Canal Digital : Nå er HD-mottakeren her - Side 9

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 9 av 43 FørsteFørste ... 5 6 7 8 9 10 11 12 13 19 29 39 ... SisteSiste
Viser resultater 161 til 180 av 850
    Newcomer
    Medlem siden
    Feb 2005
    Poster
    10
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Sitat Opprinnelig postet av ThorES
    Nei, tror det er dekoderen som ikke fungerer som den skal, fikk akkurat inn alle hd kanalene, men så begynnte bilde å hakke og tilslutt forsvinne helt..

Dessuten klikker den totalt når jeg slår den på standby med kontrollen, går ikke ann å slå den på igjen, bare slår seg helt av. Da må jeg ta ut å inn strømkontakten et par ganger før det endeli kommer opp "init" på dekorderen og den fungerer igjen..

Nei, dette var dårlige greier, tenker det blir en telefon til CD i morgen :|
    Hei
    Har du gode signaler? Vet med erfaring om en har dårlige signaler, så er det enkelte tunerer som låser seg. Kan sikkert sjekkes i menyen på tuneren hvor god signalkvalitet du har. Kjenner ikke denne nye HD-tuneren.

Newcomer ThorES sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2006
    Poster
    11
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av biltus
    Hei
    Har du gode signaler? Vet med erfaring om en har dårlige signaler, så er det enkelte tunerer som låser seg. Kan sikkert sjekkes i menyen på tuneren hvor god signalkvalitet du har. Kjenner ikke denne nye HD-tuneren.
    Har nå 3/4 på signalstyrke og signalkvaliteten på grønn, så tviler sterkt på at det er problemet.

Intermediate Bobben1 sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2006
    Sted
    Lunner/Hadeland
    Poster
    2,709
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Puckern
    Da var min også på plass. Er desverre ikke så "opp i skyene" som enkelte andre. Bildet er bra, men synes ellers det er en litt "fattig" tuner, egentlig som forventet. Prøvde Humax HDCI2000 i sommer, og det er trist at ikke gode tunere kan brukes med CD HD.

Merker at lyden på C+HD er veldig svak, på Discovery HD er den veldig bra.
    Generelt sett så oppleves Dolby Digital lyden ofte som lavere enn den vanlige MPEG stereolyden. Tror det har noe med dynamikken i Dolby Digital lydsystemet.

Tror også lydnivået blir slik filmen er spilt inn når det sendes Dolby Digital. Tror ikke det er mulig å justere lydnivåer i Dolby Digital bitstrøm.

Hører ingen stor forskjell her.

Newcomer
    Medlem siden
    Feb 2007
    Poster
    31
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Har nå prøvd noen flere timer og er egentlig mest positivt overrasket over hvor gode SD bildene har blitt. Synes nesten de ligner HD. I tillegg har jeg blitt fortrolig med knappen nederst til høyre, fin å stille bilde på - så man får dekt hele ruta. Håper de oppgradere SW så det i det minste er mulig å lage flere lister og ikke minst sortere kanler. Fa.., de sendte folk til månen for 40 år siden, da burde det jaggu være mulig å få til dette:twisted:

Medlem siden
    Sep 2006
    Sted
    Lunner/Hadeland
    Poster
    2,709
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Mui27
    HD kanalene ser bra ut men ikke imponerende. C+ Film HD har noe støy ("maurtue" effekt), dette skal visst være 18/19 mb i bitrate? C+ Sport har jeg ikke fått sett ennå da de ikke viser noe på kvelden. Her gleder jeg mest til å se på PL til helgen.
    Legger også merke til støy/maurtue effekten men ser det ikke på alle
    klipp eller filmer. Har 50 tommers skjerm men jeg antar kanskje at dette er mer synlig med 1920x1080 projektor på f.eks. 100 tommers lærret.

Jeg tror heller ikke alle filmer har like god kvalitet.
    Spesielt klippene fra Tom Cruise filmen er litt dårlig men
    jeg mistenker at bildene er bevisst laget slik av filmprodusenten for å gi et spesielt look.

Newcomer
    Medlem siden
    Feb 2005
    Poster
    130
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Filmer som i utgangspunktet er litt dårlige på DVD, vil vel neppe bli perfekte selv om de er HD. Regner ikke med at filmene blir silt inn flere ganger, så her er det vel mye opptakskvalitet som gjelder. Ser at sendingene på HD kanalene varierer litt mellom bra og meget bra.

Newcomer
    Medlem siden
    Jun 2004
    Poster
    268
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg mener signalet fra min gamle Force 536s ga et bedre bilde på SD kanalene enn HD-tuneren gjør via hdmi. Forcen brukte rgb over scart.
    Når jeg forsøker scartsignalet fra HD-tuneren får jeg bare lyd inn på Pioneeren, uavhengig om jeg velger PAL- eller s-video ut fra HD-tuneren. Noen som vet hva jeg gjør feil?

Når det er sagt må jeg bare innrømme at det er deilig at det endelig kommer HD.
    Nå er det vel bare å se frem til å få byttet tuneren med en skikkelig boks, når det måtte komme.

Intermediate JR sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2004
    Poster
    615
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Da var endelig HD tuner i boks, selv om jeg ikke er helt overbevist på bildesiden. Nå var selvsagt ikke alle HD kanalene lagt inn i abbonementet, men det skulle løses i morgen.

Men, når jeg kjører signalet ut via HDMI og sammenligner med SCART (RGB-PAL) så er bildet mye roligere over scart enn hdmi. Ser det spesielt på NRK logo som "dirrer" over hdmi. Hvorfor er det slik?

Newcomer
    Medlem siden
    Sep 2006
    Poster
    36
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Merker at lyden på C+HD er veldig svak, på Discovery HD er den veldig bra.
    Snodig. Hos meg er det stikk motsatt. Lyden på C+ Film HD, C+ Sport HD og Voom er bra, mens jeg må skru opp volumet ganske betraktelig for å høre greit på Discovery HD. Det er ikke voldsomt plagsomt, men irriterende nok allikevel

Newcomer
    Medlem siden
    Feb 2007
    Poster
    31
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ut i fra hva jeg har lest av erfainger til nå, så kan det nesten virke som ikke alle boxene er like? Eller er det "pesonlige" innstillinger av tuner som gjør de så forskjellige?
    Uansett, jeg har knallgode bilder på feks. NRK og de fleste andre SD kanaler. (HDMI) Er egentlig mest skuffa over HD kanalene, selfølgelig bra bilder, men ikke så bra som "det kjennes ut som du er der" reklamene har fortalt meg. I tillegg vises det jo nesten bare shit....repriser/reklamer, men det bedrer seg vel med tiden.

Lar nå HD tuner være i fred og skal ut på en fin ANALOG SKITUR på fjellet i helgen :-D

Active Jano sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2002
    Poster
    388
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    [QUOTE=Puckern]Ut i fra hva jeg har lest av erfainger til nå, så kan det nesten virke som ikke alle boxene er like? Eller er det "pesonlige" innstillinger av tuner som gjør de så forskjellige?
    Uansett, jeg har knallgode bilder på feks. NRK og de fleste andre SD kanaler. (HDMI) Er egentlig mest skuffa over HD kanalene, selfølgelig bra bilder, men ikke så bra som "det kjennes ut som du er der" reklamene har fortalt meg. I tillegg vises det jo nesten bare shit....repriser/reklamer, men det bedrer seg vel med tiden.

Enig med deg her, minner meg litt om IOdata sin nettverkstreamer, der satt det et "filter" på utgangen, og når det ble fjernet.....Voiiiiila. Tror nok det finnes andre dekodere som vil gi et vesentlig skarpere bilde enn det greiene vi har fått utlevert.

Newcomer
    Medlem siden
    Oct 2005
    Poster
    111
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Da var min også på plass. Er desverre ikke så "opp i skyene" som enkelte andre. Bildet er bra, men synes ellers det er en litt "fattig" tuner, egentlig som forventet. Prøvde Humax HDCI2000 i sommer, og det er trist at ikke gode tunere kan brukes med CD HD.
    Synes du Humax hadde bedre bilde? Lurer på hvor bra den nye HD tuneren egentlig er sånn bildemessig iforholdt til andre tunere. Min er det ikke noe galt med men jeg synes Discovery HD har et soft bilde, Voom HD har skarpere bilde. Men ingen av dem har noe støy i bildet. C+ Film HD synes jeg er dårlig til å være HD. Faktisk så er NRK tett opp til HD kvalitet, så det lover bra for sportsendinger.

Newcomer
    Medlem siden
    Feb 2007
    Poster
    31
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Synes du Humax hadde bedre bilde? Lurer på hvor bra den nye HD tuneren egentlig er sånn bildemessig iforholdt til andre tunere. Min er det ikke noe galt med men jeg synes Discovery HD har et soft bilde, Voom HD har skarpere bilde. Men ingen av dem har noe støy i bildet. C+ Film HD synes jeg er dårlig til å være HD. Faktisk så er NRK tett opp til HD kvalitet, så det lover bra for sportsendinger.
    Kan vel ikke si at Humax'n hadde bedre bilde, men det så ihvertfall ut som en tuner, ikke en fattig plastboks som var lodda på hobbyrommet:neutral: Er enig med deg at HD sendingene ikke er så utrolig flotte som jeg hadde forventet. Vi får ta tiden til hjelp og dele våre erfaringer. Men nå tror jeg jaggu jeg får jobbe litt, sjefen rusler i gangene:evil:

Intermediate TorAtle sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2003
    Poster
    1,043
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Noen poster over nevnes det 18-19 i bitrate...er dette riktig? Det høres høyt ut - mpeg2 ville kanskje kjørt på noe slikt, men ikke mpeg4.

Newcomer
    Medlem siden
    Oct 2005
    Poster
    111
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av TorAtle
    Noen poster over nevnes det 18-19 i bitrate...er dette riktig? Det høres høyt ut - mpeg2 ville kanskje kjørt på noe slikt, men ikke mpeg4.
    CD kundeservice opplyser følgende pr. 9/2-07:
    C+film HD (Mpeg-2): dette hadde CD ingen opplysninger om faktisk :? (bytter til Mpeg-4 innen kort tid)
    C+ Sport HD (Mpeg-4): 14 mb bitrate
    Voom HD (Mpeg-4): 14 mb bitrate
    Discovery HD (Mpeg-4): 14 mb bitrate

De kommende HD kanalene vil også ligge 14mb bitrate mpeg-4.

Intermediate bomholt sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2005
    Poster
    1,420
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Har fått parabolen opp nå og førsteinntrykket mitt er veldig bra. Har ikke hatt parabol før, så sammenligner med tak antenne. HD-Discorvery og Voom var låst, men CD var kjapp med åpne etter en telefonsamtale.
    TV2 er muligens bedre på noen områder via tak antenne ellers er de andre 3 SD kanalene klart best på parabol.

Foreløpig inntrykk her er at HDMI er også best med SD kanalene. Brukte først den scart kontakten som fulgte med, men skiftet deretter til en Monster av god kvalitet. For meg virker det i alle fall som om alle kanalene er best med HDMI. Skjermen min er forresten Panasonic 42PV600.

HD kanalene er meget bra, men det varierer helt klart etter hva som sendes. Traileren av Ringenes Herre var utrolig bra. Det er ikke på høyde med f.eks en demo video av Panasonic som jeg har sett, men det hadde jeg ikke regnet med heller. Sånne demo snutter er tross alt laget for å imponere mest mulig.

Har ellers hatt problemer med når jeg slår dekoderen helt av, så får jeg beskjed når jeg slår den på igjen at signalet er for dårlig (den viser 0). Jeg har ca. 70%, så det stemmer ikke. Det løser seg når jeg trekker stikkkontakten ut. Så litt snusk er det, men regner software oppgraderinger løser det.

Komponent har jeg prøvd siden jeg ikke har komponent kabel. Kunne vært interessant og testet SD med komponent.
    Jeg har foreløpig satt min på 1080i, så ikke noe særlig forskjell da jeg skiftet til 720p.
    Foreløpig godt fornøyd her :-D

Intermediate Andreas21 sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2006
    Sted
    Drammen
    Poster
    3,730
    Takk & like
    Nevnt
    16 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg opplever problemer med lyden, den blir noen ganger borte når jeg svitcher mellom Discovery HD og Woom HD. Kommer tilbake etter at jeg slår av og på forsterkeren, merkelig. Har aldri hatt dette problemet med andre dekodere, håper det fikses med en oppdatering..
    Mvh Andreas

THX II kalibratør. Projektor/TV.
    Software: Calman Pro og Lightspace
    Colorimeter: Klein K10A Spectroradiometer: Jeti 1501
    TPG: Murideo Fresco Six G og DVDO

Intermediate TorAtle sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2003
    Poster
    1,043
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    CD kundeservice opplyser følgende pr. 9/2-07:
    C+film HD (Mpeg-2): dette hadde CD ingen opplysninger om faktisk :? (bytter til Mpeg-4 innen kort tid)
    C+ Sport HD (Mpeg-4): 14 mb bitrate
    Voom HD (Mpeg-4): 14 mb bitrate
    Discovery HD (Mpeg-4): 14 mb bitrate

De kommende HD kanalene vil også ligge 14mb bitrate mpeg-4.
    God info, Mui. 14mb synes jeg er ganske brukbart. Realtime-encoding er ikke like effektivt - godt at CD har satt av såpass båndbredde.

Medlem siden
    Sep 2006
    Sted
    Lunner/Hadeland
    Poster
    2,709
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av TorAtle
    God info, Mui. 14mb synes jeg er ganske brukbart. Realtime-encoding er ikke like effektivt - godt at CD har satt av såpass båndbredde.
    Bitraten skal være variabel. Den varierer helt opp til 20Mbit/s (har lest rapporter fra noen som har målt med DVB-S2 PC kort). Siden det også er H.264 og ikke MPEG2 så antar jeg at den største kvalitetsbegrensningen er innholdet TV kanalene leverer. Det er jo ikke alle HD kameraer og tape formater som er like bra. HDV er jo noe av det dårligste(regnes som SD av Discovery,BBC osv) men HD CAM har heller ikke full oppløsning på tape formatet (det er 1440x1080 3:1:1 og i tillegg lagres det komprimert på tape).

Det er antagelig gjennomsnittsbitraten som er rundt 14Mbit/s.
    Et DVB-S2 mux har plass til ca. 48Mbit/s. Siden det sendes 3 kanaler i hvert av HD muxene til Canal Digital så blir det ca. 16Mbit/s i snitt pr. kanal.

CANAL+ FILM HD i MPEG2 har jeg klart å måle med en gammel Nokia og den har ca. 18Mbit/s video.

En annen sak er at jo mindre TV'n er desto vansligere er det sannsynligvis å se forskjell mellom god SD og
    HD signal. Det er jo ikke mange TV'er som har 1920x1080 pixler enda heller.
    Jeg ser bra forskjell mellom SD&HD med Pioneer 507XA på 2.5m avstand. NRK SD er veldig bra (hvertfall det NRK har produsert selv). Pioneeren er veldig snill med dårlige SD signaler også.

Intermediate bomholt sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2005
    Poster
    1,420
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av bomholt
    Foreløpig inntrykk her er at HDMI er også best med SD kanalene. Brukte først den scart kontakten som fulgte med, men skiftet deretter til en Monster av god kvalitet. For meg virker det i alle fall som om alle kanalene er best med HDMI. Skjermen min er forresten Panasonic 42PV600
    Tror nok årsaken til at jeg opplevde SD kanalene bedre med HDMI, var fordi når HD er aktivert så får man ikke RGB med scart. Dette er veldig dumt. Ser at når jeg deaktiverer HD og setter scart til RGB blir det klart bedre. Har ikke gjort en sammenlign med SD kanaler med HDMI vs. scart med RGB. Det er jo litt vanskelig å sammenligne siden man må endre en del i menyen.
    Kanskje det er best å bruke komponent til SD og HDMI til HD?

Har også det nevnte problemet med formatet, mye vises i 4:3. Kan selvfølgelig endre på det ved å trykke på HD knappen, men slik burde det ikke være. Med scart så er formatet riktig.

Er det slik at når man har laget favoritt liste, så kan man verken slette eller endre den? Greit å vite før man lager en.

Side 9 av 43 FørsteFørste ... 5 6 7 8 9 10 11 12 13 19 29 39 ... SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •