HD tuner fra CD - Side 3

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 3 av 8 FørsteFørste 1 2 3 4 5 6 7 ... SisteSiste
Viser resultater 41 til 60 av 158
    Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2006
    Poster
    83
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Sitat Opprinnelig postet av Prec
    Bestilte nettopp HD-Tuneren fra CanalDigital. Her ble det opplyst at så lenge jeg var utenfor bindingstid, trengte jeg IKKE ta med Family-Pakken til rom nr. 2.
    Jeg spurte også om Premier League blir sendt i HD fra Februar, dette svarte han bekreftende på. Selgeren het forøvrig "Knut".

En del av diskusjonen i denne tråden kunne vært ungått hvis folk var litt flinkere å sjekke fakta. Last ned PDF filene som ligger på CD sin hjemmeside. Der står ihvertfall en del svar.

Kostnaden pr mnd blir for meg den samme som før. Jeg må betale 1990,- for HD-Tuneren. Denne kunne jeg nok fått billigere hvis jeg hadde ventet noen måneder.....men tålmodighet er desverre en egenskap jeg mangler.

Må ha det..... bare MÅ ha det.

Er du allerede parabolkunde hos oss?

Du kan kjøpe HD-mottakeren til 1.990 kroner sammen med abonnement på Entertain (411 kroner per måned). Din eksisterende mottaker og abonnement overføres til rom 2. Ved abonnement på Family i rom 2, er abonnementspris per måned 49 kroner.

( denne er klippt ut fra CD side sider )
    Kan kanskje misforstås hvis den leses opp-ned eller ?

Det er vel på CD som mange ander steder.Mange kokker mye søl.
    Har ringt CD noen ganger og fått ulike svar.
    Det virker som det mye armer & bein der om dagen...

Intermediate OleM sin avatar
    Medlem siden
    Jul 2003
    Poster
    4,162
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Denne HDTV boksen fra Sagem er av den enkleste sorten. Men samtidig blir den tilgjengelig NÅ. Jeg har bestilt. Har ventet på HDTV så lenge nå at ytterligere venting var helt uaktuelt for meg. Så får jeg heller leve med denne boksen en stund til det kommer gode twin-tuner løsninger med HDD og disse får stabilisert seg. DB8000 frister veldig. Men å sitte og vente på den...

Family i rom 2 er jo helt gull. Om man faktisk ikke har 2 TV'er, får man allikevel 2 tunere med hvert sitt kort slik at man kan se på og ta opp fra 2 uavhengige kanaler samtidig. Det har jeg savnet. 49,- er mindre enn en halvliter de fleste steder. Jeg skal klare meg med én halvliter mindre i måneden.. :-)

Poenget er at man må begynne et sted. Den nye HDTV tuneren er en enkel basic tuner. Det vil helt klart komme bedre tunere med flere funksjoner etterhvert. Spørsmålet er bare når?.. Om et par år havner nok Sagem-tuneren på rom 2, eller kanskje rom 3?...

Jippi, HDTV kommer endelig!
    Jeg for min del går nesten ut av mitt gode skinn av tanken på PL i HD:-D

Intermediate
    Medlem siden
    Dec 2004
    Poster
    601
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    God ide OleM. Har en tuner med HDD (Grundig godkjent fra CD) og ønsker fortsatt å kunne ta opp programmer. Vet du om HDTV-tuneren kan seriekobles med Grundig'en, eller må jeg trekke en ny kabel fra satelitten?

Medlem siden
    Jul 2003
    Poster
    4,162
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hvis du skal ha full frihet til å ta opp og se på 2 forskjellige kanaler, må du ha LNB med doble utganger og trekke egen kabel til hver tuner (evt egen lnb til hver tuner). Dette gjelder også hvis du har twin tuner i samme boks.

---

Active Prec sin avatar
    Medlem siden
    May 2003
    Poster
    428
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av DeVeDe
    Er du allerede parabolkunde hos oss?

Du kan kjøpe HD-mottakeren til 1.990 kroner sammen med abonnement på Entertain (411 kroner per måned). Din eksisterende mottaker og abonnement overføres til rom 2. Ved abonnement på Family i rom 2, er abonnementspris per måned 49 kroner.

( denne er klippt ut fra CD side sider )
    Kan kanskje misforstås hvis den leses opp-ned eller ?

Det er vel på CD som mange ander steder.Mange kokker mye søl.
    Har ringt CD noen ganger og fått ulike svar.
    Det virker som det mye armer & bein der om dagen...
    Det de mangler er at : Hvis du er kunde hos oss MED BIDINGSTID på abb., så kan du overføre det til rom 2 for 49,- måneden.

Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2007
    Poster
    3
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg har eksisterende kunde og har bestilt HD pakken direkte fra Canal Digital. Fikk da beskjed om at jeg måtte overføre eksisterende abonnement til rom 2, selv om jeg ikke har noen bindingstid.

Etter å ha lest at flere eksisterende kunder har bestilt uten at de måtte overføre eksisterende abonnement til rom 2, ringte jeg på ny til kundeservice. Dama på kundeservice snakket da med noen kollegaer og jeg fikk samme beskjed som tidligere, dvs jeg måtte enten beholde abonnementet i rom 2 eller si opp abonnementet.... Ettersom jeg ikke har behov for et rom 2 abonnement spurte jeg om jeg kunne gjøre hva jeg ville med abonnement 2, for eksempel ha det på hytta eller selge det til naboen.... Det kunne jeg gjøre som jeg ville med...

Fikk forøvrig beskjed om at de nye dekoderene vill bli sendt ut i morgen, så forhåpentligvis kan jeg hente den på posten i tide til å se LFC - Everton i HD!

Medlem siden
    Jul 2003
    Poster
    4,162
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Mottakeren har kommet! :-)
    Jeg fikk Quad lnb'en tidligere i uka (som jeg forøvrig ikke trenger da jeg har fra før).
    I dag lå det hentelapp i postkassa fra CD. Dessverre er postkontoret stengt nå. Men i morra blir det nok tidlig fri fra jobben... Kan nesten ikke vente...

Intermediate TorAtle sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2003
    Poster
    1,043
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    oh la la! Når bestilte du, Ole? Fikk plutselig lyst til å gå hjem fra jobben nå...

Intermediate Hanspf sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2003
    Poster
    1,722
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Kikket på dette nå jeg og...er veldig lysten på å få sett PL i HD. Alltid noe å utsette på de første modellene på markedet regner jeg med. Men venter spent på tilbakemeldinger. Har og bare en dvi kabel til projektoren, så da kan jeg endelig få skikkelig tv bilde på projektoren. Må vel ha en hdmi/dvi overgang men. Får uansett regne på kostnadene her ettersom jeg allerede er under bindingstid.

Newcomer
    Medlem siden
    Aug 2004
    Poster
    46
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av OleM
    Mottakeren har kommet! :-)
    Jeg fikk Quad lnb'en tidligere i uka (som jeg forøvrig ikke trenger da jeg har fra før).
    I dag lå det hentelapp i postkassa fra CD. Dessverre er postkontoret stengt nå. Men i morra blir det nok tidlig fri fra jobben... Kan nesten ikke vente...
    Heldig du :-)

Jeg bestilte samme dag som Elkjøpavisen kom ut, men har ikke sett noe til Quad LNB eller noen annet.....

Men det dukker nok opp:-)

Medlem siden
    Jul 2003
    Poster
    4,162
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av TorAtle
    oh la la! Når bestilte du, Ole? Fikk plutselig lyst til å gå hjem fra jobben nå...
    Jeg bestilte 24. januar.

Intermediate Andreas21 sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2006
    Sted
    Drammen
    Poster
    3,730
    Takk & like
    Nevnt
    16 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg bestilte 20 januar og har ikke fått min...:evil:
    Mvh Andreas

THX II kalibratør. Projektor/TV.
    Software: Calman Pro og Lightspace
    Colorimeter: Klein K10A Spectroradiometer: Jeti 1501
    TPG: Murideo Fresco Six G og DVDO

Newcomer
    Medlem siden
    Sep 2006
    Poster
    16
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Andreas21
    Jeg bestilte 20 januar og har ikke fått min...:evil:
    Jeg bestilte også 20.januar. Har ikke hørt noen ting og ringte Canal Digital igår. Der kunne de fortelle at de ikke hadde mottakeren på lager og at det var opptil 14 dager leveringstid. Hvis jeg ikke hørte noe innen 14 dager måtte jeg ringe igjen....:-?.

Skuffende!

Medlem siden
    Oct 2006
    Sted
    Drammen
    Poster
    3,730
    Takk & like
    Nevnt
    16 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Skikkelig dårlig! Får jeg ikke min før om 14 dager blir jeg sint!! Hehe

Fikk akkurat beskjed om at de som har fått nå er i første pulje?? De neste vil ikke bli sendt ut før om 1-2 uker. Dette syns jeg er dårlig, det burde ikke være noe problem å skaffe nok av denne tuneren eller har de undervurdert hvor mange som ville ha? En annen ting som er dårlig er at de ikke kan se om de har sendt til meg eller ikke. Burde ikke være så vanskelig å ha et system på det??
    Mvh Andreas

Medlem siden
    Jul 2003
    Poster
    4,162
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Skuffa! Ingen HDTV-tuner allikevel
    Jeg har vært og hentet ut pakken min på posten. I den viste det seg å være en standard CD-tuner. Skuffelsen var selvfølgelig stor. jeg trodde ikke jeg skulle få noen ny standard tuner. Jeg trodde min eksisterende tuner skulle bli "rom 2 tuneren"... Jeg ringte kundeservice og fikk opplyst om at ny tuner blir automatisk sendt ut ved multiabb. Jeg hadde kun en gammel philips leiemottaker som ikke lenger er "godkjent", så det er ikke noen problem å få byttet ut denne. Første pulje HDTV-tunerene blir sendt fra Sverrige direkte til mottakere i dag. Da får man bare håpe man ligger tidlig nok i køen.
    :neutral:

Medlem siden
    Oct 2006
    Sted
    Drammen
    Poster
    3,730
    Takk & like
    Nevnt
    16 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Må ikke lure oss sånn!!:-D
    Mvh Andreas

Newcomer ice sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2004
    Poster
    160
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av OleM
    Skuffa! Ingen HDTV-tuner allikevel
    Jeg har vært og hentet ut pakken min på posten. I den viste det seg å være en standard CD-tuner. Skuffelsen var selvfølgelig stor. jeg trodde ikke jeg skulle få noen ny standard tuner. Jeg trodde min eksisterende tuner skulle bli "rom 2 tuneren"... Jeg ringte kundeservice og fikk opplyst om at ny tuner blir automatisk sendt ut ved multiabb. Jeg hadde kun en gammel philips leiemottaker som ikke lenger er "godkjent", så det er ikke noen problem å få byttet ut denne. Første pulje HDTV-tunerene blir sendt fra Sverrige direkte til mottakere i dag. Da får man bare håpe man ligger tidlig nok i køen.
    :neutral:
    PUH.....og jeg som går her og tripper og venter...men CD er vel sene som vanlig...tipper den ikke kommer på noen uker enda.

Bestillte kabeltv tuner 17. desember og den kom i forrige uke!!

Medlem siden
    Jul 2003
    Poster
    4,162
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Andreas21
    Må ikke lure oss sånn!!:-D
    Nei, jeg beklager det. Det var selvfølgelig ikke meninga. Jeg ventet ikke noe annet fra CD enn HDTV-tuneren, så jeg var helt sikker på at det var den. Det var en stor nedtur å oppdage noe annet...

Medlem siden
    Oct 2006
    Sted
    Drammen
    Poster
    3,730
    Takk & like
    Nevnt
    16 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg hadde også blitt skuffet! Får håpe vi er i den første puljen som blir sendt fra Sverige i dag.:-D
    Mvh Andreas

Newcomer
    Medlem siden
    Aug 2004
    Poster
    46
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Vi kan jo håpe det dukker opp imorgen, men jeg tviler på det :-(

Synes også det er suspekt av Canaldigital når de på tirsdag offesielt lanserte dekoderen og fortalte om de første fotballkampa i HD til helgen.
    I tillegg ruller reklamene fra de over TV-skjermen nå, hvor de også skryter av sin storlansering av fotballkampene i HD til helgen.
    Blir liksom litt dumt dette hvis ingen har fått sin dekoder..........

Side 3 av 8 FørsteFørste 1 2 3 4 5 6 7 ... SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •