Satelittmodulator: dvb-s eller dvb-s2 til Canal Digital?

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 2 av 2
    Newcomer
    Medlem siden
    Feb 2005
    Poster
    1
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Satelittmodulator: dvb-s eller dvb-s2 til Canal Digital?

Hei! Jeg fikk tilsendt hd-dekoder fra Canal Digital i dag. Ser i brosjyren for mottakeren at den takler 2 stk satelittdemodulator: DVB-S og DVB-s2.
    Så søker jeg litt på internett og finner ut at dvb-s2 er beregnet for hdtv.
    Betyr det da at det vil lønne seg for meg å kjøpe et dvb-s2 hode til parabolen. I "Les dette før montering"-brevet fra CD stod det også at jeg skulle: Koble til nytt mikrobølgehode.
    Jeg har ikke fått noe nytt mikrobølgehode - og i så fall er er det da et dvb-s2-hode jeg skulle ha fått?
    Takk for svar!

mvh Audun P.

Intermediate Bobben1 sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2006
    Sted
    Lunner/Hadeland
    Poster
    2,709
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Sitat Opprinnelig postet av audun
    Hei! Jeg fikk tilsendt hd-dekoder fra Canal Digital i dag. Ser i brosjyren for mottakeren at den takler 2 stk satelittdemodulator: DVB-S og DVB-s2.
    Så søker jeg litt på internett og finner ut at dvb-s2 er beregnet for hdtv.
    Betyr det da at det vil lønne seg for meg å kjøpe et dvb-s2 hode til parabolen. I "Les dette før montering"-brevet fra CD stod det også at jeg skulle: Koble til nytt mikrobølgehode.
    Jeg har ikke fått noe nytt mikrobølgehode - og i så fall er er det da et dvb-s2-hode jeg skulle ha fått?
    Takk for svar!

mvh Audun P.
    Det er ikke noe som heter DVB-S2 hode.
    Du trenger ikke noe nytt mikrobølgehode. Så lenge det hodet du har fra før har fungert med din gamle digital mottager & antenne så skal du ikke behøve å bytte noe dersom du da ikke skal bruke den gamle mottageren i rom 2.

DVB-S2 og DVB-S er moduleringssystem. Det er mottageren som demodulerer DVB-S2 eller DVB-S og som må ha støtte for DVB-S2. Mikrobølgehodet gjør kun om frekvensen og forsterker signalet.

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •