Canal Digital : Nå er HD-mottakeren her - Side 6

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 6 av 43 FørsteFørste ... 2 3 4 5 6 7 8 9 10 16 26 36 ... SisteSiste
Viser resultater 101 til 120 av 850
    Intermediate bomholt sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2005
    Poster
    1,420
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Har nettopp hentet full parabol pakke med HD dekoderen på postkontoret. Regnte ikke med å få den så kjapt her i Bergen. Nå må jeg vente til antenne service kan installere for meg, så går nok noen dager med venting for meg. Litt kjedelig når jeg sitter med utstyret. Kan hende jeg prøver en midlertidig installering, men jeg er grønn på parabol.

Newcomer
    Medlem siden
    Feb 2005
    Poster
    130
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Wow??

Er ikke helt klar til å si WOW ennå, da jeg kun har sett litt på Discovery, en "WOW" får komme etter jeg har fått sett litt på de forskjellige HD kanalene.
    Det jeg hittil har sett på Discovery er jo meget bra da. Men har jo lyst til å få sett litt på filmkanalen også før jeg roper hurra og jippi og alt det der.

Intermediate Bobben1 sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2006
    Sted
    Lunner/Hadeland
    Poster
    2,709
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det sendes reprise av Premier League HD kamp på Canal+ Sport HD nå.
    (Boro-Arsenal). Det er vel også mange klipp på CANAL+ FILM HD og
    Ringenes Herre klippene skal være blandt de beste de beste siden de er produsert i en oppløsning som er dobbelt så høy som 1920x1080i. Ellers så vil jeg tro kvaliteten varierer fra film til film etter hvor god filmproduksjonen er.

På min Pioneer 507XA må jeg slå av all unødig støyreduksjon skal bildene bli bra på gode signaler. Spesiellt dårlig blir det med "intelligent DRE" på. Disse funksjonene er sannsynligvis til bruk ved dårlige signaler.

Intermediate TorAtle sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2003
    Poster
    1,043
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Wow!

Jeg klarte selvfølgelig ikke å vente, så tok fri fra jobben og koblet opp det nye vidunderet. Dette er griselekkert. Canal+ Film HD sender trailere av endel filmer nå (mens jeg skriver er det LOTR som går), og jeg vil tro at de aller fleste vil bli fornøyd. Et stort obs - husk at deinterlacing av 1080i ikke gjøres ordentlig av alle TV'er (jeg kjører mitt signal gjennom en VantageHD videoprosessor). Det finnes masse info om dette; søk på forumet.

En liten nedtur - ingen lyd over HDMI. Men en gledelig overraskelse - "hytteparabolen" min (Attisat, en flat kvadratisk plate på 53x53cm) har tilsynelatende ingen problemer med å motta gode nok signaler. Det snør tilogmed litt. Dette er i Oslo.

HDTV er her, dere

Edit: Har skrudd over på Canal+ Sport HD. Fotball i HD er en nytelse - veldig klare og fine bilder!!!

Newcomer
    Medlem siden
    Oct 2005
    Poster
    111
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av helseth
    Draaaaaaaaaaaaaammen. Der går det tregt.

Bestilte min tuner 14.1. Ringte kundeservice i dag og der stod det bestilt 31.1!!! Her er det noen som ikke har gjort jobben sin.
    CD har samlet opp alle bestillingene inntil 31/1 og sendt bestillingen videre tikl Sverige. Så det har ingenting å si om du har bestilt 14/1 eller 30/1. Alle som har bestilt inntil den 31/1 vil få HD tuneren først.

Intermediate Andreas21 sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2006
    Sted
    Drammen
    Poster
    3,730
    Takk & like
    Nevnt
    16 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Wow!!

Har sett litt på alle HD kanalene og må si jeg er imponert! Tilogmed fotball(som jeg ikke er noe fan av) blir intressant å se på! Filmklippene på Canal+HD ser meget bra ut, samme gjør Discovery HD og Woom! Skal se film på Canal+HD i kveld, det er i allefall helt sikkert!
    Mvh Andreas

THX II kalibratør. Projektor/TV.
    Software: Calman Pro og Lightspace
    Colorimeter: Klein K10A Spectroradiometer: Jeti 1501
    TPG: Murideo Fresco Six G og DVDO

Medlem siden
    Sep 2006
    Sted
    Lunner/Hadeland
    Poster
    2,709
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av TorAtle
    En liten nedtur - ingen lyd over HDMI.
    Slik jeg forstår det kan Sagem boksen sende både AC-3 downmix til PCM eller Dolby Digital over HDMI. Har du forsøkt med begge alternativer ?

Mener å ha lest på Svenske forums at det er lyd over HDMI.

Intermediate Andreas21 sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2006
    Sted
    Drammen
    Poster
    3,730
    Takk & like
    Nevnt
    16 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg har lyd over HDMI.:-D
    Mvh Andreas

THX II kalibratør. Projektor/TV.
    Software: Calman Pro og Lightspace
    Colorimeter: Klein K10A Spectroradiometer: Jeti 1501
    TPG: Murideo Fresco Six G og DVDO

Medlem siden
    Mar 2003
    Poster
    1,043
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Bobben1
    Slik jeg forstår det kan Sagem boksen sende både AC-3 downmix til PCM eller Dolby Digital over HDMI. Har du forsøkt med begge alternativer ?

Mener å ha lest på Svenske forums at det er lyd over HDMI.
    Du har helt rett - det funker. Jeg må ha surret litt her i gledesrusen

Interessant nok går samme fotballkamp på Sport 1 og Sport HD nå. Forskjellen er så stor at det er bare å le av. På den vanlige sendingen er det komprimeringsartifakter over det hele (i tillegg til den lave oppløsningen, selvsagt). Fotballfans kan bare glede seg!

Bortsett fra at boksen er stygg med et glorete display på fronten er det lite å sutre over

Medlem siden
    Mar 2003
    Poster
    1,043
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Et tips - videoprosesseringen i Sagen-boksen er naturlig nok ikke av beste sort. Jeg har testet fotballkamp i SD (Canal+Sport 1) på 1080i, 720p og 576p over HDMI. Såfremt man har en noenlunde oppegående TV, receiver med feks Faroudja videoprosessor eller en ekstern videoprosessor vil det derfor lønne seg å bruke analog utgang. Heldigvis er både HDMI-utgang og AUX SCART aktiv samtidig. Denne SCART-utgangen sender ut s-video eller kompositt. Dersom du har en SCART-->s-video kabel liggende, prøv derfor denne for å se om ikke bildet blir bedre. Hos meg er det stor forskjell.

Vi er tross alt nødt til å leve med SD-kanaler en lang stund til...

Newcomer
    Medlem siden
    Sep 2006
    Poster
    36
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Blir ør i huet av å lese kommentarene til dere som har fått mottakerne deres

Det ser ut til at jeg må vente til i morgen:

06.02.07 11.27 REGISTRERT OMLASTINGSTERMINAL 3169 STOKKE
    05.02.07 07.50 INNLEVERT POSTTERMINAL 0024 OSLO

So near, yet so far...! Det er ikke veldig langt fra Stokke til Larvik, for å si det mildt. Ugh.

Newcomer
    Medlem siden
    Feb 2007
    Poster
    31
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av mabbutt
    Blir ør i huet av å lese kommentarene til dere som har fått mottakerne deres

Det ser ut til at jeg må vente til i morgen:

06.02.07 11.27 REGISTRERT OMLASTINGSTERMINAL 3169 STOKKE
    05.02.07 07.50 INNLEVERT POSTTERMINAL 0024 OSLO

So near, yet so far...! Det er ikke veldig langt fra Stokke til Larvik, for å si det mildt. Ugh.

Ække langt fra Holmestrand til Drammen heller...so near, yet so far! COYS!

Medlem siden
    Sep 2006
    Sted
    Lunner/Hadeland
    Poster
    2,709
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Et tips - videoprosesseringen i Sagen-boksen er naturlig nok ikke av beste sort. Jeg har testet fotballkamp i SD (Canal+Sport 1) på 1080i, 720p og 576p over HDMI. Såfremt man har en noenlunde oppegående TV, receiver med feks Faroudja videoprosessor eller en ekstern videoprosessor vil det derfor lønne seg å bruke analog utgang. Heldigvis er både HDMI-utgang og AUX SCART aktiv samtidig. Denne SCART-utgangen sender ut s-video eller kompositt. Dersom du har en SCART-->s-video kabel liggende, prøv derfor denne for å se om ikke bildet blir bedre. Hos meg er det stor forskjell.

Vi er tross alt nødt til å leve med SD-kanaler en lang stund til...
    Det er kanskje 576i ut på component når HD signal er deaktivert ?

Ellers så er jeg litt nysgjerrig på om VantageHD prosessoren din fungerer med HDMI fra Sagem eller bruker du komponent inn på VantageHD ?

Det mest ideelle ville være om det kom en feature i mottageren hvor man selv kan velge at formatet skal sendes videre uendret/transparent så slipper man dobbel bildeprossesering.
    576i->576i
    720p->720p
    1080i->1080i

Problemet er kanskje at ikke alt ustyr støtter 576i over HDMI ?

Intermediate bomholt sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2005
    Poster
    1,420
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Dersom dekoderen er dårlig til oppskalere er det jo veldig synd man ikke kan sende 576i ut via HDMI for SD. Det er jo litt tungvint å bruke to forskjellig utganger. Komponent må vel være det beste? Må man slå av HDMI for å bruke komponent?
    Ellers så lurer jeg på hvilke oppløsning man bør velge. Jeg har en 768p skjerm (PV600), så da er 720p nærmest. Men dersom de fleste sendingene går i
    1080i, så bør man kanskje alikevel velge 1080i? Hva skjer hvis man velger
    720p og sendinger er i 1080i?

Newcomer
    Medlem siden
    Oct 2005
    Poster
    111
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Puckern
    Ække langt fra Holmestrand til Drammen heller...so near, yet so far! COYS!
    Amen!

Medlem siden
    Mar 2003
    Poster
    1,043
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Tungvint med 2 utganger? Det er en mer smidig løsning enn å måtte gå inn i menyen og de-aktivere HD eller sette 576p som oppløsning over HDMI ihvertfall.

Man kunne selvfølgelig ønske seg et valg der boksen sendte ut et native signal, men det skjer nok ikke. Ikke hadde det vært praktisk i bruk heller - ved kanalsurfing vil da plutselig ut-signalet endre seg med tilhørende re-sync'ing og HDMI handshaking - vi snakker mange sekunder med ventetid. Nei, spørs om det er en god ide.

Det finnes en egen kategori for videoprosessorer her på avforum - ta en tur dit og les litt.

Newcomer
    Medlem siden
    Feb 2005
    Poster
    130
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Tilkoblinger

Har nå koblet til scart og HDMI til tv`n og komponent til prosjektor. Og alt funker som det skal. Skal si det ble greit på prosjektoren også.

Dette begynner å se ut som: HURRA!!!!

Medlem siden
    Sep 2006
    Sted
    Lunner/Hadeland
    Poster
    2,709
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Tungvint med 2 utganger? Det er en mer smidig løsning enn å måtte gå inn i menyen og de-aktivere HD eller sette 576p som oppløsning over HDMI ihvertfall.

Man kunne selvfølgelig ønske seg et valg der boksen sendte ut et native signal, men det skjer nok ikke. Ikke hadde det vært praktisk i bruk heller - ved kanalsurfing vil da plutselig ut-signalet endre seg med tilhørende re-sync'ing og HDMI handshaking - vi snakker mange sekunder med ventetid. Nei, spørs om det er en god ide.

Det finnes en egen kategori for videoprosessorer her på avforum - ta en tur dit og les litt.
    Har fått boksen selv nå. Det ser ikke ut som den sender ut 576i på hverken komponent eller HDMI når HD signal er deaktivert. Jeg kan se Pioneeren reagerer på et eller annet fra component utgangen men det fungerer ikke. Dette er sikkert bare en software sak. Ikke akkurat noe stort problem for jeg syns også SD kanaler ser veldig bra ut på Pioneer 507XA.

Det er sannsynlivis ikke optimalt å la en boks til 2000kr gjøre skalering/deinterlacing når det (forhåpentligvis) sitter betydelig bedre bildeprosseseringskretser i TV eller projektor. Man får også dobbel bildeprossesering dersom HD dekoderen gjør 1080i om til 720p. Hvis det blir bedre bilder når boksen skalerer/deinterlacer HD signaler så tyder det sannsynligvis på dårlig (eller billig) bildeprossesering i TV/projektor.
    Det er sannsynligvis ingen fasit på hva som blir best så det beste er å forsøke seg fram.

Syns kanskje SD kanaler blir best på Pioneer når HD boksen kjører 720p ut men det avhenger sikkert mye av om det er sport eller film som vises.

Newcomer ice sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2004
    Poster
    160
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Min dekoder kommer ikke før i morgen så da blir det Blue Ray kveld med Elvis Costello konsert i HD....ikke så værst det heller....

Newcomer ice sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2004
    Poster
    160
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg har en Samsung LE40M61 med 1 HDMI inngang.

Skal kjøre både Cambridge DVD89 og HD dekoderen mot den og min Yamaha RX-V659 har ikke HDMI switch.

Bør jeg kjøre HDMI rett fra HD Dekoderen og komponent fra Cambridgen....i 720p.

Jeg må vel kjøre HDMI fra HD dekoderen pga HDCP eller funker det med komponent også....?

Eller bør jeg kjøpe meg en "billig" HDMI switch?

Side 6 av 43 FørsteFørste ... 2 3 4 5 6 7 8 9 10 16 26 36 ... SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •