Canal Digital sin Sagem HD sat tuner - trenger litt info

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 4 av 4
    Newcomer
    Medlem siden
    Mar 2005
    Poster
    284
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Canal Digital sin Sagem HD sat tuner - trenger litt info

Det var en egen tråd om denne litt lenger ned men den hadde på en måte dødd ut i en krangel om hvilken tuner som var best. Jeg ønsker bare litt informasjon fra noen av dere som har prøvd denne Sagem boksen i praksis.

Det kom et tilbud fra CD i dag på denne Sagem boksen. Fri tilgang til HD kanalene i 12 mnd. Vurderer saken siden min gamle Force 1133 begynner å bli noe sliten. 1990 skal de ha for boksen.

Men lurer på et par ting:

1) Min gode gamle Force har innebygget tekst-TV. Finnes det i Sagem boksen? I en svenske test står det noe om at den har tekst-TV men at det ikke fungerer.

2) Hvor mange sider har den i så fall hukommelse for? Min mange år gamle Force holder vel 3-4000 sider i minnet og noe særlig mindre enn det blir litt kjedelig nå kan jeg tenke meg. Har bare PJ så tekst-TV funksjonalitet i tuneren er viktig for meg.

3) Den svenske testen nevner også problemer med EPG. Det var jo en alvorlig mangel da jeg bruker FORCE tuneren sin EPG svært mye. Hvordan er det med EPG i den norske versjonen? Fungerer det og er det kjapt og enkelt å bruke?

4) Ble i tillegg litt skeptisk siden enkelte skriver her at innholdet på HD kanalene er heller tynt. Er ikke sportsinteressert så filmkanalen og Discovery er det som er av interesse for meg. Men hører dere sier utvalget er lite, mye repriser og reklame. Noen ferske erfaringer her?

5) Det står også ett sted at den mangler kanalliste? Kan det stemme. Betyr det at man må huske kanalnummer i hodet? Merkelig. Kanskje jeg missforstod litt?

Siden PJ'en min ikke kan vise ekte HD så er ikke det med HD superviktig. Det er mer det at jeg trenger en ny tuner nå. Den gamle har tendenser til heng, kontaktproblemer i SCART og en ille dårlig fjernkontroll.

Newcomer
    Medlem siden
    Feb 2007
    Poster
    31
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    1) Min gode gamle Force har innebygget tekst-TV. Finnes det i Sagem boksen? I en svenske test står det noe om at den har tekst-TV men at det ikke fungerer.

** Det er tekst-TV, men den lagrer ikke mer enn 2-3 sider.

2) Hvor mange sider har den i så fall hukommelse for? Min mange år gamle Force holder vel 3-4000 sider i minnet og noe særlig mindre enn det blir litt kjedelig nå kan jeg tenke meg. Har bare PJ så tekst-TV funksjonalitet i tuneren er viktig for meg.

** Se over

3) Den svenske testen nevner også problemer med EPG. Det var jo en alvorlig mangel da jeg bruker FORCE tuneren sin EPG svært mye. Hvordan er det med EPG i den norske versjonen? Fungerer det og er det kjapt og enkelt å bruke?

** EPG fungerer ikke for øyeblikket, har lest at den kommer senere(kanskje andre kan svare på det). Info knappen fungerer, da får du informasjon på det du ser på og det neste.

4) Ble i tillegg litt skeptisk siden enkelte skriver her at innholdet på HD kanalene er heller tynt. Er ikke sportsinteressert så filmkanalen og Discovery er det som er av interesse for meg. Men hører dere sier utvalget er lite, mye repriser og reklame. Noen ferske erfaringer her?

**
    - C+ film HD sender 2-3 filmer hver kveld, og det går ofte i reprise.
    - C+ sport HD sender 2 svenske hockey kamper i uken, og 3-4 premier league
    - Discovery sender en del variert, og til dels gode program.(er veldig individuelt hva den enkelte liker)
    - Voom HD sender mye(!) kunst og mote programmer. Men innimellom så har de noe annet også

5) Det står også ett sted at den mangler kanalliste? Kan det stemme. Betyr det at man må huske kanalnummer i hodet? Merkelig. Kanskje jeg missforstod litt?

** Det er kanalliste. Den orginale(når du søker inn kanalene, så legger de seg i en bestemt rekkefølge) Men du kan plukke ut dine favoritt kanaler, og de legger seg i den samme rekkefølgen uten de kanalene som du ikke vil se selvfølgelig.

Newcomer
    Medlem siden
    Mar 2005
    Poster
    284
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Takk for kjapt svar. Det avklarte de tingene jeg lurte på :-)

Newcomer
    Medlem siden
    Feb 2007
    Poster
    31
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Bare hyggelig, har fått mye hjelp her selv. Så det er viktig å bidra tilbake.

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •