Canal Digital har klikket totalt :-)

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 1 av 2 1 2 SisteSiste
Viser resultater 1 til 20 av 36
    Guru Peakman sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2003
    Poster
    5,232
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Canal Digital har klikket totalt :-)

Canal Digital nekter fra idag å tegne Canal Digital kort til tunere hvor man kan bruke Viasatt kort.

Dette kommer sannsynligvis at Viasat har hatt stor suksess med de siste måneders kampanje hvor Viasatt har fjernet sin årsavgift slik at det ikke blir noe ekstra kostnad å kjøpe seg Tv2 kort fra Canal Digital.

Snakk om arroganse fra Canal Digital.

Dette gjelder blant annet force og Strong.

Active uncle sid sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2003
    Poster
    329
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Canal Digital sucks. Men man har ikke så mye valg om det er visse kanaler man vil ha.

Guru Tiger sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2003
    Poster
    14,452
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Re: Canal Digital har klikket totalt :-)

Sitat Opprinnelig postet av Peakman
    Canal Digital nekter fra idag å tegne Canal Digital kort til tunere hvor man kan bruke Viasatt kort....Dette gjelder blant annet force og Strong.
    Øhhh...kan du forklare deg litt mer detaljert? Slik du skriver det over så får man altså ikke tegnet et nytt Canal Digital abonnement uten å dokumentere at man har en tuner med kun Conax-kryptering installert. Det kan jo ikke være tilfellet? :shock:

Moderator roffe sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2003
    Poster
    9,330
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Sitat Opprinnelig postet av Peakman
    Dette kommer sannsynligvis at Viasat har hatt stor suksess med de siste måneders kampanje hvor Viasatt har fjernet sin årsavgift slik at det ikke blir noe ekstra kostnad å kjøpe seg Tv2 kort fra Canal Digital.
    Dette skjønte jeg ikke. Hvordan kan det at Viasat fjerner en årsavgift føre til at det ikke blir noen ekstra kostnad å kjøpe et Canal Digital-produkt?

Guru Tiger sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2003
    Poster
    14,452
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Sitat Opprinnelig postet av roffe
    Hvordan kan det at Viasat fjerner en årsavgift føre til at det ikke blir noen ekstra kostnad å kjøpe et Canal Digital-produkt?
    Folk som vil ha f. eks. TV2 og TV3 (og det er vel mange) ønsker ikke å betale 2 kortavgifter, og da Viasat ikke har TV2 i sine programpakker, så er argumentet at folk kjøper Viasat uten kortavgift, men betaler kortavgiften til Canal Digitl for å få TV2.

Guru Peakman sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2003
    Poster
    5,232
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Sitat Opprinnelig postet av Tiger

Øhhh...kan du forklare deg litt mer detaljert? Slik du skriver det over så får man altså ikke tegnet et nytt Canal Digital abonnement uten å dokumentere at man har en tuner med kun Conax-kryptering installert. Det kan jo ikke være tilfellet? :shock:
    Når man tegner kort så man oppgi hvilket tuner man har. Og har man en tuner som må ha CI kort så vil ikke datasystemet til Canal Digital la deg registerere abo.

Guru Tiger sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2003
    Poster
    14,452
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Men Force sa du, de har jo embeded Conax og Viaccess + 2 CI. Dette skjønner jeg ikke i det hele tatt :lol: Er kravet at tuneren ikke skal ha embeded Viaccess, men kun embeded Conax. Sorry for asking, men dette virker latterlig fra CD. Er det rart at piratkort er blitt et problem for tilbyderne :?

Guru Peakman sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2003
    Poster
    5,232
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Får kun tegnet kort til tunere som er rene CD tunere. Dette har skjedd idag, men de var vist møte mellom CD og forhandlerne idag som mildt sagt er irritert har jeg hørt.

Så det jeg tipper CD gir seg på dette kanskje allerde i morra.

Intermediate Soundfre@k sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2003
    Poster
    4,383
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Prøvde ikke Viasat å stramme inn en gang også? Tror de ga etter rel. fort... (Mener å huske at hvis man hadde både Conax & Viaccess embedded så var den ikke godkjent for Viasat)

Dette er egentlig bruk av sin markedsmakt for å skvise ut konkurrenter... Får se om konkurransetilsynet sier "FYFY" da..

Har også vært at man ikke kunne få med bindingstid på Humax og Samsung.. Siden disse kunne patches. Ble ikke godkjent av Canal Dig./Viasat.. Disse ble dermed oftest solg over nettet. Vet ikke hvordan det er i dag. Samsung har gjort det umulig å patch sin, Humax vet jeg ikke.

Mvh

Active
    Medlem siden
    Dec 2002
    Poster
    386
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det er i utgangspunktet Viasat som er den store stygge ulven her. De kommer til å gå over til NDS utem mulighet for CAM. Allerede nå har Viasat sluttet å selge kort til mottakere som ikke skal kunne håndtere NDS. Dvs. at de som kjøper tuner for Canal Digital ikke vil kunne bruke denne til også å få inn Viasat. Men Viasat reklamere for gratis TV2 og TV-Norge basert på at man kjøper CAM og kort hos Canal-Digital slik at deres mottakere kan ta i mot begge deler. Viasat er ganske avhengig av at det er mulig å få in TV2 og TV-Norge for å få solgt deres egen pakke. Canal-Digital har derimot ikke hatt noen hindere for at folk skal få inn TV3 etc. på deres mottakere. Derfor har Canal Digital satt inn dette mottiltaket nå. Men det er jo litt barnslig også da.

Jeg har vært kunde hos både Canal Digital og Viasat i mange år, men når Viasat nå dropper muligheten for bruk av CAM og dermed avskjærer muligheten til å fritt kunne velge mottaker, så er jeg ferdig som kunde hos dem. Hvis ikke Viasat endrer kurs ganske snart tror jeg de snart er ferdige de også.

John Roger

Newcomer
    Medlem siden
    Sep 2003
    Poster
    202
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sjekket nettopp med Viasat.

De bekreftet at kortavgiften deres falt bort ved kjøp av mottaker hos Elkjøp og Expert (til kr.1) og 2 års binding til CD (vet ikke om det er full pakke med canal+ etc).

Men generellt er kortavgiften forstatt der. DVs. ca. 1340.- (inkl. kortavgift kr. 495.-) pr. år for å se på TV3 + Viasat sport og CNN (når man har CD fra før).

Ikke vet jeg hvem som er verst. CD eller Viasat?

Ellers bekreftet de at det vil bli oppgraderinger av software til mottakere som er Viasat godkjente (f.eks 9802 og 9902). Ikke vet jeg hvordan det skal gå til -
    Videoguard er vel ikke kompatiblet med Viaccess eller?

Active
    Medlem siden
    Dec 2002
    Poster
    386
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Så vidt jeg vet så skal Viasat kjøre med en software basert NDS (Videoguard) løsning inntil de får kjørt ut nok mottakere med hardware basert NDS. sw-NDS og etterhvert hw-NDS vil nok først bli tatt i bruk på film- og ticket-kanaler slik at de kan gi de beste kundene (gull-ab.) som trenger det nye mottakere. F.eks. Sagem-mottakeren som veldig mange Viasat kunder har, vil ikke kunne håndtere hw-NDS. Heller ikke Nokia 9802 og 9902 vil kunne håndtere hw-NDS.

John Roger

Medlem siden
    Nov 2003
    Poster
    4,383
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Spm blir om dette (hvis dette er korrekt; noe jeg tror, men ikke håper) er riktig strategi for Viasat sin del.. Men det kunne vært interressant å sett henvisninger til artikler etc om emnet.. (Selv om det sikkert er umulig, siden Viasat holder kortene tett). Hvis det er slik at man kan benytte Conax på Viasat mottagere men ikke motsatt; da får man håpe at Viasat velger en mottager som det går an å bruke.... Den gruppen som virkelig får gjennomgå sin tålmodighetsprøve her er kundene.. Skulle nok ha vært flere levrandører slik at markedet ble mer effisient....

(Kan aldri tenke meg at Hardware bransjen liker dette heller! Dette blir jo tap for dem!)

Noen som vet noe om hva slags mottagere Viasat velger?

Mvh

Guru Peakman sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2003
    Poster
    5,232
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Er det ikke slik at Strong SRT 8700 er en av de få tunerene så er godkjent for NDS. (software?/hardware?)

Newcomer Sgt.Stav sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2003
    Poster
    281
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    JAJA får vell kjøpe Dreambox jeg oxo nå da ser jeg!
    pokker for noen idiotiske ideer cd og viasat har!
    rart folk bruker pirat kort?

Intermediate audunth sin avatar
    Medlem siden
    Jun 2003
    Poster
    1,410
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Dette er gode nyheter for de som vil se gratis, det vil jo nødvendigvis føre til en økning i piratmarkedet, og dermed økt innsats for å knekke krypteringene, når de faktisk tvinger folk som vil ha begge pakker i én mottaker til å kjøpe piratkort! Go Anal Digital!

Medlem siden
    Nov 2003
    Poster
    4,383
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    hehe, den reklame parodien på canal digital (anal digital) er veldig morsom.. Kom på den når audunth nevnte dette :lol:

Blir nok ris til egen bak ja...

Mvh

Guru Peakman sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2003
    Poster
    5,232
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det er klart nå at Canal Digital ikke kommer til å gå tilbake på dette. Dette betyr at herette blir det to tunerer på de som vil ha begge deler.

Lenge leve idiotiet.

Intermediate
    Medlem siden
    Sep 2003
    Poster
    1,717
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Har en ting jeg lurer litt på. Dersom jeg kjøper en tuner som støtter viasat sitt nye nds system, vil jeg da ha muligheten til å sitte i en cam slik at jeg får inn cd også?

Guru Peakman sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2003
    Poster
    5,232
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Problemet er at du ikke får kjøpt deg cam eller kort fra CD.

Side 1 av 2 1 2 SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •