Canal Digital : Nå er HD-mottakeren her - Side 35

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 35 av 43 FørsteFørste ... 5 15 25 31 32 33 34 35 36 37 38 39 ... SisteSiste
Viser resultater 681 til 700 av 850
    Newcomer
    Medlem siden
    Oct 2007
    Poster
    136
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Sitat Opprinnelig postet av KeHa
    Fikk HD boksen til CD (den uten HDD) Kjører den med component til tv'en i 1080i. Men når jeg ser på kanalene som kjører i 4:3 trykker jeg "HD" knappen nede til høyre på fjernkontrollen, men ingenting skjer? Skulle den ikke strekke bilde til 16:9 da? Eller virker det kun med HDMI? Har en "gammel" LG tv med kun dvi kontakt som ikke takler HDMI signalet fra boksen.
    Virker vel bare over HDMI, så vidt jeg vet.

Intermediate nordvest sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2004
    Poster
    661
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Lurer på om noen kan hjelpe meg med dette:

Har ikke skaffet meg en hd-tv ennå, og lurer derfor på hvilken bildekvalitet HD-pvr til Canal Digital vil gi på et godt, gammeldags rørfjernsyn med scarttilkobling?
    Jeg skjønner selvsagt at jeg ikke vil få utbytte av hd-kanalene, men vil SD kanalene Canal Digital sender bli av dårligere kvalitet enn de er nå med standardmottakeren til CD (5050).

Er det noen som har prøvd å koble til PVR til et ikke hd-tv (eller evt. har prøvd å koble den med scart til en HD-tv) og kan si om kvaliteten er dårligere enn fra standardmottakeren?

Grunnen til at jeg tenker på å bytte til pvr før jeg kjøper hd-tv er selvsagt at jeg ønsker å få utbytte av opptaksmulighetene og ikke minst to tuner funskjonaliteten PVR-en har.

Newcomer Svefo sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2008
    Poster
    7
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Er det andre som har problemer med at EPG'n ikke fungerer med standard HD turnern til CD? Jeg får bare 2 og 2 programmer opp i lista, meget irriterende!

Det fungerte fint til Januar i år da det kom en firmware update, etter dette har det ikke fungert. Jeg har vært i kontakt med CD noen ganger og de skylder på
    at jeg kjører HDMI og da fungerer ikke EPG'n, noe kompabilities problemer med HDMI 1.1 / 1.2 ifølge dem. de tilbydde meg 500kr til kjøp av component kabel. component'n min er i bruk så det er lite aktuelt. Hver gang jeg har prata med dem lover de at en ny firmware er rett rundt hjørne. Noe jeg betviler siden jeg har levd med problemet siden Januar. Vurderer og sende hele turnern tilbake da den ikke holder det den lover.. 2008 og ikke EPG, morn du :P

Noen ganger som har samme problem?

Expert RoKo sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2004
    Poster
    6,554
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Fungerer utmerket hos meg, selv med HDMI...

Medlem siden
    Sep 2008
    Poster
    7
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Og du har aldri hatt dette problemet ? Selv før/etter firmware oppgradering?
    Høres ut som liten telefon til CD er rett rundt hjørne, og den blir ikke hyggelig

Expert RoKo sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2004
    Poster
    6,554
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Nei... fungerer også etter oppdatering av firmware.

Via info-knappen (den til venstre for midten på fjernkontrollen) får jeg opp nåværende program og pil til høyre gir meg neste program.

EPG-knappen lengre opp på høyre side gir meg full programoversikt.

Imidlertid skal det legges til at det kan ta litt tid før programmene dukker opp i oversikten (4-5 sek). De skal vel hentes via programsignalene, slik Tekst-tv gjør det.

Newcomer EvenSteven sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2006
    Poster
    210
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Svefo
    Er det andre som har problemer med at EPG'n ikke fungerer med standard HD turnern til CD? Jeg får bare 2 og 2 programmer opp i lista, meget irriterende!

Det fungerte fint til Januar i år da det kom en firmware update, etter dette har det ikke fungert. Jeg har vært i kontakt med CD noen ganger og de skylder på
    at jeg kjører HDMI og da fungerer ikke EPG'n, noe kompabilities problemer med HDMI 1.1 / 1.2 ifølge dem. de tilbydde meg 500kr til kjøp av component kabel. component'n min er i bruk så det er lite aktuelt. Hver gang jeg har prata med dem lover de at en ny firmware er rett rundt hjørne. Noe jeg betviler siden jeg har levd med problemet siden Januar. Vurderer og sende hele turnern tilbake da den ikke holder det den lover.. 2008 og ikke EPG, morn du :P

Noen ganger som har samme problem?

Hvis du venter et par sekunder så kan det være det kommer opp.
    Sånn funker det hvertfall hos meg. Først dukker bare de to neste postene på programmet opp, men etter kort tid kommer resten.
    Det kan virke som en type loading. At den må laste ned info først ?

Medlem siden
    Sep 2008
    Poster
    7
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Den ventetiden kjenner jeg til fra når det fungerte, har til og med latt den stå der i flere timer, just to see.. same shit.. blei også fortalt at den måtte stå på TV2 for og update seg.. de folka på kundeservice der er ikke de med mest kunnskap

Ser til min forbauselse at det faktisk kommer ny firmware idag :O Da jeg skulle finne nummeret til CD så jeg det,

23. september 2008 - Canal Digital NO

Så da avventer jeg til denne "berømte" update'n er inne før jeg ringer og kjefter dem huden full. Hvis jeg har venta siden januar med og ha EPG pga kundeservice bjarne ikke kan joben sin blir jeg sint og sur

Newcomer
    Medlem siden
    Sep 2007
    Poster
    155
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    nå må de bare komme med en oppdatering på HD PRV'en også...

Newcomer
    Medlem siden
    Oct 2007
    Poster
    136
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Er det noen som har fått oppdateringen?

Intermediate
    Medlem siden
    Nov 2005
    Poster
    952
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Loce
    Er det noen som har fått oppdateringen?
    Jepp.

Newcomer
    Medlem siden
    Sep 2008
    Poster
    25
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av apekatt
    nå må de bare komme med en oppdatering på HD PRV'en også...
    Ja. Helt enig med deg. Nå er jeg lei av å vente på denne oppdateringen som de også har lovet meg også. Nå er det snart på tide med ett opprør overfor CD :evil:

Intermediate tandberg sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2003
    Poster
    587
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Svefo
    Den ventetiden kjenner jeg til fra når det fungerte, har til og med latt den stå der i flere timer, just to see.. same shit.. blei også fortalt at den måtte stå på TV2 for og update seg.. de folka på kundeservice der er ikke de med mest kunnskap

Ser til min forbauselse at det faktisk kommer ny firmware idag :O Da jeg skulle finne nummeret til CD så jeg det,

23. september 2008 - Canal Digital NO

Så da avventer jeg til denne "berømte" update'n er inne før jeg ringer og kjefter dem huden full. Hvis jeg har venta siden januar med og ha EPG pga kundeservice bjarne ikke kan joben sin blir jeg sint og sur
    :-(
    Kan fortsatt ikke bla i kanalene med piltastene opp / ned.... Noe som kabel varianten har hatt en stund... Buuuuuu.... Skjerpings CD / SAGEM :-(
    Kanskje kommer det 7 dagers epg nestegang også...
    Greit at dette skal være et såkalt billigprodukt, men det får være måte på!

Newcomer
    Medlem siden
    Sep 2008
    Poster
    25
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av tandberg
    :-(
    Kan fortsatt ikke bla i kanalene med piltastene opp / ned.... Noe som kabel varianten har hatt en stund... Buuuuuu.... Skjerpings CD / SAGEM :-(
    Kanskje kommer det 7 dagers epg nestegang også...
    Greit at dette skal være et såkalt billigprodukt, men det får være måte på!
    Hei Tandberg. Har du HD Combo eller HD PVR??

Newcomer
    Medlem siden
    Apr 2008
    Poster
    4
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Skrap !

Nå har jeg slitt med ett stk HD-tuner [U]uten[U]hd og nå forsvinner den ut av huset.Den har stort sett fungert,men...fikk aldri slått den av på normal måte,ut med strømkontakten ! Dårlig fungerende fjernkontroll og nå i kveld så låste dette seg fullstendig,ingen reaksjon selv etter strømutkobling.Sendt en mail til Canal med noen store bokstaver for nå er det nukk.
    Blir ikke HD på meg før de lager en tuner med fjernkontroll som fungerer og som det monopolselskapet de er så tar nok det laang tid.Ingen konkurranse i markedet og da blir det slik.

mvh
    F

Intermediate tandberg sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2003
    Poster
    587
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av eltoro65
    Hei Tandberg. Har du HD Combo eller HD PVR??
    Begge deler...

Newcomer
    Medlem siden
    Sep 2007
    Poster
    155
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av FlyFisher
    Nå har jeg slitt med ett stk HD-tuner [U]uten[U]hd og nå forsvinner den ut av huset.Den har stort sett fungert,men...fikk aldri slått den av på normal måte,ut med strømkontakten ! Dårlig fungerende fjernkontroll og nå i kveld så låste dette seg fullstendig,ingen reaksjon selv etter strømutkobling.Sendt en mail til Canal med noen store bokstaver for nå er det nukk.
    Blir ikke HD på meg før de lager en tuner med fjernkontroll som fungerer og som det monopolselskapet de er så tar nok det laang tid.Ingen konkurranse i markedet og da blir det slik.

mvh
    F
    synd de ikke svarer på mail :/

Intermediate OleM sin avatar
    Medlem siden
    Jul 2003
    Poster
    4,162
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av FlyFisher
    Blir ikke HD på meg før de lager en tuner med fjernkontroll som fungerer og som det monopolselskapet de er så tar nok det laang tid. Ingen konkurranse i markedet og da blir det slik.
    mvh
    F
    Hva mener du? De konkurrerer da vitterlig mot Viasat på satellittmarkedet og mot RiksTV i totalmarkedet. I kabelmarkedet konkurrerer de også mot andre kabelleverandører.

Newcomer
    Medlem siden
    Dec 2004
    Poster
    13
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Unhappy Den siste firmwaren og 4 satellite posisjoner

Det er tydeligvis flere endringer i denne oppdateringen enn det blir informert om.
    Nå klarer tuneren endelig å søke fram alle kanalene på mine 4 hoder, men den viser bare Thor og Hotbird i kanaloversikten.
    Andre som har oppdaget dette og eventuelt har en løsning på problemet

Newcomer Stril sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2006
    Poster
    138
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hei,
    Nå har jeg hatt CD`s HD-PVR i 3 mnd og er veldig fornøyd med billedkvaliteten.
    Signalstyrken ligger omkring 175 på LNB1 og 183 på LNB2.
    Den er koblet via scart til en 15 år gammel Panasonic TV.

Noen dager når jeg starter opp PVR + TV er bildene ganske mørke og når jeg skifter kanal med fjernkontrollen til PVR er det et eller to sekunder uten bilde og skjermen er mørk,MEN andre dager er TV-skjermen lysere når jeg skifter kanal og bildene er veldig blasse/fargeløse.
    Det må være noe i forbindelse med sendingen for når jeg spiller av opptak er bildene enten mørke eller lyse.

Noen som har samme erfaring?

Hilsen Strilen fra utforbi............

Side 35 av 43 FørsteFørste ... 5 15 25 31 32 33 34 35 36 37 38 39 ... SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •