Dreambox - kan den fungere som mediespiller også???

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 11 av 11
    Newcomer
    Medlem siden
    Jun 2006
    Poster
    18
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Dreambox - kan den fungere som mediespiller også???

Hallo,

Jeg går og lurer på å anskaffe meg en mediespiller alla TVIX.. Musikk/bilder/filmer har nemlig begynt å hope seg opp på PC'en og de har en tendens til å ligge urørt der også. Så behovet for kunne se dette på en TV i stua blir stadig sterkere (hadde vært hyggelig å kunne se feriebilder med familien i stua istedenfor å sitte oppå hverandre forran PC'en - skjønner?) .

Problemet med en mediaspiller som TVIX er at den er enveiskjørt (har ikke opptaksmuligheter), og da hverken DVD spilleren eller Tuneren min(CD til NOK 1,-) kan gjøre opptak, skulle jeg gjerne hatt dette i tillegg..

Så da Tuneren er den billigste komponenten i stua tenkte jeg kanskje jeg kunne bytte ut den med f.eks en Dreambox med HD..

MEN; jeg er HELT grønn på Dreambox (og litt lysegrønn på satelitt forøvrig).. Jeg kan ikke finne noe konkret omtale på nettet ang. media (bilde/lyd/film) avspilling på en Dreambox (fra en ekstern PC/HD, NAS eller HD'en internt).. Så er det noen der ute med erfaring med dette? Kan man få i pose og sekk (med god kvalitet) eller bør jeg kjøpe en mediaspiller i tillegg til en opptaker??

CC

Active
    Medlem siden
    Feb 2006
    Poster
    460
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    HD på Dreambox er bare å glemme. For akkurat det har vi alle ventet lenge nå på at Db 8000 skal bli sluppet.

Dreambox som MC syntes jeg aldri fungerte fullgodt for meg. Men det må være minst 3 år siden jeg sist prøvde det. Siden den gang har jeg kjørt MC på Xbox heller.

Det skal sies om Dreambox at du bør kunne å holde på med data, samt like å gjøre det, ellers kan Dreambox'en din fort støve ned. Den fungerer greit mer enn 99% av tiden, men det er den siste lille %'en som gjør det frustrerende noen ganger.

For info om Dreambox les forumet på Digsat Net, The home of PP Neverland | Guest

Newcomer
    Medlem siden
    Jun 2006
    Poster
    18
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Takk for svar, skal sjekke det forumet.. (mente foresten Dreambox med HDD, ikke HD. Det har jeg skjønt den ikke takler)

Hva er det forresten som ikke holder mål vedr. dreambox som mediaspiller?

Active Panasync sin avatar
    Medlem siden
    Jun 2006
    Poster
    337
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Du kan bruke dreambox til det meste, men det krever mange timer foran data og internett er min erfaring:twisted:

Newcomer peram sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2006
    Poster
    200
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av ccod
    Takk for svar, skal sjekke det forumet.. (mente foresten Dreambox med HDD, ikke HD. Det har jeg skjønt den ikke takler)

Hva er det forresten som ikke holder mål vedr. dreambox som mediaspiller?
    Hvis du skal spille noe annet en MP3 og vise kun jpeg så går det vel greit, men som nevnt av andre i tråden - Dreambox krever at du liker å "fikle" litt.

Har en 7025S selv og er fornøyd, til tross for mikk med å få viasat til å virke og andre sw-problemer.

Viasat fungerer med orginalkort, men du må ofte restarte sw som leser kortene før det virker. Jeg bruker en Mac Mini som mediaspiller i steden.

peram

Newcomer BeoMaster sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2006
    Poster
    146
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Drømmebox

Dreambox'en fungerer aldeles utmerket for meg. Den streamer divx og mp3 fra serveren min helt greit. Og noe fikling var det ikke. Jeg bare la til server sharene og da var det gjort.

...nå skal det nevnes at jeg kjører Project Gemini software på box'en

Jeg synes dreambox'en er genial. Jeg har hatt PC koblet opp mot tv og anlegg i snart ti år, og er nå veldig happy med at jeg lipper alt knotet med PC'en...nå er det er bare å slå på TV'en og browse seg frem til media filene mine ;-)

Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2007
    Poster
    131
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Om det er noe du lurer på angående dreambox, så er det mange flinke og hjelpsomme personer på Digsat Net, The home of PP Neverland | Guest

Active
    Medlem siden
    Feb 2006
    Poster
    460
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av BeoMaster
    Den streamer divx og mp3 fra serveren min helt greit.
    Hva med vob, img og iso filer, spiser den de også?

Back in the day (Peter Pan var hot shit og alle koder var tilgjengelige på blå knapp) var det fildeling via samba som gjaldt, men det synes jeg var noe herk, pluss flash på usb var ikke kommet enda, så hver gang en flashet nytt image måtte en sette opp alt igjen. :twisted:

Active Panasync sin avatar
    Medlem siden
    Jun 2006
    Poster
    337
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Peter Pan er oppe å kjører igjen, jeg kjører både det og Gemini

Newcomer
    Medlem siden
    Jun 2006
    Poster
    18
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ok, om jeg tolker det rett da så kan man spille media via dreamboxen, men den takler det ikke like godt som en rein mediaspiller.. Har som sagt vurdert dreambox en tid, men det er nettop det med knotinga forran PC'en som ikke frister. Vil ikke si jeg er helt grønn ang. pc, men det var det med tid da... Og hva når jeg er ute å reiser og kona skal bruke dette?? Hmmm,, nei, tror kanskje Db får vente litt.. Prøve med en Tvix først kanskje (den spiller visst bl.a ISO filer ogso)

Intermediate Baldrick sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2003
    Poster
    1,950
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Såvidt jeg vet (og har erfart) klarer ikke Dreambox å spille av annet enn "DVD filer", dvs vob og endel MPG filer. DivX o.l. har jeg aldri fått til å fungere på annen måte enn via VLC stream og det er så håpløst klønete at det ikke er noe som helst å vurdere.

Så mitt svar er at Dreambox i praksis ikke er brukende til annet enn å spille av TV. Skal du absolutt ha kun en boks kan den gamle Xboxen være en mulighet. Den spiller av "alt" av format (film, musikk, bilder osv) itillegg kan den streame fra og styre Dreamboxen og ikke minst har den verdens beste brukergrensesnitt, er så enkelt at selv dattera på 3 år får det til. Riktignok ikke en ideel løsning å styre Dreamboxen fra den men det fungerer greit dersom en ikke vil ha to bokser

BTW: Det å bruke en Dreambox er ikke noe værre enn andre mottagere, det er det å sette det opp som kan være litt klønete for nybegynnere.

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •