Canal Digital : Nå er HD-mottakeren her - Side 7

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 7 av 43 FørsteFørste ... 3 4 5 6 7 8 9 10 11 17 27 37 ... SisteSiste
Viser resultater 121 til 140 av 850
    Intermediate Bobben1 sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2006
    Sted
    Lunner/Hadeland
    Poster
    2,709
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Sitat Opprinnelig postet av ice
    Jeg har en Samsung LE40M61 med 1 HDMI inngang.

Skal kjøre både Cambridge DVD89 og HD dekoderen mot den og min Yamaha RX-V659 har ikke HDMI switch.

Bør jeg kjøre HDMI rett fra HD Dekoderen og komponent fra Cambridgen....i 720p.

Jeg må vel kjøre HDMI fra HD dekoderen pga HDCP eller funker det med komponent også....?

Eller bør jeg kjøpe meg en "billig" HDMI switch?
    Koble til både HDMI og komponent fra HD boksen så kan du selv veksle mellom inngangene på TV for å se om du ser noen forskjell.

Jeg har forsøkt komponent og det fungerer helt greit. Har koblet opp både komponent og HDMI fra HD boksen mot Pioneer 507XA for å se om det er noen forskjell men jeg sliter med å se noen forskjell. Det er uansett utrolig bra bilder. Har sett Tottenham-Man U. i reprise nå og det er rett og slett veldig bra. Klarer ikke å se komprimeringsstøy. Det eneste som kan sees er interlacingen som gjør at oppløsningen faller betydelig når kamera
    panorerer. Så lenge Engelskmennene produserer Premier League interlaced så vil det jo se ut som oppløsningen varierer hele tiden.

Det er også en grøsser på CANAL+ FILM HD nå som også har vanvittig bra bilder.

Jeg har heller ikke HDMI switching i A/V receiver men vurderer nå å kjøre komponent gjennom A/V receiver siden det fungerer mye bedre enn jeg regnet med. Det er også praktisk å kjøre signalet gjennom A/V receiveren.

Intermediate bomholt sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2005
    Poster
    1,420
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Bobben1
    Koble til både HDMI og komponent fra HD boksen så kan du selv veksle mellom inngangene på TV for å se om du ser noen forskjell.

Jeg har forsøkt komponent og det fungerer helt greit. Har koblet opp både komponent og HDMI fra HD boksen mot Pioneer 507XA for å se om det er noen forskjell men jeg sliter med å se noen forskjell. Det er uansett utrolig bra bilder. Har sett Tottenham-Man U. i reprise nå og det er rett og slett veldig bra. Klarer ikke å se komprimeringsstøy. Det eneste som kan sees er interlacingen som gjør at oppløsningen faller betydelig når kamera
    panorerer. Så lenge Engelskmennene produserer Premier League interlaced så vil det jo se ut som oppløsningen varierer hele tiden.

Det er også en grøsser på CANAL+ FILM HD nå som også har vanvittig bra bilder.

Jeg har heller ikke HDMI switching i A/V receiver men vurderer nå å kjøre komponent gjennom A/V receiver siden det fungerer mye bedre enn jeg regnet med. Det er også praktisk å kjøre signalet gjennom A/V receiveren.
    Støtter komponent utgangen 720p og 1080i? Trodde man måtte bruke HDMI utgangen for å se HD p.g.a. HDCP.

Newcomer
    Medlem siden
    Feb 2005
    Poster
    130
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Komponent og 720p

Har koblet opp mot prosjektor med komponent og da kommer det i alle fall opp på lerretet at signalet er 720p/50Hz. og bildet på prosjektoren er også meget bra.

Hva er kriteriene for HDTV? Er det kun oppløsningen, eller er det mer som skal til for å kalle det HD?

Medlem siden
    Sep 2006
    Sted
    Lunner/Hadeland
    Poster
    2,709
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av bomholt
    Støtter komponent utgangen 720p og 1080i? Trodde man måtte bruke HDMI utgangen for å se HD p.g.a. HDCP.
    Har testet både 720p og 1080i via komponent. Det er ikke noe problem.

Medlem siden
    Sep 2005
    Poster
    1,420
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Har testet både 720p og 1080i via komponent. Det er ikke noe problem.
    Så dersom man ønsker å se SD i 576i (som jeg regner er bedre om man har en god skjerm), så må man bruke scart utgangen?

Medlem siden
    Sep 2006
    Sted
    Lunner/Hadeland
    Poster
    2,709
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av bomholt
    Så dersom man ønsker å se SD i 576i (som jeg regner er bedre om man har en god skjerm), så må man bruke scart utgangen?
    Det ser ut til å stemme.

Tror dette er vanlig på HD mottagerene for etter hva jeg
    har lest så fungerer Humax HDCI-2000 og Pace DS810XE
    på samme måten.

Newcomer Håkon sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2003
    Poster
    119
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

tester

Til Bobben1

Bra med slike tilbakemeldinger, håper flere som får sine HD tunere kan legge ut erfaringer, og f eks knytt opp til ulike prosjektorer, jeg har TX200 f eks.

Sitter litt og venter med å legge inn bestilling, synest 2000,- var drøyt, håpet på 10 kr tilbud

Newcomer
    Medlem siden
    Feb 2007
    Poster
    31
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Noen som vet om postsendinga er i oppkrav? Må i så fall hjem(før jobben er ferdig!) og hente noen gryn, da jeg vet det ikke er 2 laken på konto'nops:

Newcomer
    Medlem siden
    Nov 2003
    Poster
    244
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ikke i oppkrav. Bare å hente som en vanlig servicepakke.

Hentet min for etpar timer siden, og ble sittende å se på Discovery HD. Fantastisk bra bildekvalitet, spesielt på denne og Voom HD. På Film HD går det foreløpig bare en loop med filmklipp, men det ser meget lovende ut.

Kjører forøvrig 1080i over HDMI til en 506XDE. Synes 1080i var knepent bedre enn 720p, men det kan være placeboeffekten som slår inn SD-kanalene ser ikke veldig bra ut over HDMI, så tenkte å prøve med scart på disse. Bare så kjipt å måtte skifte input på TV-en når man bytter fra SD- til HD-kanaler.
    Hjemmekino: Samsung 75" KS8005 - Samsung UBD-K8500 - Apple TV - Chromecast - Sonos all around
    Stue:
    Samsung 65" JU7005 - Apple TV - Chromecast - Sonos playbar

Intermediate
    Medlem siden
    Sep 2005
    Poster
    909
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    er det noen digitale lyd-utganger på tuneren eller er det bare hdmi og analog lyd?

Medlem siden
    Sep 2006
    Sted
    Lunner/Hadeland
    Poster
    2,709
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Jensen84
    er det noen digitale lyd-utganger på tuneren eller er det bare hdmi og analog lyd?
    Det er digital coax/SPDIF.
    http://prylportalen.mkf.se/ArticlePa...MKF713/box.pdf

En ting kanskje ikke alle er klar over er at mottageren kan motta
    MPEG2/MPEG4 HD&SD sendinger i DVB-T. Det er derfor mulig å motta DVB-T testsendingene også etter at de bytter til MPEG4 ( NRK skal jo ikke kodes).

Medlem siden
    Sep 2005
    Poster
    1,420
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    En ting kanskje ikke alle er klar over er at mottageren kan motta
    MPEG2/MPEG4 HD&SD sendinger i DVB-T. Det er derfor mulig å motta DVB-T testsendingene også etter at de bytter til MPEG4 ( NRK skal jo ikke kodes).
    Dette fikk jeg meg da jeg leste bruksanvisningen og det var en gledelig nyhet. Da er prisen på dekoderen faktisk ikke så verst. Regner med at dekodere til DVB-T vil koste minst 1000 kr. Viser det seg at DVB-T får et konkurransedyktig tilbud etter hvert kan man enkelt bytte over.

Newcomer Svein2 sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2006
    Poster
    98
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Fikk min HD Tuner i dag og parabolhode med fire utganger, rom 2 tuner kom ikke, men er vel rett rundt hjørnet. Bestilte den 2 feb, så jeg syns det gikk ganske fort.

Har en Tuner med harddisk nå som jeg tenkte å bruke på en antenneutgang, er helt avhengig av den, Kobler den til TV med en vanlig scartkabel.

HD tuner`n kobler jeg på HDMI inngangen på TV`n.

Problemet er at jeg bare har en HDMI inngang, skulle hatt en til DVD/hjemmekinoanlegget, men bruker scart til jeg får meg en HDMI Hub, (er det det heter?).

Tror nesten jeg må flekse ut fra jobben og begynne, spennende dette. :-D

Intermediate OleM sin avatar
    Medlem siden
    Jul 2003
    Poster
    4,162
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Endelig har mottakeren kommet. Denne gangen var det heldigvis HD-mottakeren som var kommet..
    Da blir det hjem og koble.:-D

Newcomer Svein2 sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2006
    Poster
    98
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    HELT UTROLIG BRA BILDE.

Syns jeg hadde bra bilde før å, men dette var over all forventning.
    Tydelig hva slags signaler disse flatTV ene er bygd for. Synd det ikke er flere HD kanaler, blir nok veldig bortskjemt ettervært.

Et tips til de som kobler til via HDMI kabel, ikke slå av den utgangen i innstillinger, det blir det helt mørkt gitt, da må du inn med en scartkabel for å få den på igjen. ops:
    Nesten litt flaut men det er utrolig hva man får til enkelte ganger.

Newcomer
    Medlem siden
    Feb 2005
    Poster
    130
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Håkon
    Til Bobben1

Bra med slike tilbakemeldinger, håper flere som får sine HD tunere kan legge ut erfaringer, og f eks knytt opp til ulike prosjektorer, jeg har TX200 f eks.

Sitter litt og venter med å legge inn bestilling, synest 2000,- var drøyt, håpet på 10 kr tilbud
    Har koblet opp Tuneren til min Hitachi pj-tx200 med komponent. Det ble ,etter min mening, et meget godt resultat. Ellers så er det HDMI + scart til pv60`n.
    Ble faktisk også overrasket over hvor gode bilder det ble på "ikke HD-kanalene" på prosjektoren, selvfølgelig avhengig av sendingskvalitet.

Medlem siden
    Sep 2003
    Poster
    119
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Til Scooby doo

Takk, har du prøvd tuneren mot tx-200 med hdmi, ser noen andre som har prøvd den mot projektor med hdmi og comp. SD kanaler virker bedre med comp, men HD kanaler virker bedre med hdmi, eller?

spørs om jeg klarer å vente, legger kanskje inn en bestilling, jeg har jo tross alt entertain allerede

Newcomer
    Medlem siden
    Feb 2005
    Poster
    130
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Håkon
    Til Scooby doo

Takk, har du prøvd tuneren mot tx-200 med hdmi, ser noen andre som har prøvd den mot projektor med hdmi og comp. SD kanaler virker bedre med comp, men HD kanaler virker bedre med hdmi, eller?

spørs om jeg klarer å vente, legger kanskje inn en bestilling, jeg har jo tross alt entertain allerede
    Nei, har ikke prøvd HDMI til prosjektoren, da denne allerede er koblet til med komponent fra forsterker(Har ikke HDMI på forsterker). Må ha en 10 m HDMI kabel til prosjektoren(Koster jo noen kr.), så vil derfor gjerne høre andres erfaring med de forskjellige kablene. Dersom det ikke er stor forskjell kan jeg jo sløse bort disse pengene på noe annet....

Active Jano sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2002
    Poster
    388
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Mui27
    CD har samlet opp alle bestillingene inntil 31/1 og sendt bestillingen videre tikl Sverige. Så det har ingenting å si om du har bestilt 14/1 eller 30/1. Alle som har bestilt inntil den 31/1 vil få HD tuneren først.
    Jeg bestillte 2/2 og min ligger på det lokale postkontoret, hentes imorgen.

Medlem siden
    Sep 2003
    Poster
    119
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Scooby doo sa "Nei, har ikke prøvd HDMI til prosjektoren, da denne allerede er koblet til med komponent fra forsterker(Har ikke HDMI på forsterker). Må ha en 10 m HDMI kabel til prosjektoren(Koster jo noen kr.), så vil derfor gjerne høre andres erfaring med de forskjellige kablene. Dersom det ikke er stor forskjell kan jeg jo sløse bort disse pengene på noe annet...."

Passer kanskje ikke inn her men tror tx-200 funker bedre med hdmi, har lest det, selv har jeg dvd med hdmi og x-box med comp. hdmi går direkte og jeg vurdere å kjøpe en hdmi swich for dvd, playstation 3 og HD tuner med Hdmi viss dette er best.

Canal digital HD tuneren sier flere nå funker bra med comp. få vente til flere få testet den

Side 7 av 43 FørsteFørste ... 3 4 5 6 7 8 9 10 11 17 27 37 ... SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •