Canal Digital : Nå er HD-mottakeren her - Side 8

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 8 av 43 FørsteFørste ... 4 5 6 7 8 9 10 11 12 18 28 38 ... SisteSiste
Viser resultater 141 til 160 av 850
    Newcomer
    Medlem siden
    Feb 2007
    Poster
    31
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Da var min også på plass. Er desverre ikke så "opp i skyene" som enkelte andre. Bildet er bra, men synes ellers det er en litt "fattig" tuner, egentlig som forventet. Prøvde Humax HDCI2000 i sommer, og det er trist at ikke gode tunere kan brukes med CD HD.

Merker at lyden på C+HD er veldig svak, på Discovery HD er den veldig bra.
    Bilde:
    Kjører via HDMI og har prøvd både 108i0 og 720p uten å se noen forskjell. Har ellers både HDD/DVD og Xbox360 koblet via comp. til Denon receiver som igjen er koblet til comp. inngang på Samsung LE40M61. Synes SD kanaler er noe bedre, men opplever "rariteter" på bildeformatene. Der de tidligere har vært 16:9 stort sett hele tiden, er det nå stadige forandringer på NRK2, TVN, TV2 bla og spesielt reklameinnslag blir 4:3. Kan ikke erindre å hatt det sånn tidligere. Så på America Funniest Videos i stad, og da var det bildet 4:3. Switcha over til comp og da var det 16:9...

Fjernkontrollen: Enten er min ødelagt, eller det er noe "hakkanes galt" med tuner. Driten reagerer knapt. Har prøvd andre batterier, også "bedt Fader Vår", uten at det gjaldt nevneverdig. Andre som har sliti med kontrollen? Skal nå prøve å programere Logitech Harmony kontrollen min, så får vi se om det hjelper. Grrr?

Newcomer Svein2 sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2006
    Poster
    98
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Puckern
    Da var min også på plass. Er desverre ikke så "opp i skyene" som enkelte andre. Bildet er bra, men synes ellers det er en litt "fattig" tuner, egentlig som forventet. Prøvde Humax HDCI2000 i sommer, og det er trist at ikke gode tunere kan brukes med CD HD.

Merker at lyden på C+HD er veldig svak, på Discovery HD er den veldig bra.
    Bilde:
    Kjører via HDMI og har prøvd både 108i0 og 720p uten å se noen forskjell. Har ellers både HDD/DVD og Xbox360 koblet via comp. til Denon receiver som igjen er koblet til comp. inngang på Samsung LE40M61. Synes SD kanaler er noe bedre, men opplever "rariteter" på bildeformatene. Der de tidligere har vært 16:9 stort sett hele tiden, er det nå stadige forandringer på NRK2, TVN, TV2 bla og spesielt reklameinnslag blir 4:3. Kan ikke erindre å hatt det sånn tidligere. Så på America Funniest Videos i stad, og da var det bildet 4:3. Switcha over til comp og da var det 16:9...

Fjernkontrollen: Enten er min ødelagt, eller det er noe "hakkanes galt" med tuner. Driten reagerer knapt. Har prøvd andre batterier, også "bedt Fader Vår", uten at det gjaldt nevneverdig. Andre som har sliti med kontrollen? Skal nå prøve å programere Logitech Harmony kontrollen min, så får vi se om det hjelper. Grrr?

Tildels enig med deg.
    Etter at den første wow-opplevelsen med det glimrende bildet har gitt seg, sitter også jeg igjen med ett inntrykk av en "jalla" tuner. Den gamle PVR tuneren min virker kvalitetsmessig mye bedre. Jeg bruker den i tillegg til den nye. Noe som ikke burde vært nødvendig.

Problemet 4-3, 16-9 har også jeg. Sender forskjellig format i hytt og pine. Har ikke fått til å stille til 16-9 i menyen (hvis det er mulig).
    Men har du i tillegg bedt fadervår er vi nok sjanseløse

Fjernkontrollen og lyden på min virker helt greit.

Men jeg er ihvertfall i gang med HD sendinger, selv om det blir nok en annen tuner så fort de kommer med noe.

Newcomer ice sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2004
    Poster
    160
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hei

Ha koblet opp min nye CD HD dekoder mot en Samsung 40” LCD (LE40M61) via HDMI og Scart(PAL)

Har noen spørsmål angående dette.

Når jeg lar dekoderen/TV stå på HDMI inngangen og blar meg gjennom kanalene må jeg hele tiden bruke
    ”HD” knappen på fjernkontrollen får å få skikkelig 16:9 visning på skjermen?

Det varierer veldig fra kanal til kanal. Funker bedre via scart men da må jeg jo switche TV’en mellom
    Scart og HDMI når jeg går fra SD til HD kanaler?

Bildet er ganske mye lysere enn mine andre signalkilder (Cambridge DVD89 og Panasonic Blue Ray spiller),
    finnes det noen justering på dekoder for dette?

Ved en tilfeldighet i går kveld (hehe) var jeg innom noen kanaler med XXX sendinger og da resatte tuneren seg etter noen sekunder og startet opp på en helt annen kanal?

Dette skjedde på to av film kanalene

Er det ikke mulig og sortere favorittlista?

Newcomer
    Medlem siden
    Oct 2005
    Poster
    111
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Smile

Da har jeg også fått min HD tuner i hus. Vær oppmerksom på HD tuneren ankommer gjerne en til to dager før man får en hentelapp. Det lønner seg å kontakte CD for sendingsnr. Min ankom postkontoret tirs. 6/2 kl. 17.36 (Tønsberg). Onsdagen etter hadde jeg ennå ikke fått hentelapp. Jeg sjekket selv med sendingsnr. på posten.no og da var den kommet. Hentelappet ligger vel i postkassen i dag torsdag 8/2 tenker. Så, sjekk på hos posten.no så går det raskere.

Nå, over til selve HD tuneren. Koblet alt til og lot kortet stå i og slo på tuneren. Fulgte anvvisningen med kanalsøk osv. Deretter må tuneren stå på en stund på kanal Tv2 el. TVN for SW oppdatering (hos meg tok det under en time).

Har koblet Scart til 32" tjukkas tv og HDMI (med DVI overgang) til projektor PD AMO MK II og 86" lerret med 720p innstilling. Lydkabel via digital coax/SPDIF til Sourround forsterkeren (5:1 AC DD). Testet også 1080i uten å se forskjell. Ingen vits i at projektoren skal nedskalere til 540p først og så til 720p. Har du 720p projektor så la den stå på 720p.

Bilde fra projektor:
    SD kanalene som NRK, TV2 og TVN ser ganske bra ut. NRK har jo høyest bitrate og det synes. Alle andre kanaler med lav bitrate er ikke mye å skryte av men helt greit. Sportsendinger på NRK/Tv2 skal jeg se fra projektoren heretter. De-interlacingen fra PJ gjør jobben bra på 576i sendinger.

HD kanalene ser bra ut men ikke imponerende. C+ Film HD har noe støy ("maurtue" effekt), dette skal visst være 18/19 mb i bitrate? C+ Sport har jeg ikke fått sett ennå da de ikke viser noe på kvelden. Her gleder jeg mest til å se på PL til helgen.

Discovery HD og Voom er bra men jeg trodde det skulle være skarpere. Ingen støy å observer her men likevel er bilde litt soft synes jeg. Skulle tro jeg brukte component kabler og ikke HDMI. Jeg har sett mye HD filmer og annet HD opptak fra før i mpeg-2 opptil 23 mb bitrate. De beste opptakene jeg har er i 19 mb bitrate (eks; philips.demo.colors.of.miami.1080i i 19 mb bitrate. En HD demo video som lovlig kan lastes ned via fildeling). Så for meg er ikke HD nå særlig "wow" lengere. Man blir vant til det men gremmes over dårlige SD sendinger. Med stort lerret vil dårlig kvalitet lett synes. Oppskalert DVD filmer
    på en god DVD spiller viser bedre bilde enn C+ Film kanalene.

Bilde fra vanlig TV (SD):
    Bildekvalitet er bedre enn den gamle tuneren jeg har på de ordinære SD kanalene. Det går an å se alle HD kanalene via scart til vanlig CRT TV med max bildekvalitet. Selv om de som ikke har en HD TV/projektor kan få utbytte av HD kanalene likevel :-).

Er det verdt å bytte til CD HD tuner? Ja, så absolutt! Husk at den også kan vise digitalt bakkenett sendinger (DVB-T) i mpeg-2/4 når dette kommer i løpet av 2007. Da sparer man en boks til :-).

Jeg har ikke hatt noe problemer av noe slag. Fjernkontrollen er helt grei, kanalskifte går raskt (innen 1 sek. som jeg er vant til fra CD sin CD 7000 tuner). 16:9 og 4:3 format har jeg heller ingen problemer med. Kanalskifte gjøres enkel og greit med P+ og P- eller trykke på kanalnr. Så, jeg er førnøyd. Verdt de 2000,- tuneren koster.

Lurer på om hvor god kvalitet denne HD tuneren er i forhold til andre merker. Kan man få bedre bilde med annen HD tuner? Eller leverer ikke CA bedre kvalitet på HD sendingene?

Vær oppmerksom på at dere skal ikke bruke den gamle kortet (for Entertain kunder), kun det nye som fulgte med HD tunere.

Newcomer
    Medlem siden
    Oct 2005
    Poster
    111
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Svein2

Problemet 4-3, 16-9 har også jeg. Sender forskjellig format i hytt og pine. Har ikke fått til å stille til 16-9 i menyen (hvis det er mulig).
    Men har du i tillegg bedt fadervår er vi nok sjanseløse
    ...
    Kan dette problemet oppstå når man ikke har en ren 1280x720 oppløsning? HD sendinger går jo i 720p eller 1080i. Oppløsninger som feks. 1366x768 kan TV'en kanskje ikke bestemme seg for 16:9 el. 4:3 sendinger? Jeg har 720p projektor og jeg opplever ikke disse problemene.

Intermediate TorAtle sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2003
    Poster
    1,043
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Mui27
    Har koblet Scart til 32" tjukkas tv og HDMI (med DVI overgang) til projektor PD AMO MK II og 86" lerret med 720p innstilling. Lydkabel via digital coax/SPDIF til Sourround forsterkeren (5:1 AC DD). Testet også 1080i uten å se forskjell. Ingen vits i at projektoren skal nedskalere til 540p først og så til 720p. Har du 720p projektor så la den stå på 720p.

Bilde fra projektor:
    SD kanalene som NRK, TV2 og TVN ser ganske bra ut. NRK har jo høyest bitrate og det synes. Alle andre kanaler med lav bitrate er ikke mye å skryte av men helt greit. Sportsendinger på NRK/Tv2 skal jeg se fra projektoren heretter. De-interlacingen fra PJ gjør jobben bra på 576i sendinger.
    Du sender 720p over HDMI til PJ, så det skjer ingen de-interlacing i PJ.

Er det verdt å bytte til CD HD tuner? Ja, så absolutt! Husk at den også kan vise digitalt bakkenett sendinger (DVB-T) i mpeg-2/4 når dette kommer i løpet av 2007. Da sparer man en boks til :-).
    Neppe. Digitalt bakkenett vil også trenge et abonnement.

Active
    Medlem siden
    Dec 2003
    Poster
    485
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    I forhold til 16:9 vs 4:3 så tror jeg årsaken til "forvirringen" er at på f.eks. komponent blir det ikke sent styresignal til TV-en som gjør at denne switcher til riktig visning. SCART og HDMI gjør dette ofte automatisk slik at reklame på TV2 blir vist i 4:3, mens hovedsending i 16:9. Det er fortsatt mye som sendes i 4:3 spesielt en del programmer, mens nyere sendinger går i 16:9.

På en del tunere kan man også stille inn om den skal alltid 16:9, eller bare for de som sendes i 16:9. Dette er nok ikke mulig på de minimalistiske CD-tunerne.

Newcomer ice sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2004
    Poster
    160
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Svar fra CD

Hei igjen

Ca ti minutter etter at jeg svarte på din forrige mail, fikk vi en
    oppdatering på disse dekoderene.

Når det gjelder tv formatet, så lagrer det seg ikke, grunnet en
    softwarefeil, dette er noe som vil bli rettet på ved neste
    softwareoppgradering.

Og så må jeg bare beklage feilinformasjon, finner ikke heller noen
    mulighet til å stille lys på dekoderen.

Kan ikke sortere favorittlisten, men må legge den slik man vil ha den med
    en gang.

Intermediate Bobben1 sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2006
    Sted
    Lunner/Hadeland
    Poster
    2,709
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av akseln
    I forhold til 16:9 vs 4:3 så tror jeg årsaken til "forvirringen" er at på f.eks. komponent blir det ikke sent styresignal til TV-en som gjør at denne switcher til riktig visning. SCART og HDMI gjør dette ofte automatisk slik at reklame på TV2 blir vist i 4:3, mens hovedsending i 16:9. Det er fortsatt mye som sendes i 4:3 spesielt en del programmer, mens nyere sendinger går i 16:9.

På en del tunere kan man også stille inn om den skal alltid 16:9, eller bare for de som sendes i 16:9. Dette er nok ikke mulig på de minimalistiske CD-tunerne.
    Det kan de sikkert fikse i software ved å la dekoderen signallere feil format via HDMI (dvs. alltid 16:9). Problemet er at bildet vil bli forvrengt men mange har jo vendt seg til dette (inkludert meg selv).

Newcomer ThorES sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2006
    Poster
    11
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Nå fikk jeg også min hddekoder i posten, noe jeg var ganske overrasket over da jeg bestilte for bare 5 dager siden

Men har et problem med hd kanalene, canal+ film hd fungerer helt fint, men på de andre (discovery hd, voom og sport hd) får jeg bare lyd og tekst :???:

Har koblet dekoderen gjennom min Denon 3806 og videre til tven min, panasonic TH-42PV60.

Noen som vet hva jeg har gjort galt?

Newcomer
    Medlem siden
    Jul 2005
    Poster
    11
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Fikk installert min i går kveld, men lurer på et par ting etter å ha lest manualen.
    Scart Aux støtter visst nok RGB inn. Funker denne bare ved bruk av scart ut til TV, eller vil det være muligheter for å få dette innsignalet ut via HDMI? Fjernkontrollen har en AUX inn knapp oppe til venstre som per dags dato ikke gjør noen verdens ting.

Newcomer
    Medlem siden
    Feb 2007
    Poster
    31
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av ThorES
    Nå fikk jeg også min hddekoder i posten, noe jeg var ganske overrasket over da jeg bestilte for bare 5 dager siden

Men har et problem med hd kanalene, canal+ film hd fungerer helt fint, men på de andre (discovery hd, voom og sport hd) får jeg bare lyd og tekst :???:

Har koblet dekoderen gjennom min Denon 3806 og videre til tven min, panasonic TH-42PV60.

Aner ikke, men sitter med en feeling av at vi er prøvekaniner for noe billig shit... Får tilsendt ny, da min låser seg hvert 5 minutt. Slår jeg av med av/på knappen på tuner - så funker den fint i max 5 min, deretter er alt låst. Håper jeg ikke er så negativ når jeg får ny - for bildene er jo bra.

Medlem siden
    Nov 2006
    Poster
    11
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Puckern
    Aner ikke, men sitter med en feeling av at vi er prøvekaniner for noe billig shit... Får tilsendt ny, da min låser seg hvert 5 minutt. Slår jeg av med av/på knappen på tuner - så funker den fint i max 5 min, deretter er alt låst. Håper jeg ikke er så negativ når jeg får ny - for bildene er jo bra.
    Hmm, tror faktisk jeg har for dårlig signal, fikk opp ett enkelt stillbilde et sekund...

Virker litt billig denne saken her ja, viss jeg slår den av så vil den ikke på igjen, står bare 8888 i diplayet så dør den igjen etter noen sekund. Ordner seg bare om jeg tar ut kontakten i noen minutter og plugger i igjen..

Newcomer
    Medlem siden
    Sep 2006
    Poster
    36
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ja, dette er noe billig møl. Jeg kommer til å være kjapp med å bytte den ut når vi får muligheten til det.

MEN, bildene er jeg fornøyd med. Så akkurat litt på rerun av M'boro-Arse, og så da for første gang hvordan fotballen vil ta seg ut. Og alt jeg kan si er; JEG GLEDER MEG! Det er herlig å se en fotballkamp, hvor det ikke er blasse farger +++.

Ellers må jeg si at jeg nyter Discovery HD, og at jeg bruker tiden nå på å finne best mulig innstillinger på TV'en så jeg får glede av HD fullt ut. Voom kanalen har jeg fortsatt til gode å få noen særlig oversikt over. Er allerede lei av damene på catwalken

Newcomer
    Medlem siden
    May 2005
    Poster
    12
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av ThorES

HDCP problematikk ???

Medlem siden
    Sep 2006
    Sted
    Lunner/Hadeland
    Poster
    2,709
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av otkristo
    HDCP problematikk ???
    Det tror jeg ikke er sannsynlig siden han ser underteksten. Hadde dette vært HDCP så hadde heller ikke underteksten vært synlig siden mottageren legger teksten på det digitale videosignalet.

Medlem siden
    Nov 2006
    Poster
    11
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Nei, tror det er dekoderen som ikke fungerer som den skal, fikk akkurat inn alle hd kanalene, men så begynnte bilde å hakke og tilslutt forsvinne helt..

Dessuten klikker den totalt når jeg slår den på standby med kontrollen, går ikke ann å slå den på igjen, bare slår seg helt av. Da må jeg ta ut å inn strømkontakten et par ganger før det endeli kommer opp "init" på dekorderen og den fungerer igjen..

Nei, dette var dårlige greier, tenker det blir en telefon til CD i morgen :|

Newcomer
    Medlem siden
    Sep 2006
    Poster
    36
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hvilke HD kanaler har dere tilgjengelig, egentlig?

Grunnen til at jeg spør er at jeg har C+ Film HD, C+ Sport HD, Voom HD og Discovery HD. MEN, istad så jeg reklame for et par serier og en film på C+ HD. Hvor er denne kanalen? Den var synlig på kanallisten tidligere, da jeg brukte mottakeren som nå er pensjonert, men nå er den altså ikke å se.

Hva er greia? C+ HD er jo ikke oppført som en av HD kanalene, om jeg husker rett, men hvorfor reklamerer dem isåfall for serier og filmer som går på denne kanalen?

Medlem siden
    Sep 2006
    Sted
    Lunner/Hadeland
    Poster
    2,709
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av mabbutt
    Hvilke HD kanaler har dere tilgjengelig, egentlig?

Grunnen til at jeg spør er at jeg har C+ Film HD, C+ Sport HD, Voom HD og Discovery HD. MEN, istad så jeg reklame for et par serier og en film på C+ HD. Hvor er denne kanalen? Den var synlig på kanallisten tidligere, da jeg brukte mottakeren som nå er pensjonert, men nå er den altså ikke å se.

Hva er greia? C+ HD er jo ikke oppført som en av HD kanalene, om jeg husker rett, men hvorfor reklamerer dem isåfall for serier og filmer som går på denne kanalen?
    CANAL+HD har byttet navn til CANAL+FILM HD. Det er samme kanal bare nytt navn.
    Det ble byttet navn når CANAL+ SPORT HD startet.

Newcomer
    Medlem siden
    Sep 2006
    Poster
    36
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Bobben1
    CANAL+HD har byttet navn til CANAL+FILM HD. Det er samme kanal bare nytt navn.
    Det ble byttet navn når CANAL+ SPORT HD startet.
    Det var det jeg følte meg sikker på at jeg hadde fått med meg, men siden det foreløpig er et svært tynt sendeskjema på C+ Film HD, så ble jeg usikker.

Men da er det jo greit

Side 8 av 43 FørsteFørste ... 4 5 6 7 8 9 10 11 12 18 28 38 ... SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •