mosaikk etter noen minutter

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 9 av 9
    Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2007
    Poster
    12
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

mosaikk etter noen minutter

Som den amatøren og "nooben" jeg er søker jeg litt mer hjelp

Sitter å ser på viasat (uten diseqc for de som har sett den andre tråden min, hehe)

har 75% signal kvalitet på ifølge dekoderen... når jeg setter på en kanal så er det bra i alt ifra 5 til 20 minutter.. så plutselig begynner mosaikken... det varer alt imellom 1-5 minutter så blir det helt svart og jeg får melding om at det er problem med mottagningen.....

hva kan være feil ??

Intermediate Bobben1 sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2006
    Sted
    Lunner/Hadeland
    Poster
    2,709
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Spyder->
    Som den amatøren og "nooben" jeg er søker jeg litt mer hjelp

Sitter å ser på viasat (uten diseqc for de som har sett den andre tråden min, hehe)

har 75% signal kvalitet på ifølge dekoderen... når jeg setter på en kanal så er det bra i alt ifra 5 til 20 minutter.. så plutselig begynner mosaikken... det varer alt imellom 1-5 minutter så blir det helt svart og jeg får melding om at det er problem med mottagningen.....

hva kan være feil ??
    Du kan jo forsøke "master reset". Du må da søke kanalene på nytt etterpå.

Trykk inn Meny + Pil ned + OK før du setter inn strømkabelen.
    Sett inn strømkabelen og slipp knappene når display viser "clear".

Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2007
    Poster
    12
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Bobben1
    Du kan jo forsøke "master reset". Du må da søke kanalene på nytt etterpå.

Trykk inn Meny + Pil ned + OK før du setter inn strømkabelen.
    Sett inn strømkabelen og slipp knappene når display viser "clear".
    hmm.. ok... kan jo prøve det... takk for svar

Intermediate hårek sin avatar
    Medlem siden
    May 2003
    Poster
    1,137
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det var vel ikke bare snå på antenna? Akkurat på den tiden i går jeg slo på og skjønte at den hadde snødd ned.

Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2007
    Poster
    12
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av hårek
    Det var vel ikke bare snå på antenna? Akkurat på den tiden i går jeg slo på og skjønte at den hadde snødd ned.
    ikke snø på den nå lenger... hehe.. men skulle det ikke da vært mosaikk på fra første stund? ikke etter 15min eller 30min... ?

Intermediate Svantekiller sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2006
    Poster
    3,645
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    kan det være mikrobølgehodet?? hadde noe av det samme og det ga seg etter at jeg byttet hodet

Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2007
    Poster
    12
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Svantekiller
    kan det være mikrobølgehodet?? hadde noe av det samme og det ga seg etter at jeg byttet hodet

OK, kan jo prøve å bytte det da.... det jo et gammalt parabol-anlegg som har hengt der i x-antall år før jeg kjøpte huset :-?

Takker for svarene igjen, godt å ha et sted hvor man får svar der egen-fornuft ikke strekker til

Newcomer
    Medlem siden
    May 2006
    Poster
    12
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Spyder->
    når jeg setter på en kanal så er det bra i alt ifra 5 til 20 minutter.. så plutselig begynner mosaikken... det varer alt imellom 1-5 minutter så blir det helt svart og jeg får melding om at det er problem med mottagningen.....
    Dette ligner også veldig på det jeg opplevde med min gamle Nokia tuner (Canal Digital). Den oppførte seg akkurat slik etter en stund. Mosaikken kom når den ble varm. Jeg demonterte topp-dekselet og brukte den en stund uten topp-deksel. Etter noen mnd begynte den slik også uten dekselet. Da satte jeg opp ei vifte som blåste luft rett ned på tuneren, da gikk det bra.

Jeg så ikke dette som noen varig løsning, så jeg fikk ny tuner fra CD på 10kr-tilbud før jul. Nokia har en fast pris på sånne reparasjoner, men det fristet minimalt å bruke 1500,- på det.

Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2007
    Poster
    12
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av tvamp
    Dette ligner også veldig på det jeg opplevde med min gamle Nokia tuner (Canal Digital). Den oppførte seg akkurat slik etter en stund. Mosaikken kom når den ble varm. Jeg demonterte topp-dekselet og brukte den en stund uten topp-deksel. Etter noen mnd begynte den slik også uten dekselet. Da satte jeg opp ei vifte som blåste luft rett ned på tuneren, da gikk det bra.

Jeg så ikke dette som noen varig løsning, så jeg fikk ny tuner fra CD på 10kr-tilbud før jul. Nokia har en fast pris på sånne reparasjoner, men det fristet minimalt å bruke 1500,- på det.
    hmm - jeg som begynner å bli glad i min gamle strong... håper jeg ikke må bytte - har jo viasat tuneren liggende, men hvor skal jeg gjøre av CD kortet da???

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •