Canal Digital og Viasat = 2 tunere?

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 17 av 17
    Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2007
    Poster
    2
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Question Canal Digital og Viasat = 2 tunere?

Dette er et spørsmål som helt sikkert har blitt spurt før, og jeg ser deler av svar her og der på forumet, men jeg kunne godt tenkt meg et oppdatert svar:

Er det i det hele tatt mulig å få Canal Digital og Viasat parabolabonnement på en og samme tuner? Ideelt med HD, men det skjønner jeg er *helt* håpløst

(... tenkt så greit det hadde vært om det ikke var TV3 som hadde Champions League )

Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2007
    Poster
    27
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av MonkeyRex
    Dette er et spørsmål som helt sikkert har blitt spurt før, og jeg ser deler av svar her og der på forumet, men jeg kunne godt tenkt meg et oppdatert svar:

Er det i det hele tatt mulig å få Canal Digital og Viasat parabolabonnement på en og samme tuner? Ideelt med HD, men det skjønner jeg er *helt* håpløst

(... tenkt så greit det hadde vært om det ikke var TV3 som hadde Champions League )

Det finnes hvertfall én tuner som takler begge systemene. Boksen heter Strong, og jeg kjøpte meg en slik i fjor. Den funker greit, men den kommer IKKE med digital utgang, noe som er skrekkelig irriterende.

Ellers må du jo over på en Dreambox-løsning.

Newcomer
    Medlem siden
    Aug 2006
    Poster
    152
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Problemet er at ditt Viasat-kort er bundet til én spesifikk tuner (den du har fått fra Viasat), så du kan i utgangspunktet ikke bruke kortet på andre tunere.

En Dreambox kan settes opp til å bruke Viasat-tunerens serienr, og på den måten "lure" koder ut av kortet.
    Har ikke noe link til oppskrift på dette, men det er sikkert noen andre som kan hjelpe.

Er ikke helt oppdatert på den fronten, men det kommer/har kommet (stryk det som ikke passer) en modell av Dreambox med støtte for HD.

Edit: Litt for treg ja..

Newcomer
    Medlem siden
    Oct 2003
    Poster
    58
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Exclamation

Bruker cam til å Viasat på min Force 516 å det funker utmerket,men om det vil fungere på HD motakere vet jeg ikke,vet jo at Humax har en HD motaker som har camplass om den takler den cammen jeg har vet jeg ikke.Hadde vært flott om noe som viste dette kunne gitt lyd fra seg.

Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2007
    Poster
    2
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Mener å ha hørt...

... at CAM ikke fungerer for nye kunder (etter april i fjor?).

Stemmer dette?

Takker for raskt svar... Det spørs om det blir bare Canal Digital, da... Litt vel dyrt og upraktisk med to abonnement og to bokser bare for å få TV3... Det er vel ikke tilfeldigvis noen kanaler på CD's liste som sender Champions League?

Intermediate poppiuz sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2005
    Poster
    874
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Nope, det er kun Viasat i Norden som sender CL. Dessverre. Er i samme situasjon som deg å endte opp med en "crappy" dekoder fra Strong :neutral:
    Dreambox er det beste alternativet, men for min del er det ikke aktuellt å kjøpe en Dreambox til 5000 om HD versjonen er rett rundt hjørnet (de sier selv sommeren 2007, men den har blitt utsatt flere ganger tidligere)

Newcomer
    Medlem siden
    Oct 2003
    Poster
    58
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Exclamation

Viasat må en ha for å champion,det nytter ikke med Canal Digital,en cam-modul hvor en taster serienr på Visat tuneren koster fra 1000-1500,har 1 kr tuner fra Visat.

Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2004
    Poster
    276
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Slettet.

Intermediate Bobben1 sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2006
    Sted
    Lunner/Hadeland
    Poster
    2,709
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av hkmod25
    Skal teste (om ca. 1 uke) en slik løsning som du har på en HDTV tuner - Topfield 7700HSCI (MPEG2/MPEG4). Dette er en Twin tuner med 2 stk. CI slot, HDMI osv.
    Håper at den vil klare både T-Rex og Conax CAM samtidig...
    Da kan du bli skuffet for den har ikke twin tuner.
    Product Features

Det er vel heller ikke behov for twin tuner så lenge boksen ikke
    har harddisk.

Active Jano sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2002
    Poster
    388
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg kjører både viasat og canal digital på en humax Vaci 5350. bruker cam til Canal digital. Tror dette var den siste av denne typen tuner som viasat godkjente, den sto som viasatgodkjent på siden deres , men når jeg skulle ha kort til den nektet de først å levere. Måtte ta en skikkelig diskusjon og henvise til siden dems. Dagen etter var den fjernet på godkjennelseslista.....

Intermediate poppiuz sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2005
    Poster
    874
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Skal teste (om ca. 1 uke) en slik løsning som du har på en HDTV tuner - Topfield 7700HSCI (MPEG2/MPEG4). Dette er en Twin tuner med 2 stk. CI slot, HDMI osv.
    Du må si ifra hvordan den fungerer! Den er jo "grisebillig"! :-D

Newcomer
    Medlem siden
    Oct 2003
    Poster
    58
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Smile

Sitat Opprinnelig postet av Bobben1
    Da kan du bli skuffet for den har ikke twin tuner.
    Product Features

Det er vel heller ikke behov for twin tuner så lenge boksen ikke
    har harddisk.
    Venter i spenning på resutatet av testen,prisen er jo å grei

Newcomer own sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2006
    Poster
    280
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Kan hende jeg er dårlig til å lese (aldern...) men det står ikke noe om DVB/S S2 i spec.
    Du må S2 for å kunne ta ned alle andre HD kanaler enn Canal+HD. (Canal+HD blir snart lagt om den også)

Intermediate Bobben1 sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2006
    Sted
    Lunner/Hadeland
    Poster
    2,709
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av own
    Kan hende jeg er dårlig til å lese (aldern...) men det står ikke noe om DVB/S S2 i spec.
    Du må S2 for å kunne ta ned alle andre HD kanaler enn Canal+HD. (Canal+HD blir snart lagt om den også)
    Den skal støtte DVB-S2 så det er nok bare Topfield som ikke har orden på informasjonen sin.

Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2004
    Poster
    276
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Slettet.

Newcomer 123sub sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2006
    Poster
    229
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    "Strong" og "Triax" mottakeren på denne siden er de eneste (vanlige) mottakerene som kan kjøpes nye idag som tar både Viasat og CD. For CD krever det at en har vært abonnent fra før 01.04.06, eller ikke har avbrutt abonnemanget etter denne dato. Dette pga Parring kort/mottaker fra nevnte dato.

Newcomer peram sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2006
    Poster
    200
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av rekyL
    Problemet er at ditt Viasat-kort er bundet til én spesifikk tuner (den du har fått fra Viasat), så du kan i utgangspunktet ikke bruke kortet på andre tunere.

En Dreambox kan settes opp til å bruke Viasat-tunerens serienr, og på den måten "lure" koder ut av kortet.
    Har ikke noe link til oppskrift på dette, men det er sikkert noen andre som kan hjelpe.
    Du trenger ikke lenger å sette opp boxid i de nye versjonene av newcs. Kjører både canalDigital og viasat abb. på min Dreambox 7025S hjemme og det funker greit. Nå har de også endelig kommet et duganes WebIF på denne slik at det er mulig å "fjernstyre" boksen ifb. opptak og streaming.

Når de gjelder DM8000 som den HD-kapable tuneren skal hete, er den litt som jesus..."Alle har hørt om den, men veldig få har sett den..."

Må ærlig si at jeg tviler på hele greia etter å ha hørt div. rykter i snart 2 år...

Oppsett at CanalDigital er relativt smertefritt på 7025 og skal være uproblematisk på 7000/7020 boksene. Sjekk Digsat Net, The home of PP Neverland | Guest for en glimrende ressurs på Dreambox.

peram

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •