Canal Digital : Nå er HD-mottakeren her - Side 4

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 4 av 43 FørsteFørste 1 2 3 4 5 6 7 8 14 24 34 ... SisteSiste
Viser resultater 61 til 80 av 850
    Intermediate Mozze sin avatar
    Medlem siden
    May 2005
    Poster
    955
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Sitat Opprinnelig postet av Baker
    Hør, hør! En mann etter mitt hjerte..og hjerne

Men så lenge Cd kjører det løpet de gjør, har vi nok fint lite valg... og det blir nok ikke så VELDIG mye bedre med NTV, spørs på utvalget av kanaler. Vi får se!
    NTV sin dekoder kjører vel også uten kort og skal etter sigende kun ha SCART og HDMI-utgang. Det setter i alle fall kroken på døre mht til HTPC og HD-opptakere da man er nødt til å ha dekoder stående på riktig kanal. Sett i det lyset kommer utrolig nok CD ut relativt greit, men på den annen side får de heller ikke noe incentiv til å tilby mere skreddersydde pakker.

Med dagens digitale teknologi burde man uproblematisk kunne kjøpe et kort til dekoderen som inneholder kun, jeg legger vekt på KUN, de kanalene som kunden selv ønsker. Lag gjerne noen pakkeløsninger for genre osv, men la nå de som vil ha kun enkelte spesialkanaler få det.
    Jeg vil ha de norske kanalene, Discovery, et par barnekanaler og HD-pakka. Thats it!
    God helg

Active
    Medlem siden
    Mar 2005
    Poster
    326
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Mozze
    . Sett i det lyset kommer utrolig nok CD ut relativt greit, men på den annen side får de heller ikke noe incentiv til å tilby mere skreddersydde pakker.

Jeg vil ha de norske kanalene, Discovery, et par barnekanaler og HD-pakka. Thats it!
    God helg
    Du tror ikke Cd har noen innflytelse på NTV da? Pravda-tilbudet til NTV er nok heeelt uavhengig av Telenor, det er bare umulig å få til dette teknisk.

Oi unnskyld : "Norges televisjon as (NTV) eies med like andeler av Norsk rikskringkasting AS (NRK), TV 2 Gruppen AS (TV 2) og Telenor Broadcast Holding AS (Telenor)."

Jeg tror sikkert du kan få velge akkurat de kanalen du vil uten å måtte kjøpe en pakke med drittkanaler - helt sikkert.

Uten å peke på enkeltpersoner vil jeg bare si at den blinde naiviteten og fullstendig ukritiske holdningen til mange vitner om at dette går glatt igjennom hos den jevne forbruker - T5PC kundene fremstår som en gjeng med velutdannede og intelligente markedsanalytikere i forhold. Hvis noen kan peke på ETT punkt hvor forbrukerens rettigheter er ivaretatt over forretningsinteresser skal jeg holde kjeft. Da skal jeg hente PVR'ene og TV-kortene deres og gravlegge dem på en sydhavsøy.

Intermediate Bobben1 sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2006
    Sted
    Lunner/Hadeland
    Poster
    2,709
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av luria
    Du tror ikke Cd har noen innflytelse på NTV da? Pravda-tilbudet til NTV er nok heeelt uavhengig av Telenor, det er bare umulig å få til dette teknisk.

Oi unnskyld : "Norges televisjon as (NTV) eies med like andeler av Norsk rikskringkasting AS (NRK), TV 2 Gruppen AS (TV 2) og Telenor Broadcast Holding AS (Telenor)."

Jeg tror sikkert du kan få velge akkurat de kanalen du vil uten å måtte kjøpe en pakke med drittkanaler - helt sikkert.
    Det kan ligge an til at f.eks. TV2's kanaler blir en egen pakke i følge
    Vil dominere bakkenettet - Medier - Kampanje.com så da burde man kunne abbonere på TV2's kanaler uten å kjøpe noen andre pakker.

Newcomer hawk@combitel.no sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2006
    Poster
    22
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Mozze
    CD hevder de parrer kort og tuner. Kan noen bekrefte eller avkrefte dette? Det er litt vesentlig for de som vurderer å kjøpe en tuner som ikke er 'godkjent' av CD. Jeg kjøpte disk og abo i høst og har lyst på noe annet enn 1kr tuneren som fulgte med. Den suger sju sorter skit.
    Litt OT kanskje, men ikek helt
    Hei!

Når det gjelder låsing av CD sine kort/dekodere, er det en ting dere må være oppmerksomme på. CD låser dekoderen til kortet, IKKE kortet til dekoderen. Dvs. at naboen din kan ikke ta med sitt kort (til deg som har låst dekoder) for å se TV. Men du kan bruke ditt kort (som fulgte med din låste dekoder) til å se på TV med en ”gammel” (ikke låst) dekoder. Derfor tror jeg at det fortsatt ligger muligheter for å se CD på HDPC koblet opp med forskjellige DVB-S bokser som finnes på markedet.

Newcomer Håkon sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2003
    Poster
    119
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

premier league i HD

Hei

Lyd og bilde sier dette idag

CANAL+ lanserer to nye HD-kanaler
    I løpet av 2007 vil CANAL+ vise 190 kamper fra Premier League, Elitserien og Allsvenskan i HD-format. Premieredagen lørdag 3. februar vises det klassiske Merseyside-derbyet Liverpool – Everton.
    2007-01-30 Darren Waring
    De nye kanalene CANAL+ Sport HD og CANAL+ Film HD starter sendinger 3. februar. Abonnenter med CANAL+ Totalpakke fra Canal Digital vil få en komplett pakke med populær sport, en rekke storfilmer og flere av CANAL+ sine kritikerroste serier i en fantastisk bildekvalitet. Disse kommer i tillegg til kanalene Canal+HD, Discorvery-HD og Voom HD som allerede tilbys via satellitt på posisjonen 1 grad vest.

Lørdag 3. februar starter HD-sendingene fra Premier League. Den første helgen kan man se John Arne Riise i det klassiske derbyet Liverpool – Everton, Middlesbrough – Arsenal og Tottenham – Manchester United. CANAL+ vil vise inntil 4 kamper hver helg fra verdens beste fotballiga på CANAL+ Sport HD. Kampene som vises i HD-kvalitet er lørdagskampene kl. 13.45 og kl. 18.15, samt søndagskampene kl. 14.30 og kl. 17.00. I tillegg vil kamper fra den svenske Elitserien i ishockey (hver tirsdag og torsdag) samt ukens kamp fra Allsvenskan vises i HD.

CANAL+ Film HD vil i februar vise en rekke storfilmer. Blant disse filmene er A History of Violence, Sin City, A Million Dollar Baby og Klodenes kamp. Blant filmene som vises i løpet av året er King Kong, Star Wars Episode 3: Sithene tar hevn, Brokeback Mountain, Madagaskar, Mission Impossible 3, München og Å vende tilbake. I tillegg vil kvalitetsserier som Heroes, Rome, Dexter, 30 Rock og Weeds vises i HD.

- Med to HD-kanaler får abonnentene et fantastisk tilbud, krystallklare bilder, større valgfrihet og et bedre programtilbud. Allerede i premierehelgen tilbyr den nye sportskanalen noen virkelige fotballperler, sier Manfred Aronsson, administrerende direktør for CANAL+ Norden
    Det finnes circa 650 000 ”HD-ready” tv-skjermer rundt om i norske hjem.
    - Mange hjem er HD-ready, men HD-empty. Det er derfor mange opplever at bildekvaliteten er dårligere enn på vanlige tv-apparater. Vi er derfor stolte av å nå kunne tilby to kanaler med innhold; CANAL+ Sport HD og CANAL+ Film HD, sier Manfred Aronsson.
    Foreløpig er det kun abonnenter med CANAL+ Totalpakken og en HD-mottaker fra Canal Digital som får tilgang til begge HD-kanalene.

Stemmer dette, jippi men jeg fant det ikke på canal digital

Medlem siden
    Sep 2006
    Sted
    Lunner/Hadeland
    Poster
    2,709
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Newcomer
    Medlem siden
    May 2006
    Poster
    24
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

kjempe!

Dette er gode nyheter!!
    Jeg har full-kunde hos c+ men har ikke HD-tuner.
    Hvorfor får jeg ikke tilbud om dette av c+?
    Her kjører dem igang HD-sendinger og ikke et ord til abonenten.

Noen som vet hvor jeg kan få kjøpt meg HD-tuner?

Newcomer Håkon sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2003
    Poster
    119
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

ok takk, jippi nå blir det HD fotball!

Intermediate OleM sin avatar
    Medlem siden
    Jul 2003
    Poster
    4,162
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av muaddib
    Dette er gode nyheter!!
    Jeg har full-kunde hos c+ men har ikke HD-tuner.
    Hvorfor får jeg ikke tilbud om dette av c+?
    Her kjører dem igang HD-sendinger og ikke et ord til abonenten.

Noen som vet hvor jeg kan få kjøpt meg HD-tuner?
    Det stod om litt HD-sendingene i det forrige CD nyhetsbrevet som kom i posten. Det stod også at det neste skrivet ville inneholde utførlig info. CD har ikke vært i stand til å levere bokse før nå. De er derfor naturlig at de ikke har ønsket å reklamere for noe de ikke har. Nå ligger det pressemelding ute på nettsiden. HDTV-tuner kan bestilles direkte fra CD eller fra Elkjøp.

Intermediate
    Medlem siden
    Oct 2005
    Poster
    2,495
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Når det gjelder låsing av CD sine kort/dekodere, er det en ting dere må være oppmerksomme på. CD låser dekoderen til kortet, IKKE kortet til dekoderen. Dvs. at naboen din kan ikke ta med sitt kort (til deg som har låst dekoder) for å se TV. Men du kan bruke ditt kort (som fulgte med din låste dekoder) til å se på TV med en ”gammel” (ikke låst) dekoder. Derfor tror jeg at det fortsatt ligger muligheter for å se CD på HDPC koblet opp med forskjellige DVB-S bokser som finnes på markedet.
    Jeg hadde vært glad om dette var sant! Jeg har to Force 1189 med 80 HD, men bare et eldre kort fra CD, som jeg har flyttet rundt mellom kjelleretasjen/kinorommet og det vanlige oppholdsrommet i toppetasjen. Men da jeg ville ha nytt kort fra CD tidligere i år, sa de at "Nei, det kan du ikke få. Alle kort fra CD er nå "paired" med tuner, og kortet vil bare virke i din gamle tuner i kort tid før det blir ubrukelig."

Så mitt spørsmål her er: Er det CDs telefonoperatører som ikke har peiling her eller er det (de facto) slik at nye parabolkort fra CD er låst til en bestmt tuner, og ikke kan brukes på andre, eldre modeller (sånn som mine)?

Fint om noen kan svare på dette!

Medlem siden
    Sep 2006
    Sted
    Lunner/Hadeland
    Poster
    2,709
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av J.Haugen
    Jeg hadde vært glad om dette var sant! Jeg har to Force 1189 med 80 HD, men bare et eldre kort fra CD, som jeg har flyttet rundt mellom kjelleretasjen/kinorommet og det vanlige oppholdsrommet i toppetasjen. Men da jeg ville ha nytt kort fra CD tidligere i år, sa de at "Nei, det kan du ikke få. Alle kort fra CD er nå "paired" med tuner, og kortet vil bare virke i din gamle tuner i kort tid før det blir ubrukelig."

Så mitt spørsmål her er: Er det CDs telefonoperatører som ikke har peiling her eller er det (de facto) slik at nye parabolkort fra CD er låst til en bestmt tuner, og ikke kan brukes på andre, eldre modeller (sånn som mine)?

Fint om noen kan svare på dette!
    Antar at CD ikke har aktivert pairingen i kortet og at kortet ikke vil virke i andre mottagere når dette måtte skje. Det er slik alle andre pairing baserte systemer fungerer så det ville ikke overraske om dette også vil bli tilfellet med CD's system. Den pairingformen CD benytter nå har liten eller ingen hensikt så lenge kortene fungerer i alle andre mottagere.

Det var en artikkel om dette i Danske Satellit Informationen nr3-2005 hvor det ble beskrevet at det først skulle benyttes såkalt "optional pairing" og etterhvert "mandatory pairing". Med "optional pairing" så ville "ikke paring" kort fungere i pairing mottagere men et "pairing" kort ville ikke fungere i andre "pairing" mottagere. Det stemmer vel bra med slik situasjonen er nå.

Det var også en oversikt som viser at med "mandatory pairing" så vil
    "paring" kort kun fungere i en mottager ( samme om det er "pairing" mottager eller ikke).

Dersom "mandatory pairing" skal tas i bruk så kan det jo stemme det du har blitt fortalt at "kortet vil bare virke i din gamle tuner i kort tid før det blir ubrukelig."

Newcomer
    Medlem siden
    Oct 2005
    Poster
    111
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Gledelig melding!
    CD kunderservice kunne fortelle idag at HD tunere ble sendt ut igår (fra Sverige) og vil ankomme innen 2-3 dager. Alle som bestilte innen ca. 30/1 vil få HD tuneren i første omgang. Og det gjelder visst bare de som har CD abonnement fra før. De som har tegnet helt nytt abonnement via forhandler (dvs. ikke parabol kunde fra før) tar lengere tid.

Jeg fikk iallefall min bekreftelse, og jeg bestilte 23/1-07.

Active Jano sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2002
    Poster
    388
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Den meldinga ville jeg tatt med ei kjempeklype salt. Jeg fikk beskjed om at tunerene var ankommet lager i Norge, og ville bli pakket og sendt ut fortløpende. Eneste resept her: Vent og se.

Intermediate OleM sin avatar
    Medlem siden
    Jul 2003
    Poster
    4,162
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Kundebehandler sa til meg at det ikke var lager i Norge, men at disse ble sendt rett til kunde fra lager i Sverige. De første skulle bli sendt torsdag i forrige uke. Hvis dette stemmer bør vi få hentelapp ganske snart.

Newcomer
    Medlem siden
    Feb 2007
    Poster
    31
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Her er ihvertall mail fra kundebehandler hos CD i dag morges:

Hei!

Vi takker for din henvendelse.
    Dekoderen er innlevert postterminalen i Oslo, 05.02.07, klokka 07.37

Så da er det bare å vente på postmannen de neste 2-3 dagene....! Sender de meg en vanlig tuner nå (heller aldri bestilt!) - sprekker jeg!!!

Newcomer
    Medlem siden
    Feb 2007
    Poster
    31
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Puckern
    Her er ihvertall mail fra kundebehandler hos CD i dag morges:

Hei!

Vi takker for din henvendelse.
    Dekoderen er innlevert postterminalen i Oslo, 05.02.07, klokka 07.37

Så da er det bare å vente på postmannen de neste 2-3 dagene....! Sender de meg en vanlig tuner nå (heller aldri bestilt!) - sprekker jeg!!!
    :twisted:

Og nå har jeg også fått sendingsnr....

Newcomer zeth sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2006
    Poster
    20
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Blir spennende å høre hvordan dette fungerer.

Jeg vurderer veldig sterkt å bytte selv, men hadde vært fint med et par kommentarer fra dere som allerede får testet det ut iløpet av de nærmeste dagene.

Spesielt er jeg interessert i å høre om kvaliteten på fotballsendingene

Intermediate TorAtle sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2003
    Poster
    1,043
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg har også plaget kundeservice i CD og fått tak i pakkenr. Utlevering i morra

Newcomer ice sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2004
    Poster
    160
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Dato Kl Hendelse Poststed
    05.02.07 08.46 INNLEVERT POSTTERMINAL 0024 OSLO

Jippi!!!!!! Hamar neste........

Newcomer
    Medlem siden
    Sep 2006
    Poster
    36
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ringte CD tidligere idag, for å få sendingsnummer, men det kunne ikke damen på kundeservice gi meg. Hun hadde ikke tilgang til det der hun satt

Hvordan har dere fått fatt på deres sendingsnummer? Det er ganske irriterende at det kommer an på hvilken kundebehandler man får tildelt når man ringer, med tanke på hva slags informasjon det er mulig å få fatt på.

Side 4 av 43 FørsteFørste 1 2 3 4 5 6 7 8 14 24 34 ... SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •