Småproblemer med CD-tuner

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 10 av 10
    Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2004
    Poster
    276
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Småproblemer med CD-tuner

Slo til på det 10kr-tilbudet fra Canal Digital i november og alt fungerte fint med den tv'en som jeg hadde før. Brukte en Sony 29-tommer fra 1994 med scarttilkobling. Lyden gikk også via tv'en til forsterkeren. Plutselig en dag så måtte man skru opp så mye på forsterkeren for å få noe lyd i det hele tatt.

Nå har jeg fått meg en Sony 40W2000 og har forsøkt å koble til RGB via scart, men får rett og slett ikke noe bilde. Kan det være noe jeg gjør feil?

Lyden er også den samme nå også...
    Pioneer LX86, Dali Evidence 470, Dali senterhøyttaler Suite C0.8, Bakhøyttalere: Amadeus Jubileum, Sony WX900 Subwoofer, Sony 46W4000 Tv, Sony CD-spiller CDP-X55ES ifra 1990 og en Sony BDP-S550

Intermediate Bobben1 sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2006
    Sted
    Lunner/Hadeland
    Poster
    2,709
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Jan Mandelid
    Slo til på det 10kr-tilbudet fra Canal Digital i november og alt fungerte fint med den tv'en som jeg hadde før. Brukte en Sony 29-tommer fra 1994 med scarttilkobling. Lyden gikk også via tv'en til forsterkeren. Plutselig en dag så måtte man skru opp så mye på forsterkeren for å få noe lyd i det hele tatt.

Nå har jeg fått meg en Sony 40W2000 og har forsøkt å koble til RGB via scart, men får rett og slett ikke noe bilde. Kan det være noe jeg gjør feil?

Lyden er også den samme nå også...
    Hvilken CD mottager fulgte med i tilbudet ?

Er du sikker på at du har brukt TV scarten på mottageren ?
    På TV scart kan også mottageren regulere volum.

Noen TV'er må også settes til RGB pr. inngang (det må jeg på min).

Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2004
    Poster
    276
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Bobben1
    Hvilken CD mottager fulgte med i tilbudet ?

Er du sikker på at du har brukt TV scarten på mottageren ?
    På TV scart kan også mottageren regulere volum.

Noen TV'er må også settes til RGB pr. inngang (det må jeg på min).
    Mottakeren er en CDC5050. Og, ja, er sikker på at jeg har brukt TV scarten...hmmm...
    Pioneer LX86, Dali Evidence 470, Dali senterhøyttaler Suite C0.8, Bakhøyttalere: Amadeus Jubileum, Sony WX900 Subwoofer, Sony 46W4000 Tv, Sony CD-spiller CDP-X55ES ifra 1990 og en Sony BDP-S550

Medlem siden
    Sep 2006
    Sted
    Lunner/Hadeland
    Poster
    2,709
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Mottakeren er en CDC5050. Og, ja, er sikker på at jeg har brukt TV scarten...hmmm...
    Det første jeg ville gjort er å koble lyden direkte fra mottageren til forsterkeren for å finne ut om lyden er lav ut av mottager eller ut av TV.

At du ikke får til RGB er en liten gåte men du kan kanskje forsøke med composite video for å se om mottageren er satt til å gi ut RGB på TV scarten.

Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2004
    Poster
    276
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Stemmer at det var noen som hadde komt borti volumkontrollen på fjernkontrollen så nå er lyden i orden i alle fall. Får nok ikke noe bilde fra TV-utgangen uansett om jeg kjører kompositt eller RGB og det er merkelig. Har prøvt dvd-spilleren fra scart til den samme inngangen på tv'en og tv'en tar den fint. Merkelige greier.

Medlem siden
    Sep 2006
    Sted
    Lunner/Hadeland
    Poster
    2,709
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Stemmer at det var noen som hadde komt borti volumkontrollen på fjernkontrollen så nå er lyden i orden i alle fall. Får nok ikke noe bilde fra TV-utgangen uansett om jeg kjører kompositt eller RGB og det er merkelig. Har prøvt dvd-spilleren fra scart til den samme inngangen på tv'en og tv'en tar den fint. Merkelige greier.
    Høres veldig merkelig ut ja. Kanskje et problem med scart kabelen ?

Forsøk scart kabelen til DVD spilleren. Noen eldre TV'er kan muligens også ha trøbbel med 16:9 sendinger og spenning på pinne 8 i scart. Dersom mottageren er tunet på en kanal som alltid sender 4:3 så skal det ikke være spenning på pinne 8 i scart ( f.eks. kanalnr. 20 - Discovery). Hvis det fungerer på kanaler som sender 4:3 så har du funnet årsaken.

Da kan du forsøke å klippe bort pinne 8 men jeg vil ikke råde deg til å gjøre dette uten å være 110% sikker på at dette er probemet.

Newcomer
    Medlem siden
    Feb 2007
    Poster
    31
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Tror jeg har skrevet om dette før en gang, men finner ikke hvor jeg skrev det.

Uansett: Har fått min 2dre Sagem tuner og opplever et merkelig problem:
    Når den har stått på lenge, slutter den å reagere på fjernkontrollen, de 3 knappene foran reagerer, så det har noe med kontroll signalene. Slår jeg av TV'n, en Samsung 40"LCD61(xxxx), fungerer kontrollen skikkelig og jeg kan bytte kanaler! Fa... i hel..., er det mulig?? Har jo 5-6 andre komponenter der fra før og har aldri opplved trøbbel med de.

Kan jo ta med at jeg også har en Honda CR-V som har et problem når den er kald. (Historien blir for lang til å ta den!) Honda har hørt om én (1) bil til som har samme problem....

Bør jeg satse på radio og heller ta beina fatt - elektronikken liker meg ikke lenger? Grrrr!

Intermediate
    Medlem siden
    Nov 2005
    Poster
    952
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Puckern
    Tror jeg har skrevet om dette før en gang, men finner ikke hvor jeg skrev det.

Uansett: Har fått min 2dre Sagem tuner og opplever et merkelig problem:
    Når den har stått på lenge, slutter den å reagere på fjernkontrollen, de 3 knappene foran reagerer, så det har noe med kontroll signalene. Slår jeg av TV'n, en Samsung 40"LCD61(xxxx), fungerer kontrollen skikkelig og jeg kan bytte kanaler! Fa... i hel..., er det mulig?? Har jo 5-6 andre komponenter der fra før og har aldri opplved trøbbel med de.

Kan jo ta med at jeg også har en Honda CR-V som har et problem når den er kald. (Historien blir for lang til å ta den!) Honda har hørt om én (1) bil til som har samme problem....

Bør jeg satse på radio og heller ta beina fatt - elektronikken liker meg ikke lenger? Grrrr!
    Prøv å sett Sagem boksen litt lenger unna, neppe mye som skal til.
    Har hørt tilsvarende på en annen flatskjerm og boks, løsningen for dem er å sette boksen ca 1 meter unna hverandre.

Newcomer
    Medlem siden
    Feb 2007
    Poster
    31
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Dennis
    Prøv å sett Sagem boksen litt lenger unna, neppe mye som skal til.
    Har hørt tilsvarende på en annen flatskjerm og boks, løsningen for dem er å sette boksen ca 1 meter unna hverandre.
    Det blir ikke lett; må sette den på gulvet mellom anlegg/TV og stuebordet....:evil:

Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2004
    Poster
    276
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Bobben1
    Høres veldig merkelig ut ja. Kanskje et problem med scart kabelen ?

Forsøk scart kabelen til DVD spilleren. Noen eldre TV'er kan muligens også ha trøbbel med 16:9 sendinger og spenning på pinne 8 i scart. Dersom mottageren er tunet på en kanal som alltid sender 4:3 så skal det ikke være spenning på pinne 8 i scart ( f.eks. kanalnr. 20 - Discovery). Hvis det fungerer på kanaler som sender 4:3 så har du funnet årsaken.

Da kan du forsøke å klippe bort pinne 8 men jeg vil ikke råde deg til å gjøre dette uten å være 110% sikker på at dette er probemet.
    Det her må jeg si er veldig merkelig. Jeg får ikke bilde i det hele tatt på tv-utgangen av tuneren selv om den står i RGB eller CVBS, men får kun bilde ifra videoutgangen. Jeg har nå prøvt med den scart'en som fulgte med samt to forskjellige ifra Monster Cable. Kan det virkelig være noe galt med selve tuneren?
    Kan det hjelpe noe å resette tuneren dersom det er mulig?

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •