Canal Digital : Nå er HD-mottakeren her - Side 40

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 40 av 43 FørsteFørste ... 10 20 30 36 37 38 39 40 41 42 43 SisteSiste
Viser resultater 781 til 800 av 850
    Intermediate
    Medlem siden
    Mar 2008
    Poster
    507
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Sitat Opprinnelig postet av EvenSteven
    Fikk det ikke til først, men fant ut av det. På min modell, i hvert fall, skal bare "-V" holdes inne mens AV trykkes tre ganger med fjernkontrollen. Satt "Hotellmodus" til "On", og valgte inngang Flotte greier...

"-V" holdes inne mens AV trykkes tre ganger med fjernkontrollen"
    er riktig fremgangsmåte, det var bare jeg som ikke husket helt i farten, satt på jobb å stresset med å komme meg avgårde på et møte...men det er jo kjempefint at du fikk det til:-)

Newcomer
    Medlem siden
    Apr 2006
    Poster
    74
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av enjarl
    Utdrag fra infomail fra CD i dag:

Opprinnelig skrevet av canal Digital, infomail 30.10.-2008
    I september ble ny programvare til HD-mottakeren tilgjengelig.
    Du varsles automatisk om programvareoppdateringer på skjermen.

De siste forbedringene er:
    • Mulighet for å bruke radiokanalene via fjernkontrollen.
    • Problemene med mottakere som "henger" og fjernkontroller som ikke alltid har fungert er løst.

Planlagte forbedringer for kunder med HD-mottaker er elektronisk programguide for syv dager og serieopptak for kunder med HD PVR.

Takk til våre kunder for innspill om forbedringer!/C
    Min erfaring med å bruke den gamle HD-dekoderen sin timerfunksjon er at den bommer på ukedagen når man stiller den inn på ukentlig opptak.

I innstillingen ser alt riktig ut, men isteden for å starte opptak hver torsdag, startet den fredag isteden. Det finnes ingen mulighet for lokal innstilling av uke og dag så vidt jeg har sett.

Newcomer EvenSteven sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2006
    Poster
    210
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    "Blasse bilder med Canal Digital
    Kundene klager på blasse bilder med Canal Digitals nye HD-mottakere. Canal Digital lover bot og bedring."

Her tar de også opp problematikken rundt pass-through via HDMI (mangelen på 576i-støtte)
    Blasse bilder med Canal Digital - teknofil.no

Newcomer
    Medlem siden
    Jul 2008
    Poster
    120
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Arcturus
    Min erfaring med å bruke den gamle HD-dekoderen sin timerfunksjon er at den bommer på ukedagen når man stiller den inn på ukentlig opptak.

I innstillingen ser alt riktig ut, men isteden for å starte opptak hver torsdag, startet den fredag isteden. Det finnes ingen mulighet for lokal innstilling av uke og dag så vidt jeg har sett.
    Litt merkelig. Jeg har gjort drøssevis med opptak - både direkte fra EPG og av den typen som er repeterende over mange uker. Jeg har aldri opplevd at den har bommet en eneste gang.

Blir EPG'en riktig hos deg? Gir den riktig 'dagens dato' og viser deg dagens program? Har du trukket begge signalkablene frem til mottakeren? Antar at du bruker det kortet du fikk tilsendt sammen med boksen (?)

Intermediate Bobben1 sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2006
    Sted
    Lunner/Hadeland
    Poster
    2,709
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av EvenSteven
    "Blasse bilder med Canal Digital
    Kundene klager på blasse bilder med Canal Digitals nye HD-mottakere. Canal Digital lover bot og bedring."

Her tar de også opp problematikken rundt pass-through via HDMI (mangelen på 576i-støtte)
    Det er veldig gode nyheter og forklarer egentlig alt :-D

Hovedproblemet med mottagerene er egentlig ikke mangel på 576i støtte men en direkte feil på oppskalering. 576i er selvfølgelig kjekt å ha ( i det minste som et valg på fjernkontrollen ) men grunnen til at SD ser veldig dårlig ut er først og fremst pga. direkte feil på skaleringen. Dersom ST Micro løser dette så er jeg sikker på at SD bildene oppskalert til 1080i vil bli ekstremt mye bedre.

De andre HDTV mottagerene jeg har testet (som ikke har liknende feil) er mye bedre til å oppskalere enn f.eks. Pioneer 507XA . Dette ble jeg egentlig overrasket over siden jeg trodde Pioneer hadde veldig bra bildeprossesering. Syns Pioneer 507XA har en rimelig dårlig oppskalering i forhold til f.eks. Humax HDCI2000,Humax iCord eller Pace SD810. Hvis man mater en SD kanal i 576i til Pioneer 507XA gir det betydelig dårligere subjektiv kvalitet en oppskalert video (1080i) fra mottagerene jeg nevnte over. Ingen av disse mottagerene benytter ST Micro hardware (Humax HDCI2000 = Connexant, iCord = Broadcom, Pace = Broadcom).

Nå er det trolig ikke noen overraskelse at en dekoder bør ha større potensiale for å prosessere bildet siden det er eksteremt mye informasjon i det MPEG komprmmerte signalet. All denne infoen går tapt når video dekomprimmeres og sendes over HDMI som ukomprimmert video. I det MPEG komprimmerte video signalet er det er f.eks. bevegelsesinformasjon tilgjengelig uten at dekoderen behøver å prosessere. Denne informasjonen genereres av MPEG koder på sendesiden ( dette er meget dyre prosessorer i en mye høyere prisklasse en prosessorene i en high end tv). Skal TV'n beregne seg fram til samme informasjon så må TV'n ha en rimelig heftig prosessor.

Broadcom chipset i GET HD-PVR har f.eks. motion compensated deinterlacer og den utnytter sannsynligvis bevegelses informasjonen den mpeg komprimmerte videoen. Broadcom har også MPEG støy filter som fjerner "mosquito" støy. Dette ser jeg også på Humax HDCI2000 (Connexant). En oppskalering til 1080i i Humax HDCI2000 fjerner nesten all form for mpeg støy.
    Humax HDCI2000 er kanskje den mottageren jeg syns gir best kvalitet men den har store problemer med "colorbanding". Andre mottagere kjører muligens litt "dithering" for å unngå colorbanding men dette kan generere litt støy i bildet og ta bort noe av dybden i bildet. Dither - Wikipedia, the free encyclopedia . Det er mao. smak og behag...

Det er ikke bare Canal Digitals bokser som er rammet av oppskalerings problemet.
    Grundig og Sagem dekoder for bakkenett har eksakt samme bildeproblem som Canal Digitals (Sagem) HD dekodere. Fellesnevner er chipset fra ST Micro. Canal Digital opplyser nå at ST Micro har funnet feil i en chipset driver. Sannsynligvis er mange andre mottagerprodusenter som benytter ST Micro rammet av samme problemene og må oppgradere softwatre.

Det blir veldig interessant så forskjellen når feilen blir utbedret for jeg tror forskjellen vil være enormt stor.

Problemet med 1080i er en slags linje/skygge effekt. Her er et eksempel fra CANAL+SPORT HD som jeg postet i dette forumet 23 Februar 2007:
    http://www.satellite-calculations.co...er/SagemHD.JPG
    http://www.satellite-calculations.co...er/HumaxHD.JPG
    (feilen er vanskelig å se på HD kanaler men ekstremt lett å se på SD kanaler)

Active
    Medlem siden
    May 2007
    Poster
    360
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Jeg leser følgende hos CD

"Hvis du kobler HD-mottakeren til et hjemmekinoanlegg (med Dolby Digital 5.1 Surround Sound) får kinoen og sports-arrangementene en utfordrer som kan bli vanskelig å overgå."

Dette skjønte jeg ikke.
    Problemet dessverre, er jo nettopp at Canal+ Sport HD IKKE sender AC3 på sportsendingene. Menes det virtuell surround fra stereo i en receiver eller processor, eller er dette enda en fremtidig oppgradering av PVR ?

Medlem siden
    Sep 2006
    Sted
    Lunner/Hadeland
    Poster
    2,709
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Distinctive
    "Hvis du kobler HD-mottakeren til et hjemmekinoanlegg (med Dolby Digital 5.1 Surround Sound) får kinoen og sports-arrangementene en utfordrer som kan bli vanskelig å overgå."

Dette skjønte jeg ikke.
    Problemet dessverre, er jo nettopp at Canal+ Sport HD IKKE sender AC3 på sportsendingene. Menes det virtuell surround fra stereo i en receiver eller processor, eller er dette enda en fremtidig oppgradering av PVR ?
    Det er er synd ja. Det som er ekstra ille er at Canal+ ofte nå mixer mono stadion lyd på Sport HD og da fungerer heller ikke vanlige Dolby surround moduser. Vanlig stereolyd kan inneholde meget god surround effekt - selvfølgelig er Dolby Digital 5.1 best men ProLogicII kodet stereo gir også 5.1 lyd som gir sportsendinger et stort løft i lyden. Sky Sport i England kodet tidligere alle Premier League kampene i med Dolby Prologic. Det ga utrolig bra surroundlyd.

Hele fotball EM ble forresten sendt med Dolby Digital 5.1 lyd på Canal Digital.

Det blir forresten spennende å se hva som skjer med Canal+ nå som Svensk TV4 har kjøpt hele Canal+ selskapet i Norden. Digitalt.tv nyhed

Newcomer
    Medlem siden
    Apr 2006
    Poster
    74
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av gundog
    Litt merkelig. Jeg har gjort drøssevis med opptak - både direkte fra EPG og av den typen som er repeterende over mange uker. Jeg har aldri opplevd at den har bommet en eneste gang.

Blir EPG'en riktig hos deg? Gir den riktig 'dagens dato' og viser deg dagens program? Har du trukket begge signalkablene frem til mottakeren? Antar at du bruker det kortet du fikk tilsendt sammen med boksen (?)
    Jeg har den gamle boksen uten harddisk. Denne har også en timerfunksjon som kan brukes til opptak med en vanlig harddiskopptaker. Denne boksen har kun en signalkabel som skal kobles til boksen.

Intermediate Etaten sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2004
    Poster
    748
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Tenkte jeg skulle slå til på en slik HD-tuner nå så det blir litt HD-tv i jula... En slik en uten harddisk altså.. Er det fremdeles masse problemer med disse, eller er de blitt stabile nå?

Newcomer Audifil sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2005
    Poster
    33
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det lurer jeg også på Etaten....... Håper noen har en erfaring eller to å dele med oss!!!!

Medlem siden
    Nov 2004
    Poster
    748
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Audifil
    Det lurer jeg også på Etaten....... Håper noen har en erfaring eller to å dele med oss!!!!
    Ja, vi får smøre oss med tålmodighet

Newcomer
    Medlem siden
    Apr 2006
    Poster
    74
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Etaten
    Tenkte jeg skulle slå til på en slik HD-tuner nå så det blir litt HD-tv i jula... En slik en uten harddisk altså.. Er det fremdeles masse problemer med disse, eller er de blitt stabile nå?
    Min erfaring etter å ha brukt denne dekoderen i litt over ett år er at den viker greit bortsett fra en timer som ikke kan ukedagene og elektronisk programguide som ikke er ferdig ennå.

Den er ikke flink til å skalere bildene, det er bedre om tv'en gjør det.

Etter siste oppdatering, har jeg ikke opplevd at den henger en eneste gang.

Medlem siden
    Nov 2004
    Poster
    748
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Arcturus
    Min erfaring etter å ha brukt denne dekoderen i litt over ett år er at den viker greit bortsett fra en timer som ikke kan ukedagene og elektronisk programguide som ikke er ferdig ennå.

Den er ikke flink til å skalere bildene, det er bedre om tv'en gjør det.

Etter siste oppdatering, har jeg ikke opplevd at den henger en eneste gang.

Takker og bukker

Newcomer Audifil sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2005
    Poster
    33
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg har skaffet med en boks og brukt den litt over en uke.. Synes det virker veldig greit. Synes den er mye mer brukervennlig også i forhold til den gamle "analoge" tuneren. Så bare å kjøre på Etaten....

Newcomer
    Medlem siden
    Jul 2008
    Poster
    44
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Unhappy Trøbbel med HD-dekoderen fra CD...

Har nå byttet fra HD-PVR-dekoder (begger fra CD) på kabel til parabol. Ble fryktelig skuffet over biledkvaliteten. Den var svært mye dårligere enn med kabel-tv, stemmer dette eller er det noe som er rav ruskende galt her?
    I tillegg får jeg nå stort sett kun 4:3 på tv3 og viasat4 (og noen til...), hvor jeg på kabel fikk 16:9(når satt til 576p!!! Utrolig irriterende!!!:evil: Noen som har forslag til instillinger som kan bedre på dette?
    Det positive er at jeg nå kan se HD-kanaler og de jeg hadde fra før er nå i bedre kvalitet (bare så få som sender i HD ennå:cry: ).

Medlem siden
    Sep 2006
    Sted
    Lunner/Hadeland
    Poster
    2,709
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av casu
    Har nå byttet fra HD-PVR-dekoder (begger fra CD) på kabel til parabol. Ble fryktelig skuffet over biledkvaliteten. Den var svært mye dårligere enn med kabel-tv, stemmer dette eller er det noe som er rav ruskende galt her?
    I tillegg får jeg nå stort sett kun 4:3 på tv3 og viasat4 (og noen til...), hvor jeg på kabel fikk 16:9(når satt til 576p!!! Utrolig irriterende!!!:evil: Noen som har forslag til instillinger som kan bedre på dette?
    Det positive er at jeg nå kan se HD-kanaler og de jeg hadde fra før er nå i bedre kvalitet (bare så få som sender i HD ennå:cry: ).

Det stemmer vel bra med det CD har opplyst til Teknofil,- dvs. at kabel HD-PVR ikke har samme bilde "bug" som HD boksene for parabol. Det vil komme en software oppdatering som fikser feilen skrives det.

Sitat:
    "Når det gjelder blasst bilde på SD-kanaler, så har STMicroelectronics, som har laget chippen, kommet med en ny driver som gjør bildet bedre, denne er allerede i bruk på vår HD-PVR for kabel. Den kommer snart på HD-PVR for parabol og for den enklere HD-boksen for parabol og kabel, skriver teknisk avdeling hos Canal Digital per mail."

Newcomer
    Medlem siden
    Aug 2006
    Poster
    80
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sto på "trappene" for å bestille meg en HD PVR fra CD men det oppsto et lite problem som jeg ikke hadde trodd eksisterte... Jeg bruker en Force 5 serie i dag og madammen som er over gjennomsnitts interessert i musikk og synest at RGB er mere en klart nok har ingen forståelse for at vi med innkjøp av CD sin HD mottaker mister alle "gratis kanalene" som nevnt i denne tråden.

Det er en kjensgjærning at 70% av tida som Tven står på så er kanalen "City TV" fra Bulgaria som sender kontinuerlig musikk videoer, lyden er faktisk av en meget god kvalitet. Mitt spørsmål er da som følger.

1. Må man ha CD sin HD mottaker for å få HD sendingene fra Canal Digital ? eller finnes det en annen HD mottaker på markedet som får inn den nevnte Bulgariske kanal ?

Mvh Jostein

Newcomer
    Medlem siden
    Jul 2008
    Poster
    44
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ok. da får jeg bare håpe CD får ut fingeren og sender oppdateringer så raskt som bare det... Noe jeg kan gjøre med 4:3 vs 16:9 problemet? Skyldes dette også denne "chipen" eller skyldes dette at jeg ikke kan stille signalene til 576p ( Har nå kun mulighet til å velge 720p og 1080i, stemmer dette med alle andre også?). Hva bør jeg sette innstillingene til? 720p eller 1080i???

Newcomer
    Medlem siden
    Jul 2008
    Poster
    120
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det er vel en knapp nokså langt nede på fjernkontrollen du kan bruke får å tvinge frem 16:9.

On-demand eller noe slikt (tar det fritt fra minne)

Som andre synes jeg også at software oppgraderingen drøyer altfor lenge. Noen som har hørt konkrete leveringsdatoer?

Newcomer
    Medlem siden
    Oct 2008
    Poster
    55
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Bobben1
    Det stemmer vel bra med det CD har opplyst til Teknofil,- dvs. at kabel HD-PVR ikke har samme bilde "bug" som HD boksene for parabol. Det vil komme en software oppdatering som fikser feilen skrives det.

Sitat:
    "Når det gjelder blasst bilde på SD-kanaler, så har STMicroelectronics, som har laget chippen, kommet med en ny driver som gjør bildet bedre, denne er allerede i bruk på vår HD-PVR for kabel. Den kommer snart på HD-PVR for parabol og for den enklere HD-boksen for parabol og kabel, skriver teknisk avdeling hos Canal Digital per mail."
    Jeg er litt i tvil om hva jeg bør sette cd sin tuner til mot z11 reciver??
    Jeg har tuner uten opptak og den står nå til 1080i og reciver til trough. Er dette riktig eller bør jeg bruke 576 eller 720??

Side 40 av 43 FørsteFørste ... 10 20 30 36 37 38 39 40 41 42 43 SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •