Canal Digital : Nå er HD-mottakeren her - Side 43

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 43 av 43 FørsteFørste ... 3 13 23 33 39 40 41 42 43
Viser resultater 841 til 850 av 850
    Intermediate
    Medlem siden
    Oct 2008
    Poster
    779
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Sitat Opprinnelig postet av eltoro65
    SW v4.06 er den siste for HD tuneren. Sjekket på CD sine sider. Oppdateringen kom 23.sept 2008. Nå venter vi bare på oppdatering for PVR. Her venter ihvertfall jeg på en oppgradering av HDMI versjonen :-)

Er det slik att den HDMI versjonen som er på CD PVR tuneren i dag ikke leverer skikkelig suroundlyd over hdmi enda? Hvilken lyd format leverer denne tuneren via HDMI? Sender den DTS lyd via coax da? Er det bedre å bruke coax i forhold til dagens HDMI versjon? Ønsker jo å få best mulig lyd via en receiver med HDMI innganger, men viss CD PVR tuneren ikke sender DTS lyd via HDMI er det vel en oppgradering som skal til rekner eg med?

Takknemlig for svar:-D

Sorry:-) Såg dette "Dette er tråden for CD's HDtuner, og ikke pvr" lenger fremme i tråden nå og beklager att eg har postet et innlegg i feil tråd.

Skall heller kopiere innlegget over til "CD PVR 101 ST - Status" tråden:-)

Intermediate
    Medlem siden
    Jun 2006
    Poster
    862
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Har det kommet noen updates på 4:3 vs 16:9 problemet?
    Har akkurat fått boksen inn i stua og det irriterer meg at jeg må trykke på fjernkontrollen i tide og utide for og få 16:9 eller full screen som det så fint står.

Active
    Medlem siden
    Apr 2006
    Poster
    404
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av kingkong
    Har det kommet noen updates på 4:3 vs 16:9 problemet?
    Har akkurat fått boksen inn i stua og det irriterer meg at jeg må trykke på fjernkontrollen i tide og utide for og få 16:9 eller full screen som det så fint står.
    Har akkurat det samme problemet! både jeg og samboer er møkk lei. Har dessverre plasma, og er jo ikke helt bra å vise 4:3 store deler av tiden.

Snakker om den vanlige CD HD dekoderen (ikke pvr).

Sendte mail til canal digital for snart 2 måneder siden, men har ikke fått noe svar..

Intermediate
    Medlem siden
    Nov 2005
    Poster
    952
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Focalom
    Har akkurat det samme problemet! både jeg og samboer er møkk lei. Har dessverre plasma, og er jo ikke helt bra å vise 4:3 store deler av tiden.

Snakker om den vanlige CD HD dekoderen (ikke pvr).

Sendte mail til canal digital for snart 2 måneder siden, men har ikke fått noe svar..
    CD sier at det skal komme sw til de andre HD boksene snart, HD PVR for sat. var først ute.

Newcomer EvenSteven sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2006
    Poster
    210
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Noe andre med denne boksen (ikke PVR) og satelitt som kan sjekke Viasat 4-kanalen og se om den tvinger 4:3 hos dere også? Det er bare denne kanalen som har dette problemet og det har vært slik siden i går. Jeg vet at mange programmer på denne kanalen vises i 4:3 fordi de er laget slik, men når reklamene kommer kan man lett se at bildet blir helt feil. Da fylles ikke hele skjermen, slik som vanlig , og bildet er klemt sammen.

Tenkte jeg skulle høre om med andre før jeg eventuelt tar kontakt med CD. Jeg gidder ikke å måtte skifte selv hele tiden. Reklamene er en ting, de ser jeg ikke på uansett, men de programmen som faktisk er laget og sendes i 16:9 ser jo nå helt forskrudde ut...

Edit: Har også mistet Tv2 Filmkanalen, ser det ut for ..

Er det noen som gidder å sjekke om det også gjelder dem ..

Intermediate classic46 sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2009
    Poster
    1,906
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Cool

Sitat Opprinnelig postet av Asfalt
    Er det slik att den HDMI versjonen som er på CD PVR tuneren i dag ikke leverer skikkelig suroundlyd over hdmi enda? Hvilken lyd format leverer denne tuneren via HDMI? Sender den DTS lyd via coax da? Er det bedre å bruke coax i forhold til dagens HDMI versjon? Ønsker jo å få best mulig lyd via en receiver med HDMI innganger, men viss CD PVR tuneren ikke sender DTS lyd via HDMI er det vel en oppgradering som skal til rekner eg med?

Takknemlig for svar:-D

Sorry:-) Såg dette "Dette er tråden for CD's HDtuner, og ikke pvr" lenger fremme i tråden nå og beklager att eg har postet et innlegg i feil tråd.

Skall heller kopiere innlegget over til "CD PVR 101 ST - Status" tråden:-)

Jeg har 2 stk CDHDPVR og begge leverer 5.1 lyd via HDMI...stort sett...dvs 90 % av tiden...noen ganger får CDHDPVR litt hetta og gjør det ikke...har noe med å gjøre med min HK AVR 255.....men har funket perfekt i 3 mnd nå....
    Og standarden som brukes av de som sender på VIASAT og CD er div DOLBY.= både 2.0 og 5.1 ...og ikke DTS....

Og hele tiden sender disse boksene ut 5.1 surround via coax(CD) og optisk (VIASAT).....på de kanaler som sender surround lyd...filmkanaler og de fleste HD kanaler....ingen forskjell i lyden....men praktiskk at alt går igjennom HDMI pluggen...det er jo et fremskritt og en ledning mindre...jeg har begge koblet inn uten at det gir noen problemer....

Selvom man har en WIDESCREEN TV, så er det kringkastingsselskapene dvs NRK, TV2, Viasat osv som bestemmer hva slags format som sendes ut....mesteparten av litt eldre serier er ikke laget i 16:9 og blir derfor sendt ut i 4:3....man kan selvfølgelig dra bildet ut og la folk få store tykke hoder...
    Noen ting blir sendt som 16:9 selvom det originalt er 4:3....det har ikke noe med Canal Digital eller Viasat eller Riks TV å gjøre...sånn er det bare...learn to live with it.....på Viasat sin HDPVR kan man velge om man vil at alt skal fylle skjermen....og på CDHDPVR kan man trylle litt på TV knappen og se hva som skjer....best bilde er det når flatskjermen står på 16:9....i hvertfall på min Panasonic...PZ 800....ikke på auto...

mvh drammen@hotmail.com

Medlem siden
    Sep 2006
    Poster
    210
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg kjører Auto, eller pass through, slik at jeg slipper utstrakt bilde og brede hoder. MEN nå blir 16:9-produksjoner vist i 4:3 (eks: My name is Earl, div. filmer og reklamesendingene). Altså motsatt - bilde er klemt sammen.

Frem til i forgårs justerte bildet av seg selv, slik som det fortsatt gjør på andre kanaler (les: Tv3, Zebra, osv), men det har den altså sluttet å gjøre på Viasat 4.

Jeg antar det er dekoderen som er årsaken til feilen, men for sikkerthets skyld tenkte jeg å høre om noen andre med denne boksen kunne sjekke deres?

Medlem siden
    Sep 2006
    Poster
    210
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Yes .. .Nå er plutselig problemet blitt reversert.

Nå er det tvunget 16:9 hele tiden på Viasat 4. Trykker jeg på HD-knappen kan jeg kun veksle mellom 16:9 og large( som blåser bildet ytteligere opp). Dette er jo enda værre enn det opprinnelige problemet. Da kunne jeg i hvertfall fikse det selv, manuellt, slik at bildet ble riktig. Nå er jeg tvunget til å se brede utstrekte mennesker, eller et skikkelig dårlig oppblåst bilde som mangler masse rundt hele rammen.

Jeg snakket med CD i går angående det opprinnelige problemet, men de hadde selvfølgelig aldri hørt om noe slik. Prøvde å sette dekoderen tilbake til fabrikkinnstillinger, men det hjalp ikke ...

Er veldig rart, fordi det er kun på denne kanalen det skjer. Alle andre kanaler skifter automatisk etter hvilket signal dekoderen får, slik som det skal være.

Newcomer
    Medlem siden
    Aug 2007
    Sted
    Levanger
    Poster
    242
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av EvenSteven
    Yes .. .Nå er plutselig problemet blitt reversert.

Nå er det tvunget 16:9 hele tiden på Viasat 4. Trykker jeg på HD-knappen kan jeg kun veksle mellom 16:9 og large( som blåser bildet ytteligere opp). Dette er jo enda værre enn det opprinnelige problemet. Da kunne jeg i hvertfall fikse det selv, manuellt, slik at bildet ble riktig. Nå er jeg tvunget til å se brede utstrekte mennesker, eller et skikkelig dårlig oppblåst bilde som mangler masse rundt hele rammen.

Jeg snakket med CD i går angående det opprinnelige problemet, men de hadde selvfølgelig aldri hørt om noe slik. Prøvde å sette dekoderen tilbake til fabrikkinnstillinger, men det hjalp ikke ...

Er veldig rart, fordi det er kun på denne kanalen det skjer. Alle andre kanaler skifter automatisk etter hvilket signal dekoderen får, slik som det skal være.
    Jeg ser på opptak fra harddisken på min Vantage HD8000S, det er det samme problemet der, så det er nok ikke noe som er spesifikt for HD-pvr'en til CD. Det var noe av det samme på Viasat4 i begynnelsen da sendingene begynte på CD. Jeg tror det er CD som har problemer med utstyret som sender melding om at det er 4:3 eller 16:9. Derfor blir de nødt til å la alt være i smalt format, eller bredt format, da de ikke får til å regulere det på rett måte.
    Vantage HD8000S | Nad | Dali | Samsung

Intermediate JD sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2003
    Poster
    2,695
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Bildekvalitet

Mulig det er sagt før, men jeg lurer på hvordan bildekvaliteten på HD-PVR dekoderen med HDMI er, kontra den vanlige digitalboksen med vanlig scart. Tenker da ikke på HD-kanalene. Skal brukes på en Philips 42" 7403.

Side 43 av 43 FørsteFørste ... 3 13 23 33 39 40 41 42 43

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •