Viasat HD

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 8 av 8

Tråd: Viasat HD

Newcomer
    Medlem siden
    Aug 2006
    Poster
    4
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Viasat HD

Hei

Jeg har:
    Sony Bravia 46" HD klar TV

jeg har også:
    Viasat parabol

Ser dere problemet? Hvorfor i alle dager er Viasat på steinaldernivå med tanke på HD, sammenlignet med Canal Digital. Jeg henvendte meg til kundesenteret deres ang HD tv:

"Hei
    Som kunde hos dere, lurer jeg på hvilken strategi Viasat har med tanke på HD sendinger i fremtiden. Planlegger dere å matche Canal Digital på dette området?"

Svaret kom overraskende raskt:
    "Hei.

Vi som kunebehandlere vet veldig lite om dette, dog vi regner med Viasat kommer til å slå hardt ann på markedet når vi om ikke lenge lanserer en ny Samsung mottaker.

Det er desverre alt vi vet ang HD tv."

For det første, det at man er kundebehandler er ikke en unnskyldning for å ikke ha informasjon. Nettopp det faktum at de er kundebehandlere forplikter de til å være oppdatert på denne typen informasjon. Jeg er garantert ikke den eneste som etterspør dette hos Viasat om dagen.

Er det noen andre som har erfaringer eller informasjon om Viasat og hvordan de ser for seg fremtiden? Er det andre Viasatkunder her som føler seg litt forbigått og gjenglemt?

Henrik

Active
    Medlem siden
    Dec 2003
    Poster
    485
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Tja, synes nå du er litt rask til å kritisere Viasat. Selv om CD har hatt en testkanal for HD gående siden i høst, er det først nå de klarer å levere en HD boks i Norge.

Forstår også godt at kundebehandlere enten ikke vet eller ikke får lov til å gå ut med denne type informasjon all den tid den må regnes som strategisk i forhold til konkurrentene.

Men at de nå har et problem i forhold til CD er jo på det rene. Viasat har jo heller ikke vært særlig flink til å sende skikkelige 16:9 sendinger og ikke minst AC3 lyd på TV1000....

Intermediate Bobben1 sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2006
    Sted
    Lunner/Hadeland
    Poster
    2,709
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av henriklov
    Hei

Jeg har:
    Sony Bravia 46" HD klar TV

jeg har også:
    Viasat parabol

Ser dere problemet? Hvorfor i alle dager er Viasat på steinaldernivå med tanke på HD, sammenlignet med Canal Digital. Jeg henvendte meg til kundesenteret deres ang HD tv:

"Hei
    Som kunde hos dere, lurer jeg på hvilken strategi Viasat har med tanke på HD sendinger i fremtiden. Planlegger dere å matche Canal Digital på dette området?"

Svaret kom overraskende raskt:
    "Hei.

Vi som kunebehandlere vet veldig lite om dette, dog vi regner med Viasat kommer til å slå hardt ann på markedet når vi om ikke lenge lanserer en ny Samsung mottaker.

Det er desverre alt vi vet ang HD tv."

For det første, det at man er kundebehandler er ikke en unnskyldning for å ikke ha informasjon. Nettopp det faktum at de er kundebehandlere forplikter de til å være oppdatert på denne typen informasjon. Jeg er garantert ikke den eneste som etterspør dette hos Viasat om dagen.

Er det noen andre som har erfaringer eller informasjon om Viasat og hvordan de ser for seg fremtiden? Er det andre Viasatkunder her som føler seg litt forbigått og gjenglemt?

Henrik
    Det er ikke sikkert at Viasat driver kundeservicen selv. Det vil jo ikke overraske om kundeservicen kan være outsource't og da er det ikke sikkert at kundebehandlerne får info om annet enn de tjenestene de faktisk skal supportere.

I England er f.eks. ofte kundeservice funksjoner outsourcet
    til firmaer i India... Det fungerer jo greit for England siden Indierene snakker Engelsk.

Intermediate
    Medlem siden
    Mar 2006
    Poster
    535
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Leste i et intervju med en Viasat-ansvarig for 2-3 måneder siden at de ikke hadde noen planer om HD-sendinger enda. Tror det stod i Dagens Næringsliv eller Finansavisen.

CD har jo hatt HD-pakke tilgjengelig siden fotball-vm i sommer for svenske seere - de har bare vært litt tregere i Norge.

Newcomer zobeon sin avatar
    Medlem siden
    May 2006
    Poster
    179
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sendte en forespørsel til viasat.
    Fikk dette tilbake:

Hei,

Takk for din henvendelse.
    Vi har ikke startet HD sendinger. Vi har desverre ingen informasjon rundt dette enda.

Med vennlig hilsen

Viasat kundeservice

Håper ikke dette drøyer altfor lenge, når jeg ikke har planer om å bytte til canal digital i nærmeste fremtid.

Newcomer
    Medlem siden
    Feb 2007
    Poster
    31
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Løsningen er enkel:
    Bytt til CD nå hvis du vil ha HD, eller la vær og klar deg med Viasat SD. Bytt tilbake den dagen Viasat tilbyr HD.
    Tror de vil la CD tråkke opp stien litt før de gjør noen stunt i retning HD. Ringte de for noen mnd tilbake og fikk vel svar som "nei, ingen planer om det med det første, det er jo så bra bilder allikevel"

Har til info begge deler :twisted:

Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2007
    Poster
    3
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg har også begge deler, men i forbindelse med at jeg betilte HD - pakken fra Canal Digital m/ Entertain ville jeg endre abonnement fra Gull til Sølv hos Viasat. Fikk da beskjed om følgende;
    - Det ville ta 3 måneder(!) før abonnementet ble nedgradert
    - Jeg kunne ikke fortsette med tvilling abonnementet mitt ettersom dette krevde Gull
    - Jeg kunne da ikke ta opp på dekoderer min ettersom dette krevde Gull

Er det mulig? Jeg ga beskjed om at hvis jeg ikke fikk ta opp programmer på min egen dekoder kunne de bare si opp hele abonnementet mitt. Venter på svar... Så mye er ikke Champions League verd...

Intermediate Ratata sin avatar
    Medlem siden
    May 2006
    Poster
    1,024
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Viasat har vært i konflikter tidligere, sjekk sakene som ligger hos Forbrukerrådet

Jeg ville nedgradere fra Gull til Sølv (etter bindingstiden) og fikk en bekreftelse på oppsigelse tilbake, se denne tråden

Forbrukerombudet har også hatt en runde i ringen med Viasat

Om Viasat ikke vil ha meg som kunde så skal de slippe det: Byebye Viasat, welcome CD.

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •