14-dagers angrerett

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 8 av 8
    Newcomer Svein2 sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2006
    Poster
    98
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

14-dagers angrerett

Litt i tvil hvilken kategori jeg skulle legge dette innlegget.

Når man har 14 dagers angrerett på en vare. Gjelder dette fra man bestiller og skriver kontrakt i butikken eller fra man henter varen på posthuset?

Kunne vært moro å hørt hva andre mener.

I mitt tilfelle gjelder det den nye HD Tuner`n fra Canal Digital. Bestilte den i en butikk 5 dager før jeg hentet den på posthuset.
    Angret meg(se en annen post) og sendte inn angrerettsskjema. Fikk en telefon fra CD om att dette ble vanskelig p.g.a at angreretten gjaldt fra den var bestilt i butikk, ikke hentet på posthuset, som jeg mente og da
    hadde 14 - dagersfristen gått ut.

Tok kontakt med forbrukerkontoret og slik jeg tolket deres svar, var at CD hadde nok rett p.g.a. at jeg hadde "frivillig oppsøkt butikken".

Så nå sitter jeg her å koser meg med HD sendinger og ser fram til de begynner å sende litt mer enn ett par fotballkamper i helgene.
    De andre kanalene ser jeg lite på selv om det går en brukbar film i ny og ne.

Newcomer sirjokke sin avatar
    Medlem siden
    Jun 2006
    Poster
    45
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Vet ikke helt hvordan man skal tolke denne tidsperioden, men fikk du det lovpålagte skjemaet ang. angrerett da du fikk varene i posten? Får man ikke dette har man enten 2 eller 3 mnd. angrett... Men kan hende hele angreretten har falt bort siden du har bestillt dette i en butikk.

Newcomer own sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2006
    Poster
    280
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Tror nok angrerettskjema ligger standard i alle esker, enten du handler i butikk eller på nett.

Desverre for deg gjelder angrefristloven kun ved dørsalg og handle over nett. (handel på andre steder en butikkens normale utsalgssted).

Derfor skal f.eks. bilforhandlere være forsiktig med å selge biler på messer for da gjelder angrefrist, og det kan jo dreie seg om mye penger.....eller datalevrandører på messer....

Moderator roffe sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2003
    Poster
    9,330
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg regner med at dersom du bestilte i butikk, og hadde mulighet til å se et eksemplar av varen der, så regnes dette som salg over disk, selv om den måtte bestilles. Angreretten på 14 dager gjelder ikke ved salg over disk.

Newcomer Svein2 sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2006
    Poster
    98
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Angrerettskjema lå med Tuner`n på posthuset.
    Butikken jeg kjøpte den i, hadde ikke Tuner`n inne da jeg bestilte den.

Forbrukerkontoret var inne på at det ikke var angrerett da jeg kjøpte den i butikk.

Kundebehandleren hos Canal Digital sa også det at jeg kunne ta det opp med butikken, men butikken sa at jeg skulle ringe CD.

Trodde jeg var sikrere når jeg kjøpte den i min lokale elektrobutikk.

Litt moro å

Dette er slik man skal huske på når man skal handle i butikken eller hos CD senere :twisted:

Newcomer
    Medlem siden
    Feb 2007
    Poster
    31
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Høres jo utrolig ut. Tok jo over 14 dager fra jeg bestilte til pkken kunne hentes på Posthuset. Det betyr at man må angre seg før man har fått varen, og i dette tilfellet ikke fått erfart hvilket elendig produkt de har sendt ut. Sikkert noen som er fornøyd med CD HD pakken, men jeg har bare hatt trøbbel!!

Newcomer
    Medlem siden
    Dec 2004
    Poster
    80
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det som er viktig for angrefristloven er hvor selve salget har foregått, ikke hvordan pakken har blitt levert.

Den sier at du har 14 dagers angrefrist, hvis du handler utenfor selgers fysiske utsalgssted.

Dvs. at hvis du inngår en avtale alle andre steder enn selgers butikk så har du angrefrist, men hvis avtalen ingåes i butikken til selger så er det ikke angrefrist, selv om varen leveres på posten.

Tanken med avtalen er vel å beskytte folk mot oppsøkende salg, dvs. dørsalg, telefonsalg osv. Men den gjelder også postordre og internetsalg.

Så jeg ville nok tolket det slik at du ikke har angrerett, hvis du har inngått avtalen i en butikk, slik som Forbrukerkontoret sier.

Moderator roffe sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2003
    Poster
    9,330
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Puckern
    Høres jo utrolig ut. Tok jo over 14 dager fra jeg bestilte til pkken kunne hentes på Posthuset. Det betyr at man må angre seg før man har fått varen, og i dette tilfellet ikke fått erfart hvilket elendig produkt de har sendt ut. Sikkert noen som er fornøyd med CD HD pakken, men jeg har bare hatt trøbbel!!
    Vel, da er man godt beskyttet av reklamasjonsretten. Det krever bare litt mer dokumentasjon, og selgeren har rett til å forsøke å utbedre alvorlige feil. Klarer de ikke det, så har man etterhvert lovhjemmel til å kreve kjøpet hevet.

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •