HD tuner fra CD - Side 4

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 4 av 8 FørsteFørste 1 2 3 4 5 6 7 8 SisteSiste
Viser resultater 61 til 80 av 158
    Intermediate
    Medlem siden
    Sep 2005
    Poster
    909
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Venter også på HD-tuneren fra CD men ej er derimot posetivt overraska til hele greierne, forventet igrunn at det ble sånn at ej kom til å få tuneren iløpet av februar og måtte vente helt til neste sesong før det ble kamper i HD.
    Synst igrunn det er helt greit at kanalen er 100% oppe å går når tuneren ankommer stuen min =)
    Det ble ivertfall lenge før ej hadde forventet ivertfall!

Newcomer
    Medlem siden
    Sep 2006
    Poster
    36
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg fikk min "rom 2" dekoder i dag, og er nå med i gjengen som venter på HD-mottakeren.

Og ja, det er noe tragikomisk at de kjører kampanje og "skryter" av PL i HD allerede denne helgen, når ingen i vårt langstrakte land faktisk vil ha den i hus i tide. Og det faktum at vi er nødt til å ha "rom 2" abb er også noe negativt, spesielt for "sånne som meg", som bor alene og kun har behov for én dekoder\ett abb\én TV osv. Jeg antar at en del hadde Entertain fra før, og at de valgte Entertain + Local (rom 2), for å slippe unna billigst mulig, som jeg gjorde.

Sett bort fra dette er jeg svært fornøyd med at CD faktisk satser såpass på HD som de gjør. Mange kan lære av dem. Dette blir fryktelig stas, og jeg gleder meg som en unge. Å glede seg som en unge i voksen alder er alltid like moro! Det blir lenger og lenger mellom hver gang man gleder seg over ting på en slik måte.

Håper de som får HD-mottakeren her inne skriker ut umiddelbart, så vi andre kan glede oss enda mer!

Intermediate OleM sin avatar
    Medlem siden
    Jul 2003
    Poster
    4,162
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av mabbutt
    Og det faktum at vi er nødt til å ha "rom 2" abb er også noe negativt, spesielt for "sånne som meg", som bor alene og kun har behov for én dekoder\ett abb\én TV osv.
    Som tidligere nevnt er dette en glimrende og rimelig mulighet til å kunne gjøre opptak fra den ene tuneren mens man ser en annen kanal fra den andre. Dette er i hvertfall en mulighet jeg har savnet og vil sette pris på.

Jeg antar at en del hadde Entertain fra før, og at de valgte Entertain + Local (rom 2), for å slippe unna billigst mulig, som jeg gjorde.
    Hm.. Jeg vil nesten tro de fleste velger Entertain + Family som kun koster en tier mer.

Håper de som får HD-mottakeren her inne skriker ut umiddelbart, så vi andre kan glede oss enda mer!
    You bet!
    Jeg gleder meg også som en unge...:-D

Active Jano sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2002
    Poster
    388
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Bestillte dekoderen igår, fikk til svar at jeg ikke må ha noe rom2 abb. Sjekka igjen idag og fikk samme svar fra en annen. Altså kun den nye tuneren som forøvrig kommer med nytt kort. Når det kommer er vel en annen sak.......

Newcomer
    Medlem siden
    Jun 2004
    Poster
    268
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Bestilte tuner 19. januar. Fikk vite at den var på vei fra Sverige nå, men var vist ikke ankommet Oslo enda. Han mente jeg burde ha den 6/2. Ventevente..

Newcomer
    Medlem siden
    Sep 2006
    Poster
    36
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Jano
    Bestillte dekoderen igår, fikk til svar at jeg ikke må ha noe rom2 abb. Sjekka igjen idag og fikk samme svar fra en annen. Altså kun den nye tuneren som forøvrig kommer med nytt kort. Når det kommer er vel en annen sak.......
    Dette er interessant, og noe irriterende dersom det du skriver er korrekt. De ekstra 39,- jeg må betale pr. mnd bryr jeg meg ikke noe om, men det er jo noe som heter kortavgift også, i tillegg til 499,- for "rom 2" mottakeren....

Såvidt jeg forstod endret jeg mitt nåværende Entertain abbonement til "Entertain HD", som damen kalte det. I tillegg måtte jeg ha "rom 2" abbonement, da dette var en forutsetning for å få HD pakken. I tillegg er jeg vel nå bundet til avtalen i 12 måneder.

Er det flere som har fått samme beskjeden Jano har fått?

Sitat Opprinnelig postet av roffen
    Bestilte tuner 19. januar. Fikk vite at den var på vei fra Sverige nå, men var vist ikke ankommet Oslo enda. Han mente jeg burde ha den 6/2. Ventevente..
    Jeg håper jeg slipper å gå glipp av mer enn to serierunder uten hd-mottakeren, f.o.m. runden i morgen....la oss be!

Newcomer
    Medlem siden
    Sep 2006
    Poster
    36
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av OleM
    Hm.. Jeg vil nesten tro de fleste velger Entertain + Family som kun koster en tier mer.
    Jeg valgte Local nettopp fordi jeg vet jeg ikke engang kommer til å koble opp "local mottakeren" det neste året

Sitat Opprinnelig postet av OleM
    You bet!
    Jeg gleder meg også som en unge...:-D
    Ja, det er vel litt leit å tenke på at første HD-kamp faktisk er lokalderbyet mot Everton. Hadde vel vært artig å få med den i HD! Jeg går jo glipp av gutta mot United, så jeg er i samme situasjon...veldig kjedelig å tenke på at jeg kunne sett den i HD om CD bare hadde vært "litt" kjappere med å få ut mottakerne

Newcomer ice sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2004
    Poster
    160
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Angry

Jeg har krangla noe skikkelig med dem da jeg hadde family abb. som ikke var bundet til noen 12 mnd periode lenger og da jeg hørte at man måtte ha Entertain for å få HD etterhvert så oppgraderte jeg til Entertain tidlig i Januar.

Jeg spurte da om dette ville ha noe å si for mitt fremtidige kjøp av HD mottaker og det hadde det ikke sa han. Jeg skjønner enda ikke hvorfor jeg må binde meg i 12 mnd for å oppgradere fra fam. til Ent. pakka?

Uansett gjorde jeg nå det og så noen uker senere kommer denne annonsen fra Elkjøp. Ringer da CD og får beskjed om at jeg må kjøpe en rom2 løsning da jeg har binding på mitt abb.!!!!! GGGrRRRRRRRrrrrrr

Etter noen telefoner frem og tilbake fikk jeg beskjed at jeg skulle slippe rom2 á kr 49,- pr.mnd. og har også fått dette verifisert av ei som het Jeanette på kundeservice. Bare betale kr 1990,- for HD mottakeren.

I går tok de kaka da de ringte meg og fortalte at jeg hadde Family abb. og spurte om jeg ikke ville oppgradere til Entertain....de hadde **** meg ikke fått med seg at jeg har oppgradert og mottatt alle kanaler i flere uker alt!!

Forrige dagen fikk jeg angrefrist skjema i posten på Ent.pakka og det frista noe jævlig å si fra meg hele pakka og alt jeg jeg har fra CD. Synd de har monopol på HD sendinger så langt.

Nå betaler jeg 411,- pr mnd.......for parabol + 798,- i kortavgift + f.gebyrer

så kommer internett via kabel til kr 447,-

og kabel TV fra CD som ligger innbakt i husleia......og jeg ikke kan bli kvitt

og så kommer mobil abb. til telenor.....

og snart må jeg vel betale kr 99,- pr mnd for HD kanalene.....fra 2008

og hvis jeg skal betal kr 49,- pr.mnd + kortavgift på ROM2

Så går jo **** meg snart halve lønna mi til "TELEHOR"

F.......

Godt at jeg har sagt om min ISDN linje og fasttelefon hos samme firma...

Active Jano sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2002
    Poster
    388
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Skal jeg være helt ærlig tror jeg bare vi får vente og se hva vi blir avkrevd når det kommer så langt. Det er tydelig at "kundeservicen" til Canal Digital er de som vet minst om hele greia, ring 5 telefoner og få 5 ulike svar. Jeg blir absolutt ikke overrasket om de kommer med et eller annet i tillegg, men betaler for entertainpakka en gang i året, forfaller forøvrig i august igjen, og fikk beskjed om at siden jeg ikke har bindingstid måtte jeg ikke ha noen rom 2 løsning. Dama sa forøvrig at dekoderne hadde ankommet lager torsdag og at de nå ble pakket og sendt fortløpende. Hadde en annen stakkar drevet butikk på samme måten hadde konkursen vært VELDIG nært forestående, men gamle monopolistiske telenor overlever nok, og samme med de idiotene av noen politikere som lar dem holde på. Svensken som sa Norge var den siste kommuniststat var nok nærmere enn han visste....

Newcomer
    Medlem siden
    Oct 2005
    Poster
    111
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Canal+ Sport 1 i 16:9 format nå

Nå har endelig Canal + Sport 1 begynt å sende i 16:9 format :-D . På tide. Vi får nøye oss med litt oppgradert bilde før vi får HD tuneren....

Newcomer bulle17 sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2006
    Poster
    232
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Skal jeg være helt ærlig tror jeg bare vi får vente og se hva vi blir avkrevd når det kommer så langt. Det er tydelig at "kundeservicen" til Canal Digital er de som vet minst om hele greia, ring 5 telefoner og få 5 ulike svar. Jeg blir absolutt ikke overrasket om de kommer med et eller annet i tillegg, men betaler for entertainpakka en gang i året, forfaller forøvrig i august igjen, og fikk beskjed om at siden jeg ikke har bindingstid måtte jeg ikke ha noen rom 2 løsning. Dama sa forøvrig at dekoderne hadde ankommet lager torsdag og at de nå ble pakket og sendt fortløpende. Hadde en annen stakkar drevet butikk på samme måten hadde konkursen vært VELDIG nært forestående, men gamle monopolistiske telenor overlever nok, og samme med de idiotene av noen politikere som lar dem holde på. Svensken som sa Norge var den siste kommuniststat var nok nærmere enn han visste....
    hehe! Artig innlegg. Er vanligvis en forståelsesfull person, men etter diverse feilopplysninger fra CD kundeservice er jeg den første til å backe opp en seriøs konkurrent til dem i mitt område. Dessverre er det ikke noe godt alternativ ennå, tatt i betraktning at jeg ikke vil ha parabol på veggen!

Intermediate
    Medlem siden
    Sep 2003
    Poster
    860
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Smile

Denne kundeservicen vi snakker om eller mangel på sådann deler CD med MANGE flere leverandører av tjenester.GET,Telenor,Viasat,Banker,Off.Kontorer!! !!!. La oss være glad for at vi nå endelig får HDTV i Norge.Jeg har mange ganger fortalt om SkyHd og kan bare si at vi får noen nydelige bilder fremover.La oss også være klar over at svært få av de som sitter og svarer kundene i CD er oppriktig intressert i Lyd og Bilde og har derfor veldig stor mangel på kunnskap om det de jobber med.
    Jeg regner også med at den kursingen og info de får ikke er altfor god for hadde den vært det så hadde svarerene vi får vært av en helt annen kvalitet.
    Nå kommer endelig HDTV, er det ikke flott??!!!!
    Stølen
    You`ll never walk alone

Intermediate OleM sin avatar
    Medlem siden
    Jul 2003
    Poster
    4,162
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Mui27
    Nå har endelig Canal + Sport 1 begynt å sende i 16:9 format :-D . På tide. Vi får nøye oss med litt oppgradert bilde før vi får HD tuneren....
    Ja, Sky har jo produsert PL i både 4:3 og 16:9 i flere år. Det ble tidligere annonsert at man skulle gå over til 16:9 produksjonen også på SD sendingene parallellt med innføringen av HD. Jeg vet ikke om dette er rettigheter ifm den nye 3-års avtalen. Det er flott at C+ også har startet 16:9 produksjon av egne studiosendinger. Jeg vet ikke om disse også er i HD på HD-kanalen og at det er derfor de er 16:9?

Active Jano sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2002
    Poster
    388
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av stølen
    Denne kundeservicen vi snakker om eller mangel på sådann deler CD med MANGE flere leverandører av tjenester.GET,Telenor,Viasat,Banker,Off.Kontorer!! !!!. La oss være glad for at vi nå endelig får HDTV i Norge.Jeg har mange ganger fortalt om SkyHd og kan bare si at vi får noen nydelige bilder fremover.La oss også være klar over at svært få av de som sitter og svarer kundene i CD er oppriktig intressert i Lyd og Bilde og har derfor veldig stor mangel på kunnskap om det de jobber med.
    Jeg regner også med at den kursingen og info de får ikke er altfor god for hadde den vært det så hadde svarerene vi får vært av en helt annen kvalitet.
    Stølen
    You`ll never walk alone
    Jo visst er det flott, surt å se rulleteksten på 2 av kampene igår "Denne kampen vises også på canal sport HD". Er forøvrig enig med deg, lot bare frustrasjonen ta overhånd.
    La oss håpe det går kjapt..... Og for ordens skyld, Chelsea er laget...

Intermediate
    Medlem siden
    Dec 2004
    Poster
    601
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Stølen
    You`ll never walk alone
    Det er da ikke noen god unnskyldning at de ansetter feil folk og at de ikke makter å gi de ansatte skikkelig opplæring slik at de kan utføre jobben sin; kundeservice. Banker? Hadde jeg fått slik behandling av banken min hadde jeg skiftet bank på dagen. CD er tidlig ute i Norge, og det er bra. Hadde de fulgt opp med bedre kundeservice kunne de virkelig ha bygget opp muskler før konkurrentene kommer på banen om et år eller to. I dag "velger" jeg CD fordi jeg ikke har noe annet valg.

Newcomer
    Medlem siden
    Feb 2007
    Poster
    1
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

innstilling av hd-kanalene

prøvde å reinstallere kanalene på min 1-kroners tuner fra CD for å se om jeg fant de nye HD-kanalene. Fant kun Canal + Film HD, ikke SPORT HD og ikke Discovery og den der andre kanalen. Burde jeg da gå ut å finstille antennen min før HD-tuneren kommer i posten?
    Kan dette tyde på at min signal er for svakt for HD-sendingen, i såfall *!!###*$@

Intermediate Bobben1 sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2006
    Sted
    Lunner/Hadeland
    Poster
    2,709
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av kassa
    prøvde å reinstallere kanalene på min 1-kroners tuner fra CD for å se om jeg fant de nye HD-kanalene. Fant kun Canal + Film HD, ikke SPORT HD og ikke Discovery og den der andre kanalen. Burde jeg da gå ut å finstille antennen min før HD-tuneren kommer i posten?
    Kan dette tyde på at min signal er for svakt for HD-sendingen, i såfall *!!###*$@
    Canal+Sport HD,Discovery HD og Voom HD sender med DVB-S2 modulasjon og da vil du ikke få søkt de inn på en vanlige 1kr. mottager. Antennen din er sikkert ok justert. Kun DVB-S2 HDTV mottagere vil søke inn Canal+Sport HD,Discovery HD og Voom HD.

Canal+Film HD sender i DVB-S. Det er derfor den vises i kanallista i 1kr. boksen.

Active
    Medlem siden
    Mar 2005
    Poster
    326
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Denne kundeservicen vi snakker om eller mangel på sådann deler CD med MANGE flere leverandører av tjenester.GET,Telenor,Viasat,Banker,Off.Kontorer!! !!!. La oss være glad for at vi nå endelig får HDTV i Norge.
    1. Vi kunne hatt HDTV for et par år siden i Norge.

2. Telenor er i særstilling et foretak som melker sin monopolrolle innen de fleste områder til fulle - avtaler inngås for å ha monopol på alle produkter innen en niesje, innføring av ny teknologi utsettes til den gamle ikke er lønnsom lengre eller fordi den sikrer enda større monopol/kontroll, produkter prises etter prinsippet "jo mer du betaler, jo mer tror du produktet er verd".

3. Likegyldighet, "det bare er sånn...", "andre er verre/like ille" og lignende holdninger er Telenors sterkeste kort - bevisste, produktorienterte og oppegående kunder som kjenner sine rettigheter er deres verste fiende. At vi ikke har fullstendig tele-,data og mobilmonopol her i norge skyldes enkelte ildsjeler som har stått i mot presset fra Telenor - bla. gjennom å etablere egen telefoni (i første borettslag på Romsås) da dette bare var en fjern jurdisk mulighet.

4. Jeg er så heldig at jeg har møtt enkelte som tok opp kampen mot telenor på 80- og 90-tallet. Ressurssterke mennesker som ikke lot seg tvinge i kne av trusler, politisk og juridisk forfølgelse. Disse har ikke fått den anerkjennelse de fortjener i dag, men enkelte arbeider videre i post- og teletilsynet. De har spart deg som kunde for tusenvis av kroner de siste årene.

Intermediate bomholt sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2005
    Poster
    1,420
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Stem FrP.

Active vette sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2003
    Poster
    480
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Optag HDTV hos Canal Digital
    05-02-2007 10:42:28

Indtil videre må også de danske HDTV interesserede Canal Digital abonnenter nøjes med Sagem boksen, når den ellers dukker op i marts. Der skulle dog være en HDTV PVR boks med harddisk optagelses mulighed på vej i 2007. Det ifølge Patrik Hofbauer chef i Canal Digital Sverige til svenske prylportalen.

Vi må så se om boksen kun når frem i Sverige i 2007 eller også danske abonnenter får fornøjelsen i år.

Digitalt.tv nyhed

Side 4 av 8 FørsteFørste 1 2 3 4 5 6 7 8 SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •