz tone av = 10700MHz-11700MHz
    22kHz tone på = 11700MHz-12750MHz

Derfor går det dårlig at to mottagere deler samme LNB samtidig.

Hvis begge mottagerene er på samtidig så kan mottagerene kun motta samme polarisasjon &frekvensbånd.

Newcomer
    Medlem siden
    Mar 2007
    Poster
    60
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Bobben1
    Hvis begge mottagerene er på samtidig så kan mottagerene kun motta samme polarisasjon &frekvensbånd.
    Takker for svar!:-D

Så i praksis ( Og klartekst for meg:? ) betyr det at dersom begge mottakerene er på så vil jeg på PC kun få den kanalen som STB mottar i øyeblikket? Og at jeg kan skifte kanal kun vha fjernkontroll til STB?

I utgangspunktet høres det greit nok ut for meg, men er det andre muligheter?
    (F.eks. kunne ta opp fra en kanal og se på en annen?)

FC

Intermediate hårek sin avatar
    Medlem siden
    May 2003
    Poster
    1,137
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    PC og STB vil kunne tunes til forskjellige kanaler, men valget blir meget begrenset. Sjekk frekvenslistene for å se hvilke kombinasjoner det kan bli.

Hvis du vil ha full valgfrihet på begge så kan du sette et dobbelthode på parabolen og ha separat coax til PC og STB.

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •