Canal Digital : Nå er HD-mottakeren her - Side 39

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 39 av 43 FørsteFørste ... 9 19 29 35 36 37 38 39 40 41 42 43 SisteSiste
Viser resultater 761 til 780 av 850
    Intermediate
    Medlem siden
    Nov 2005
    Poster
    952
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Sitat Opprinnelig postet av bsd121
    Aha... så der har vi grunnen til at jeg nesten ble gal i går....Har nylig koblet min HDPVR til Denon AVR-1900 vha en HDMI-kabel, og forandret derfor innstillingen på HDPVR'en fra Stereo til Hjemmekino.. noe som igjen førte til null lyd på Canal+ First, Canal+ Hits og Canal+ Action....

Dere kan bare tenke dere hvor glad min kjære kone ble da jeg skulle prøve å fikse det problemet på lørdagskvelden... selvfølgelig uten at jeg klarte det..

Så vidt jeg fortstår er det da ingenting jeg kan gjøre før Canal Digital kjører en ny oppdatering av softwaren om en måned eller fem?

Stemmer det?
    Tja, du kan bruke S/Pdif.

Newcomer
    Medlem siden
    Apr 2008
    Poster
    9
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av bsd121
    Aha... så der har vi grunnen til at jeg nesten ble gal i går....Har nylig koblet min HDPVR til Denon AVR-1900 vha en HDMI-kabel, og forandret derfor innstillingen på HDPVR'en fra Stereo til Hjemmekino.. noe som igjen førte til null lyd på Canal+ First, Canal+ Hits og Canal+ Action....

Dere kan bare tenke dere hvor glad min kjære kone ble da jeg skulle prøve å fikse det problemet på lørdagskvelden... selvfølgelig uten at jeg klarte det..

Så vidt jeg fortstår er det da ingenting jeg kan gjøre før Canal Digital kjører en ny oppdatering av softwaren om en måned eller fem?

Stemmer det?

Hei.

Eg fekk meg nytt heimekino system for nokre uker siden. Når eg såg denne posten så måtte eg selfølgelig inn i innstillingane på CD HDPVR tuneren og sette lyd til Hjemmekino. Bruker koax S/Pdif utgangen med konvertering til optisk S/Pdif inngangen inn på Heimekino anlegget.

Resultatet var att lyden på Discovery Ch HD var veldig mykje høgare enn dei andre kanalane.

Er det andre som har opplevd det ?

Intermediate Mozze sin avatar
    Medlem siden
    May 2005
    Poster
    955
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hver gang lysten på HD-TV hjemme blir så stor at jeg nesten bestiller hos CD, passer jeg på å stikke innom denne tråden først. Da dempes lysta såpass at jeg klarer meg et kvartal til. Passer også på å maile CD med litt utdrag og sitater fra innlegg her og får det samme svaret hver gang: Vi opplever bare fornøyde kunder osv osv. Tar de litt selvkritikk en dag så får de en kunde til

Newcomer
    Medlem siden
    Nov 2006
    Poster
    60
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Mozze
    Hver gang lysten på HD-TV hjemme blir så stor at jeg nesten bestiller hos CD, passer jeg på å stikke innom denne tråden først. Da dempes lysta såpass at jeg klarer meg et kvartal til. Passer også på å maile CD med litt utdrag og sitater fra innlegg her og får det samme svaret hver gang: Vi opplever bare fornøyde kunder osv osv. Tar de litt selvkritikk en dag så får de en kunde til

CD skrev til meg: "Vi er ikke helt uenig i at HD dekoderen og HD PVR dekoderen vår er et delvis uferdig produkt.
    Men det er nye oppgraderinger på trappende som vil gjøre disse dekoderne til ikke bare et ferdig produkt, men til de beste dekoderne på markedet (i norge i allefall)."

Så litt selvkritikk tar de, men hjelper det????

Newcomer
    Medlem siden
    Sep 2007
    Poster
    155
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    innsikt og kunnskap hos cd support er jo ganske så forskjellig fra person til person så at dere får helt forskjellig svar overrasker meg ikke...

Intermediate
    Medlem siden
    Nov 2005
    Poster
    952
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Aki76
    Hei.

Eg fekk meg nytt heimekino system for nokre uker siden. Når eg såg denne posten så måtte eg selfølgelig inn i innstillingane på CD HDPVR tuneren og sette lyd til Hjemmekino. Bruker koax S/Pdif utgangen med konvertering til optisk S/Pdif inngangen inn på Heimekino anlegget.

Resultatet var att lyden på Discovery Ch HD var veldig mykje høgare enn dei andre kanalane.

Er det andre som har opplevd det ?
    Lyden fra kanaler med "hjemmekino" lyd (dolby digital) blir ikke påvirket av lydjusteringen som boksen har, det blir de andre. Hvis lydvolumet står lavt så vil man oppleve at lyden er høyere når man kommer til en kanal med DD lyd.
    Løsningen er å skru lyden i maks (nesten) så kun bruke hjemmekino til lydjustering fremover. Man kan få rimelig sjokk hvis man har skrudd volumet veldig mye ned på boksen for så skrudd opp tilsvarende på anlegget og så bytter over til en kanal med DD.

Intermediate OleM sin avatar
    Medlem siden
    Jul 2003
    Poster
    4,162
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Mozze
    Jeg kan ikke forstå hvorfor du driver med dette..
    Du går glipp av utrolig mye HDTV-morro mens du sitter og venter...

Newcomer
    Medlem siden
    Jun 2008
    Poster
    9
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hvordan sletter man kanaler fra listen? dvs den listen som kommer opp når man bruker 'info' knappen. Har HD boksen (ikke pvr)

Har kanskje blitt svart på tidligere, men jeg gidder ikke bla gjennom hele tråden :P

Newcomer
    Medlem siden
    Oct 2007
    Poster
    136
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av nemrih
    Hvordan sletter man kanaler fra listen? dvs den listen som kommer opp når man bruker 'info' knappen. Har HD boksen (ikke pvr)

Har kanskje blitt svart på tidligere, men jeg gidder ikke bla gjennom hele tråden :P
    Hvorfor skal du slette kanaler? Du kan sette opp egen favorittliste, hvis du går inn på menyen. Brukerinnstillinger-Behandling av brukerliste.

Newcomer
    Medlem siden
    Jun 2008
    Poster
    9
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Loce
    Hvorfor skal du slette kanaler? Du kan sette opp egen favorittliste, hvis du går inn på menyen. Brukerinnstillinger-Behandling av brukerliste.
    Joda, men ser liten vits i å ha kanaler jeg ikke har tilgang til liggende på listen. C+ film og TV2 Sport f.eks

Newcomer
    Medlem siden
    Jul 2008
    Poster
    120
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Du regner da med at folk gidder å svare på samme spørsmål flere ganger?

Newcomer
    Medlem siden
    Jun 2008
    Poster
    9
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av gundog
    Du regner da med at folk gidder å svare på samme spørsmål flere ganger?
    39 sider kan bli litt mye...

Intermediate OleM sin avatar
    Medlem siden
    Jul 2003
    Poster
    4,162
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    39 sider kan bli litt mye...
    Det går an å søke i tråden..

Intermediate
    Medlem siden
    Mar 2008
    Poster
    507
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av rune75
    Nå må jeg trykke på AV knappen på TV fjernkontrollen hver gang TV`n har vert slått av. Den, (dekoderen), finner ikke rette inngang på TV`n selv slik den gammle dekoderen gjorde. Skal det vere slik ?

Heisan.

Du kan endre på tv`n om den skal starte opp med scart eller hdmi (eller andre kilder)

Det er noe som heter hotellmeny på panasonic tv`n min...for å komme inn i den så må jeg holde inne +/- på tv`n samtidig som jeg trykker inn a/v knappen 3 ganger på fjernkontrollen. øverst velger du hotellmeny og under der så velger du utgang...

Newcomer EvenSteven sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2006
    Poster
    210
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Gega
    Heisan.

Du kan endre på tv`n om den skal starte opp med scart eller hdmi (eller andre kilder)

Det er noe som heter hotellmeny på panasonic tv`n min...for å komme inn i den så må jeg holde inne +/- på tv`n samtidig som jeg trykker inn a/v knappen 3 ganger på fjernkontrollen. øverst velger du hotellmeny og under der så velger du utgang...
    Fikk det ikke til først, men fant ut av det. På min modell, i hvert fall, skal bare "-V" holdes inne mens AV trykkes tre ganger med fjernkontrollen. Satt "Hotellmodus" til "On", og valgte inngang Flotte greier...

Newcomer
    Medlem siden
    Jun 2008
    Poster
    9
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av OleM
    Det går an å søke i tråden..
    Jeg prøvde et søk men fant ikke det jeg ville. Bare glem det, ser ikke ut som folk er så villige til hjelpe så nvm.

Intermediate torsteinvh sin avatar
    Medlem siden
    Jul 2003
    Poster
    1,414
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg prøvde et søk men fant ikke det jeg ville. Bare glem det, ser ikke ut som folk er så villige til hjelpe så nvm.
    Hvis du hadde formulert deg slik:
    "Jeg har søkt i tråden men fant ikke svar, så derfor spør jeg:..."
    istedet for
    "...jeg gidder ikke..."
    hadde sikkert folk vært litt mer velvillige til å hjelpe

Newcomer
    Medlem siden
    Jun 2008
    Poster
    9
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av torsteinvh
    Hvis du hadde formulert deg slik:
    "Jeg har søkt i tråden men fant ikke svar, så derfor spør jeg:..."
    istedet for
    "...jeg gidder ikke..."
    hadde sikkert folk vært litt mer velvillige til å hjelpe
    Hehe, stemmer nok Beklager styret. Jeg skal gjøre flere søk og hvis ikke det går så gir jeg opp og lever uten

Intermediate torsteinvh sin avatar
    Medlem siden
    Jul 2003
    Poster
    1,414
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hehe, stemmer nok Beklager styret. Jeg skal gjøre flere søk og hvis ikke det går så gir jeg opp og lever uten
    Når det gjelder det å slette kanaler, så er jeg rimelig sikker på at det ikke lar seg gjøre.

Det du kan gjøre er å opprette en favorittliste med de kanalene du ønsker, og så sette denne til å standardliste. Husker ikke i farta hvordan dette gjøres, men et er temmelig selvforklarende fra menyen på boksen (Har HD-PVR, tror det er omtrent samme fremgangsmåte på den vanlige HD boksen, men lenge siden jeg har sett på den).

Newcomer
    Medlem siden
    Jun 2008
    Poster
    9
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av torsteinvh
    Når det gjelder det å slette kanaler, så er jeg rimelig sikker på at det ikke lar seg gjøre.

Det du kan gjøre er å opprette en favorittliste med de kanalene du ønsker, og så sette denne til å standardliste. Husker ikke i farta hvordan dette gjøres, men et er temmelig selvforklarende fra menyen på boksen (Har HD-PVR, tror det er omtrent samme fremgangsmåte på den vanlige HD boksen, men lenge siden jeg har sett på den).
    Hmm, litt rart at det ikke går an å slette kanaler Det bare bekrefter mitt inntrykk av at HD-boksen virker "dårlig". Så da blir det nok fav. liste.
    Takk!

Side 39 av 43 FørsteFørste ... 9 19 29 35 36 37 38 39 40 41 42 43 SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •