Canal Digital : Nå er HD-mottakeren her

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 1 av 43 1 2 3 4 5 11 21 31 41 ... SisteSiste
Viser resultater 1 til 20 av 850
    Intermediate Bobben1 sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2006
    Sted
    Lunner/Hadeland
    Poster
    2,709
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Canal Digital : Nå er HD-mottakeren her

HDTV: Nesten som å være der! (Canal Digital)

Mottager: Sagem , Pris 1990
    Det blir spennende med Premier League kamper i HD.

Newcomer Psycho Mantis sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2005
    Poster
    22
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Akkurat hva jeg trenger nå. :-D

Jeg har Canal Digital Entertain, men tuneren har ikke HDMI/Component-inngang. Kan denne bestilles på CanalDigital.no? For jeg kunne ikke finne den der, eller alternative utgaver. Kan den kjøpes andre steder?

Medlem siden
    Sep 2006
    Sted
    Lunner/Hadeland
    Poster
    2,709
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Psycho Mantis
    Akkurat hva jeg trenger nå. :-D

Jeg har Canal Digital Entertain, men tuneren har ikke HDMI/Component-inngang. Kan denne bestilles på CanalDigital.no? For jeg kunne ikke finne den der, eller alternative utgaver. Kan den kjøpes andre steder?
    Tror den skal kunne bestilles i Februar. Ser i et annet forum at man må vente 14 dager til. HDTV mottageren har HDMI, component, RGB,S-video,composite og digital lydutgang(coax). Tror den også kan bestilles på Elkjøp(f.eks. Lefdal).

Intermediate xdim sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2006
    Poster
    624
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Endelig! Men blei litt skuffa oxo. Er det sånn at man må abbonnere på entertain?? Og skal det være sånn at HD kanalene kommer til å koste ekstra etterhvert (står at HD tv kanalene er gratis inntil videre)? Blir dette mye dyrere enn et vanlig abbonnemang?

Leste akkurat dette:

Er du allerede parabolkunde hos oss?

Du kan kjøpe HD-mottakeren til 1.990 kroner sammen med abonnement på Entertain (411 kroner per måned). Din eksisterende mottaker og abonnement overføres til rom 2. Ved abonnement på Family i rom 2, er abonnementspris per måned 49 kroner.

Virker som man må ha entertain da!

Medlem siden
    Sep 2006
    Sted
    Lunner/Hadeland
    Poster
    2,709
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av xdim
    Endelig! Men blei litt skuffa oxo. Er det sånn at man må abbonnere på entertain?? Og skal det være sånn at HD kanalene kommer til å koste ekstra etterhvert (står at HD tv kanalene er gratis inntil videre)? Blir dette mye dyrere enn et vanlig abbonnemang?

Leste akkurat dette:

Er du allerede parabolkunde hos oss?

Du kan kjøpe HD-mottakeren til 1.990 kroner sammen med abonnement på Entertain (411 kroner per måned). Din eksisterende mottaker og abonnement overføres til rom 2. Ved abonnement på Family i rom 2, er abonnementspris per måned 49 kroner.

Virker som man må ha entertain da!
    Jeg tolker det også som man må ha Entertain. CANAL+FILM HD og CANAL+ SPORT HD krever CANAL+TOTAL pakke mens HD pakka til Canal Digital kun består av Discovery HD og Voom HD i øyeblikket. Det kan være årsaken til at de to HD kanalene inngår i Entertain pakka i starten(en HD pakke med kun to kanaler kan neppe forsvares mens Entertain vil inneholde 4 HD kanaler).

I Sverige selges HD pakken med Discovery HD og Voom HD for kr.99 pr. måned (og der inngår ikke CANAL+ HD kanalene)

Intermediate poppiuz sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2005
    Poster
    874
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Var ikke mye å glede seg over det her, så sant man ikke er en "Entertainkunde".
    For oss som har CD Grunnpakke + Viasat blir det å vente lenge. Aldri i livet om jeg betaler 150kr(?) for en Entertain pakke som kanskje inneholder maks to bra kanaler, samt at det blir umulig å ha en boks for CD + Viasat kunder..

Nei, gi oss Dreambox 8000 HD. Nå! :-D

Newcomer
    Medlem siden
    Aug 2005
    Poster
    12
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ringte akkurat canal digital og bestilte. De har vistnok noen problemer med leveranse så kunne måtte vente til uti februar med å få dekoderen.

Intermediate Andreas21 sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2006
    Sted
    Drammen
    Poster
    3,730
    Takk & like
    Nevnt
    16 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ringte akkurat CD og fikk i svar at jeg måtte vente til neste uke med å bestille og at dekoderen ikke blir sendt ut før i februar.
    Mvh Andreas

THX II kalibratør. Projektor/TV.
    Software: Calman Pro og Lightspace
    Colorimeter: Klein K10A Spectroradiometer: Jeti 1501
    TPG: Murideo Fresco Six G og DVDO

Medlem siden
    Aug 2006
    Poster
    624
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Da blir det ikke noe HD fra canal digital enda gitt. Dette var dårlig opplegg. 99 spenn for 2 HD kanaler??? Og kan tippe at det er bare discovery HD som går å se på. Dessuten så var den HD mottakeren utrolig stygg! Må vel gå ann å få en som passer inn i et hjem vel?

Intermediate bomholt sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2005
    Poster
    1,420
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Slik jeg forstår så får man 1 HD kanal med Canal+ total pakken. Etter min mening er det også den mest interessante kanalen med filmer og Premier League i HD. De to andre må man ha entertain for å få.

Jeg har ikke parabol i dag, så jeg usikker om jeg skal gå for Canal+total eller entertain. Synes entertain er for dyr og har heller ikke bruk for så mange kanaler, men man får gratis installasjon ved å tegne entertain. Har regnet ut at Canal+total blir ca. 1900 kr billigere i løpet av et år, men da må jeg altså installere selv. Er dessuten litt kjekt med to ekstra HD kanaler. Hmmm, i tenkeboksen. Dyrt blir det uansett.

Noen som tror det vil komme et skikkelig pakketilbud med HD dekoderen?

Medlem siden
    Sep 2006
    Sted
    Lunner/Hadeland
    Poster
    2,709
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av bomholt
    Slik jeg forstår så får man 1 HD kanal med Canal+ total pakken. Etter min mening er det også den mest interessante kanalen med filmer og Premier League i HD. De to andre må man ha entertain for å få.

Jeg har ikke parabol i dag, så jeg usikker om jeg skal gå for Canal+total eller entertain. Synes entertain er for dyr og har heller ikke bruk for så mange kanaler, men man får gratis installasjon ved å tegne entertain. Har regnet ut at Canal+total blir ca. 1900 kr billigere i løpet av et år, men da må jeg altså installere selv. Er dessuten litt kjekt med to ekstra HD kanaler. Hmmm, i tenkeboksen. Dyrt blir det uansett.

Noen som tror det vil komme et skikkelig pakketilbud med HD dekoderen?
    Det kommer en ny CANAL+ SPORT HD kanal i Februar før Premier League HD starter. Tipper at denne også inngår i CANAL+ Total. Da blir det i såfall to HD kanaler i CANAL+Total pakken.

Problemet er vel at man ikke sannsynligvis ikke får sponset mottager med bare Canal+ Total pakke.

Det er alltid dyrt å være tidlig ute. Tror det var akkurat samme opplegg i Sverige i starten men der får man nå HD boksen til 10kr. mot 24 måneders Family abbonement. Man får da ingen HD kanaler fra Canal+ men Discovery HD/Voom HD er gratis det første året.

Det er CANAL+ sine HD kanaler som er mest interessant (Film&sport). Det virker som Discovery HD har ganske begrenset programinnhold i forhold til de vanlige Discovery kanalene.

Intermediate bomholt sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2005
    Poster
    1,420
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Bobben1
    Det kommer en ny CANAL+ SPORT HD kanal i Februar før Premier League HD starter. Tipper at denne også inngår i CANAL+ Total. Da blir det i såfall to HD kanaler i CANAL+Total pakken.

Problemet er vel at man ikke sannsynligvis ikke får sponset mottager med bare Canal+ Total pakke.

Det er alltid dyrt å være tidlig ute. Tror det var akkurat samme opplegg i Sverige i starten men der får man nå HD boksen til 10kr. mot 24 måneders Family abbonement. Man får da ingen HD kanaler fra Canal+ men Discovery HD/Voom HD er gratis det første året.

Det er CANAL+ sine HD kanaler som er mest interessant (Film&sport). Det virker som Discovery HD har ganske begrenset programinnhold i forhold til de vanlige Discovery kanalene.
    Mottager er sponset med 10 kr, så går ikke glipp av mye der. Den koster 2000 kr eller 1990 kr med entertain. I siste tilfellet får man full parabolpakke, men jeg har en tallerken fra før av.

Medlem siden
    Aug 2006
    Poster
    624
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Bobben1

Er ikke discovery HD det samme som vanlig discovey (bare med HD oppløsning)???

Newcomer
    Medlem siden
    Oct 2006
    Poster
    102
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Noen som vet når Canal digital begynner å sende HDTV via kabel tv i Trondheim? Håper det begynner å nærme seg slik at man ikke må ha parabol, det er ikke alle steder man har lov til å sette opp parabol når man bor i borettslag :cry:

Medlem siden
    Aug 2006
    Poster
    624
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av amadesus
    Noen som vet når Canal digital begynner å sende HDTV via kabel tv i Trondheim? Håper det begynner å nærme seg slik at man ikke må ha parabol, det er ikke alle steder man har lov til å sette opp parabol når man bor i borettslag :cry:
    Hvis du har terrasse så kan du vel sette den inn der? Ser på mange borettslag at de gjør det sånn. Hvis det passer med retning osv osv da.

Medlem siden
    Sep 2006
    Sted
    Lunner/Hadeland
    Poster
    2,709
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av xdim
    Er ikke discovery HD det samme som vanlig discovey (bare med HD oppløsning)???
    Nei.

Discovery har sannsynligvis ikke alle programmer tilgjengelig
    i HDTV kvalitet og de tillater ikke at det sendes SD oppskalert til HD.

Discovery HD produksjon

Non-HD Footage Limitations:
    Maximum of 25% non-HD material is allowed in production, with no more than 1 minute of contiguous non-HD footage in any sequence.

Use of HDV Footage:
    1080 line HDV footage may be used in HD programs with the following restrictions:

Program may not contain any more than 15% HDV footage.
    The combined percentage of HDV and SD upconverted footage is not to exceed 30%.
    Producers wishing to use HDV must submit an approved post production path outlining their handling of the footage in the editing process.

Det er også mer info på http://www.discoverychannel.ca/_incl...oducers_guide/

Her kan du se programoversikt for Discovery HD England
    ON TV: Discovery HD

Og den samme oversikten for Discovery England (SD)
    http://www.discoverychannel.co.uk/_listings/index.shtml

Det er ikke samme innhold men likevel mange interessante programmer.

Newcomer
    Medlem siden
    Oct 2003
    Poster
    58
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Red face

Er det noen som vet om den bare har en kortleser,kan en bruke cam på den!!!

Newcomer
    Medlem siden
    Oct 2003
    Poster
    58
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Exclamation Bare søppel!!

Leser på nyhetsiden til Digital TV Dannmark at denne boksen har de hadd i Sverige,den karaktiseres i enkelt forum som bare søppel!!!
    Håper ikke det er tilfelle.

Medlem siden
    Sep 2006
    Sted
    Lunner/Hadeland
    Poster
    2,709
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av oda-leh
    Er det noen som vet om den bare har en kortleser,kan en bruke cam på den!!!
    Den har 1 kortleser for Canal Digital. Det er ingen common interface på mottageren.

Newcomer
    Medlem siden
    Oct 2003
    Poster
    58
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Angry

å jeg som hadde tengt å se Viasat via CA-Modul slik jeg gjør i dag,så da må jeg altså ha sloss med to bokser om jeg vil ha HD,grrr

Side 1 av 43 1 2 3 4 5 11 21 31 41 ... SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •