Hjelp ang.Tuner til Sverige

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 9 av 9
    Newcomer
    Medlem siden
    Nov 2004
    Poster
    56
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Hjelp ang.Tuner til Sverige

Har kjøpt hytte i Sverige,og så lurer jeg på om det er mulig å ta med min Samsung 9500 når jeg skal dit,da for å se Norske canaler,har et CD abonement.Selvfølgelig så er dette ikke lov ifølge CD.Men er dette mulig med mitt Norske abonement?
    Finner jeg evt.kanalene på samme plass i tuneren,eller?Håper noen snille her kan svare.

Newcomer own sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2006
    Poster
    280
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Du behøver ikke søke opp kanaler, det er bare å rette antenna inn. (Thor sattelitten henger helt stille) hehe....

God tur (messunnelig)

Newcomer
    Medlem siden
    Nov 2004
    Poster
    56
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Selcsagt,hvor dum kan jeg bli.Tusen takk for hjelpen

Newcomer
    Medlem siden
    Nov 2004
    Poster
    56
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ja,egentlig var det et veldig godt svar,heheh.Det er liksom noen ganger hode står stille.

Newcomer own sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2006
    Poster
    280
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Bare hyggelig, tar 2 whiskey, 1 GT og litt bacon/kjøttbullar som honorar.......

Newcomer
    Medlem siden
    Nov 2004
    Poster
    56
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hehe

Vet du om det blir problemer med å bruke samsungen i fremtiden som jeg har med CD? Jeg har en Samsung 9500.
    Det snakes jo om å pare tuner med kort,er det noe nytt på gang med det?

Newcomer own sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2006
    Poster
    280
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Som det står i en annen tråd her så parrer CD tuner mot kort og ikke omvendt. Dvs. at du kan bruke kortet i alle uparrende tunere.

Jeg ser også diskusjoner på at CD skal endre standarder på både kabel og parabol. Dette tror jeg ikke så mye på. Da må CD sende ut nye tunere til alle som har kjøpt de siste 5 årene. CD kan fort bli felt både av markedsføringsloven og forbrukerkjøpsloven hvis de krever bytte av tunere, og særlig hvis forbrukerne må eller har betalt tidligere.
    Det eneste jeg kan se er det som pågår nå om dagen og det er utvidelser av tilbudet (HD) som ikke lar seg vise på dagens tunere, så hva er det neste de vil tilby som gjør at du selv ønsker bytte av tuner? Jo IPTV. kommer snart fra CD tror jeg.

Intermediate Bobben1 sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2006
    Sted
    Lunner/Hadeland
    Poster
    2,709
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av own
    Som det står i en annen tråd her så parrer CD tuner mot kort og ikke omvendt. Dvs. at du kan bruke kortet i alle uparrende tunere.

Jeg ser også diskusjoner på at CD skal endre standarder på både kabel og parabol. Dette tror jeg ikke så mye på. Da må CD sende ut nye tunere til alle som har kjøpt de siste 5 årene. CD kan fort bli felt både av markedsføringsloven og forbrukerkjøpsloven hvis de krever bytte av tunere, og særlig hvis forbrukerne må eller har betalt tidligere.
    Håper det ikke skjer men det var akkurat dette Viasat gjorde. Kun Viasats godkjente mottagere ble oppgradert til NDS. Alle som ikke hadde Viasat godkjent tuner måtte bytte tuner. Derfor tror jeg ikke markedsføringsloven og forbrukerkjøpsloven kan stoppe noe slikt siden Viasat fikk lov til å gjøre dette.

Newcomer own sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2006
    Poster
    280
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    En skal aldri si aldri, men jeg tror ikke CD bør prøve. De har en veldig stor dominans i markedet og har nok en viss respekt for myndighetene når det gjelder dette.

Viasat er jo pytteliten i forhold men passet på at godkjente tunere var i fritt salg og i tillegg med payback, så der gikk de klar.
    Dette er også lenge siden allerede og jeg tror CD blir hindret i slikt hvis de i det hele tatt tar betalt for nye tunere, eller legger på bindingstid og så gir bort tunere i forhold til dette. (1 kr. - 10 kr. etc.)

Markedsføringsloven er helt klar på dette punkt. Du kan ikke gi bort noe for at folk skal kjøpe et produkt av deg, du er nødt til å ta betalt.

Utveien for CD er å si til kundene: Det er "valgfritt" men hvis du ikke bytter får du ikke den og den tjenesten.

Iteressant blir det ihvertfall å se hva som kommer, og det ser ut til å komme på kabel først for nå om dagen bygger de ut for full fart til 50Mbit

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •