Topfield HDCI 7700 HDTV

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 8 av 8
    Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2005
    Poster
    102
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Topfield HDCI 7700 HDTV

Noen som har prøvd hvordan denne funker med hd-signaler fra Canal Digital??
    Bruker selv en 3 år gammel Topfield 5500PVR i dag og er veldig fornøyd med bilde ut på komponent utgangen ut til Pioneer Plasma. Er foreløpig avventende til hd fra CD.
    http://www.satelitt-import.no/detaljvisning.aspx/1042/

Newcomer
    Medlem siden
    Jun 2006
    Poster
    9
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Montøren som var her i uken for å sette opp "HD-parabolen" min hadde prøvd denne i sjappa. Den funker visst fint med CD-kortet i cam, men det hadde vært litt ustabilitet og trøbbel med diseq, mener jeg å huske han sa. Han sa ikke noe om bildekvalitet, utover at det var vesentlig bedre enn med Sagem-boksen til CD.

Jeg kunne også ønske meg en annen boks, og har kikket litt på Humax 2000 som flere anbefaler. Men heller ikke den er helt fri for barnesykdommer har jeg skjønt etter å ha lest litt i diverse fora.

Er det noen som kjenner til begge disse boksene, og kan komme med noe førstehåndsinfo?

Intermediate bigtor sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2003
    Sted
    Laksevåg
    Poster
    1,230
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg har hatt min Humax i 8mnd og er meget fornøyd med den.Jeg har ikke hatt noe tull med den så jeg vil anbefale den til de som vil ha god kvalitet på HD sendinger.
    Mvh bigtor

Intermediate tklev sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2003
    Poster
    1,842
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Den funker fint med HD signaler ifra Canal Digital, har selv testet den en liten stund nå, og er brukbart fornøyd. Det er allikevel spesielt en ting jeg synes er litt rart, jeg får ikke til å overføre AC3 via HDMI kabelen, den blir automatisk "oversatt" til PCM selv om jeg velger bitstream i menyen, det er irriterende.. :-(

Intermediate Bobben1 sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2006
    Sted
    Lunner/Hadeland
    Poster
    2,709
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av tklev
    Den funker fint med HD signaler ifra Canal Digital, har selv testet den en liten stund nå, og er brukbart fornøyd. Det er allikevel spesielt en ting jeg synes er litt rart, jeg får ikke til å overføre AC3 via HDMI kabelen, den blir automatisk "oversatt" til PCM selv om jeg velger bitstream i menyen, det er irriterende.. :-(
    Det kan være et bevist valg fra TopField slik at det skal være mulig å koble opp 5.1 surroundsystem via SPDIF samtidig som TV'n gir lyd via HDMI.

Det passer jo bra for de som bare slår på surroundsystemet når de skal se Film med 5.1 lyd.

Det beste er selvfølgelig om mottagerene har individuelt valg for AC3/PCM både på SDPIF og HDMI men det er jo ikke sikkert at hardware i mottagerene støtter dette.

Newcomer
    Medlem siden
    Sep 2005
    Poster
    42
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Er det slik å forstå at dersom man stikker innom en satellittsjappe og handler en Topfield HDCI 7700 og et cd entertain abo. pluss en cam modul så får man inn alle kanalene inkl hd kanalene til cd??

Intermediate tklev sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2003
    Poster
    1,842
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Arnold
    Er det slik å forstå at dersom man stikker innom en satellittsjappe og handler en Topfield HDCI 7700 og et cd entertain abo. pluss en cam modul så får man inn alle kanalene inkl hd kanalene til cd??
    Vel, vi har det "største" abonnementet til CD, og jeg får iallefall inn alle kanalene, samt Canal + HD. Skal du ha resten av HD-kanalene så må du betale 99,- ekstra.. og nye 99,- for sport-kanalen (om jeg ikke husker feil).

Jeg vet desverre ikke hvor streng CD er med tanke på pairing, mange nye kort kan kun brukes på CD godkjente tunere.. Er stygt redd for at Topfield ikke er på den listen.. :-( (Heldigvis så fungerte kortet mitt i tuneren uten noen videre problem, men nyere kort kan være mer kresen.)

Intermediate bigtor sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2003
    Sted
    Laksevåg
    Poster
    1,230
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det er ikke noe problem med nye kort heller:-)
    Mvh bigtor

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •