Canal Digital : Nå er HD-mottakeren her - Side 41

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 41 av 43 FørsteFørste ... 11 21 31 37 38 39 40 41 42 43 SisteSiste
Viser resultater 801 til 820 av 850
    Newcomer c0n05 sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2005
    Poster
    177
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Sorry people, leser ikke gjennom 40 sider for dette spørsmålet..

Har sagem sin hd dekoder for kabel, denne har en tendens til å ende opp i sort bilde evt. sort bilde med tekst, bytte frem og tilbake på kanal så kommer bildet..

Rett og slett bare tuneren som er ræva eller kan det være dårlig signal, vil i så fall løsningen være så enkelt som en antenne forsterker?

Intermediate atle99 sin avatar
    Medlem siden
    May 2004
    Poster
    921
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Merker at min sagem hd mottaker for parabol har en tendens til å gå i svart hvis jeg surfer for fort igjennom kanalene.

Newcomer
    Medlem siden
    Oct 2007
    Poster
    136
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av atle99
    Merker at min sagem hd mottaker for parabol har en tendens til å gå i svart hvis jeg surfer for fort igjennom kanalene.
    Samme her.

Newcomer ehorn sin avatar
    Medlem siden
    Jul 2008
    Poster
    47
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av atle99

Samme her.

Newcomer
    Medlem siden
    Dec 2008
    Poster
    17
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Er litt usikker om jeg har skjønt det riktig: Kan Canal Digital sin harddisk HD mottaker fortsatt kun brukes med én LNB eller er det mulig å bruke flere (4)?

Newcomer
    Medlem siden
    Jul 2008
    Poster
    120
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Du strekker to kabler fra parabolen til mottakeren. Ved bestilling får du gjerne et mikrohode med 4 uttak...så du har to du kan bruke andre steder i huset.

Newcomer
    Medlem siden
    Dec 2008
    Poster
    17
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    takk, men spørsmålet gjelder mer om mottakeren tillater at jeg bruker forskjellige satelliter. Dvs ikke to ganger Thor, men både Thor, Eutelsat og Astra.

Intermediate Soundfre@k sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2003
    Poster
    4,383
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Mottakeren er jo ribbet for alt, så jeg tviler, men hvis du orker så forsøk gjerne!

/S

Intermediate Etaten sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2004
    Poster
    748
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Fikk endelig makket meg til å bestille HDtuner fra CD. Sendte derfor mail til de i forgårs.. Fikk til svar i går kveld, om at da burde jeg være kjapp, for egentlig så er prisen satt opp fra kr 1490.- til 2990.- fra 2.jan 09. Men at det skulle være mulig om jeg var kjapp.. Skal jo ta to stk, en til meg og en til gamlefolket... Ringte derfor i dag... Detta var IKKE enkle greier nei.. Til tross for positiv mail, så gikk det ikke å fire på den nye prisen.. De selgerne har nok ikke mye fullmakter, for han måtte snakke med en supervisor osv. Og ringe meg tilbake.. hehe..

Ble faktisk oppringt, og da kom det første tilbudet: full pris på HDtunerne, men en mnd gratis abo på hver... Takket glatt nei til dette, og begynte å snakke om at da kjøpte vi heller egne HDtunere selv... Han måtte snakke mer med sjefen sin og ba om å få ringe på igjen...

Joda, han ringte igjen.. Nå ble det plutselig snakk om voldsomt til rabattering.. Og summen er iallefall at over helga er det to stk HDtunere på vei til ålesund, og de kommer på 2800.- totalt (Dvs 4000.- for to HDtunere og rabattering av abo) ... Kunne de på CD ikke heller bare gitt en trofast kunde som har hatt CD i ti år den gamle prisen, og ikke begynt å rote med rabattering på selve abo? For det endte jo faktisk opp med at det gikk i vår favør med 2-300.- Men det er vel kanskje forskjellige avd og budsjetter? Det skulle også følge med nye kort når jeg spurte om vi kunne bruke de vi allerede hadde. Mener da å huske at de som har byttet tuner bare har brukt det de allerede hadde?

Skal nå uansett bli interessant å se hva totalen blir, ting måtte taes opp på bånd ang at prisen pr tuner nå var 1990.- og denne rabatteringen... Jeg må nesten flire.... Men bare nesten....

Har skjønt at det har vært en del bugs med disse HDtunerne fra CD. Er dette begynt å komme i vater nå? For jeg vetta søren om jeg orker slike langvarige frem og tilbake med sending av tunere... Har hittil hatt disse vanlige tunerne deres, og de har for min del funket knirkefritt.. "krysser fingrene" og gleder meg til at både jeg og gamlefolket nå skal få HDsendinger i stuene våre

Intermediate Polarbear sin avatar
    Medlem siden
    Jun 2006
    Poster
    1,050
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg kjøpte en CD HD-mottaker på finn.no for 500 kroner, stappet det CD kortet jeg hadde inn i den og det fungerer helt fint. Får alle HD-kanalene som er i Family abonnementet helt fint inn.

Jeg ser at det er en som selger en CD HD-mottaker her på AVtorget for 1000 kroner.
    Stue: Samsung UE55JS8005, Onkyo TX-NR646, Samsung UBD-K8500,Toshiba HD-XE1
    Loftsstue: Samsung UE55HU7505, Samsung BD-F7500

Intermediate Razortec sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2007
    Poster
    1,679
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Mulig dette er besvart, men det er litt mye å lese igjennom.
    Tenkte jeg skulle bestille CanalDigital sin HD PVR (Parabol). Lurer bare på om jeg må bestille komplett anlegg med tallerken eller bare mottakeren?

Medlem siden
    Nov 2004
    Poster
    748
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Razortec
    Mulig dette er besvart, men det er litt mye å lese igjennom.
    Tenkte jeg skulle bestille CanalDigital sin HD PVR (Parabol). Lurer bare på om jeg må bestille komplett anlegg med tallerken eller bare mottakeren?

Om du allerede er kunde, kan du velge å bare kjøpe mottakeren...

Intermediate Razortec sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2007
    Poster
    1,679
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Regnet med det, men når jeg leste bruksanvisningen, så skulle en koble til 2 kabler fra LNB hodet, mens jeg bare har en kabel :?

Intermediate atle99 sin avatar
    Medlem siden
    May 2004
    Poster
    921
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Regnet med det, men når jeg leste bruksanvisningen, så skulle en koble til 2 kabler fra LNB hodet, mens jeg bare har en kabel :?
    Mulig du må koble til to hvis du skal ta opp på en annen kanal enn den du ser på. Du bør ihvertfall få bilde med bare en kabel vil jeg tro.

Newcomer
    Medlem siden
    Sep 2007
    Poster
    155
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Du får nytt hode og kabel...

Newcomer
    Medlem siden
    Sep 2008
    Poster
    25
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av apekatt
    Du får nytt hode og kabel...
    Hei. Du får nytt parabolhode m/4 uttak samt to kabler a ca 20 meter hver.
    Grunnen til at du bør benytte 2 kabler er fordi at da kan du f.eks ta opp fra en kanal og samtidig se på en annen. Du kan også ta opp fra to kanaler samtidig og i tillegg se ett tidligere opptak du har gjort som er lagret på disken. Anbefaler å ta i bruk begge kablene og bytte ut den gamle du har. Den nye kabelen er noe tykkere og bedre tror jeg enn den gamle du har :-)

Det som er litt synd er at HD PVR ikke har HDMI v1.3 ennå :-(
    CD har lovet en oppdatering av sw men dette lar vente på seg. Problemet er at jeg sliter med å få den til i fungere med TV ( Samsung serie 6 ) Hvis jeg har foretatt ett opptak i HD kvalitet og spoler i opptaket så får jeg ikke spilleren i gang igjen. Må stoppe filmen helt og starte helt på nytt igjen.
    Med HDMI v1.3 kan man også kjøre lyd til TVen/reciver :-)

Ellers er jeg godt fornøyd med HD PVR Sagem :-)

Medlem siden
    Nov 2004
    Poster
    748
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Da har jeg somla meg til å sette opp HDtuneren.. Må faktisk si meg ganske så fornøyd med bildet jeg Men det virker som "volumet" liksom må skrues høyere på denne tuneren enn den gamle vanlige... Og denne vekslingen mellom 4:3 og 16:9 håper jeg de får fikset på i en update... Men hvorfor i all verden skal jeg ikke få tilgang til TVN sin HDkanal? Eneste Hdkanalen som ikke kommer inn... I tillegg skal jeg tydeligvis ikke få lov å se en "voksenfilm" en sen aften? Eller er det bare å ringe til canal digital for å få tilgang igjen? Jeg er da voksen og skal kunne se hva jeg vil...

Active rogema sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2005
    Poster
    489
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Etaten
    Da har jeg somla meg til å sette opp HDtuneren.. Må faktisk si meg ganske så fornøyd med bildet jeg Men det virker som "volumet" liksom må skrues høyere på denne tuneren enn den gamle vanlige... Og denne vekslingen mellom 4:3 og 16:9 håper jeg de får fikset på i en update... Men hvorfor i all verden skal jeg ikke få tilgang til TVN sin HDkanal? Eneste Hdkanalen som ikke kommer inn... I tillegg skal jeg tydeligvis ikke få lov å se en "voksenfilm" en sen aften? Eller er det bare å ringe til canal digital for å få tilgang igjen? Jeg er da voksen og skal kunne se hva jeg vil...
    HDPVR til Canal Digital er det største dritproduktet jeg noen gang har kjøpt, det er så mange bugs som irriterer noe grusomt. Har nå gått i 2 måneder å hørt på at de skal komme med en software oppgradering. Att det går ann å selge ett så uferdig produkt.:evil:

Medlem siden
    Nov 2004
    Poster
    748
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av rogema
    HDPVR til Canal Digital er det største dritproduktet jeg noen gang har kjøpt, det er så mange bugs som irriterer noe grusomt. Har nå gått i 2 måneder å hørt på at de skal komme med en software oppgradering. Att det går ann å selge ett så uferdig produkt.:evil:

Dette er tråden for CD's HDtuner, og ikke pvr.....

Active rogema sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2005
    Poster
    489
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Etaten
    Dette er tråden for CD's HDtuner, og ikke pvr.....
    Sorry, men irritasjonen over PVR er voldsom.:twisted:

Side 41 av 43 FørsteFørste ... 11 21 31 37 38 39 40 41 42 43 SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •