HD tuner fra CD - Side 7

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 7 av 8 FørsteFørste ... 3 4 5 6 7 8 SisteSiste
Viser resultater 121 til 140 av 158
    Intermediate Bobben1 sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2006
    Sted
    Lunner/Hadeland
    Poster
    2,709
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Sitat Opprinnelig postet av TorAtle
    Hadde CD gått for 720p ville helt klart flere fått et bedre bilde, og noen få (les: gærne entusiaster med det nyeste utstyret) fått et dårligere bilde. EBU sin anbefaling er derfor ikke så dum. Videoprosessorene til kringkasterne er top notch og klarer feks ordentlig frame rate conversion (finnes ikke på noe konsumentutstyr).

Her i europa har vi 50hz og speed'er opp filmer med 4%. Dette vanskliggjør arbeidet til videoprosessoren fordi den ikke kan se noe mønster. I USA blir visse field (halvparten av en frame) duplisert på filmmateriale, så der er det greiere.

Jeg tviler derfor på om prosessoren i CD sin dekoder kan gjøre noe fornuftig ved 1080i --> 720p konvertering. Mest sannsynlig tar den hver field (540p) og oppskalerer til 720p. Alternativt kan den flette sammen disse field'ene og oppskalere, men dette vil medføre "combing" og bør være rimelig synlig. At den har noen form for motion adaptive deinterlacing anser jeg som rimelig usannsynlig.

For veldig mange tror jeg at det ikke vil være noen stor forskjell på 720p eller 1080i ut. Dessverre vil vertikal oppløsning være halvert for disse. Har man en ny flatskjerm/prosjektør av en viss kvalitet ville jeg valgt 1080i ut.

Calmeyer, gullbelagt eller ei har ingen betydning.
    Det ville kanskje bli dårligere oppløsning på stillbilder med 720p men i produksjoner hvor det er ekstremt mye panorering (som på fotball) så er det ikke sikkert at de med 1920x1080 skjerm/projektor ville oppleve bildet som dårligere. Det blir jo ingen HD oppløsning så lenge kamera ikke holdes 100% i ro når det produseres i 1080i.

720p50 Premier League produksjon ville vært mest ideelt men jeg regner med at det sikkert ikke vil bli progressive produksjon før det finnes produksjonsutstyr for 1080p50 en gang i fremtiden. Det er jo et fint format som passer bra til konvertering til både 1080i og 720p.

720p50 produksjon hadde sikker sett bedre ut både på 720p "skjerm" og min Pioneer 507XA. Ingen de-interlacere fungerer skikkelig likevel i følge Yves Faroudja. En proffconverter ville sikkert gjort en bedre jobb.

Trodde egentlig det var enklere å de-interlace film i Europa siden man kan deinterlace 25i til 25p ved å kombinere odd og even fields til en frame. Siden begge fields er "skutt" på samme tidspunkt så burde det gå bra ?

Jeg syns hvertfall at 1080i ut fra HD dekoderen til CD fungerer best på min Pioneer. Det kan jo tyde på at TV's bildeprosessor er bedre enn den i HD boksen (det skulle bare mangle...). Det er forresten veldig lett å bomme på settingene i Pioneeren slik at resultatet blir veldig dårlig.

Intermediate bomholt sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2005
    Poster
    1,420
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Bobben1
    Jeg syns hvertfall at 1080i ut fra HD dekoderen til CD fungerer best på min Pioneer. Det kan jo tyde på at TV's bildeprosessor er bedre enn den i HD boksen (det skulle bare mangle...). Det er forresten veldig lett å bomme på settingene i Pioneeren slik at resultatet blir veldig dårlig.
    Har ikke testet så veldig mye frem og tilbake, men jeg opplever også at
    1080i er en tanke bedre på min Panasonic PV600.
    Hva er det som gjør at man ikke kan få scart/rgb samtidig som HDMI brukes? Kan dette rettes ved software oppgradering? Det ville gitt mulighet til bra overføring av 576i. Må si at SD fungerer alikevel overraskende bra med HDMI og 1080i, vel og merke hvis kanalene sendes i bra kvalitet.

Intermediate eddie sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2004
    Poster
    3,690
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    At du får et bilde på skjermen betyr ikke at alt er i orden. Din prosjektør har en Faroudja prosessor med DCDi. Den er temmelig god på SD, men klarer ikke å deinterlace HD. Enkelt sagt får du 540 punkter vertikalt oppskalert til 720. Dårligere vertikal oppløsning enn DVD mao...

Prøv 720p ut fra dekoderen, mulig det går bedre (selv om jeg tviler).
    absolut det dummeste jeg har hørt,mkII viser hd i 720p,det samme som min Benq 8720 som viser et helt rått bilde med min Toshiba a1 hd spiller,der lar jeg projektor ta seg av bildebehandlingen.

Intermediate Bobben1 sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2006
    Sted
    Lunner/Hadeland
    Poster
    2,709
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av bomholt
    Har ikke testet så veldig mye frem og tilbake, men jeg opplever også at
    1080i er en tanke bedre på min Panasonic PV600.
    Hva er det som gjør at man ikke kan få scart/rgb samtidig som HDMI brukes? Kan dette rettes ved software oppgradering? Det ville gitt mulighet til bra overføring av 576i. Må si at SD fungerer alikevel overraskende bra med HDMI og 1080i, vel og merke hvis kanalene sendes i bra kvalitet.
    Testet dette nå og får samme resultat som deg. RGB er ikke aktivert når HD utgang er aktivert. Det kan kanskje ha noe med måten hardwaren fungerer på eller det kan rett å slett være en bug.

Hvis det hjelper så er det mulig å aktivere S-video ut på VCR scart siden det fungerer helt bra når HD utgang er aktivert.

Intermediate TorAtle sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2003
    Poster
    1,043
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av eddie
    absolut det dummeste jeg har hørt,mkII viser hd i 720p,det samme som min Benq 8720 som viser et helt rått bilde med min Toshiba a1 hd spiller,der lar jeg projektor ta seg av bildebehandlingen.
    Hva du velger å tro får være din sak. Min Infocus 777 har også Faroudja DCDi, og den oppskalerer også 540p til 720p. Akkurat som 8720 og AMO model one.

Ta en titt her:
    Ultimate AV: InFocus ScreenPlay 777 DLP projector

quote: "For conversion to the native 720p resolution of the projector, 1080i material undergoes an interesting process. Consider each 1080i frame as two 540p fields. Each of these 540p fields is converted to the 720p native resolution of the 777. These upscaled fields are then displayed sequentially."

EDIT: eddie, Toshiba HD A1 de-interlacer heller ikke HD korrekt. Uansett om du velger 1080i eller 720p ut fra spilleren får du ikke mer enn 1280x540 (riktignok oppskalert til 1280x720). Se her: Toshiba HD-A1 HD-DVD FAQ: Link and Discussion thread - AVS Forum

Vi har kanskje diskutert videoprosessering nok i denne tråden nå...

Medlem siden
    Aug 2004
    Poster
    3,690
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hva du velger å tro får være din sak. Min Infocus 777 har også Faroudja DCDi, og den oppskalerer også 540p til 720p. Akkurat som 8720 og AMO model one.

Ta en titt her:
    Ultimate AV: InFocus ScreenPlay 777 DLP projector

quote: "For conversion to the native 720p resolution of the projector, 1080i material undergoes an interesting process. Consider each 1080i frame as two 540p fields. Each of these 540p fields is converted to the 720p native resolution of the 777. These upscaled fields are then displayed sequentially."

EDIT: eddie, Toshiba HD A1 de-interlacer heller ikke HD korrekt. Uansett om du velger 1080i eller 720p ut fra spilleren får du ikke mer enn 1280x540 (riktignok oppskalert til 1280x720). Se her: Toshiba HD-A1 HD-DVD FAQ: Link and Discussion thread - AVS Forum

Vi har kanskje diskutert videoprosessering nok i denne tråden nå...
    Så det du sier er at med Benq 8720 og toshiba a1 så får jeg ikke HD,eller med Canal+ HD dekoderen?

Medlem siden
    Aug 2004
    Poster
    3,690
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Så det du sier er at med Benq 8720 og toshiba a1 så får jeg ikke HD,eller med Canal+ HD dekoderen?
    Har ihvertfall en Marantz dvd7600 som er en helt rå dvd spiller og den rekker ikke min toshiba til knærne en gang da jeg avspiller hd plater på toshibaen.

Intermediate bomholt sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2005
    Poster
    1,420
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Bobben1
    Testet dette nå og får samme resultat som deg. RGB er ikke aktivert når HD utgang er aktivert. Det kan kanskje ha noe med måten hardwaren fungerer på eller det kan rett å slett være en bug.

Hvis det hjelper så er det mulig å aktivere S-video ut på VCR scart siden det fungerer helt bra når HD utgang er aktivert.
    Det står i bruksanvisningen at hvis HDMI brukes, så vil scarten bare gi PAL-video. SÅ det er ikke en bug, og jeg tviler derfor om det kan oppgraderes.
    S-video med SD er klart dårligere enn med HDMI hos meg. Jeg mener etter og ha testet litt med NRK idag at scart med RGB er bedre enn HDMI på SD. Det må riktig nok taes med et forbehold. Det er vanskelig å sammenligne siden det går tid i mellom og man har et annet bilde.
    Men hvis SD er best med RGB, er det veldig dumt at man ikke kan bruke den samtidig med HDMI.

Jeg tipper komponent med 720p vil være bedre til SD enn HDMI i mitt tilfellet, siden skjermen min er 768p. Ville tro at det enklere for skjermen å oppskalere fra 720p til 768p enn å nedskalere fra 1080i. Dessuten så blir det mindre prosessring i dekoderen med 720p på SD. Uff, mange muligheter og uansett blir det ikke optimalt. Ekstern videoprosessor er vel løsningen.

Medlem siden
    Mar 2003
    Poster
    1,043
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Tja, si det. Er 1280x540 "HD"?! På et 720p-display er det ikke enorm forskjell mellom 540 og 720 linjer. 540 gir et litt mer soft bilde. Jeg håper å få sett litt fotball i kveld og har tenkt å svitsje mellom 720p og 1080i for å se hvor store forskjellene er. Fotball er ganske avslørende.

Husk at receivere kommer (har kommet?) med Reon innebygget. Kanskje dette er en god unnskyldning for å oppgradere på lydfronten?

Newcomer
    Medlem siden
    Feb 2007
    Poster
    3
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Hvordan få surrond lyd?

Har nå fått HD mottakeren i hus, men skjønner ikke hva jeg skal gjøre for å få surrond lyd. Har et helt enkelt hjemmekinoanlegg (Pioneer XV-DV360) og lurer på om det kanskje ikke er "avansert" nok for å få dette til. Hva slags kabel må jeg eventuelt bruke, og hvordan skal det kobles til!? Håper noen gidder å hjelpe meg....

Intermediate homecinema sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2005
    Poster
    3,116
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av olalalo
    Har nå fått HD mottakeren i hus, men skjønner ikke hva jeg skal gjøre for å få surrond lyd. Har et helt enkelt hjemmekinoanlegg (Pioneer XV-DV360) og lurer på om det kanskje ikke er "avansert" nok for å få dette til. Hva slags kabel må jeg eventuelt bruke, og hvordan skal det kobles til!? Håper noen gidder å hjelpe meg....
    Velkommen til forumet olalalo!
    Du må ha en digital lydkabel (coax) og den skal da inn på Digital In på hjemmekinoanlegget ditt... hvilke innganger har du å velge mellom?

Newcomer
    Medlem siden
    Feb 2007
    Poster
    3
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hei takk for svar. Har Audio In som er en rød R og en hvit L inngang. Det er det jo samme som på HD-mottakeren, men der er ingen Digital inngang på reciveren slik som det er på HD mottakeren.

Medlem siden
    Nov 2005
    Poster
    3,116
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det betyr vel desverre at du ikke får surround, men stereo...

Newcomer
    Medlem siden
    Feb 2007
    Poster
    3
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Så da er det ingenting jeg kan gjøre? Anlegget er bare 4 mnd gammelt, får jo surround når jeg ser DVD og er jo også en HDMI out utgang. Men er eneste alternativet å kjøpe en ny reciver?

Medlem siden
    Nov 2005
    Poster
    3,116
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Dette blir veldig "off topic" i denne tråden... foreslår at du lager en egen tråd med dette og legger ut bilde av baksiden på forsterkeren din så blir det lettere å komme med råd! :-D

Medlem siden
    Mar 2003
    Poster
    1,043
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av olalalo
    Så da er det ingenting jeg kan gjøre? Anlegget er bare 4 mnd gammelt, får jo surround når jeg ser DVD og er jo også en HDMI out utgang. Men er eneste alternativet å kjøpe en ny reciver?
    Er det Pioneer DCS-360 du har? Det finnes ingen digitalinngang på denne, men du kan bruke en vanlig stereotilkobling (rød/hvit phono) og bruke Dolby Prologic II-programmet på receiveren din. Det blir ikke like bra, men det er eneste muligheten din.

Intermediate
    Medlem siden
    Sep 2005
    Poster
    909
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hello godtfolk!
    Da har ej akkurat koblet opp HD-tuneren på min Hitachi Tx-200 projektor og får veldi gode bilder, problemet mitt er dette:
    Når jeg tar på Discovery å Tv2 feks så blir det 4:3 istedenfor 16:9 menst på Nrk og sånt så får jeg 16:9.
    "Fikser" jeg bilde med HD knappen helt nede til høyre så blir det 16:9 etter noen trykk, men når jeg skifter kanal igjen å går tilbake til samme kanal så må jeg gjør det igjen.
    Hvordan får jeg 16:9 automatisk på alle kanalene??

Medlem siden
    Aug 2004
    Poster
    3,690
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Jensen84
    Hello godtfolk!
    Da har ej akkurat koblet opp HD-tuneren på min Hitachi Tx-200 projektor og får veldi gode bilder, problemet mitt er dette:
    Når jeg tar på Discovery å Tv2 feks så blir det 4:3 istedenfor 16:9 menst på Nrk og sånt så får jeg 16:9.
    "Fikser" jeg bilde med HD knappen helt nede til høyre så blir det 16:9 etter noen trykk, men når jeg skifter kanal igjen å går tilbake til samme kanal så må jeg gjør det igjen.
    Hvordan får jeg 16:9 automatisk på alle kanalene??
    samme her,får ikke låst kanalene hverken på tv eller dekoder.

Intermediate
    Medlem siden
    Sep 2005
    Poster
    909
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Noen som har lyst å hjelpe oss?

Newcomer Pesy sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2003
    Poster
    203
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Har også samme problemet som dere. Sendte en mail til CD ang dette. Svaret var at det jobbes med ny software som bl.a. skal fikse dette, og andre "bugs" med mottakeren.
    Så da får vi bare håpe at det blir en snarlig løsning på problemet.

Mvh
    Per S
    Sonus Faber Venere 3.0 +Venere center + Klipsch RS + EPIK Empire
    Parasound P5 + Yamaha RX-V 3067 + Parasound A21
    Squeezebox touch + Sony Blu-Ray

Side 7 av 8 FørsteFørste ... 3 4 5 6 7 8 SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine