HD tuner fra CD - Side 2

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 2 av 8 FørsteFørste 1 2 3 4 5 6 ... SisteSiste
Viser resultater 21 til 40 av 158
    Active Jano sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2002
    Poster
    388
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Må vel nødvendigvis forholde meg til det svaret jeg får på kundeservice, så da overlater jeg gjettingen til andre.

Newcomer
    Medlem siden
    Sep 2006
    Poster
    207
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Angry Tragisk

I tillegg til stor forvirring om fremtidige kanaler synes jeg det er tragisk at vi bare tilbys en HD tuner som i et halvt år har blitt slakta av brukerene i Sverige. Dette er en tuner som binder deg totalt til CD. Du kan ikke en gang se på de frie kanalene på thor, og ikke er den åpnet for flere lnb hoder. Blir rent deprimert at det skal være lov i Norge å utnytte sin monopol situasjon slik som CD gjør, og dytte på oss et eneste HD tuner alternativ. Frihet til å velge beste produkt, tja dette er et ukjent begrep fra CD. CD minner veldig om TELENOR i sin glansdager som monopol bedrift. Kanskje de har noen eierinteresser i Cd?

Har du en bakgrunn som gjør at du benytter satelitt for å se på/følge med på kanaler fra ditt tidligere hjemland, samt at du ønsker å se norske HD kanaler. Dette er helt umulig hos CD.

Huff. Måtte ha ut frustrasjonen. Håper de som kjøper denne Sagem tuneren allikevel blir nogenlunde fornøyd.

Intermediate Andreas21 sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2006
    Sted
    Drammen
    Poster
    3,730
    Takk & like
    Nevnt
    16 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    CD er et 100% Telenor eid selskap...
    Mvh Andreas

THX II kalibratør. Projektor/TV.
    Software: Calman Pro og Lightspace
    Colorimeter: Klein K10A Spectroradiometer: Jeti 1501
    TPG: Murideo Fresco Six G og DVDO

Active Jano sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2002
    Poster
    388
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Og det sier det meste. Har i alle år (51 nå) bare forbundet Telenor med trøbbel og ELENDIG service.

Newcomer
    Medlem siden
    Nov 2003
    Poster
    123
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av thhomas
    CD minner veldig om TELENOR i sin glansdager som monopol bedrift. Kanskje de har noen eierinteresser i Cd?
    Telenor eier Canal Digital.

Intermediate
    Medlem siden
    Nov 2005
    Poster
    952
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av OleM
    "Thats it" ? Så du stoler blindt på at denne Jorunn sitter med alle svarene? Jeg tviler ikke på at kundeservice gjør så godt de kan. Men all den sprikende informasjonen tyder på at ikke alle er like godt informert. Det sagt, så vet naturligvis ikke jeg heller hva som er rett.:neutral:
    Mulig kundeservice er bedere informert nå, Discovery HD og Voom er med fra 1feb.

Newcomer
    Medlem siden
    Sep 2006
    Poster
    202
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Snakker vi her kun om parabol eller kan man også håpe på HD over kable fra CD i nærmeste framtid

Intermediate
    Medlem siden
    Nov 2005
    Poster
    952
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av mazeking
    Snakker vi her kun om parabol eller kan man også håpe på HD over kable fra CD i nærmeste framtid
    Til høsten 2007 sier de det kommer på kabel.

Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2006
    Poster
    83
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Dette er jo hinsides all fornuft !!!

Makan til lite fleksible løsninger hos CD skal man lete lenge etter :evil:

Jeg er Entertain-kunde idag og har vært det i mange år,men ønsker jeg en ny HD-dekoder fra CD , MÅ jeg pr.idag også betale for rom2 +49kr,og binde den avtalen i nye 12mnd.Om jeg kunne gå tilbake til "normal" Entertain etter 12mnd kunne ikke dama svare på idag.
    Hun nevnte også at man ikke kunne koble koax fra rom1 og videre til rom2 , men måtte gå med egen kabel til rom2 direkte fra parabol.
    Fikk utløp for min frusterasjon i telefonen (som ble noe amper) og hun takket for tilbakemelding og ville notere i den fine boka si.Jo flere tibakemeldinger CD fikk jo lettere var det å justere div. abonnement sa hun.
    Så AV-Forum lesere : RING og SKRIK (kjeft)

Newcomer
    Medlem siden
    Oct 2005
    Poster
    111
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Fra CD sin brosjyre (pdf) står det:
    - Discovery HD fra 1 feb. 2007 (allerede klar)
    - Voom fra 1 feb. 2007 (allerede klar)
    - Canal+ HD fra 1 feb. 2007.(allerede klar)
    - National Geographic HD fra april 2007

Canal+ skal også starte opp med nye HD kanaler, Canal+ Film HD og Canal+ Sport HD etterhvert. Oppstart febr.2007?

http://www.canaldigital.no/upload/Pu...e_komplett.pdf

Hadde kunderservice hos CD lest den samme informasjonen som står på deres egen hjemmeside hadde informasjonen de gir ut ikke vært så sprikende....

Jeg forventer ikke noe annet som Entertain kunde vil få tilgang til min. 3 HD kanaler fra febr. 2007.

Active Jano sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2002
    Poster
    388
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Har nettop snakket med kundeservice igjen, ble denne gangen satt over til teknisk avdeling. De kan IKKE si når oppstart av kanalene vil bli, det de sa er at det er det "kanalene selv som bestemmer". Det eneste som skulle være sikkert er at kanalen som allerede ligger ute vil bli konvertert fra mpeg2 til mpeg4 når mottagerne blir sendt ut. Videre at det i løpet av 2007 vil være "CA" 7 HDkanaler i drift. Jeg ba dem om å legge ut info på hjemmesiden, noe vedkommende skulle "ta videre". Så til de som binder seg til entertain og bestiller mottager, sørg for å få løftene skriftlig så dere eventuellt får refusjon hvis (når) det skjærer seg...

Newcomer
    Medlem siden
    Aug 2004
    Poster
    46
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av thhomas
    I tillegg til stor forvirring om fremtidige kanaler synes jeg det er tragisk at vi bare tilbys en HD tuner som i et halvt år har blitt slakta av brukerene i Sverige. Dette er en tuner som binder deg totalt til CD. Du kan ikke en gang se på de frie kanalene på thor, og ikke er den åpnet for flere lnb hoder. Blir rent deprimert at det skal være lov i Norge å utnytte sin monopol situasjon slik som CD gjør, og dytte på oss et eneste HD tuner alternativ. Frihet til å velge beste produkt, tja dette er et ukjent begrep fra CD. CD minner veldig om TELENOR i sin glansdager som monopol bedrift. Kanskje de har noen eierinteresser i Cd?

Har du en bakgrunn som gjør at du benytter satelitt for å se på/følge med på kanaler fra ditt tidligere hjemland, samt at du ønsker å se norske HD kanaler. Dette er helt umulig hos CD.

Huff. Måtte ha ut frustrasjonen. Håper de som kjøper denne Sagem tuneren allikevel blir nogenlunde fornøyd.
    Er ikke akkurat noen super-tuner dette nei.

Men vi skal vel allikevel være glade for at vi ikke får den i den tilstand svenskene fikk ifjor vår.Da hadde den en haug med problemer.
    Er foretatt et par oppdateringer som har løst en del problemer.
    Når jeg leste den svenske tråden tidligere skvatt jeg blant annet når jeg leste at man ikke kunne ta opp til DVD-recorder p.g.a kopibeskyttelse. Man måtte da restarte tuneren hver gang før et opptak for at det skulle fungerere. Dette skal være løst.
    I tillegg har vel oppdateringene forbedret bildekvaliteten,manglende undertekster,tekst-tv,lyd,stabilitet og bildeformat.
    Skal vel også komme oppdatering senere som gjør man kan bruke den mot andre og frie kanaler.

Newcomer bulle17 sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2006
    Poster
    232
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Jano
    Må vel nødvendigvis forholde meg til det svaret jeg får på kundeservice, så da overlater jeg gjettingen til andre.
    I utgangspunktet fornuftig. Jeg overlot også gjettingen til andre, og stolte på CDs kundeservice. Jeg ble lovet en tuner som garantert skulle kunne sende Svideo. Etter mye om og men, og prøving av ulike adapter osv, og to ukers ventetid hver gang sendte et spørsmål til kundeservice, krøp de til korset og innrømmet ta de hadde tatt fullstendig feil... Fikk bensinstasjonfølelse av kundeservicen til CD. Du vet. En bensinstasjon er knallgod på pølse med brød og ulike former for garnityr. Men spør om de har riktig olje til bilen din, så svarer de... olje...? Eh....Nei, det vet jeg ikke noe om...

Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2006
    Poster
    83
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Utrolig

Hvis jeg sa opp dagens avtale med CD og tegnet nytt Entertain abonnement hos Elkjøp,Lefdal og lign. , da kunne jeg faktisk få Entertain HD for ett rom.

Duverden Markedførings avd hos CD må ha jobbet voldsomt med overtid for å klekke ut en slik glimrende pakkeløsning for sine kunder.

Intermediate Bobben1 sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2006
    Sted
    Lunner/Hadeland
    Poster
    2,709
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av DeVeDe
    Hvis jeg sa opp dagens avtale med CD og tegnet nytt Entertain abonnement hos Elkjøp,Lefdal og lign. , da kunne jeg faktisk få Entertain HD for ett rom.

Duverden Markedførings avd hos CD må ha jobbet voldsomt med overtid for å klekke ut en slik glimrende pakkeløsning for sine kunder.
    Det koster vel det samme da ?

Ved å si opp eksisterende abbonement så må du betaletilkoblingsavgift går jeg ut fra. Rom2 vil koste 600kr. Eksisterende kunder betaler ikke ny tilkoblingsavgift tror jeg. Det kan derfor godt være at løsningen som inkluderer Family i rom2 til 49kr. pr. måned faktisk blir ca 200kr. billigere det første året( og etter 1 år kan du jo kutte ut rom2). Normalt tror jeg family i rom2 koster ca. 115kr. pr. måned i rom2 (rom1 229kr). Så rom2 tilbudet er redusert til 1/4 av prisen på Family pakke.

Newcomer
    Medlem siden
    Sep 2006
    Poster
    207
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av jac12
    Skal vel også komme oppdatering senere som gjør man kan bruke den mot andre og frie kanaler.
    Jeg tolker svenskene at de fortsatt er veldig misfornøyd. Når det gjelder friekanaler så har ikke jeg klart å lese meg til at det er lovet. Ble oppdatert senest i går, uten merkbare forbedringer ifølge svensk forum.

Når de har lansert denne mottakerern i Sverige, og mottatt storm av kritiske tilbakemeldinger, kunne en vente av en service bedrift at de ved lansering i neste land kunne ha lært av disse tilbakemeldingene og kanskje da kommet med et bedre tilbud. Valgmuligheter???

Er vi HD frelste HD skjerm eiere så ukritiske at vi kjøper enhver tuner med logo HD? Redd CD mener det.

Intermediate TorAtle sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2003
    Poster
    1,043
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Har bestilt "HD-pakka". Jeg er eksisterende kunde uten binding og ble fortalt at jeg IKKE skulle betale etableringsgebyr og heller IKKE betale for en TV nr 2 (som jeg ikke har). Dvs 2000kr for dekoderen og 411kr/måned for Entertain.

Kanskje stikkordet er eksisterende kunde uten binding?

Newcomer
    Medlem siden
    Mar 2005
    Poster
    67
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Istedet for å drive med diverse påslag kan CD enkelt og greit si at de vil ha 1.000 kroner i måneden for å gi oss HD. Da tjener de jo enda mer penger, og vi har jo uansett ikke noe valg.

Active Prec sin avatar
    Medlem siden
    May 2003
    Poster
    428
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Bestilte nettopp HD-Tuneren fra CanalDigital. Her ble det opplyst at så lenge jeg var utenfor bindingstid, trengte jeg IKKE ta med Family-Pakken til rom nr. 2.
    Jeg spurte også om Premier League blir sendt i HD fra Februar, dette svarte han bekreftende på. Selgeren het forøvrig "Knut".

En del av diskusjonen i denne tråden kunne vært ungått hvis folk var litt flinkere å sjekke fakta. Last ned PDF filene som ligger på CD sin hjemmeside. Der står ihvertfall en del svar.

Kostnaden pr mnd blir for meg den samme som før. Jeg må betale 1990,- for HD-Tuneren. Denne kunne jeg nok fått billigere hvis jeg hadde ventet noen måneder.....men tålmodighet er desverre en egenskap jeg mangler.

Må ha det..... bare MÅ ha det.

Intermediate Bobben1 sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2006
    Sted
    Lunner/Hadeland
    Poster
    2,709
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Prec
    Bestilte nettopp HD-Tuneren fra CanalDigital. Her ble det opplyst at så lenge jeg var utenfor bindingstid, trengte jeg IKKE ta med Family-Pakken til rom nr. 2.
    Jeg spurte også om Premier League blir sendt i HD fra Februar, dette svarte han bekreftende på. Selgeren het forøvrig "Knut".

En del av diskusjonen i denne tråden kunne vært ungått hvis folk var litt flinkere å sjekke fakta. Last ned PDF filene som ligger på CD sin hjemmeside. Der står ihvertfall en del svar.

Kostnaden pr mnd blir for meg den samme som før. Jeg må betale 1990,- for HD-Tuneren. Denne kunne jeg nok fått billigere hvis jeg hadde ventet noen måneder.....men tålmodighet er desverre en egenskap jeg mangler.

Må ha det..... bare MÅ ha det.
    Endelig blir det fotball sendinger i skikkelig kvalitet :-)

Et bra tips det med å lese PDF filen... Har ikke lest den nøye nok. Nå først ser jeg at National Geographic HD kommer i April.

Det er også info der om den nye CANAL+ Sport HD som skal sende 120 Premier League kamper i HD i 2007 . Med 4 kamper pr. runde så blir det 30 runder. Det sier seg selv at de må starte snart da .....

Lansering i kabelnett tidligst høsten 2007 står det.

Er redd for at mottageren blir den minste utgiften - må jo ha ny TV å se dette på også :shock: ( CRT'en må ut...)

Side 2 av 8 FørsteFørste 1 2 3 4 5 6 ... SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •